anderzijds kan ik me herrinneren dat VdP een paar rondes geleden ook die prijs kreeg en toen flink tegenviel toen pakte hij zo goed als alleen maar teampunten van Phillipsen. Dus ik ben er niet zo zeker van hoor of ik hem neem voor 2,5 miljoen. ik gok dat Nys namelijk rond de 1/1.5 miljoen zal zijn vergelijkbaar met hoe Vacek geprijsd was in de Giro.
Naja hij gaf voor de Giro al aan dat dit seizoen de focus op de Tour de France lag en het is ook typisch scorito om hem gewoon weer als podium kandidaat te gaan prijzen lijkt me. maar goedkoper dan 4/4,5 M bijvoorbeeld gaan we hem echt niet zien denk ik.
Zo vaak is Vingegaard toch nog niet uitgevallen in een GT sinds hij echt voor de knikkers rijdt. Ik zou Remco dan toch als onbetrouwbaarder beschouwen.
Er gaan ook weinig mensen Pogy thuis laten. Maakt scorito hem 8 miljoen, heeft hij nog een pickrate van 99%.
Heb ook weer zin in het analyseren en bespreken van de Tour dit jaar, heb dit ook nodig schijnbaar: dacht na 2 successievelijke bekertjes in de Tour dat ik afgelopen Giro op een eigen benen kon staan. Het resultaat was een van mijn slechtste rondes ooit - dus hoop dat het vroeg instappen in dit Tour-topic me weer op het gewenste niveau brengt haha.
Met betrekking tot het parcours ben ik het met de meeste mensen eens, het kiezen van de juiste puncheurs en de hoeveelheid sprinters tov puncheurs gaat doorslaggevend worden. In een ideale wereld gebruik je natuurlijk (succesvolle) puncheurs die je ook kan opstellen in de vlakke sprints of in het hooggebergte, helaas zijn er echter niet zoveel Pogacars en Pedersen, en al helemaal niet als je laatstgenoemde niet meeneemt als ploeg. Maar goed, dat maakt het puzzelen dan wel weer leuk.
Ga me de komende dagen wat meer verdiepen in het parcours en voor mezelf een eerste verdeling sprinters/klimmers/puncheurs/vluchters op papier zetten. Succes in ieder geval alvast allemaal!
Je hebt natuurlijk in alle rondes wel favorieten. Maar ik vind het verschil tussen de grote drie en de rest echt heel groot. Veel groter dan bv het verschil tussen een ayuso en een Carapaz.
Zelfs in losse bergetappes en tijdritten zie ik maar weinigen incidenteel boven de grote 3 eindigen.
2 scenario's: een grote vluchtgroep krijgt de ruimte of een paar sterke sprinters controleren een kleine vluchtgroep.
Welke van de twee kun je nu nog niet weten, want dat hangt heel erg af van de situatie in de koers. Welke renners sprinten goed. Hoe veel etappes hebben die al gewonnen. Hebben die de ploeg om te controleren. Is er iemand in geel met ook belang bij controleren.
En zelfs dan is het waarschijnlijk op de dag zelf nog koffiedik kijken voor ons én de renners.
Wat wel een geruststelling is, is dat je grotendeels in beide scenario's dezelfde renners kunt opstellen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.