Scorito Tour de France 2025

1 2 3 4 5 6 7
Nijmos
KJP
Omdat ik het per definitie super saai vind als je een aantal absolute toppers hebt die je er per def...

Als iedereen diezelfde 3 of 4 toppers kiest, kun je daarna met je wielerkennis het verschil maken. Als je móet kiezen tussen vingegaard en pogacar hangt alles af van wie van de twee valt.

Damesfietszadelruiker

Volgens deze website eventueel kans op waaiers in rit 3. Maakt het met ook nog dat heuveltje niet al te ver van de streep wellicht een iets interessantere rit...

Mooi weer fietser
Nijmos
Of ze allemaal gecontroleerd gaan worden is denk ik de vraag ja. Als pogacar etappes 2 en 4 met over...

Ik snap de onduidelijkheid in mijn redenering. Die is als volgt. De juiste aanvallers kiezen is onwijs moeilijk naar mijn mening. Dat is een soort alles of niets. Als je dan voor de favorieten gaan, die eindigen in het peloton redelijk vooraan in een betreffende etappe, dus rond plek 10 wellicht. 

Mooi weer fietser

Heeft men trouwens tips om etappes met vergelijkbare profielen in eerdere tours eenvoudig terug te vinden?

Heb niet meer scherp of die in het verleden vaak voor puncheurs, klassenentsmannen of aanvallers waren (Op een enkele rit na dan). Met name als ze al wat later in de ronde liggen

drklaas
berggie1987
Dit wordt een hele andere Scorito ronde dan de giro.In mijn ogen steken zowel bij de AK renners (Pog...

Ik wil niet zeggen huizenhoog, maar Pedersen Groves en Kooij waren vantevoren ook dik favoriet, laatste 2 wel met vraagtekens door blessures maar ze maakten het wel waar. Ook Ayuso en Roglic waren topfavoriet en maakten de verwachtingen waar. Alleen door het prijskaartje werd Roglic een discussie punt. 

Damesfietszadelruiker
Damesfietszadelruiker
Volgens deze website eventueel kans op waaiers in rit 3. Maakt het met ook nog dat heuveltje niet al...

Sorry, gelezen op IDL, niet deze website 

Eddix

Idealiter is het leuk als je moet kiezen uit de 'grote' 6, als ze allemaal goed presteren en jij net diegene gekozen hebt die dat eindsprintje winnen.

Maar de praktijk is gewoon heel vaak dat er renners uitvallen, en degene wint die net het geluk heeft dat zijn renners niet uitvallen.

Het krap maken van het budget zorg vaker voor frustratie dan voor euforie. Daarom denk ik ook dat het budget niet te krap moet zijn, maar dat de prijzen van de renners goed moeten zijn. Vooral de subtop wat meer gelijkwaardige prijzen. De 2 mil categorie van de giro was een goed voorbeeld hiervan.

TourDeFranceUnchained
Mooi weer fietser
Ik zie net als iedereen veel punch etappes. Maar denken jullie dat die ook allemaal gecontroleerd ga...

Mijn verwachting is dat Nys 2,5/3 miljoen gaat kosten en Van der Poel 4/4,5 miljoen. Beide mannen hebben namelijk t/m rit 11 zeker 3 a 4 uitgelezen kansen waarbij ze ook nog mogelijk kopman materiaal zijn. Daarnaast zijn er nog wat overgangsetappes verder in de Tour en wie weet wat er de laatste etappe gebeurt in Montmartre. Daarbij komt ook nog eens kijken dat beide heren een top sprinter in de ploeg hebben (Philipsen/Milan) en dus eventuele extra punten. 

oli4g

Nys gaat nooit 3M zijn. Is sowieso al minder interessant met Skjelmose in de ploeg, die je bijvoorbeeld ook in de ITT kan opstellen.

Witte87
oli4g
Nys gaat nooit 3M zijn. Is sowieso al minder interessant met Skjelmose in de ploeg, die je bijvoorbe...

En vd Poel ook zeker geen 4/4,5.  Vermoed een 2,5m, maximaal 3.

oli4g

Tja, en wat doe je etappe 1. Stel je daar Remco, Nys en MVDP ook op voor teampunten etappe/trui ipv B-sprinters?

Laatst gewijzigd
TourDeFranceUnchained

Etappe 2, 4, 7 en 11 zijn toch op het lijf geschreven voor een type Nys of Van der Poel? Daarnaast heb je nog verschillende overgangs etappes die in een vlucht kunnen eindigen waar Nys en Van der Poel ook mee moeten kunnen zoals etappe 6 en 20. Dan hebben we ook nog etappe 21 waar mogelijk iets kan gebeuren en in de eerste week zijn genoeg truipunten te verdienen, ofwel zelf ofwel via Philipsen/Milan. Skjelmose behoort overigens ook nog gewoon tot de jongeren, dus ook voor hem zijn in etappe 2/3/4 mogelijke truipunten te verdienen. 

Als je in 6 etappes tot de mogelijke topfavorieten behoort, captain materiaal bent en daarnaast eventueel nog een 50-100 tal punten kan behalen via teampunten en/of eigen truipunten (eerste week), ben je in mijn ogen altijd meer dan 2,5 miljoen waard, zeker een Van der Poel die al een bewezen staat van dienst heeft.

Edit: begrijp me overigens niet verkeerd. Ik zeg niet dat ik ze mee neem voor 3 miljoen. Kan me enkel herinneren dat Martijn van Scorito wel eens heeft aangegeven dat het geen zin heeft om Pogacar 10 miljoen te maken omdat iedereen hem toch wel meeneemt. Ik verwacht daarom dat op dit punchy parcours ergens anders harde keuzes gemaakt zullen moeten worden. Als een Van der Poel 1,5/2 miljoen kost, heb je grote kan dat hij een pickrate van 80% heeft. Vandaar dat ik dus verwacht dat juist dit soort types een vreselijk prijskaartje gaan krijgen waardoor je dus ofwel 1 renner uit het A garnituur kunt selecteren of 3 uit het C garnituur.

Laatst gewijzigd
drklaas
oli4g
Tja, en wat doe je etappe 1. Stel je daar Remco, Nys en MVDP ook op voor teampunten etappe/trui ipv...

Een paar nullers is geen probleem lijkt me. Misschien een teamgenoot van een onder de 25 sprinter voor 3 schamele puntjes of een verdwaalde bergtrui ? 

ProScoritoManager
TourDeFranceUnchained
Etappe 2, 4, 7 en 11 zijn toch op het lijf geschreven voor een type Nys of Van der Poel? Daarnaast h...

Bewezen staat van dienst? Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot fan van de beste man, maar voor de laatste keer dat MvdP het op zijn heupen had in de Tour moeten we terug naar 2021. Daarna bleef hij navenant geprijsd maar kwamen de puntjes bijna exclusief binnen via Philipsen.

Titivoeckler

De vraag: gaat Wout sprinten of niet?

OneTrickPony
Ben Heal Nie
Aantal observaties die die ik heb genoteerd toen ik het parcours bekeek: Mathieu zou lang het geel...

4 UAE is zeker een optie (zeg ik voordat we de prijzen weten), maar 4 Visma's als je denkt dat Vingegaard + Wout top zijn of 4 Quick Steps met witte trui + sprintkanon of 4 Alpecins is ook allemaal denkbaar. 2 Astana's is eigenlijk ook een must, en een paar goeie aankomers zoals Gregoire of Lenny Martinez wil je eigenlijk ook wel. Poeh, ik heb er zin in!

KV
ProScoritoManager
Bewezen staat van dienst? Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot fan van de beste man, maar voor...

Voor de eerste keer natuurlijk in de laatste jaren dat hij een parcours op zijn maat krijgt. 

Van Nys heb ik 2 minnetjes in mijn hoofd:

• ik vind het nog altijd geen échte wereldtopper, cf Ardennencampagne
  • hij zit wat gewrongen tussen Skjel en Milan. Hij zal heus wel zijn kansen krijgen, maar Skjel is ook gemaakt voor de punchy aankomsten en zal beschermd moeten worden. En Milan kan ook wel wat lastigere parcoursen aan. 

Zal dus vooral van de prijskaartjes afhangen. 

Damesfietszadelruiker
Titivoeckler
De vraag: gaat Wout sprinten of niet?

Zelfde vraag voor Ganna

Pim Todcock

Niet uitvallen is ook deels een kwaliteit. Pogacar en Jorgenson zijn bijvoorbeeld veel betrouwbaarder dan Roglic of Vingegaard. Dan is de één meer een gok dan de ander. Als je Dunbar of Hart neemt en ze rijden niet uit dan is dat het risico wat je neemt met dat soort types.

ProScoritoManager
KV
Voor de eerste keer natuurlijk in de laatste jaren dat hij een parcours op zijn maat krijgt.  Van Ny...

Van dat parcours is zeker waar, daar is geen ontkennen aan. Maar het is natuurlijk ook niet zo dat er de afgelopen 3 jaar geen enkele etappe is geweest die (ruim) binnen zijn mogelijkheden lag. Echter als je zijn resultaten erbij pakt dan zou je dat wel haast denken: afgezien van de openingstijdrit in 2022 waar geel op het spel stond (en die ook deels verregend was meen ik te herinneren, maar ik weet niet meer of dat grote invloed op de uitslag in zijn algemeen had, laat staan die van vdP in het bijzonder) zijn twee twaalfde plekken zijn grootste wapenfeiten.

Het komt op mij een beetje over als een gebrek aan motivatie. Tel daar bij op zijn blessure en gemankeerde voorbereiding en ik vind vdP waarschijnlijk weer erg hoog geprijsd worden voor zoveel onzekerheid.

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager

Even een licht offtopic vraagje, maar heeft er iemand hier ervaring met het wijzigen van je rekeningnummer bij Scorito? In de app vind ik de volgende beschrijving om dat voor elkaar te krijgen:
"Je kunt je rekeningnummer wijzigen door een (handmatige) betaling te voltooien (aankoop los spel / Unlimited) met je nieuwe rekeningnummer. Het oude rekeningnummer wordt dat automatisch overschreven."
Ik zie niet echt voor me hoe dat in zijn werk gaat? Ik heb nu zo'n 5 pack abonnement, met 0/5 spellen gebruikt. Als ik me inschrijf voor een los spel dan wordt toch gewoon automatisch 1 van die 5 spellen die ik nog tegoed heb 'gebruikt' als betaling? Hoe kan ik daar dan een handmatige betaling voor doen? En upgraden naar een abbo dat 2,5x zo duur is zodat ik mijn rekeningnummer kan wijzigen... Mjah dat klinkt mij toch een beetje scammy in de oren.

PeterPaprika
KV
Voor de eerste keer natuurlijk in de laatste jaren dat hij een parcours op zijn maat krijgt.  Van Ny...

Plus zen eerste grote ronde. Dat is toch ook altijd wel even wat ander werk voor de meeste renners. Maar zou wel typisch een renner zijn die Scorito nu een gigantisch prijskaartje gaat meegeven in mijn ogen.

Reus
PeterPaprika
Plus zen eerste grote ronde. Dat is toch ook altijd wel even wat ander werk voor de meeste renners....

Waar is de tijd gebleven dat Pedersen in een regenboogtrui 500 kostte....

ditisdavid

Ander belangrijk minnetje bij Nys is dat hij vaak niet goed presteert in de hitte, dat speelde vorige maand in Frankfurt ook weer op.

oli4g

Na het uitspitten van het parcours ben ik opzoek gegaan naar waar voorspelbare teampunten te rapen vallen. Idealieter stel je ploeggenoten op in ritten waar ze zelf ook kunnen scoren. 

Volgende conclusies heb ik gemaakt:

1) Etappe 1 zal een chaotische sprint worden, waarbij ook een outsider geel+groen kan pakken. Deze renner zal 2 etappes groen dragen.

2) Etappe 3 zal beslissen wie groen draagt tem etappe 7. Dit zijn 3 punchritten en 1 ITT. Grootste kans op groen zijn Merlier/Milan/Philipsen, dus voor deze 4 etappes kan je opzoek naar een puncheur met optioneel een redelijke ITT. (bijvoorbeeld Skjelmose, Schachmann, Vansevenant, Nys of Meurisse)

3) In etappe 8 zal de groene trui wellicht (definitief) naar Milan/Philipsen/Girmay gaan. Hierna zijn ook voornamelijk berg/aanval etappes, dus het kan lonen een klimmer/aanvaller binnen deze ploegen te selecteren. (bijvoorbeeld Skjelmose, Verstrynge, Zimmermann)

4) De winnaar van etappe 2 zal waarschijnlijk de gele trui in 3 etappes dragen. 

5) In de 5e etappe zal het geel naar Remco, Ganna of Pogacar gaan, afhankelijk van tijdsverlies/winst tot dan. Deze renner zal geel dragen tem etappe 10 of etappe 12. Deze ritten zijn een combinatie van punch en (sterke) sprints. Hier kan je bijvoorbeeld voor Schachmann, Vansevenant, Narvaez, Kwiatkowski of Laurance gaan.

6) Vanaf etappe 12 of 13 zal geel wellicht bij een grote AK renner zitten. Vooral in de moeilijker te voorspellen etappes zoals 15, 17, 20 en 21 zijn teampunten interessant, en voor die ritten denk ik dan aan Narvaez, Campenaerts, Van Aert, Schachmann en Lazkano.

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.