Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 30 31 32 33 »
Mister_Roan

Avond heren en dames!

Na het lezen van bijna alle berichten, toch een account aangemaakt om mee te praten! 

Youri IJnsen

De belangrijkste conclusies uit de Dauphiné.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/zes-tips-uit-het-criterium-du-dauphine-richting-de-tour-de-france-2025/

Titivoeckler
valowitz
Las ergens dat Matje voor groen gaat. Betekent dat dat JP niet voor groen gaat of gaan ze allebei vo...

Lijkt me niet dat VDP voor groen gaat. Ik heb ook nog nergens voorbij zien komen dat hij voor groen zou gaan. In de Dauphiné was het natuurlijk wel een heel ander verhaal. Ik weet ook niet of dat hem heel veel meer interessant zou maken. Hij moet dan alle tussensprints mee gaan doen, wat ten koste zou kunnen gaan van zijn eindpunch (waar je hem toch voor meeneemt). Daarnaast gaan de overige 3 toch ook wel meesprinten in de tussensprints en bij de pure sprints - waar de meeste punten te verdienen zijn - zal hij nauwelijks top 20 rijden. Dat is toch altijd een vereiste om groen te winnen.

Verder heb je het over allemaal C-sprinters. Ik denk dat je prima alle dure AK-mannen kan kiezen en een mooie sprintploeg kan opstellen. Je levert daar altijd iets in, maar dat kun je compenseren in je AK mannnen, omdat daar de echte punten op te halen zijn. Ik zie vooral de overweging om REV thuis te laten. Dan laat je wel een puntenpotentieel van 800 punten thuis. Laten we wat lager gaan zitten en zeggen dat het er 700 zijn. Dat ga je met je duurdere sprinters waarschijnlijk niet compenseren. Girmay met 8x top 10, 3 overwinningen en groen leverde vorig jaar 'maar' 550 op. Er vanuit gaande dat je er sowieso al 1 hebt, dan moet je ook nog de goede 2e dure sprinter (van 4 miljoen) kiezen én nog een renner die de overige 150 punten voor de overige 2 miljoen pakt. Die categorie wordt al meer gokken en dan speel je quite. Dan zou je dit denk ik nog beter op kunnen vangen door bijvoorbeeld Lipowitz en Jorgenson te nemen in plaats van een extra topsprinter. Dan zit je alleen al bij de knechten die ook zomaar veel lager kunnen gaan scoren, waarbij het ook maar de vraag is of de upside zoveel hoger is dan relatief veiligere punten. Bovendien heb je dan ook 2 plekjes bezet.

Mooi weer fietser
Harderijder
Iemand die MVDP níet mee neemt (en WVA ook niet)?  Met een redelijk goede eerste week (zonder truien...

Ik neem beide niet. Van tevoren al bedacht, en de Dauphine heeft mij daarin eigenlijk bevestigd.

Het is wel een fomo, maar voor 2,5m vind ik hem te onzeker. Ik moet nog zien dat elke punch-etappe een punch wordt van een uitgedund peloton, en in de aanval wordt het heel moeilijk (zie ook weer Dauphine).

Je hebt hem ook niet per se nodig om te cappen, dan kan je Pogacar of Nys in dezelfde etappes cappen.

Maar goed, kan niet helemaal uitsluiten dat ie 2x wint en een week in het geel rijdt.

Wicked Wout

Toch nog even over het aantal sprinters. Gezien het relatief kleine aantal sprints is de algemene tendens hier om 5 a 6 sprinters mee te nemen. Maar 2 van de sprints zitten helemaal aan het begin. Dus wie ga je daar inzetten als opvullers? MvdP (voor evt punten Philipsen), Evenepoel (voor punten Merlier) maar verder... ???

Mister_Roan

Team tot nu toe: (mis wat sprinters)

Wærenskjold – Waarschijnlijk sprintkopman bij Uno-X; veel vrijheid, snelle man, kan punten en top 10’s pakken in overgangsetappes.

Barré – In topvorm tijdens de Dauphiné; sterk in heuvelachtig terrein, goede kans op ontsnappingen en dagsucces. Las ergens ook dat ze UCI-punten nodig hebben.

Carapaz – Aanvallend ingesteld, pakt vaak punten via ontsnappingen of bergtrui; ritwinst niet uitgesloten. Goede giro gereden.

Vaquelin – Klimt sterk, explosieve afmaker; kans op klassement én ritkansen in punchy etappes. 

Alaphilippe – Altijd strijdlustig, zoekt de aanval in overgangsritten; kans op dagsucces of bergpunten. 750k is moet die altijd mee.

Merlier – Pure sprinter, kans op ritzeges in vlakke etappes. Extra waarde als REV de witte/geel trui draagt (puntenbonus).

Philipsen – Favoriet voor groen; allround sprinter die in bijna elke sprint meedoet. Stabiele puntenpakker.

MVDP – Gaat vol voor ritwinst, tijdrijdend vermogen en punch maken hem kansrijk in meerdere type etappes.

Ganna – Grote kanshebber voor de tijdritten; extra zekerheid voor een topresultaat op die dagen - kan nog bij punch etappes meegaan met MVDP

Affini – Outsider in de tijdritten en belangrijke schakel in sprints; solide puntenkans. (Ruil ik hoogstwaarschijnlijk in voor astana bollenrenner)

Johannessen – Jonge aanvallende klimmer, kan in ontsnappingen verrassen en meedoen om bergpunten.

Lutsenko – Sterk in overgangsetappes, onvoorspelbaar type, maar gevaarlijk als hij zijn dag heeft.

Kuss – Belangrijke klimmer voor Vingegaard, bergpunten mogelijk + teampunten als vingegaard etappes pakt/wint.

Martinez – Klimt goed en heeft punch; kans op top 10 in bergritten of ontsnapping.

Roglic – Podiumkandidaat, scoort stabiel in bergetappes en eindklassement (dit jaar rijd die hem uit). Betrouwbare puntenmotor.

Lipowitz – Verraste in de Dauphiné; klimt goed, kan als helper of vrijbuiter scoren.

Adam Yates – Allround klimmer, Top 10 in zware etappes en eindklassement + teampunten als pogacar ritten pakt

Pogacar – REV – Vingegaard – Topfavorieten voor geel en REV voor wit: gaan veel punten via klassement, ritten en trui pakken.

Laatst gewijzigd
Fieljepper
Mooi weer fietser
Ik neem beide niet. Van tevoren al bedacht, en de Dauphine heeft mij daarin eigenlijk bevestigd. Het...

Als Mathieu ergens een doel van maakt dan heeft hij zelden iets niet gehaald. De vraag is dus wat je verwacht dat zijn doel gaat zijn voor deze Tour. Mijn verwachting is dat hij dit jaar (doordat hij geen WK op de weg gaat rijden) vol voor de tour gaat. En dan verwacht ik dat hij voor elke kans gaat binnen punch, ontsnapping en misschien zelfs de tijdrit van rit 5.

De twee keer dat hij de Tour en Giro echt voor zichzelf heeft gereden en niet enkel als voorbereiding zijn speciaal geweest. Tour 2021 had hij de eerste week al 288 punten. Niet uitgereden vanwege olympische spelen meen ik?

Giro '22 402 punten waar hij uitgereden heeft, onder andere er zelfs in de TT voor gegaan.

Tour van de afgelopen twee jaren is dan weer de rode vlag maar volgens mij waren die zeer uitgesproken als voorbereiden op kampioenschappen later in het jaar. Geen hoofddoel maar kilometers maken en lead-out voor Philipsen.

Uiteindelijk blijft hij een fenomeen en als ik uit de interviews in de komende weken het gevoel krijg dat hij van deze Tour echt zijn hoofddoel maakt dan komt hij er nooit meer uit. Een Groen plan is dan een hele leuke bonus maar niet eens nodig. 

Ruubstacarnaval
Mister_Roan
Team tot nu toe: (mis wat sprinters) Wærenskjold – Waarschijnlijk sprintkopman bij Uno-X; veel vrijh...

Mooi team, ga zeker mijn voordeel doen met deze informatie.

Blijft een leuk fenomeen, je team zo vroeg delen. Hoogstwaarschijnlijk pas je hem nog tig keer aan en zul je zien; een ander kopieert dit team en gaat er uiteindelijk met goud vandoor🥲. Benieuwd of (eigenlijk meer hoe) vaak dit is voorgekomen op dit forum.

Ik ben wel voorstander van het vroege delen hoor! Zal een dezer dagen mijn voorlopige selectie delen. En dan maar hopen dat het niet de gouden selectie was..

mirkodek
Mister_Roan
Team tot nu toe: (mis wat sprinters) Wærenskjold – Waarschijnlijk sprintkopman bij Uno-X; veel vrijh...

Voor een groot deel gelijk aan het team dat ik nu heb staan. Voornaamste verschillen:

• Almeida ipv Roglic
  • O'Connor ipv Martinez en Yates
  • Nys, Groenewegen en Bauhaus ipv Affini, Kuss en Wærenskjold

SanMark
Mister_Roan

Vind dit niet een bijster goed team. Je gaat veel keuze stress krijgen wie wanneer je moet opstellen in de niet sprint etappes, en daarnaast veel te veel middelmaat.

BigMig

Hierbij even een shout out naar iedereen voor de vele activiteit alhier met veel inhoudelijke reacties. Een paar namen met mijn gedachten erbij:

Philipsen - de sprinter waar ik op dit moment het minst goed van kan inschatten wat ik ervan kan verwachten. In een ideaal scenario wint hij de puntentrui en pakt hij nog wat punten via MVDP, maar als het tegenvalt kan het ook zomaar zijn dat hij 4x 3e wordt en nog wat puntjes sprokkelt voor de puntentrui in de eindafrekening. Moet ik nog rekening houden met een dsq in een etappe omdat hij iemand omver beukt om in het wiel van Mathieu te kunnen blijven aanhaken in de aanloop naar een sprint?

Wout/Mathieu - Ik denk dat het overwegen om beide mee te nemen vooraf gezien geen logische optie is. Als ik de tendens zo hier en daar lees vind ik dat (scoritogewijs) Mathieu misschien wat te hoog wordt ingeschat, en Wout wat te laag. Het lijkt me sowieso even afwachten op de interviews om hier een keuze te kunnen maken. Maar Mathieu lijkt me vervangbaar, als Wout z'n ding gaat doen lijkt me dit lastiger. Wout heeft zich goed in vorm kunnen rijden en ik zie hem wel weer pieken deze Tour. Na de Dauphiné lijkt me dat V-LAB iets minder overtuigd is van hun kansen op eindwinst AK met Vingegaard. Dan is met Wout voor groen gaan toch weer wat aantrekkelijker geworden. Hij heeft in de Giro weer lekker aan de massasprints kunnen wennen, dus waarom zou hij daar niet gewoon mee gaan doen? Ik ben benieuwd.

Benno Connor - Hier op het forum nogal eens bekritiseerd, maar leuk geprijsd. Niet de allerbeste in het echte hooggebergte, maar goed in de heuvels. Reed vorig jaar erg goed in de Giro. Mogelijk heeft hij een extra stap gezet als klassementsrenner, misschien was dat meer een uitschieter. Je kunt niet alleen maar dure jongens meenemen en hij lijkt me een prima pick voor een top10 ak plus misschien nog wat bonus in heuveletappes. Met zijn koersstijl zie ik hem ook wel een keer tijd pakken via een ontsnapping als hij ver genoeg achter de ak-leider staat. Heb je geen plekje voor dit type renner kun je hem ook als eerste laten vallen, want zijn puntenplafond t.o.v. de prijs lijkt me niet bijzonder hoog.

G. Thomas - Vind ik wel een interessante naam. Gaat hij afscheid nemen door lekker ontspannen rond te rijden en wegkapitein te spelen, of probeert hij het wat extra kleur te geven? Als je ziet hoe hij afgelopen jaren nog in het AK van grote rondes heeft gepresteerd, zou je toch zeggen dat, als hij zijn zinnen erop heeft gezet en naar topvorm heeft toegewerkt, hij hier met een etappeoverwinning en de bollentrui aan de haal kan gaan.

Lenny Martinez - Renner die volgens mij een heel hoog potentieel puntenplafond heeft, maar ook erg onbetrouwbaar is. Voor het jongerenklassement zie ik er echter ook wel zo 3 voor hem eindigen, wat hem al minder interessant maakt

Rubio - Voor het type 'aanvallende klimmer die sterk genoeg is om in meerdere ontsnappingen mee te zitten en dan ook kan overleven om in de finale te geraken' best aantrekkelijk geprijsd.

Nys - Best wat hype, maar ik moet nog zien of hij ook consistent kan bevestigen in een grote ronde.

TourDeFranceUnchained
nasibal
Remco gaat voor de pollentrui

Denk toch dat De Lie deze trui met speels gemak zal winnen😜 Misschien de mannen van Scorito eens vragen of ze een extra neven klassement kunnen creëren voor de Pollen trui. Dan kunnen we toch nog een keer De Lie in ons team klikken zolang hij geen 500k prijskaartje heeft.

Appelflap64

Dag allen,

Met veel plezier heb ik alles weer gelezen. Hierbij de eerste opzet van mijn team. Ik ben benieuwd naar jullie zienswijze. Geen WvA en MvdP voor mij in eerste instantie. 

GC (8): Pogi, Vingegaard, REV, Almeida, Lipowitz, Sivakov, van Eetvelt en Johannessen. 

Sprint (6): Merlier, Philipsen, Groenewegen, Bauhaus, Gaviria en Waerenskjold.

TT/punch (1): Ganna

Punch/bollen/aanval (5): Carapaz, Nys, Vauquelin, Gregoire, Barré

Appelflap64

Dubbele post 

Laatst gewijzigd
Appelflap64

Dubbele post 

Laatst gewijzigd
SanMark
Appelflap64
Dag allen, Met veel plezier heb ik alles weer gelezen. Hierbij de eerste opzet van mijn team. Ik ben...

Voor 500K meer heb je MvdP ipv Sivakov

Bring me the horizon

Zit nog fijn in puzzeland.

Eerst eens afwachten hoe de ronde van Zwitserland en België verloopt.

Ik vraag me af hoe goed almeida en o'conner zijn.

Daarnaast twijfel ik enorm over de top sprinters.

Zijn niet heel veel kansen voor sprint, met ook nog een waaier etappe erbij. Die kan zo maar eens een visma coupe worden zonder topsprinters.

Even afwachten op phillipsen en merlier wel echt fit zijn, en Milan oogt helemaal niet in vorm.

Ik overweeg ze alle drie niet mee te nemen.

ScoritoArwin

Gezien het punchy karakter van de tour worstel ik met het complete Visma team en verbaasd het me dat ondanks de Dauphine het meerendeel Evenepoel afserveren ipv Vini. 

Had een team met alle 3 de mannen inclusief 3 goede punchers en Ganna. In mijn optiek zijn er teveel AK mannen met een betere punch dan Vini. Hierdoor merk ik dat ik hem pas vanaf rit 12 begin op te stellen. 

Ik zie eigenlijk maar 2 ritten (de zwaarsten) waarin Vini kan winnen waardoor ik hem weinig team punten zie opleveren. REV zal niet voor hem eindigen maar door de vroege tijdrit en punchy etappes zie ik hem in de eerste week veel meer punten halen dan Vini. Mocht hij gewoon weer derde of zelf 4de worden zie ik hem door het parcours alsnog meer halen dan Vini, eventuele team punten van Merlier daar nog buiten gelaten. Doordat ik denk dat Jorgenson met zijn prijs het ook deels zou moeten hebben van teampunten kan ik hem er ook niet in fietsen.. ik denk zelf dat bijv. Almeida + Yates (7m) meer punten gaan opleveren dan Vini en ieder andere AK man van 1m. Dit ook mede door punchy parcours icm met Pogi. 

Zie ik dit verkeerd of heeft Visma dit jaar een onaantrekkelijk scorito team opgesteld? Voor nu ga ik voor Pogi Almeida Yates en REV, zonder Vini

floda
ScoritoArwin
Gezien het punchy karakter van de tour worstel ik met het complete Visma team en verbaasd het me dat...

Dacht ik voor giro ook. Deden Kooij, Wout en S Yates het best aardig qua punten

floda
ScoritoArwin
Gezien het punchy karakter van de tour worstel ik met het complete Visma team en verbaasd het me dat...

ScoritoArwin
floda

Klopt, maar ik denk dat er in de Giro bewust gekozen is voor strijden op 2 fronten. Het meenemen van Kooij met WVA was een garantie op dag succes. Nu hebben ze geen sprinter mee en is de complete ploeg gebouwd om Vini. Ik zeg niet ze onsuccesvol zullen zijn maar zelfs al zou Vini winnen door in de zwaarste rit uit te halen denk ik dat hij gezien het karakter van deze Tour voor zijn geld relatief weinig punten gaat opleveren. Yates had ook maar 450 punten met het winnen van de Giro. Dat aantal is voor Vini veel te weinig! Ik kan er naast zitten maar ik zie Vini niet 8x in de top 10 rijden, dus ook geen groene trui punten scoren en weinig teampunten opleveren. 6m zou toch minimaal 650 punten of meer moeten zijn

KV
Appelflap64
Dag allen, Met veel plezier heb ik alles weer gelezen. Hierbij de eerste opzet van mijn team. Ik ben...

LVE voor GC? Is hier wel de Tour de Guanxi niet. 

1 2 ... 30 31 32 33 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.