Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 30 ... 36 37
MRegter96

Roglic is toch een hele makkelijke naam om weg te strepen na deze Giro en het feit dat hij de afgelopen 3 tours niet heeft uitgereden. Als je toch die andere 3 al neemt

MRegter96
wessel2105
Ik heb nu ook al meerde mensen op het forum gezien die hebben geroepen Evenepoel of Pogacar niet mee...

Geef je nou aan dat je iemand met een verwacht puntenaantal van 600/700 te willen laten liggen? Succes met dat opvangen

MRegter96
floda
Lipo geprijsd als 2e in wit en top 5 kandidaat. Wordt langzaam duur lijstje voor AK. Heb voor de gra...

Heb je dan ook Merlier, Philipsen, Milan en evt. VD Poel nog? Want dat past toch nooit?

DesproatMichiel
MRegter96
Roglic is toch een hele makkelijke naam om weg te strepen na deze Giro en het feit dat hij de afgelo...

Je zou het ook zo kunnen zien dat hij zijn gebruikelijke valpartij al heeft gehad. Normaliter valt hij in de Tour uit en wint hij de Vuelta. Nu zal hij de tour niet winnen maar zijn doel was dit jaar al de tour en de ploeg wilde graag dat hij de giro deed.

Denk dat hij daar vooral zo relaxed oogde omdat het hem uiteindelijk niet zo veel uitmaakte wat daar ging gebeuren. Het is geen zekerheidje om 21 dagen op de fiets te zitten maar zoek je naar een mogelijke upside tov prijs, dan is die bijv Roglic zeker te vinden.

wessel2105
MRegter96
Geef je nou aan dat je iemand met een verwacht puntenaantal van 600/700 te willen laten liggen? Succ...

Als je Roglic neemt en hij uitrijdt heb je Vingegaard in mijn optiek al zo goed als opgevangen. Plus je kunt wat makkelijker knechten van Pogi erin klikken wat toch ook gewoon aan gaat tikken.

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager
wessel2105
Als je Roglic neemt en hij uitrijdt heb je Vingegaard in mijn optiek al zo goed als opgevangen. Plus...

Maar je redeneert nu verkeert om. Budget is ruim zat om Pogi, Remco, Vini én Roglic te nemen. Als jij Roglic voor 500 punten inschaalt moet je die altijd meenemen, zeker voor deze prijs natuurlijk. Vini voor 6-700 moet ook gewoon altijd mee. Het budget daarvoor kun je beter vrijmaken vanuit het AK segment daaronder, of vanuit je sprintteam. Maar Vini thuislaten omdat Roglic zijn punten al bijna compenseert is een non-argument.

TourDeFranceUnchained
wessel2105
Als je Roglic neemt en hij uitrijdt heb je Vingegaard in mijn optiek al zo goed als opgevangen. Plus...

Laten we er even van uitgaan dat de benoemde punten kloppen in je post op de vorige pagina.

Vingegaard pakt een punt of 700 en Roglic pakt een punt of 500. Als jij dan Roglic ipv Vingegaard neemt en (zoals je benoemd) met het overige budget een knecht als Sivakov erbij neemt voor 2 miljoen die dan voor het gemak ook 200 punten scoort (wat al erg veel is want dan moet Pogacar in week 1 al teampunten opleveren) dan heb je dus evenveel punten voor zo goed als hetzelfde budget. Het grote verschil is dat jij hier nu 2 stoeltjes (in je dagopstelling) voor nodig hebt en een ander slechts 1.

drklaas
wessel2105
Ik heb nu ook al meerde mensen op het forum gezien die hebben geroepen Evenepoel of Pogacar niet mee...

Vorig jaar had 60% vingegaard volgens mij,  maar van de mensen met een gouden beker had waarschijnlijk 80%  of meer hem.  De doorslaggevende factor was niet vingegaard, maar wel de andere keuzes die je gemaakt heb (bv  geen Roglic Ayuso of Pedersen of wel  3 UAE en Evenepoel). Wordt het makkelijker of moelijker om een gouden beker te halen zonder Vingegaard, ik denk moeilijker maar het kan nog steeds, en dat maakt het spelletje ook zo leuk. 

wessel2105
ProScoritoManager
Maar je redeneert nu verkeert om. Budget is ruim zat om Pogi, Remco, Vini én Roglic te nemen. Als ji...

wie laat je dan thuis Almeida? of neem je die dan ook? Ik snap je punt tuurlijk kun je ze alle 4 inklikken maar je moet ergens zoals je zegt wat compenseren. Ook vraag ik me af hoe erg jij dan bijvoorbeeld bezuinigd op sprinters en je lagere AK segment. 

ik heb nu zelf het erin geklikt en ben voor mijn 6 sprinters op het moment 10M kwijt wat niet enorm veel is. Dan 31.5M voor 9 klassements mannen nog 1M voor Ganna en dan 5.5M voor 4 Aanvallers (waarvan 2 MvdP en Carapaz al goed zijn voor 4M). De Sprinters daar zie ik niet heel veel vanaf gaan en het AK budget ook niet perse. 

Ik zie voor mezelf alleen een mogelijkheid als ik inderdaad 1,5M win in mijn lagere AK segment en dan zoals eerder genoemd Almeida omruil van Vingegaard. Of MvdP vervang voor Nys wat nog zou kunnen. Maar of Vingegaard echt mee moet weet ik niet.

dan wordt in dit geval voor mij dus de vraag levert Nys + Vingegaard meer op dan MvdP en Almeida.

Laatst gewijzigd
Smarty

Wie rijden er de eerste 9 etappes in het geel denken jullie??

Philipsen + Remco?

SanMark
drklaas
Vorig jaar had 60% vingegaard volgens mij,  maar van de mensen met een gouden beker had waarschijnli...

Ik was vorig jaar 99.6 zonder Vingegaard . En volgens mij was zijn pickrate vorig jaar best wel laag zeker geen 60%.

BigMig
DesproatMichiel
Je zou het ook zo kunnen zien dat hij zijn gebruikelijke valpartij al heeft gehad. Normaliter valt h...

Roglic had niet één valpartij waardoor hij niet meer verder kon he, hij ging vaak onderuit. Als een ontspannen Roglic al zo vaak naar het asfalt gaat, wordt het eerder een gok om er maar vanuit te gaan dat Roglic hier de Tour uitrijdt. Je redeneert nu op de manier van: meestal valt Roglic uit in de eerste grote ronde die hij in het jaar rijdt, en levert hij daarna in de tweede ronde die hij dat jaar rijdt. Maar je kunt ook zeggen: de ronde waar hij zo vaak uitvalt is de Tour (vanwege extra hectiek?). Als hij nu in de Giro al zo vaak op z'n plaat gaat, hoe erg moet het dan komende Tour wel niet worden?

ProScoritoManager
wessel2105
wie laat je dan thuis Almeida? of neem je die dan ook? Ik snap je punt tuurlijk kun je ze alle 4 ink...

Ik heb hem er momenteel niet in staan, omdat ik minder overtuigd ben van zijn puntenzekerheid dan dat jij dat lijkt (en zal ook nog een stukje PTSS van de Giro bijzitten). Maar als ik dat puntenpotentieel wel in hem zag dan zou ik via een Jorgenson denk ik hem er wel ingepuzzeld krijgen. Of via het downgraden van een man of 2-3 uit de AK kern in de 1-2 miljoen categorie. Ik weet jouw team natuurlijk niet, dus veel concreter dan dit kan ik niet worden :P

floda
MRegter96
Heb je dan ook Merlier, Philipsen, Milan en evt. VD Poel nog? Want dat past toch nooit?

1 topsprinter en goed punchteam. Maar gaat het niet worden hoor, vond het echter wel mooi om te zien dat je dus wel erg goed ak team kan neerzetten.

Wicked Wout
JCG
Ik verwacht Jorgenson zeker in de top 10. Als eerst van de namen die je hier noemt zelfs. Verder ver...

Ik heb nog twee pagina's aan leeswerk te gaan, dus met het risico dat iemand dit op een volgende pagina al lang heeft benoemd: Carapaz heeft aangegeven voor ritten te gaan ipv AK (al was dat wel begin dit jaar, wellicht heeft het einde van de Giro voor wat wraakgevoelens gezorgd)

Toro Rojo
wessel2105

Ik heb ook al een paar keer teen team zonder Vingegaard geselecteerd omdat ik zijn budget kan verdelen over renners die samen wellucht meer opleveren. Ik denk dan aan een topsrinter en een Roglic bijvoorbeeld. Ik heb ook Lipowitz er in staan ipv Jorgenson omdat Lipo niet alleen in op zijn minst even goede vorm lijkt maar ook nog jongerenpunten oplevert en Jorgensen niet. En zo kom ik ook aan een Visma-loos team. Alleen als Roglic valt en Pogacar door de mand valt wordt het balen maar ik vind zelf Vingegaard ook te duur voor het potentieel dat hij biedt. 

Toro Rojo
Wicked Wout
Ik heb nog twee pagina's aan leeswerk te gaan, dus met het risico dat iemand dit op een volgende pag...

Hebben we meteen een top favoriet voor de bollen en aan EUR 1.5 miljoen een must have die mijn team niet meer zal verlaten, denk ik. 

drklaas
SanMark
Ik was vorig jaar 99.6 zonder Vingegaard . En volgens mij was zijn pickrate vorig jaar best wel laag...

Je hebt gelijk zeker geen 60%, het was namelijk 59% en dat is best laag ja, maar hij was best hard gevallen geloof ik.  Wat was je punt verder ?

NielsH97

Op dit moment een team erin geklikt met Pogi, Almeida en 2 x 1,5 miljoen. Verwacht kijkend naar afgelopen jaar dat weinig UAE renners in de punten rijden behalve Almeida. Dat wil zeggen dat het niet uitmaakt of je Sivakov of Wellens selecteert, behalve dat je 500k bespaart. Het belangrijkste is dat je een renner selecteert waarvan je de kans het grootst acht dat hij de ronde uit gaat rijden.Dit zijn in principe al 4 plekken in alle ritten waar je Pogi als rit winnaar verwacht. 

Daarnaast verwacht ik voor Vingegaard en Evenepoel (JK als doorslaggevende factor) te gaan. Roglic, Lipowitz, Jorgenson, Skjelmose en C. Rodriguez zie ik door verschillende redenen niet als een optie, noem het te duur, twijfelend aan vorm of teamtactiek.

AK buiten de top 5 en klimmers:

Wat verdomd lastig dit jaar. Interessante opties voor mij zijn Mas, O'Connor, Carapaz (zekerheid), de Bahrain mannen, van Eetvelt (mede door de opbouw van het parcours), Kuss, Astana voor de bollen natuurlijk (wie is een raadsel), FDJ met 2 potentiele keuzes, Onley, Vauquelin en last but not least de UNOX zekerheid voor mij.

Wat betreft de sprinters twijfel ik nog tussen de tactiek 1 of 2 van de grote 3 sprinters. Merlier is voor mij een zekerheidje doordat hij het snelst is in een vlakke sprint en mede door teampunten van Evenpoel (verwacht hem vroeg in het geel/wit). Philipsen is voor mij een twijfelgeval doordat hij Mathieu in zijn team heeft, zal niet veel vaker dan Merlier sprinten. Dan hebben we nog Milan, twijfels ergens over zijn vorm maar lijkt me dat hij toch alles op de Tour heeft gezet. Voor de B en C selecties is het verdomd lastig omdat de startlijsten niet compleet zijn, mocht Kanter meedoen dan klik ik hem er direct in.

Dan heb je nog de keuze uit wat vrijbuiters en renners die voor heuveletappes geschikt zijn. Die staan al deels bij de klimmers maar om te noemen zijn vooral WvA, MvdP, Gregoire, Nys en nog wat renners uit de 500 en 750k categorie. Het belangrijkste is hier in mijn ogen wat je met WvA en MvdP gaat doen. Mijn keuze is al genomen dat ik ze niet beide ga meenemen. Vooralsnog ga ik dus niet voor WvA als hij niet met zekerheid gaat meesprinten. Zouden jullie de keuze voor beide wel durven nemen?

TourDeFranceUnchained

Er zijn een aantal dingen waar ik mee zit bij het kiezen van Evenepoel:

• Blijkbaar allergisch voor pollen en kan daar a la De Lie last van hebben. Wie zegt dat hij dit niet gaat hebben in de Tour…. Zou namelijk wel fijn zijn als hij voor Tobias Halland finisht.
  • Zijn team is dit jaar aanzienlijk minder dan vorig jaar, puur en alleen al door het missen van Landa die hem best wel een paar keer geholpen heeft toen hij gelost werd vorig jaar. Paret-Peintre en Schachmann waren onzichtbaar en Vervaeke valt ook uit. Hoe gaan ze dit oplossen? Zeker als Vingegaard zou aanvallen met Visma op de voorlaatste Col in bijvoorbeeld de etappe met Col de la Loze. Komt hij dan alleen te zitten in het ravijn?
  • Het positioneren van Remco is al het hele jaar door slecht. In de Amstel zat hij met de ploeg ver van achter, in Luik kom hij als 50e aan de voet bij la Redoute en zo zat hij ook meermaals slecht gepositioneerd in de Dauphine, zie alleen al etappe 1. Ik vraag me heel erg af, met de hectiek in week 1 en de vele korte klimmetjes, of hij hierdoor misschien onnodig tijd kan gaan verliezen. (En wie weet daardoor ook het mislopen van de gele trui na de tijdrit)
  • Hij geeft aan, nu al op het Tour niveau van 2024 te zitten. Waar ligt het plafond bij Evenepoel, kan hij nog beter worden of is dit een beetje wat we kunnen verwachten. In het laatste geval deden een Jorgenson en Lipowitz in de Dauphiné niet veel onder, wat me zorgen baart als je de absolute nummer 2/3 moet zijn. Zowel qua punten als budget.
  • Vorig jaar was zijn eerste Tour en werd hij prima 3e. Dit jaar wil hij natuurlijk meer want ik neem niet aan dat hij naar de Tour gaat om gewoon weer 3e te worden en na elke aanval doodleuk zijn eigen tempo te rijden achter de 2 tenoren. Om dat te kunnen behalen, zal hij toch echt een keer moeten aanvallen om tijd aan de broek van Pogacar/Vingegaard te smeren. Iets wat we hem in de vroegere jaren vaker hebben zien doen maar de laatste tijd niet meer. Gaat hij 1x een volledige poging doen in de hoop tijd te pakken maar komt hij dan met "I am gone, I am death" en 10 minuten aan de broek boven of hoe gaat dit precies gebeuren?

Mocht iemand het absolute tegendeel kunnen en willen bewijzen, waarom Evenepoel juist wel mee moet, hoor ik het ook graag! Misschien dat de knop, Evenepoel moet niet mee, in mijn hoofd dan omgezet kan worden 🤣

John Bon

Probleem in de tour is dat er zoveel leuke koopjes inzitten die je er eigenlijk in wilt. 
Zit ik hier nu met 7 punchers in mijn ploeg :D 

Ragnar Lolbroek
NielsH97
Op dit moment een team erin geklikt met Pogi, Almeida en 2 x 1,5 miljoen. Verwacht kijkend naar afge...

Ik heb momenteel Wout en Mathieu allebei. Een zieke Wout heeft mij tijdens de Giro nog steeds een 400- tal punten opgeleverd. En in de Tour levert Wout doorgaans altijd wel. Neemt niet weg ik overweeg om Wout en Jorgenson te dumpen voor bijvoorbeeld Almeida en Ganna.

mirkodek

Ik heb vooralsnog WvA eruit geklikt omdat ik inderdaad verwacht dat ie niet voor groen/sprints gaat maar af en toe een dagje uitzoekt. Dan klik ik voor die prijs liever Merlier erin (heb ook Philipsen als redelijk zekerheidje voor groen).

Girmay toch eruit geklikt, ondanks dat het parcours redelijk bij hem lijkt te passen op eerste gezicht. Als je echter verder kijkt, dan denk ik dat de punchy aankomsten te zwaar voor hem zijn en de vlakke sprints gaat ie zelfs achter de Groenewegens/Bauhaus van deze wereld zitten. 

Mathieu zit er in en blijft er in denk ik, zeker gezien zijn koersgedrag en interviews in de Dauphiné.

Jorgenson had ik er vanaf het begin al mee, maar heb toch weer twijfel of die genoeg punten gaat scoren om zijn prijs waard te zijn.

Op dit moment geen plek voor een 3e UAE renner (naast Pogi en Almeida). Die zou ik erin kunnen passen als ik bijv Eetvelt/Gregoire/Vauqelin in ruil voor Wellens/500k/500k. Of een Groenewegen vervang door een 1K sprinter, maar dan moet er in dat segment nog wat meer keuze bij komen.

SanMark
drklaas
Je hebt gelijk zeker geen 60%, het was namelijk 59% en dat is best laag ja, maar hij was best hard g...

Mijn punt was dat je dus ook prima zonder Vingegaard een gouden beker kon winnen. Daarnaast was het in mijn beleving lager dan 50% pickrate voor Vingegaard maar daar zat ik dus mis.

DerbertHijkstra

Ik vrees dat, ondanks zijn forse prijsverlaging, het meenemen van Roglic in navolging van de Giro ook hier de beslissende afweging gaat zijn. Dit omdat Pogi, Vingegaard en REV in de Dauphiné hebben aangetoond dat het snor zit met de vorm en over het algemeen op hun fiets blijven zitten. Die gaan hun prijs waard zijn. Roglic blijft zeker niet altijd op zijn fiets zitten. Als je zijn verwachte punten gaat schatten (kans van uitrijden x verwachte puntentotaal bij uitrijden) was hij in de Giro absoluut niet zijn prijs waard, maar bij deze Tour is het 50/50. Vergeleken met renners van dezelfde prijscategorie (voor nu alleen Jorgenson en Lipowitz) kom ik ongeveer op hetzelfde verwachte puntentotaal. De kans dat zij uitrijden is groter, maar ik verwacht gezien de tijdrit en het punchwerk in de eerste week dat zij minder punten halen. Alledrie meenemen gaat niet, gezien het al weggestreepte budget van de Grote 3. 

Momenteel neig ik daardoor naar Jorgenson, omdat hij vorig jaar heeft bewezen in een sterk bezette Tour ongeveer 350 punten bij elkaar te kunnen fietsen, zonder daar veel teampunten voor nodig te hebben. Dit jaar zal hij niet slechter zijn geworden en ook meer kans op teampunten, aangezien Vingegaard meer in orde is dan vorig jaar. Met andere woorden, gemiddeld net zo goed, maar het minst onzekere hoge plafond.

In principe kun je ook nog Almeida in dit verhaal betrekken, maar dat wordt (ook doordat die een stukje duurder is) dusdanig complex dat ik me daar nog niet aan heb gewaagd. :)

1 2 ... 30 ... 36 37

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.