Voor mij een bijna zekerheidje, het moet echt wel misgaan in Zwitserland wil ik gaan twijfelen.
Maar het team staat nog niet dus ik zeg dat puur op basis van zijn potentieel en prijs, het kan zijn dat de puzzel simpelweg niet werkt maar ik acht het niet aannemelijk.
Was vlak na de Giro:
Maar dan hebben we het pas over etappe 6 of 7 waar hij wellicht bij de besten mee omhoog kan. (Inderdaad nog wel eerste week tbh). Maar denk dat ie dan in de tijdrit al bijzonder veel verloren heeft. Ik zeg overigens niet dat ik m totaal niet overweeg, maar niet omdat ik denk dat ie veel witte-trui-punten gaat pakken
Ik denk dat Astana te kort komt in het hooggebergte als mannen als Carapaz, Gall of O'Connor zich er mee gaan bemoeien. Dus die zullen daarvoor al veel willen sprokkelen. Denk niet dat een Poels zin heeft om elke dag in de kansloze vlucht te zitten. De drie namen die al op papier staan zouden alle drie kunnen. Champoussin is Fransman en heeft dus wellicht iets meer moraal om dag in dag uit met wat andere Fransen onderweg te zijn? Alleen heeft hij in t verleden nog weinig interesse getoond in bergklassementen. In de Dauphiné was Higuita de aangewezen man voor de bergtrui, dus die zou t ook wel eens kunnen worden.
Zit toch ernstig te twijfelen over 2e topsprinter. Je stelt ze 5 of 6x op (max) en afhankelijk van definitieve puntentelling voor groene trui kom je daarmee zo rond 300 punten maximaal, terwijl je met goedkopere sprinter op 100-150 komt. En daarmee komt er 2 a 2,5 miljoen vrij om je ak/punch op te pimpen
Gaat je upgrade het waarmaken ja of nee, dat is het moeilijke van allemaal. VDP is in topvorm,, als dat je upgrade wordt prima denk ik. Bij v Aert heb ik zo mijn twijfels. Of maak je van Buitrago(ziek geworden ?) een Roglic ?
Hoewel aan de ene kant een begrijpelijke reactie, zegt zo'n rit als gister toch he-le-maal niks over het niveau van Almeida? Door koersverloop niet meegedaan om de dagoverwinning, maar ik heb geen indicatie om aan te nemen dat dat door gebrek aan vorm kwam.
Sterker nog, hij zal de rest van de ronde uit zijn kot moeten komen waardoor wij als Scorito spelers een vrij goed beeld zullen krijgen van zijn niveau. Onder normale omstandigheden had dat wellicht niet gehoeven, als hij de eindwinst had kunnen veiligstellen met een goede tijdrit + een keertje uithalen bergop.
(Disclaimer: Heb de koers niet zelf gezien, mijn 'analyse' is gebaseerd op het geschreven ritverslag hier op WF)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.