Scorito Tour de France 2025

1 2 3 4 5 6 7
Wicked Wout
ZK
Lastige met dat soort gasten, kunnen ook heel veel 0 punters worden. Zie zijn uitslagen in de Tour v...

Ook dat nog inderdaad. Waarbij de Tour de laatste jaren ook nauwelijks iets over laat voor aanvallers en andere net-onder-de-top-presteerders (tov een Giro en zeker de Vuelta)

oli4g

In deze fase vind ik het vooral leuk om al voor mezelf notities te maken over het parcours, voordat ik beïnvloed wordt van buitenaf. Ik geef vooral extra aandacht aan de finales van de sprints en de moeilijkere te voorspellen etappes. Een pukkel op een brede rechte weg is veel minder relevant dan diezelfde pukkel in een lastiger parcours met dunne straten en veel bochtenwerk. 

Een voorbeeld hiervan is etappe 11, waarvan ik al heb gelezen dat het voor (sterke) sprinters is, maar die volgens mij er af liggen op de laatste beklimming na een scherpe bocht.
Na de afdaling wordt er waarschijnlijk gegroepeerd, waardoor een vlakke sprint van puncheurs waarschijnlijk is.

Etappe 8 bijvoorbeeld finisht ook licht bergop, maar dit is gewoon rechtdoor op een brede weg, waardoor ik eerder neig naar een volledige sprint door de snelheid van het peloton.

KV
oli4g
In deze fase vind ik het vooral leuk om al voor mezelf notities te maken over het parcours, voordat...

Vroeg me idd ook al af hoeveel de finish stijgt in 8 maar als ik zelf berekende adhv de hoogtemeters (op Touretappe) kwam ik maar op 1,5% over de laatste 1,7km. 

Papa Bart

Ik denk dat Mighty Mat ook wel onbetaalbaar zal zijn, gelet op het parcours. Etappe 2 & 4 zijn voor hem, dus geel, met wellicht net genoeg afstand om de tijdrit te overleven. Zo ja dan zit hij tot etappe 10 aan die trui vast, of weet hem wellicht weer terug te pakken op de mûr. Volgens PCS gaan Jasper EN Kayden ook nog mee, in potentie 8 etappes voor Alpecin in de eerste 10 pfffff.....

KV
Papa Bart
Ik denk dat Mighty Mat ook wel onbetaalbaar zal zijn, gelet op het parcours. Etappe 2 & 4 zijn v...

Denk niet dat een VDP de trui houdt tov Rev of Pogi na een 33km vlakke TT. 

Erik Verhoef

begin maar met de bergtrui

welke renner gaat daar de punten weghalen

fortunato in Giro eindigt op bijna 1,5 uur maar is de bergkoning???

kom op scorito

kappen met dit soort onzin; niks geen punten voor onzintrui

oli4g

Tem etappe 10 kan je eigenlijk niet anticiperen op de bergtrui, dit zal wellicht naar een mindere god gaan die hier zijn doel van maakt (zoals Cort in '22). In etappe 10 zal hij naar een vluchter gaan gezien het aantal vroeger bergjes van 2e cat en in etappe 12 naar vlucht/AK afhankelijk hoe die etappe loopt. 

floda
KV
Denk niet dat een VDP de trui houdt tov Rev of Pogi na een 33km vlakke TT. 

Zal eerder van aert zijn dan MVP na tijdrit, maar denk ook gewoon REV. 

Nijmos

Ik hoop juist niet dat je hoeft te kiezen tussen evenepoel pogacar en vingegaard, maar wel dat je daarbuiten scherpe keuzes moet maken. Het budget hoeft niet krap, maar het prijsverschil tussen toppers en subtop of zelfs gokjes mag enorm zijn.

Groetemeule

Sws weer paar Astana boys erin zetten. Champoussin bijv 👀 En een type Nys meenemen voor de punchy ritten. Benieuwd naar het budget en prijzen, hopelijk wordt het weer krap zoals in Giro en dat we lekker kunnen puzzelen.

Ben Heal Nie

Aantal observaties die die ik heb genoteerd toen ik het parcours bekeek:

• Mathieu zou lang het geel (en 2 andere truien) kunnen dragen;
  • 2 top sprinters is meer dan voldoende (en doordat Mathieu grote kans op geel heeft is Philipsen daardoor een must).
  • Max 6 a 7 sprinters (incl WVA).
  • Pippo Gana zou ook veel kunnen uitrichten in de eerste etappes en mogelijk geel kunnen pakken in etappe 8.
  • 3-4 uae'ers is geen overbodige luxe (zeker omdat de bergtrui op dit parcours wss naar een klassementsman gaat);
  • 3-4 alpecin is een leuke gok.
  • investeer niet in berg/heuvel vluchters.
  • Puncheurs zoals gregoire of vauqelin zijn enorm interessant mits gunstig geprijsd.

benieuwd of jullie nog andere constateringen hebben.

Bonkie
Ben Heal Nie
Aantal observaties die die ik heb genoteerd toen ik het parcours bekeek: Mathieu zou lang het geel...

Spot on! 

Bonkie

.

Laatst gewijzigd
Mooi weer fietser

Ik zie net als iedereen veel punch etappes. Maar denken jullie dat die ook allemaal gecontroleerd gaan worden? Ipv dat het een vlucht etappe wordt? Ik twijfel daar zeer over, en dan denk ik dat de klassementsmannen in dergelijke ritten een veiligere keus zijn. Zeker als een vdp of nys 2m oid blijkt te kosten, zou een dure miskoop kunnen blijken

berggie1987

Dit wordt een hele andere Scorito ronde dan de giro.
In mijn ogen steken zowel bij de AK renners (Pogacar, Evenepoel, Vingegaard) als bij de sprinters (Philipsen, Merlier, Milan) huizenhoog boven de overige renners uit. 

Dit verschil is in mijn ogen vele malen groter dan het verschil tussen top en subtop in de giro.

Dus op het eerste gezicht zou ik alle 6 de toppers willen hebben, maar de vraag is of dat betaalbaar is.

Nijmos
Mooi weer fietser
Ik zie net als iedereen veel punch etappes. Maar denken jullie dat die ook allemaal gecontroleerd ga...

Of ze allemaal gecontroleerd gaan worden is denk ik de vraag ja. Als pogacar etappes 2 en 4 met overmacht wint en het geel draagt, zal er geen ploeg mee controleren in 6 en 7. Maar als van der poel en nys in 2 en 4 winnen, en ganna na de tijdrit in het geel staat met evenepoel op 5 seconden, zijn er 4 ploegen met reden te controleren. 

Ik snap alleen je redenering niet helemaal. Als ze niet gecontroleerd worden, heb je dan in die etappes niet meer aan renners die in de vlucht kunnen (nys gregoire matthews van der poel) dan aan ak mannen (skjelmose  pogacar) die vastzitten in het peloton?

ProScoritoManager

Ik lees al best vaak over Pogi + 3 ploeggenoten, maar houdt men dan helemaal geen rekening met Vingegaard? Ik zou er persoonlijk niet van staan kijken als hij minstens de evenknie van Pogi gaat zijn. Dan nog is het natuurlijk wel zo dat Pogi bonis kan sprokkelen in de vele punchy ritten, waar hij waarschijnlijk wel nog beter in zal zijn dan Vingegaard. Maar juist door de vele ritten met zulk profiel in het begin en de TT kan het prima zo zijn dat Pogi pas vanaf rit 12 in aanmerking komt voor het geel. En als dan ook nog eens blijkt dat Vingegaard met hem kan wedijveren zit je lekker met die 3 (ongetwijfeld prijzige) ploeggenoten.

KJP
berggie1987
Dit wordt een hele andere Scorito ronde dan de giro.In mijn ogen steken zowel bij de AK renners (Pog...

Mag hopen dat dat niet mogelijk is

KJP

Hoop zelf eigenlijk dat je iets krijgt als:

• Pogacar 7
  • Vingegaard 6,5
  • Evenepoel 5
  • Merlier 4
  • Philipsen 4
  • Milan 4
  • Almeida 3,5
  • Roglic 2,5
  • Jorgenson 2,5

En dan alle andere renners op een top van 2 miljoen of minder. 

En dan weer een relatief krap budget van een miljoen of 41.  Kies je dan voor alle 6 de toppers dan heb je nog maar 11,5 miljoen over voor 14 plaatsjes. Dat lijkt me dan per definitie niet de winnende tactiek.

Nijmos

Waarom willen jullie zo graag moeten kiezen tussen pogacar vingegaar en Evenepoel? Dan wint toch per definitie degene die goed gokt welke renner door pech niet echt meedoet. 

floda

Met dit parcours inderdaad maar 2 topsprinters nodig. 1,3,8 en 9. Misschien in 17 en 21 nog wat opvullers maar niet zeker. En dan is de keus wie van de grote 3 thuis laten. Milan gaat zeker mee want ik denk dat hij groen wint (goede trein, de kopman voor rit 8 en lidl dit jaar) dus wordt keus tussen JP en Merlier thuis. Met huidige snelheid is merlier de betere sprinter, plus wat teampunten voor REV ivm wit en tijdrit. JP meer kans op groen icm met MVP ook teampunten plus ook zeer goede trein. 

Nijmos

Waarom zou milan zeker groen winnen? Ik dacht juist dat je milan wel prima kunt laten liggen wellicht 

PeterPaprika
Nijmos
Waarom willen jullie zo graag moeten kiezen tussen pogacar vingegaar en Evenepoel? Dan wint toch per...

Linksom of rechtsom moet je toch kiezen, dan vind ik het uitdagender als je budgettechnisch door het thuislaten van een grote jongen je selectie net wat breder kan maken (of juist je selectie vullen met 9 500k renners en ze wel mee te nemen).

Als je wint omdat je Evenepoel en Milan niet durft te selecteren is toch een stuk leuker dan wanneer iedereen op 10-14 posities hetzelfde team heeft en dan het verschil maken omdat je O'Connor & Ackermann ipv Mas & Groenewegen kiest in mijn ogen. Geeft het spel direct een heleboel meer diepgang en strategie.

KJP
Nijmos
Waarom willen jullie zo graag moeten kiezen tussen pogacar vingegaar en Evenepoel? Dan wint toch per...

Omdat ik het per definitie super saai vind als je een aantal absolute toppers hebt die je er per definitie in klikt omdat de prijs-kwaliteit verhoudingen gewoon sowieso ideaal zijn.

Nijmos
PeterPaprika
Linksom of rechtsom moet je toch kiezen, dan vind ik het uitdagender als je budgettechnisch door het...

Dat is leuk als ze gewoonweg tegenvallen. Niet als ze op dag 1 samen onderuit gaan en je daardoor wint. Het is leuker als de prijsverhoudingrn zo zijn dat om tactische redenen thuislaten een optie wordt. Dat wordt meer bepaald door de verhoudingen tov de prijzen van andere jongens dan door het totale budget. Wat ze in de giro dus heel goed hadden gedaan is bruikbare jongens ook écht goedkoop maken, maar dat had de dilemma's met een paar miljoen extra niet per se anders gemaakt. Het is inderdaad leuk als je wat te kiezen hebt, maar niet per se móet kiezen. Als bijvoorbeeld evenepoel prima in het budget past maar wel 6m kost terwijl zijn concurrent voor het podium roglic of almeida 2m kost dan valt er wat te kiezen, ook al 'past' Evenepoel in principe prima in het budget. Renners thuis moeten laten waarvan je denkt dat ze 500 punten gaan halen, is niet leuk en het is ook niet leuk als het allesbeslissend is dat je juist precies de juiste dure jongen die vroeg valt eruit hebt gelaten.

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.