😂 De derde helft liep uit de hand inderdaad. Nee onze host moest door naar de volgende afspraak. Moet behoorlijk wat proat gecensureerd worden dus morgenochtend online 👍🏻
Er zijn veel punch etappes en de AK mannen zullen deze vooral vullen. Maar misschien eindigt een vlucht vóór hen. En daarmee een paar 500/750k puncheurs(of net erna/tussen) De kans is klein dat je de goede aanvaller hebt en dan ook nog opgesteld hebt. Neem maar een Grégoire, Wiliams, Onley of Mauro. Allemaal kanshebbers maar top 20 alleen sls zij mee zitten met de vlucht. Maar wat we allemaal wel weten is dat ene Alaphilippe gaat. Keer op keer. En of hij het red of niet voor 750k is hij het 9e plekje meer dan waard.
Dan vind ik Vauqelin (ook 750K) nog wel wat interessanter dan een Allaphilippe. Die zal toch ook regelmatig meemoeten in een vlucht van de ploeg maar kan ook gewoon als de grote kannonen die punch aangaan top 5 eindigen. Kijk maar naar de resultaten die Vauqelin rijdt in bijvoorbeeld de Waalse Pijl.
Ja die stond er na MVDP als 2e aanvaller in en Ala is nr3..alles kan natuurlijk veranderen ook met Astana, Cofods en Picnic ff afwachten wie er allemaal meegaan maar meer dan 3 aanvallers/puncheurs neem ik niet mee.
Paz reken ik hierin niet mee. Na Pogi mijn 2e klik. Kan alle kanten op en voor 1,5 tja
Ik ben benieuwd naar jouw duiding hiervan?
Ik zie hiernaast dat een aantal het hebben over 'aanvallers', naast dat de term in Scorito zit, ben ik benieuwd of het loont om aanvallers mee te nemen, sec als aanvaller in je team. Ik heb hier zelf mijn gedachten bij, die neerkomt op nee, maar ben benieuwd naar andere inzichten.
Ik ben ook geen fan van aanvallers en ga deze ook niet selecteren om van tevoren op te stellen. Ik ga echter wel een 1 of 2 aanvallende lieden van 500k in mijn team nemen die kans hebben op de bollentrui. Mochten ze gedurende de tour in deze rol komen, dan stel ik ze te zijner tijd op
Toch ook wel benieuwd of Bora nog die echte sprinter mee gaat nemen. Van Poppel benadrukte in de aanloop nog maar eens dat hij het meest gelukkig wordt van lead-out zijn voor een echte sprinter.
Hij sprak de hoop uit dat Meeus mee zou gaan naar de Tour. Echter als ze van Poppel als werkpaard/sprinter meenemen vind ik hem na Hongarije toch wel erg interessant voor dit bedrag.
Volgens mij is hij hier alleen vergelijkbare naam als Vendrame; je weet nooit wat je aan hem hebt en het is praktisch altijd huilen?
Dat denk ik al jaren en elke keer sleept hij een karrenvracht aan punten binnen. Hij heeft natuurlijk wel ook het prijskaartje wat het anders maakt maar uiteindelijk wel een zekerheid aan punten. Ook als hij het in een dauphine nog wat minder doet.
Poeh, leuke toevoegingen weer. Hoe duur kun je Nys maken voor een interessante pickrate? 1 te laag, 2 lijkt mij te veel tov een vd Poel, dus 1.5? Lipowitz in uitgesproken knechtenrol 1.5 of toch 2MIL gezien potentieel en kans op fraai plekje in jongerenklassement?
Je gelooft dat toch zelf niet van die "knechtenrol"? Waarom zou die moeten knechten als een Vlasov en DFM ook meegaan .
Die communicatie kan er wel voor zorgen dat Scorito hem idd 2 of mss wel 1,5m zal maken ipv 2,5.
Lastige puzzel inderdaad. Ten opzichte van van der Poel kan je hem inderdaad lastig op 1 miljoen zetten maar ten opzichte van Gregoire en Vauqelin is 1,5 miljoen ook wel weer stevig.
Grote vraag voor mij is wat van der Poel nu precies van plan is. Als het richting de Giro '22 gaat waar hij praktisch overal in de aanval ging en punten pakte dan is hij het al snel waard.
Zijn plafond is toch nog wel een stuk hoger dan die van Nys maar hij is er ook wel naar geprijsd.
En dan ook nog de vraag op WielerFlits of van der Poel voor groen gaat. Op basis van hoe hij de dauphine rijdt best een plausibel scenario maar het lijkt mij gewoon niet samen te gaan met Philipsen in de ploeg. Gaan ze dan los van elkaar sprinten met Groves als lead-out voor Philipsen?
“Die communicatie kan er wel voor zorgen dat Scorito hem idd 2 of mss wel 1,5m zal maken ipv 2,5”.
Nee exact, maar door de uitspraak zou 1.5 of realistischer 2 mij niet verbazen. Dat laatste of zelfs 2.5 lijkt mij ook best plausibel, vandaar dat ik zei: “gezien potentieel en kans op fraai plekje in jongerenklassement”. Met potentieel bedoel ik dan zelfs als duidelijke nr 2. Bijv zo’n Arensman heeft ook vaker top 10 gereden als duidelijke knecht/schaduwkopman.
@Fieljepper; mbt vd Poel voor groen. Dit scenario bespraken wij toevallig hier gisteren ook omdat het werd geopperd. Zelf geloof ik er niet helemaal in. Maar als je kijkt waar de tussensprints plaatsvinden (ook in week 2-3) is het wellicht niet ondenkbaar dat Matthieu zichzelf hoog terug gaat vinden in het puntenklassement. Of hij vervolgens 1. de ambitie heeft, 2. Philipsen dat prima vind en 3. andere sprintploegen dat laten gebeuren is een ander verhaal. In dat scenario zijn er ook altijd nog mannen als Wout en Girmay die mee kunnen dingen. Matthieu zal echter nooit de sprints van Philipsen in de weg gaan zitten, dat kun je wel uitsluiten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.