Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 34 35 36 37
ProScoritoManager
valowitz
Vraag me af welke sprinters jij dan meeneemt als je Pogi, Bingo, 🎱 en Rogla meeneemt. Alleen maar C...

Mogelijk heb je m'n latere post al terug gelezen, maar zelf neem ik Roglic dus niet mee. Maar als ik zo overtuigd was van zijn 500 punten als degene waar ik op reageerde dan zou ik vrij makkelijk een plek voor hem vrij kunnen spelen zonder dat ik daarvoor 1 van de grote 3 zou moeten opofferen.

@ScoritoArwin, als jij denkt dat Vini een soort Yates-Giro gaat rijden dan kun je zeker overwegen om hem thuis te laten. In de praktijk gaat hij echter iedere AK rit top2 rijden, iets dat Yates in letterlijk 0 ritten heeft gepresteerd de afgelopen Giro.

Ragnar Lolbroek
havana
Inmiddels bezig aan versie 4 van mijn team. Voorlopig selectie (en niet-selectie) AK: Pogacar, Rev,...

Is dit deels een grap of heb je aan de Cubaanse rum gezeten?

OneTrickPony
Wicked Wout
Toch nog even over het aantal sprinters. Gezien het relatief kleine aantal sprints is de algemene te...

Verder: teamgenoten. De Quick Steps zijn voor 500K op te pikken. Ook handig als Evenepoel na de tijdrit in twee truien rijdt..

floda

Grootste twijfel blijft toch het meenemen van 2e topsprinter. Dan blijf je toch met een dunner AK team zitten, terwijl deze ronde meer dan ooit ak-ers nodig heeft. Zullen toch bij de vele punch/heuveletappes mee voorin zitten. Maar ja per topsprinter wel zo'n 200-300 punten. Kortom twijfel tot de laatste dagen denk ik.

OneTrickPony

Wat ik tot nu toe heb:

AK: Pogacar, Vingegaard, Evenepoel, Almeida, Lipowitz, A. Yates, Buitrago
Sprint: Merlier, Girmay, Groenewegen, Waerenskjold
Punch: Vauquelin, Gregoire
Teampunten: Van Lerberghe, Eenkhoorn
Aanval etc.: MvdP, Ganna, Carapaz, Powless, Johannessen

Een beetje dun in de pure sprintritten. Maar zoals floda zegt, het AK is de echte melkkoe, en je wilt toch ook 2 echte punchers (denk ik). Misschien lezen we nog iets over Ganna die zich gaat mengen in de sprints, of verschijnt er nog een sprint-koopje op de lijst de komende dagen, wie weet.

MRegter96
OneTrickPony
Wat ik tot nu toe heb: AK: Pogacar, Vingegaard, Evenepoel, Almeida, Lipowitz, A. Yates, BuitragoSpri...

Hmmm ik heb voor nu wel Philipsen en dan geen Yates en Buitrago t.o.v. is dat dan dat AK verschil wat je zoekt?

MRegter96
floda
Of ze gaan lekker verdelen. Altijd zo'n hekel aan ploegen met 2 sprinters, krijg je straks met Stewa...

Dat denk ik ook. Fredheim en Ackermann op het vlakke. Waerenskjold en Stewart in de heuvels.

Maarten Koning

Milan heeft me wel overtuigd dat hij ook het heuvelwerk goed aan kan, ook kijkend naar etappe 4 in valencia waar die heel knap 2e wordt (toegegeven scorebord journalistiek want ik weet niet hoe de race heeft gelopen), al zal het tempo wezenlijk minder snel zijn geweest dan wat het in de tour gaat worden.

Philipsen is in orde maar overtuigt niet

Merlier is het sterkst op het vlakke denk ik maar is ook het minste van de drie over de heuvels (wat ook een voordeel kan zijn met bankpunten)

Van de drie ben ik denk ik zeker dat ik milan meeneem, de andere 2 wordt nog wat passen en meten.

Laatst gewijzigd
Damesfietszadelruiker
havana
Inmiddels bezig aan versie 4 van mijn team. Voorlopig selectie (en niet-selectie) AK: Pogacar, Rev,...

Geweldige post dit, veel gelachen!

Titivoeckler

Ze hebben toch duidelijk uitgesproken Waerenskjold voor de sprints uit te spelen, dat lijkt me dan ook zeker de vlakke etappes.

MRegter96
Harderijder
Iemand die MVDP níet mee neemt (en WVA ook niet)?  Met een redelijk goede eerste week (zonder truien...

MvdP is toch ook gewoon captainmateriaal in sommige ritten? Dat is meer waard dan de totale punten

Zitvlees
Maarten Koning
Milan heeft me wel overtuigd dat hij ook het heuvelwerk goed aan kan, ook kijkend naar etappe 4 in v...

In de sprintetappes zitten toch helemaal geen heuvels in de slotfase of heb ik dat verkeerd?

(in de etappes waar wel heuvels in de slotfase zitten wordt het toch geen sprint)

Mister_Roan
mirkodek
Voor een groot deel gelijk aan het team dat ik nu heb staan. Voornaamste verschillen: Almeida ipv R...

Geen fan van O'connor... maar wel meer sprinters, dat klinkt wel wat beter

TourDeFranceUnchained
Zitvlees
In de sprintetappes zitten toch helemaal geen heuvels in de slotfase of heb ik dat verkeerd? (in de...

Neem etappe 17 als voorbeeld. Daar loopt het van km 20 tot 70 zo goed als licht bergop. Denk dan aan 1/2/3%. Ik ken de precieze percentages niet maar je ziet het aan het etappe profiel. Vervolgens komt een klim van bijna 4km aan 6,5%. Het kan dus prima zijn dat zowel Trek als Alpecin hier een dusdanig tempo opleggen de eerste 70km en op de klim, dat Merlier moet lossen en je een peloton 1 vs grupetto krijgt met geloste sprinters. Dan kan het prima zijn dat Merlier hier niet mee sprint want er moeten ook 4 knechten ofzo bij Evenepoel blijven en met 2 blokken als Trek en Alpecin en wie weet wel Intermache erbij, wordt het heel moeilijk voor zo een geloste groep om terug te komen. 

De grote vraag is, als je voor 1 van de sprinters gaat, en dus Merlier kiest, je hem hier durft te cappen en ervan overtuigd bent dat hij hier meesprint.

Laatst gewijzigd
Basementman
Zitvlees
In de sprintetappes zitten toch helemaal geen heuvels in de slotfase of heb ik dat verkeerd? (in de...

Inderdaad, waar haal je het verschil tussen heuveletappes sprint en vlakke sprint vandaan deze tour? Ik zie 5 keer sprint (voornamelijk) vlak. Heuvelsprints helemaal niet, alleen veel punch, maar die etappes zijn allemaal zo lastig dat geen sprinter, ook niet de sterkere, erbij zit.

Alleen 17 is twijfel wat mij betreft.

Laatst gewijzigd
Mister_Roan
SanMark
Vind dit niet een bijster goed team. Je gaat veel keuze stress krijgen wie wanneer je moet opstellen...

Terechte opmerking! Hoop nog wat sprinters te selecteren, waardoor er minder keuze stress is voor heuveletappes

JCG
TourDeFranceUnchained
Neem etappe 17 als voorbeeld. Daar loopt het van km 20 tot 70 zo goed als licht bergop. Denk dan aan...

Daarom is het goed om Merlier en Girmay te hebben. Alle vlakke etappes cap je Merlier, etappe 17 cap je Bini

Mister_Roan

Van Aert niet meenemen is wel een dingetje hoor... Eerste week voor hem genoeg kansen en kijk eens wat die zegt:

Van Aert is echter duidelijk voor dit jaar over de groene trui. “Het is niet meteen een doel”, zegt hij meteen in de Tourspecial van Procycling. “Maar als ik er na een week goed voor sta in de puntentelling, waarom niet? Onze focus blijft: zelf zoveel mogelijk ritten winnen, en met Jonas de Tour binnenhalen. Dat blijft het hoofddoel.”

Maarten Koning
Zitvlees

Nu je het zegt..de niet sprints zijn inderdaad dermate moeilijk in de finale dat hem dat ook niet gaat lukken.

Weer een illusie armer

Laatst gewijzigd
Maarten Koning
Mister_Roan
Van Aert niet meenemen is wel een dingetje hoor... Eerste week voor hem genoeg kansen en kijk eens w...

Als hij dat heeft gezegd dan klik ik hem er met overtuiging in. 

Wat ik dus ga doen :)

Laatst gewijzigd
Zitvlees
TourDeFranceUnchained
Neem etappe 17 als voorbeeld. Daar loopt het van km 20 tot 70 zo goed als licht bergop. Denk dan aan...

etappe 17 kan ook zomaar voor de vluchters zijn..

martijncr
Maarten Koning
Als hij dat heeft gezegd dan klik ik hem er met overtuiging in.  Wat ik dus ga doen :)

Haha, ik lees het juist andersom. Het is meer bijzaak dan hoofdzaak, dus voor mij blijft ie uit mijn 'conceptselectie' 

TourDeFranceUnchained
Zitvlees
etappe 17 kan ook zomaar voor de vluchters zijn..

Met het oog op etappe 15 en 20 die waarschijnlijk al naar de vlucht gaan, zie ik etappe 17 gewoon een sprint worden (van eventueel uitgedund peloton). Die sprinters gaan niet voor niets de bergen over. 

Maar het kan prima een vlucht worden, kans is echter groot dat er alsnog voor plekje 8/9/10/11/12 ofzo gesprint gaat worden vervolgens. Dan wederom de vraag, durf je Merlier hier dan te cappen, mocht je slechts 1 van de grote 3 sprinters hebben en geen Girmay of zelfs Van Aert. Dat zelfde geldt een beetje voor de laatste etappe, durf je Merlier te cappen met het oog op het nieuwe parcours en mogelijk late aanvallen. 

Laatst gewijzigd
Zitvlees
TourDeFranceUnchained
Met het oog op etappe 15 en 20 die waarschijnlijk al naar de vlucht gaan, zie ik etappe 17 gewoon ee...

ik neem sowieso ook philipsen mee, dus geen probleem. In Parijs zie ik het geen sprint worden, iedereen is moe dus ik verwacht een klein groepje aan de streep en Mathieu die z'n derde ritzege pakt voor Pogi

mirkodek
martijncr
Haha, ik lees het juist andersom. Het is meer bijzaak dan hoofdzaak, dus voor mij blijft ie uit mijn...

Voor mij zit zijn uitspraak er een beetje tussenin: hij spreekt niet uit voor het groen te gaan (wat me ook had verbaasd) maar geeft ook niet aan dat het totaal niet in beeld is. Voor mij voelt het wel nog steeds als veel te veel twijfel en dus geen reden om hem er weer in te zetten vooralsnog.

1 2 ... 34 35 36 37

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.