Daar ben ik mij ter degen van bewust. Echter zijn er mijn inziens te veel punch etappes. heb daardoor ook de volgende berekening gemaakt waardoor ik voor nu nog niet overtuigd ben dat Vini +650 punten gaat scoren:
Zijn allebeste scenario mijn insziens is dat hij vanaf etappe 5, 2de staat. dat levert hem aan etappe punten 128 punten op.
6 bergetappes + 1 klimtijdrit allen 2de = 308 punten
individuele TT 5de = 32 punten
AK 2de = 80 punten
Berg 2de = 60 punten
Punten 6de = 10 punten
Dit scenario zou hem 618 punten opleveren. Dan zouden er in iedere berg etappe geen vluchters vooruit mogen blijven. natuurlijk zou hij in punchy etappes wel een paar punten sprokkelen maar 650+ zie ik zelf niet gebeuren.
Bij REV is dit een ander verhaal door de heuveletappes + vroege tijdrit en de jongeren punten. Ik zie hem eenzelfde tour als vorig jaar rijden inclusief een tijdje geel. 700+ punten moet dan denk ik wel te doen zijn?
Wat denken jullie?
Dan is dit verhaal natuurlijk niet relevant voor jou! Misschien dat andere die eraan denken enkel Merlier mee te nemen, zonder Milan/Philipsen/Girmay er nog wat aan hebben...
Gewaagde maar vooral leuke uitspraak met betrekking tot de laatste etappe, ik teken ervoor dat het zo mag uitpakken!
Dan is dit verhaal natuurlijk niet relevant voor jou! Misschien dat andere die eraan denken enkel Merlier mee te nemen, zonder Milan/Philipsen/Girmay er nog wat aan hebben...
Gewaagde maar vooral leuke uitspraak met betrekking tot de laatste etappe, ik teken ervoor dat het zo mag uitpakken!
Is het nou echt nodig om al je team te delen mensen? De volledige ploegen zijn nog niet eens bekend... Hou de puzzel lekker voor jezelf...
Oke ik wil niet weer op iemands tenen trappen, dat heb ik al te vaak gedaan. Ik heb een idee, maak een aparte forumpost aan (onder scorito wel) met de naam 'teampjes delen'. Dan kunnen we hier inhoudelijk blijven discussieren, en degene die de behoefte van het 'teampje delen' hebben daar hun ei, (of team), kwijt.
Voor mij draait het spel meer om puntzekerheid. Zo'n bult aan punten pak je niet zomaar met een andere renner die goedkoper is, dus wordt het gokken welke twee je dan moet kiezen die het gaan doen. Gaan Lipo en Jorgenson samen dit puntenaantal opbrengen? En zo ja (of meer), dan heb je daar twee stoeltjes voor nodig gehad ipv één stoeltje met Jonas.
Nou, eigenlijk wel. Nog afgezien van dat ik een half miljoen moet besparen ergens anders, als ik Philipsen zou willen in plaats van die twee. Want Philipsen + 500k = 4.5 miljoen, Yates + Buitrago = 4.
Als Pogacar zo goed is als ik denk scoor ik met Yates ook een bak teamtruipunten + top 10 AK punten. Buitrago is ook prima op te stellen in de punches.
Hoe veel punten verwacht je eigenlijk van Philipsen?
Why the hell zou Jonas 650+ moeten halen om zijn prijs waar te maken? En als Pogi meedoet in de punchritten (bv de Mur) dan zal Jonas toch weer lekker aan zijn wiel geplakt zitten toch en ook wel in de punten rijden? Hij klopte Pogi bijna in een vlakke sprint in de Dauphine dus volgens mij heeft hij ook aan zijn explosiviteit gewerkt.
Als je wilt discussiëren over een keuze is context wel handig he. Je kunt ook sec vragen "wat zou ik doen, A+B of C+D" maar het beste antwoord daarop is vaak dat het afhangt van de rest van je team en in welke etappes je nog keuzes tekort komt etc.
Daarnaast is het echt een bijzonder kleine moeite om door te scrollen als je iets niet hoeft te weten.
650 is arbitrair maar het punt is wel terecht. Het is heel realistisch dat je met 2 of 3 goedkopere klassementsmannen, mits dat past in de dagopstellingen, meer punten vergaart per miljoen dan met vingegaard. Bij een renner van een dergelijke prijs kun je dat dan vaak goedmaken door de dubbele kopmanpunten maar je gaat vingegaard realistisch gezien niet cappen want pogacar is aangenomen beter in elke etappe behalve eventueel de vlakke tijdrit waar je evenepoel al capt, die bonuspunten kan je dus niet goed meetellen en dan is het, zelfs met eindpunten, maar de vraag of hij zijn investering waard gaat zijn. Ik zie evenepoel bijvoorbeeld meer punten pakken dan vingegaard om die reden (en omdat hij nog jongerentrui is). Ik ga er hier wel even vanuit dat je dan evenepoel hebt natuurlijk, die is in mijn optiek naast pogacar onmisbaar. En vingegaard is heel wenselijk maar de enige van de drie die je eventueel kunt laten liggen.
Evenepoel wordt misschien iets te hard gehyped hoor. Die witte trui vind ik, zeker in de eindafrekening, helemaal niet zo zeker. Hij maakt grote kans om vanaf de tijdrit etappe in geel en wit te rijden, dus daar gaat ie scoren. Maar afhankelijk van de verschillen die zijn gemaakt houdt ie die trui maximaal tot ET12. Waar ik eigenlijk aanneem dat ie in ET7 'm mag afstaan aan Pogi die samen met MVDP gaat spelen op de muur van Bretagne. Zo punchy is Evenefrits niet, en daar kunnen grote verschillen worden gemaakt. Nog maar te zwijgen van z'n beroerde positioneren...
Crod, Mas zie ik er wel nog voor. Ook Benno kan. Mss zelfs een Martin of THJ nog op plekje 10 ofzo.
Yates was zwak in de Giro en meestal is hij niet beter in een 2de GT. Maar een volledig waardeloze pick tov een 2 of 1,5m Pogi man zal het idd wel niet worden.
In het allerbeste Vingegaard-scenario rijdt Wout ook nog paar dagen in geel. En veel dagen in groen, plus groen in Parijs. Als je dan toch gaat rekeningen wat zijn potentiële plafond is, mag die optie niet ontbreken. Ook wanneer je verwacht dat kans groter is dat deze teampunten niet komen.
Daarnaast vergeet je de trui punten tijdens de ronde. Toch heel wat bergritten 8 punten extra als je hem als 2e in ak verwacht.
Hij wordt toch niet gehyped? Zelfs mensen hier die hem overwegen niet mee te nemen. Hij gaat alleen wel heel veel zekere punten opleveren, die je niet zo snel ergens anders vandaan haalt.
Ayuso reed een erbarmelijke Giro, maar je had hem toch nodig in je ideale team. Evenepoel kan een slechte tour tijden, maar toch cruciaal zijn om in je Scorito-team te hebben.
Die extra punten had hij er wel bijgerekend:
"Zijn allebeste scenario mijn insziens is dat hij vanaf etappe 5, 2de staat. dat levert hem aan etappe punten 128 punten op."
Volgens mij zou het wel 136 punten moeten zijn (17 ritten, met rit 5 incl). Maar dan moet je hem ook wel elke rit opstellen natuurlijk.
Qua teampunten kom je toch niet veel hoger uit dan 200? En dan moet je ze elke dag opstellen, Pogi heeft het jongerenvoordeel niet meer. Ik twijfel niet aan hem, maar heb toch liever iemand die 30 tot 50 punten kan pakken dan die 8 tot 12 teampunten, omdat er aan de teampunten geen hoog plafond gaat zitten. Daarbij wel gezegd dat ik de juiste balans zoek, want teampunten zijn ook belangrijk.
Hoeveel punten ik van JP verwacht moet ik nog even induiken, maar is voor mij de favoriet voor groen. Misschien gaat ie eruit, maar ik durf niet te gokken dat ik uit de 3 favorieten precies de juiste kies.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.