Dit geeft geen lekker gevoel inderdaad. Zelf gaf hij een paar dagen terug 15 nog aan als rit voor hem. Eerste week teveel gebeukt? Hij spaart wel vaker achterin dus is het sparen of juist een teken aan de wand? Het oogde niet heel lekker. Twijfels twijfels
Gisteren enorm genoten van de zege van arensman, het is hem enorm gegund en mooi dat een Nederlander weer eens zon zware bergetappe weet te winnen.
Scoritowise nog net op een bronzen beker met ook JP, Almeida, REV, Wærenskold en Jeanniere. Plus Buitrago. Itt de anderen is het uitvallen van REV geen pech natuurlijk. Hij is niet gevallen maar gewoon niet goed genoeg. Dus had je 'm niet moeten kiezen. Kudos voor degene die hem hebben durven thuis laten. Op zich waren er wel wat signalen. Zijn zware val, tegenvallen in LBL en matige CdD. Ik durfde het niet aan, ook omdat hij vooraf geen blijk gaf twijfels te hebben over zijn vorm. Inmiddels heeft hij aangegeven dat het op training ook al niet ging. Als dat voor de tour duidelijk was geweest dan was zijn pick rate vele malen lager geweest.
Ik heb ook Buitrago nog, maar die rijdt nog wel rond natuurlijk.
Vauquelin heb ik dan weer wel, evenals Van de Poel. Onley niet selecteren vind ik niet zo heel gek, heb ik ook niet gedaan. De beste man zou voor etappes gaan en daarin heb ik andere keuzes gemaakt. Hij blijkt nu ineens een klassement te rijden en daarmee ook punten te pakken in etappe die hij naar verwachting had laten lopen. Tja, dat gebeurt.
Maar goed, scorito is bijzaak. We blijven gewoon genieten van de Tour.
Lekker hoor! Maar heb je m mee? Hier was t lastminute klikken tussen Thibault of Thymen voor 1mln... ofwel extra power 1e week of 2e 3e. geloof wel in gasten met prestatiedrang gekoppeld aan daddyissues, maar Thibault moet er nog ff doorheen. Id Giro was t nog schuimbekkend foeteren op 2,5mlnThymen(en op 3,5mln UAEyates), nu beide prima koopjes. Zal Vader Arensman de halve slijter leeggehaald hebben na de victorie gister of juist een paar kritische appies naar jr. gestuurd dat t toch nog wel beter kan?
Helaas durfde ik het niet aan, laf als ik ben want tot nog toe zat hij altijd in m'n team.
Maar buiten team en trui punten analyses zijn systeem analyses ook eindeloos boeiend. Vanmorgen de avondetappe eens terug gekeken en dat was hoogst ongemakkelijk. Thymen is open over z'n traject/twijfels (net als dumoulin was) maar op de een of andere manier voel je dat niemand in die omgeving begrijpt wat hij bedoelt. Hijzelf denk ik ook nog niet. Die ouders lopen er weer rond en het ongemak spat er vanaf als hij ze begroet. Roxane en LTD gaan in discussie over z'n trainingen en kletsen op volstrekt verschillende frequenties.
Maar de kern van dit soort issues zit in de manier waarop je vader in je leven gepositioneerd is. Ondanks dat papa alom vertegenwoordigd is, voelt Thymen zich nooit écht gezien als mens. Wel als jongen op de fiets.
Mensen die dit ervaren worden oa extreme workaholic, extreem spiritueel of blijven altijd op zoek naar erkenning/bevestiging.
Daar sluit dat overtraind zijn ook perfect op aan, omdat je succes of arbeid nooit beklijft, blijf je maar doorgaan op zoek naar die bevestiging..... die niet blijvend gaat komen...
Ik heb eigenlijk nooit serieus overwogen om Remcoloos de Tour in te gaan.
Terwijl er best aanleiding voor was. Nog los van zijn matige klimprestaties. We hebben al zo vaak gezien dat Remco hectische pre-finales en vliegensvlugge openingsfases, waarvan we wisten dat deze Tour er vol van zou staan, heel slecht trekt.
Zie LBL 25 of Glasgow 23. Een uurtje in een doldwaas peloton draaien, keren en uit bochten sprinten mat hem af, en dat ook nog in de buik van het peloton, waar hij relatief minder profiteert van zijn aero voordeel dan wanneer hij er een tijdrit van kan maken.
En we weten ook dat als zijn beeld van superkampioen botst op de pijnlijke realiteit van duidelijke zwakte, hij mentaal instort.
Toch durfde ik het niet aan hem thuis te laten. Wilde voor geen goud de kans missen op een mogelijke Merlier+Evenepoel puntentsunami in de eerste week. Want: toch de snelste sprinter en beste tijdrijder, droom captains, truiengalore...
Ik had 1.5 week lang een team zonder Remco en was er vol van overtuigd. Maar het grote vraagteken was hoe je die eerste week punten bij elkaar gaat rapen... die calculatie vond ik te lastig en kon ook niet echt met betere alternatieve komen.
Ik had 1.5 week lang een team zonder Remco en was er vol van overtuigd. Maar het grote vraagteken was hoe je die eerste week punten bij elkaar gaat rapen... die calculatie vond ik te lastig en kon ook niet echt met betere alternatieve komen.
Precies mijn gedachte. Zonder wind (lees waaiers) in etappe 1 pakt REV grote kans veel punten door Merlier (lijkt toch sneller dan de rest) en mogelijk 3 dagen geel na de tijdrit. Kruipt hij stiekem richting de 400 punten wat niet slecht hoeft te zijn op de eindanalyse.
Ik heb REV nu mee, maar had anders het geld uitgegeven aan Almeida en Jorgenson, dus heb sws niet te klagen
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.