Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 30 31 32 33
Joep

Na een paar jaar afwezigheid in scorito en sws het volgen van wielrennen doe ik weer mee. 

Ik heb vandaag Girmay eruit gegooid om Lipovic te kunnen selecteren.

Girmay vooral op basis van vorig jaar in 1e instantie toegevoegd. Ik hoop dat ik mijn sprint ploeg niet te ver uitdun hiermee. 

floda
Ragnar Lolbroek
Geen Kristoff bij Uno-x. Wærenskjold lijkt daar de sprinter te gaan worden. Fredheim zal wel leadout...

Of ze gaan lekker verdelen. Altijd zo'n hekel aan ploegen met 2 sprinters, krijg je straks met Stewart en ackermann ook.  

martijncr
Ragnar Lolbroek
Geen Kristoff bij Uno-x. Wærenskjold lijkt daar de sprinter te gaan worden. Fredheim zal wel leadout...

Interesting! Dat wordt een simpele klik! 

Zugzwang

Na de Dauphine en de nieuwsberichten van de laatste dagen toch weer leuk gesleuteld... benieuwd of Jake Stewart nog toegevoegd gaat worden. 

Daarnaast enkele andere renners waar ik nu wisselende gedachten over heb: 

• Girmay: ondanks mijn eigen eerdere redevoering om dit soort types niet te nemen, denk ik dat hij gelet op zijn prijs misschien toch een goede optie kan zijn, als hij op de vlakke sprints iig rond 6/7/8 of beter finisht... dit is echter vooral omdat ik merk dat ik het lastig vind om 2 van de 3 'top' sprinters in mijn team te passen. Als Bini een Philipsen of Milan vervangt maak ik dusdanig veel geld vrij dat ik het nu toch overweeg, ondanks het eerder benoemde gebrek aan ritten op zijn maat.
  • Van Poppel: zal wel in de 'Roglic veilig houden'-rol worden geschoven, maar vroeg me af of iemand iets heeft gezien waaruit blijkt dat hij toch gaat sprinten... mis nog een beetje goedkope / budget sprinters momenteel. EDIT: Nu Kristoff niet meegaat lijkt een ploegmaat van hem een goede optie geworden. 
  • Lipowitz: was natuurlijk erg sterk in de Dauphine (en het hele seizoen al) maar voor zijn prijskaartje krijg ik hem er toch niet in - vooral gelet op zijn comments van deze week waarin hij aangaf 100 procent voor Roglic in te zetten. Heb zelf geen Jorgenson in mijn eerste draft staan, dus die 1 op 1 ruil kon niet, mocht ik dat wel hebben gehad zou je het sneller kunnen overwegen. 
  • Carapaz: lees veel uiteenlopende berichten en mijn gedachtes springen ook van links naar rechts. Hij heeft eerder dit jaar duidelijk aangegeven wat zijn intenties zijn, wat an sich fijn is... ware het niet dat ik nu erg twijfel of een rittenjagende Carapaz wel zo een goed idee is: hoog plafond, weinig zekerheid. 

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek
floda
Of ze gaan lekker verdelen. Altijd zo'n hekel aan ploegen met 2 sprinters, krijg je straks met Stewa...

Hushovd zegt zelf op hun website dat Wærenskjold de sprinter is deze Tour. Ik neem dat Thor geen zand strooit. 

mirkodek
Ragnar Lolbroek
Hushovd zegt zelf op hun website dat Wærenskjold de sprinter is deze Tour. Ik neem dat Thor geen zan...

Opzich een prima pick voor 500K dan, nu nog een lekkere 750K sprinter en dan hebben we dat segment ook weer erin geklikt.

edit: zie net dat ie 750K is, dat is jammer 

Laatst gewijzigd
nasibal
TourDeFranceUnchained
Er zijn een aantal dingen waar ik mee zit bij het kiezen van Evenepoel: Blijkbaar allergisch voor p...

Remco gaat voor de pollentrui

berggie1987

Nys voor 1 miljoen zorgt ervoor dat ik of van Aert of vdp eruit ga gooien. Ben er nog niet over uit wie. Voordeel van Aert  behouden is dat je plekje minder in sprint nodig hebt. Maar ik wacht nog even de interviews af. 

mirkodek
berggie1987
Nys voor 1 miljoen zorgt ervoor dat ik of van Aert of vdp eruit ga gooien. Ben er nog niet over uit...

Bij mij is WvA er al uit. Tenzij die aangeeft dat ie mee gaat sprinten en/of voor groen gaat, dan gaat ie er weer in.

valowitz
floda
Lipo geprijsd als 2e in wit en top 5 kandidaat. Wordt langzaam duur lijstje voor AK. Heb voor de gra...

Met welke sprinters dan? 

snoek1974

De rol die van Aert gaat spelen zal bij veel teams van invloed zijn 

maar Evenepoel is ook bijv Van Aert en Skjelmose ( of A Yates) .

dus bepaalde dingen hangt af van Ambities en fitheid , heb nu Evenepoel erin .

Maar dit is een twijfel . Kan ook alle drie erin laten en Lipo.. vervangen door van Aert en een miljoen renner down graden naar 500..

dan is van Aert de vierde sprinter en wordt Bauhaus vervangen door een 500 K renner , dus eventueel later nog puzzelen maar er staat nu een team ingevuld 

Maarten Koning

Ik heb nog niemand blackmore horen roepen, dat was een van mijn eerste picks

berggie1987

Lipowitz is een miljoen te duur. Het is nog een maand tot de serieuze bergetappes.

martijncr
Maarten Koning
Ik heb nog niemand blackmore horen roepen, dat was een van mijn eerste picks

Not again... 🚂 haha

Pim Todcock

Zou Ineos nog een B-sprinter meenemen? Laurence is 100% top 20 in sprints dit jaar. Dat maakt wel meteen Ganna wat minder interessant. B tijdrijders zat met Schmidt, Foss, Affini, Campenaerts, etc. De dure drie zullen zekerder caps zijn in de ITT's.

Carapaz, Vauquelin, THJ zijn ook zekere clicks voor die paar knaken. Nu nog zorgen dat ik bij 20 namen blijf.

Roglic, Thomas in de uitverkoop, ten opzichte van bewezen diensten. Misschien ook terecht.

Zitvlees
berggie1987
Nys voor 1 miljoen zorgt ervoor dat ik of van Aert of vdp eruit ga gooien. Ben er nog niet over uit...

Ze halen vaat allebei een hoop punten, maar hoe hou je dan nog genoeg geld over voor een degelijk sprint en ak team (ervan uitgaande dat Wout niet altijd meesprint)?

Zitvlees
berggie1987

Ze halen vaat allebei een hoop punten, maar hoe hou je dan nog genoeg geld over voor een degelijk sprint en ak team (ervan uitgaande dat Wout niet altijd meesprint)?

Zitvlees
berggie1987

Harderijder

Iemand die MVDP níet mee neemt (en WVA ook niet)? 

Met een redelijk goede eerste week (zonder truien) en af en toe wat teampunten voor Philipsen kom ik op zo'n 200 punten uit. Kan je dat geld dan niet beter besteden? Maar het is zo'n fijne renner om in je team te hebben.

martijncr
Harderijder
Iemand die MVDP níet mee neemt (en WVA ook niet)?  Met een redelijk goede eerste week (zonder truien...

In mijn eerste berekening voor week 1 kom ik op 264 punten, waarbij hij ook nog wat puntjes oplevert met bollenklassement (hij zal naar mijn verwachting veel in de vlucht zitten en bergpunten pakken op al die cols). Als ik @nasibal's eerder gedeelde theorie aanhoud, is MVDP een goed te beargumenteren pick voor minimaal 250 punten deze Tour. Met WvA zit ik op het spoor wat hier al vaker wordt genoemd: eerst de stalorders horen!

Fieljepper
Zugzwang
Na de Dauphine en de nieuwsberichten van de laatste dagen toch weer leuk gesleuteld... benieuwd of J...

Van Poppel wint vandaag het sprintje om plek vijf. ;) Toch wel een knappe prestatie om daar mee te komen maar blijft de grote vraag wat daar de plannen zijn qua sprinten. Als hij ook maar ergens uitspreekt dat hij er voor mag gaan dan klik ik hem erin. Eerst maar eens kijken of ze Meeus nog meenemen.

berggie1987

Het onhandige met van Aert de laatste jaren is dat je niet weet wanneer hij wel en niet meesprint.

Hij houdt dan wel een plekje bezet en scoort dus eigenlijk minpunten op die dagen.

valowitz
ProScoritoManager
Maar je redeneert nu verkeert om. Budget is ruim zat om Pogi, Remco, Vini én Roglic te nemen. Als ji...

Vraag me af welke sprinters jij dan meeneemt als je Pogi, Bingo, 🎱 en Rogla meeneemt. Alleen maar C-sprinters? 

valowitz

Las ergens dat Matje voor groen gaat. Betekent dat dat JP niet voor groen gaat of gaan ze allebei voor groen. Denk dat Bini toch ook weer voor groen gaat. Wat gat Groves eigenlijk doen deze Tour? Leadout voor JP? 

Wicked Wout
valowitz
Las ergens dat Matje voor groen gaat. Betekent dat dat JP niet voor groen gaat of gaan ze allebei vo...

Weet je nog waar je dat las? En ging t niet over groen in de Dauphine?

Ik kom wel dit artikel tegen, maar dat is meer gokken van de journalist dan dat hij het zelf uitspreekt 

https://www.wielerflits.nl/nieuws/alle-seinen-op-groen-voor-mathieu-van-der-poel-in-tour-de-france-2025/

1 2 ... 30 31 32 33

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.