Scorito Tour de France 2025

1 2 3 4 5 6 7
Nijmos

En toen ging etappe 2 naar de vlucht zoals vorig jaar...

Nijmos

En toen ging etappe 2 naar de vlucht zoals vorig jaar...

oli4g

Toen stonden er al wel renners op serieuze achterstand na etappe 1, dit jaar is die kans veel kleiner.

wessel2105
KJP
Hoop zelf eigenlijk dat je iets krijgt als: Pogacar 7 Vingegaard 6,5 Evenepoel 5 Merlier 4 Philipse...

Roglic voor 2,5 miljoen vind ik wel heel enthousiast. Die gaat lijkt mij gewoon weer 4,5/5 miljoen worden denk ik zo anders klikt iedereen hem er blind in lijkt me.

wessel2105
Mooi weer fietser
Heeft men trouwens tips om etappes met vergelijkbare profielen in eerdere tours eenvoudig terug te v...

je kan op pcs wel makkelijk de uitslagen van oude etappes vinden je kunt daar ook op profiel filteren. die opties zouden je al een eindje op weg moeten helpen.

wessel2105
TourDeFranceUnchained
Etappe 2, 4, 7 en 11 zijn toch op het lijf geschreven voor een type Nys of Van der Poel? Daarnaast h...

anderzijds kan ik me herrinneren dat VdP een paar rondes geleden ook die prijs kreeg en toen flink tegenviel toen pakte hij zo goed als alleen maar teampunten van Phillipsen. Dus ik ben er niet zo zeker van hoor of ik hem neem voor 2,5 miljoen. ik gok dat Nys namelijk rond de 1/1.5 miljoen zal zijn vergelijkbaar met hoe Vacek geprijsd was in de Giro.

KV
wessel2105
Roglic voor 2,5 miljoen vind ik wel heel enthousiast. Die gaat lijkt mij gewoon weer 4,5/5 miljoen w...

Waarom zou ook maar 1 iemand Roglic overwegen voor 4,5m?!

KV
oli4g
Toen stonden er al wel renners op serieuze achterstand na etappe 1, dit jaar is die kans veel kleine...

Dat denk ik nu ook wel. Geel ligt voor het grijpen in rit 2. No way dat dit een vlucht wordt. Maar ofdat 4, 6 en 7 allemaal voor de toppers/peloton worden, is minder zeker natuurlijk. 

wessel2105
KV

Naja hij gaf voor de Giro al aan dat dit seizoen de focus op de Tour de France lag en het is ook typisch scorito om hem gewoon weer als podium kandidaat te gaan prijzen lijkt me. maar goedkoper dan 4/4,5 M bijvoorbeeld gaan we hem echt niet zien denk ik.

Ragnar Lolbroek
Pim Todcock
Niet uitvallen is ook deels een kwaliteit. Pogacar en Jorgenson zijn bijvoorbeeld veel betrouwbaarde...

Zo vaak is Vingegaard toch nog niet uitgevallen in een GT sinds hij echt voor de knikkers rijdt. Ik zou Remco dan toch als onbetrouwbaarder beschouwen. 

Er gaan ook weinig mensen Pogy thuis laten. Maakt scorito hem 8 miljoen,  heeft hij nog een pickrate van 99%.

Laatst gewijzigd
drklaas
KV

Als pogi 7 en vingegaard en Remco 6,5 zijn ? Roglic is wel punchy, en zijn hoofddoel is de tour. Ook zijn tijdritten in de giro waren uitstekend.  

Zugzwang

Heb ook weer zin in het analyseren en bespreken van de Tour dit jaar, heb dit ook nodig schijnbaar: dacht na 2 successievelijke bekertjes in de Tour dat ik afgelopen Giro op een eigen benen kon staan. Het resultaat was een van mijn slechtste rondes ooit - dus hoop dat het vroeg instappen in dit Tour-topic me weer op het gewenste niveau brengt haha. 

Met betrekking tot het parcours ben ik het met de meeste mensen eens, het kiezen van de juiste puncheurs en de hoeveelheid sprinters tov puncheurs gaat doorslaggevend worden. In een ideale wereld gebruik je natuurlijk (succesvolle) puncheurs die je ook kan opstellen in de vlakke sprints of in het hooggebergte, helaas zijn er echter niet zoveel Pogacars en Pedersen, en al helemaal niet als je laatstgenoemde niet meeneemt als ploeg. Maar goed, dat maakt het puzzelen dan wel weer leuk. 

Ga me de komende dagen wat meer verdiepen in het parcours en voor mezelf een eerste verdeling sprinters/klimmers/puncheurs/vluchters op papier zetten. Succes in ieder geval alvast allemaal! 

Mooi weer fietser
wessel2105
je kan op pcs wel makkelijk de uitslagen van oude etappes vinden je kunt daar ook op profiel filtere...

Kijk vaak op pcs, maar niet aan filters gedacht. Dom eigenlijk van me, Thanks!

Laatst gewijzigd
Nijmos

Om Roglic serieus te overwegen als vervanger van een van de duurste 3, moet hij toch wel stevig goedkoper zijn. Niet een beetje. Vooral niet omdat de nummer 3 van die 3 nog jongere is en de beste tijdrijder ter wereld.

Nijmos
oli4g
Toen stonden er al wel renners op serieuze achterstand na etappe 1, dit jaar is die kans veel kleine...

Je bedoelt die etape 1 die ook naar de vlucht ging?

Nijmos
oli4g

Je bedoelt die etape 1 die ook naar de vlucht ging?

berggie1987
drklaas
Ik wil niet zeggen huizenhoog, maar Pedersen Groves en Kooij waren vantevoren ook dik favoriet, laat...

Je hebt natuurlijk in alle rondes wel favorieten. Maar ik vind het verschil tussen de grote drie en de rest echt heel groot. Veel groter dan bv het verschil tussen een ayuso en een Carapaz.  
Zelfs in losse bergetappes en tijdritten zie ik maar weinigen incidenteel boven de grote 3 eindigen. 

Monsieur PiPi
Nijmos
Om Roglic serieus te overwegen als vervanger van een van de duurste 3, moet hij toch wel stevig goed...

Remco doet niet meer mee in het jongerenklassement kerel!

Bode80
Monsieur PiPi
Remco doet niet meer mee in het jongerenklassement kerel!

Hoe kom je aan die wijsheid?

Canyon72

Om mee te kunnen doen aan het jongerenklassement, moet je op 1 januari van het jaar na de Tour jonger zijn dan 26 jaar. Dus Evenepoel zal nog net meestrijden voor het jongerenklassement, toch? 

lochem

Etappe 15 bezorgt mij slapeloze nachten. Wat denken jullie hoe die gaat verlopen ?

Nijmos
lochem
Etappe 15 bezorgt mij slapeloze nachten. Wat denken jullie hoe die gaat verlopen ?

2 scenario's: een grote vluchtgroep krijgt de ruimte of een paar sterke sprinters controleren een kleine vluchtgroep. 

Welke van de twee kun je nu nog niet weten, want dat hangt heel erg af van de situatie in de koers. Welke renners sprinten goed. Hoe veel etappes hebben die al gewonnen. Hebben die de ploeg om te controleren. Is er iemand in geel met ook belang bij controleren.

En zelfs dan is het waarschijnlijk op de dag zelf nog koffiedik kijken voor ons én de renners.

Wat wel een geruststelling is, is dat je grotendeels in beide scenario's dezelfde renners kunt opstellen.

lochem
Nijmos
2 scenario's: een grote vluchtgroep krijgt de ruimte of een paar sterke sprinters controleren een kl...

Bedankt voor je uitleg. Welke renners heb je zoal in je gedachte ?

Damesfietszadelruiker
lochem
Bedankt voor je uitleg. Welke renners heb je zoal in je gedachte ?

Cort, Bettiol, Aert, Aranburu, Schmid...

Dat soort volk

Laatst gewijzigd
Monsieur PiPi
Canyon72
Om mee te kunnen doen aan het jongerenklassement, moet je op 1 januari van het jaar na de Tour jonge...

Joe mijn fout, fout gerekend 😅

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.