Lipowitz schaar ik nog in de tweede categorie met wel een sterke plus achter zijn naam. Duidelijk goed in vorm maar op basis van de ploegleiding had hij ook wel van de Dauphine een duidelijk seizoensdoel gemaakt. Daar gaat Evenepoel (en enkele andere namen) nog wel voorbij als die eenmaal helemaal scherp staat voor de Tour.
Mits goed geprijsd ga ik hem waarschijnlijk wel meenemen hoor maar dat is eerder omdat ik hem de meer aantrekkelijke (jongerenpunten + tijdrit) van het 5-10 gezelschap vind.
Verder vind ik de bak aan opties voor de 5-15 ook redelijk complex en probeer ik daar toch vooral in te zetten op teampunten en goedkope opties. Ben er echter zeker nog niet uit wie ik daar het voordeel van de twijfel geef.
Buitrago (mits fit) komt er wat mij betreft ook nog bij. In een eerder interview werd hij (door Martinez) als kopman aangewezen waarbij Martinez dan kort zou proberen te blijven staan maar vooral voor ritzeges wilde gaan.
Simon Yates...? Wat gaat die doen....?
Ik durf hem geen precieze plek toe te bedelen, het is meer bedoelt als 'in die regio'. En ja, het is speculeren en verwachten en koffie-dik-kijken. Op basis van zijn seizoen en vorige seizoenen zie ik een steile curve omhoog. Hij weet een grote ronde (Vuelta) uit te rijden en presteerde daarin sterk. Maakt dit seizoen die extra stap, dus ik verwacht wel dat ie er gaat staan ja. Mas heb ik in de Tour nog nooit potten zien breken en is in mijn ogen een groter risico voor een topnotering.
Thank God. Wat zou de gemiddelde huisvrouw zonder dit forum en al die podcasts in hemelsnaam moeten met scorito ☺️
Toch mooi, al die competitieve wielerspelletjes met een Olympische gedachte. Brengt de mensheid miss weer wat dichter bij elkaar.
Goed om te lezen over zijn seizoensdoel! De keuze voor wel Lipo en niet Roglic wordt er voor mij eentje wél witte trui(punten) en prachtige achterwacht als Roglic door het ijs zakt. Andersom heb je met Roglic (nog) zekerdere punten rondom ITT en als ie er staat geheid top 5. Maar goed, waar hout gehakt wordt, vallen spaanders...
Linkje voor context en dan onderaan het artikel. Uiteindelijk vooral benieuwd of de Tour altijd in de planning stond of dat er relatief laat op basis van vorm nog geschoven is. Zal wel het eerste zijn dus zijn vorm zal ook vast nog wel wat doorgroeien de komende weken.. Wel het enige vraagteken wat ik bij hem heb.
Uiteindelijk is hij gewoon een goedkope(re) manier om je Roglic fomo mee af te kopen.
In dit sommetje ontbreken nog de punten die Almeida zelf kan halen door pakweg 6e te worden in het klassement denk ik he? Maar met het puntenaantal dat jij noemt zou ik ook al dik tevreden zijn hoor.
Waar Almeida zowat de eerste was die ik erin klikte toen het spel open ging, zit ik inderdaad nu met eenzelfde berekening te hannesen. Almeida voor Sivakov levert ademruimte in GC en/of sprint op.
Als richtlijn om het spelletje te winnen hanteer ik zelf altijd 6000 punten. Maximaal te behalen cappunten is 21*50 = 1050.
Dan hou je dus grofweg een gemiddelde van 250 punten per plekje over wat je moet behalen voor eindwinst. Dit ga je normaliter niet met elk van je 20 plekken halen en het aantal renners wat er (flink) bovenuit stijgt is beperkt.
Gegeven die rekensom is voor mij elke renner die vooraf "gemakkelijk" over die 250 punten heen te beredeneren is per definitie een klik waard, ongeacht budget. Pas als je met die methode over je max budget heen gaat moet je kijken waar je een efficiëntieslag kan maken.
Die efficiëntieslag is vaak te vinden in de categorie met renners waarvan de prijzen nogal verschillen, maar de potentie dicht bij elkaar ligt. Een beetje zekerheid inleveren voor een hoger plafond of lagere prijs. Dat soort ellende. In het geval van AK renners zijn het dan vaak de subtoppers die sneuvelen.
Om te stellen dat Almeida te duur is moet je denk ik niet puur naar zn punten kijken (die wijzen er immers op dat zn prijs irrelevant) is, maar naar de vraag of je die punten efficiënter kan pakken en of je niet ergens anders een betere efficiëntieslag kan maken.
Te duur gaat uit van de 100 punten per miljoen regel lijkt me? Als ik @nasibal goed begrijp, is die 250 punten per renner regel onafhankelijk van het budget en weerspreekt dus die eerste regel.
Daarnaast kijk ik zelf ook altijd naar de zekerheid van punten. Daarmee win je waarschijnlijk niet thet spel, maar wel je poultje
En wat te denken van Wellens? Die deed aardige beurtjes in de Dauphiné + dat de eerste week hem wel ligt natuurlijk. Toch een beetje een type MVDP. Enige is dat Pogi in deze ritten waarschijnlijk wel de hoofdrol zal opeisen, waardoor er voor teamgenoten niet veel over zal blijven.
Die 100 punten per miljoen regel is redelijk accuraat, maar in mijn ogen ook gelijk een te grove snee brood en niet goed toepasbaar.
Deel je de punten van de bovensten in de ranking door her budget de laatste jaren kwam je er (ongeveer) op uit. Maar de realiteit leert dat toppers die je wél wil hebben vaak niet op die vereiste uitkomen (te laag scoren). Thuislaten kan echter niet omdat je het puntenaantal niet (goedkoper of in een minimaal aantal plekken) gecompenseerd krijgt.
Daarnaast is de 1-1,5 categorie juist de categorie waarin je eigenlijk renners wil die die 100-150 punten wel ontstijgen. Dat is hoe je die 250p per plekje gaat halen zonder teveel overcompensatie van je andere renners te vragen. Die plekken dus vullen met "100p is goed voor 1 mil" - renners is dus eigenlijk een zelf-handicap.
Ik had nog een plekje (totaal nog 3 plekken over, waarvan 2 sprinterplekken --> kom maar door met de b-sprinters) over voor Lipo, maar dat feest gaat niet door voor 3mln. Na een Roglicloze Giro dus nu toch maar Roglic erin ipv Lipo. Ik kan me toch niet voorstellen (buiten valpartijen om) dat Lipo meer punten bij elkaar gaat fietsen dan Roglic
Ik heb nu ook al meerde mensen op het forum gezien die hebben geroepen Evenepoel of Pogacar niet mee te nemen, maar momenteel zit ik zelf net als vorig jaar zonder Vingegaard in mijn team. En ik moet zeggen dat mijn team me best bevalt zonder hem.
(dit pakte vorig jaar toch ook gewoon prima uit met een gouden beker)
Vingegaard geeft natuurlijk de garantie op pak hem beet 600/700 punten maar zo een uitschieter als in 2022 waar hij 1012 punten haalt zie ik toch niet meer gebeuren.
Pogacar is wat mij betreft zeker na deze dauphine toch wel echt de grote favoriet voor deze Tour de France en ik zie hem wel zijn gebruikelijke punten aantal aantikken van 900+. Ja, Vingegaard wordt waarschijnlijk gewoon 2e maar zolang een Evenepoel er niet ver achter binnenkomt en het wit wint lijkt het me dat zijn puntenpotentieel hoger ligt dan dat van Vingegaard.
Dan heb je ook nog het punten potentieel van een Roglic, die bij mij in tegenstelling tot de giro dit keer door zijn prijs van 3.5M zeker meegaat, is enorm. Als hij gewoon op zijn fiets blijft zitten dan pakt deze beste man toch ook gewoon 500 punten.
Een Lipowitz ,die voor het wit rijd, waar ik toch iets meer van verwacht dan Jorgenson die allebei 3M zijn. Ik zie alleen maar meer winst hoe minder Visma's ik selecteer eigenlijk.
Ik ben benieuwd of ik de enigste ben die dit overweegt of zijn er toch meer mensen die er zo tegenaan kijken?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.