Ik ben het eens met dat hij slechter positioneert dan Vingegaard en Pogi. Op lange, steile beklimmingen klimt hij ook slechter. Hij wordt max. 3e dit jaar. Maar vorig jaar was dat ook en dat leverde 800+ punten op. Met 10(!) minuten voorsprong op de nummer 4, Almeida. Hij is dit jaar niet slechter dan vorig jaar en zijn tijdrit is dusdanig beter dan dat zijn klimcapaciteiten slechter zijn dat ik hem heel zeker voor Roglic, Almeida, Lipowitz zie eindigen en dus iets vergelijkbaars als vorig jaar bij elkaar fietst.
Edit: pollenallergie zou hij vorig jaar natuurlijk ook last van moeten hebben gehad, dus dat is geen argument waardoor hij minder punten zou kunnen halen. Zijn matige team eventueel wel, maar stel dat dat 200 punten scheelt, zijn er nog steeds 600+ punten over en daarom een must-have.
Ik hoop op nog wat budgetsprinters, zodat ik mijn AK-ploeg kan upgraden met 1 of 2 middensegmentrenners en/of UAE teampunters, maar moet zeggen al een mooie ploeg te hebben waar ik vertrouwen in heb.
Jammer dat Lipo 3 miljoen is, maar gezien zijn vorm zeker niet gek en ja ik heb iets meer vertrouwen in hem dan in Jörgensen, dus beiden 1 op 1 gewisseld.
Allemaal interessante mutaties vandaag trouwens, EF blijft toch een mooie vrijbuitersploeg, maar wanneer stel je ze op. Healy ziet er niet geweldig in vorm uit, maar hoort op goede dagen (op de grote 2 na) bij de allerbesten bergop. Die koerst met een leeuwenhart en zou mijn team nog weleens kunnen halen.
Wat is de goede hoeveelheid puncheurs om mee te nemen deze ronde?
Met een mogelijke punch etappe in etappe 2, 4, 6 en 7 kun je de eerste week een goed aantal punten scoren.
Verder heb je rit 11 voor klassieke renners , wat mij betreft stel je hier zelfde soort renners op.
En dan heb je nog rit 21 - Parijs. Hier kan van alles gebeuren.
----
Renners die ik graag mee neem:
van der poel - 2.5m
met de vorm en plezier die hij nu toont verwacht ik een hele leuke tour met hem. Eerdere tours viel het idd tegen, heb nu toch echt een ander gevoel. Voor mij een must, ook omdat het gewoon erg leuk koers kijken is met hem.
Nys - 1m
Rijd prima uitslagen dit jaar in luik/amstel gold race. Heeft ook + voor potentiele teampunten Milan.
Vauqelin - 0.75k
Loopt uit zijn contract, geeft toch wat extra motivatie om te presteren. Kan ook prima tijdrijden.
R. Gregoire - 0.75k
In vorm! Wint net in zwitserland.
Aranburu - 0.75k
Punch met sprintkwaliteiten voor finales. Goed in de mix en heeft in grote rondes het al eens laten zien.
M cort. 0.5k
Verwacht dat uno-x zich goed wil laten zien. Willen ook graag in de bollentrui rijden. M cort heeft ook sprintkwaliteiten voor finales.
van de ploeg vind ik t johanessen ook erg interessant. Toont in de dauphine goed mee te kunnen. Gaat hij voor een etappe of ook kanshebber voor de bollentrui?
F. Ganna - 1m
Zoals eerder besproken op dit forum, naast de verwachte uitslag in de tijdrit lijkt hij zn zinnen gezet te hebben op wat vuurwerk in mogelijk de 1e week. Wel moeilijk in te schatten wanneer dan op te stellen (punch en sprintritten 1e week?) en kans op bankpunten aanwezig.
-
in de punchetappes stel je natuurlijk voor de zekerheid pogacar maar op. Probleem is dat als hij gaat rest van AK moet volgen. Zit je straks met 4-5 puncheurs gaat het naar AK..
is carapaz met zn explosiviteit ook een kandidaat voor punch etappes?
Ben benieuwd hoe jullie naar deze mannen kijken.
Ik zit met dezelfde overwegingen Lex. Ik denk dat een belangrijke sleutel de juiste puncheur keuze is deze Tour. Want als MVDP gaat huishouden en hij rijdt in geel, groen en ook nog eens best lang, dan moet je hem gewoon hebben. Maar valt ie (traditiegetrouw zou ik willen zeggen) tegen in de Tour, heb je andere namen nodig. Maar wie? Wordt echt gokken en moeilijk te beredeneren wie nu van het rijtje Gregoire, Powless, Schmid, Vauquelin, Van Aert, Carapaz, Cort, Aranburu, Nys en inderdaad ook Ganna de juiste zal zijn. Veel het nieuws checken en persoonlijke doelstellingen zien te achterhalen. Hopelijk kunnen we een paar dan wegstrepen!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.