Oeff, 2 plekken te vergeven voor 3 renners. Verwacht van alle 3 niet veel eigenlijk, maar er moet toch een keuze worden gemaakt.
Jorgenson: heeft het zwaar en kon op de ventoux totaal niet mee. Vandaag in de vlucht om op Vinegaard te wachten? En misschien zo de top 20 nog halen??
THJ: hoe gaat die zich voelen na het ziekenhuisbezoek?
Vaugelin: zakt er normaal gesproken doorheen, maar dat dacht ik in een eerdere etappe (veel minder hoogtemeters) ook en werd die 6e
Ik overweeg het wel omdat het mijn enige kans is nog een flinke stap.omhoog te maken. Sta nu op 94.3.
Het zet natuurlijk alleen zoden aan de dijk bij een ineenstorting van Pogi. Die kans schat ik klein in, maar hij is er wel.
Bij Vauq weet je in ieder geval zeker dat hij er alles aan zal doen om plek 6/7 te verdedigen, dus makkelijkste keuze van de 3. Overige 2 is maar de vraag hoe ze zich voelen en dan verwacht ik nog het meest van Jorg na wat dagen "kalm aan" heeft hij wellicht kunnen herstellen en kan hij nu nog wat doen voor Vinge idd
Ik neem toch aan dat je dit sarcastisch bedoeld toch? Als die vandaag of morgen wint en de bollentrui oppikt wellicht wel, maar anders is het toch maar schraal (so far 85pnt voor 2.5m)
Eens met dat hij er alles aan gaat doen, maar zal dat genoeg zijn in zo'n zware etappe? Misschien blijf ik zijn klimcapaciteiten onderschatten en overschat ik die van THJ wel. Hij schijnt zich weer de oude te voelen na dinsdag.
Zelf twijfel ik ook om Vauquelin op de bank te zetten. Ik heb 3 plekjes te verdelen voor de volgende 4 namen:
- Vauquelin
- THJ
- Buitrago
- VPP
Buitrago en VPP zullen toch wel weer in de vlucht gaan? Had VPP dinsdag op het bankje.. Dan lijkt het me lastig dat een THJ of Vauquelin hen nog in gaan halen op het moment dat ze met achterstand aan de laatste klim beginnen.
Sta nu zelf rond de 99%, maar voor vandaag vind ik het een lastige puzzel.
Zit met dezelfde vraag. Wat tel je dan als de beste kans? Speel je op safe voor in ieder geval een beker. Of ga je toch iets meer voor alles of niks. Ben er zelf voor vandaag ook nog niet uit.
Edit: Voor die zes punten 'kans' is het ook de moeite niet waard. (zoals hier vaker gezegd is).
Bij mij gaan ze alle drie mee, heb VPP niet. Ga vandaag niet voor zekere puntjes, maar gewoon voor de beste AK renners. Pogacar, Vingegaard, Lipowitz, Jorgenson (?), Onley, Vauquelin, Buitrago, THJ en A. Yates. En nu ik dit zo opsom, heb ik ook niet veel meer keus dan dit, behalve de 3 punten voor Meeus of de 2 punten voor Merlier.
Heb ook nog Jorgenson en Kuss dus als Ving weet te winnen en ook de bollentrui pakt kan ik wel een verschil maken. Speel in principe voor een gouden beker maar als Pogi gewoon wint en ik zak 3% ofzo dan voelt dat toch ook niet heel lekker.
Verwachting is natuurlijk dat Pogi gewoon wint maar er gebeuren wel vaker onverwachte dingen in de tour.
vandaag opgesteld met enige twijfel:
pogi (c)
vinge
gall
vauqe
johanessen O2
Onley
a yates
wellens (teampunten)
Lipo
Op de bank nog Jorgensen, die niet er niet goed bij zat de laatste etappes. Enige twijfel over Johannesen na zijn maagkrampen. Ik had crodriguez ipv Johannesen maar dat feest gaat niet meer door. Verder weinig keuze na alle uitvallers
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.