Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 35 36 37 38
Arne Riis

Vraag van de dag:

gaat

- Almeida + 2x500

meer opleveren dan:

- Sivakov + A Yates + 1m?

of neem je ze gewoon alle vier mee, en skip je, afgezien van Vingegaard en Evenepoel, (bijna) alle andere dure klassementsmannen?

Laatst gewijzigd
berggie1987

Ik heb nu opeens de grote 4 ak plus de grote 3 sprint + mvdp + mas + carapaz erin en dat voelt eigenlijk best goed. 

Betekent wel wat conessies natuurlijk, oa dat ik geen enkele teamgenoot voor pogi of Vin heb, en geen van Aert. 

HeinzDuJour

Het is weer een lastige puzzel en ben het @RumourDuTour eens wat betreft het aantal UAE mannen. Momenteel naast Pogi één andere UAE man mee. Almeida op dit moment niet in mijn ploeg opgenomen vanwege zijn prijskaartje. Daarnaast twijfel ik ook om de 2 echte sprintkanonnen (Philipsen & Milan) te kiezen of toch de keuze te maken tussen 1 van deze 2 en het andere plaatsje aan WVA te geven. Volgens mijn berekeningen in mijn excelbestand ligt dit dicht bij elkaar en heeft het uiteraard wel te maken wat WVA gaat doen in de sprint etappes. Ik neig daarom toch om te kiezen voor de sprintkanonnen en zoiets meer zekerheid in te bouwen wat betreft de sprintkannonen. Anderzijds blijft het WVA... Vind dit een erg lastige. 

Een paar andere hoofdpijndossiers: Girmay, Carapaz, Lenny Martinez en uiteraard Roglic. Over Girmay werd vorig jaar in de voorbereidingen rondom de Tour door ook regelmatig gezegd dat hij het niet zou gaan waarmaken. Wat betreft Carapaz; een renner die zomaar in verschillende ritten goed van voren kan zitten en stiekem weer voor de bollen kan gaan. Lenny Martinez, een groot talent maar wisselvallig. Vind ik dit 1,5 miljoen waard en gaat hij volgens jullie voor veel punten zorgen? Roglic kan volgens mijn berekeningen voor een bak met punten zorgen, echter moet hij wel een keer op zijn fiets blijven zitten.

Laatst gewijzigd
Dekkerony
Fieljepper
Deze vind ik toch niet helemaal duidelijk gecommuniceerd. Ja Waerenskjold als main sprinter maar ze...

Het is hier duidelijk wedden op 2 paarden maar als Waerenskjold erbij zit dan is hij nr 1. Ben niet zo van het selecteren van een sprinter waar nog een andere hoofdsprinter meegaat zoals bij Israël met Ackermann en Stewert maar Waerenskjold heeft ook een tijdrit in huis waar ik hem in rit 5 zomaar top 5 zie rijden.

KV
hjjanssen1973
Zeker. Momenteel heb ik zowel Roglic als Lipo. Eerst profiteert Lipo van Roglic in de punch etappes,...

"Lipo profiteert van Roglic in de punchetappes"

Wat een stelling is dit? Hoe zie jij dat dan? Teampunten omdat je verwacht dat Roglic plots punchetappes zal beginnen winnen en waarschijnlijk daarmee nog eventjes de gele en groene trui en waarom ook niet de bollen zal dragen?

zomaareens

Zien jullie in etappe 2 girmay meedoen voor de prijzen? ik denk toch als we over vd poel en pogi spreken, dat girmay er ook gewoon afligt..

Maarten Koning

Voor de leuk, dit is wat de 'computer' zegt over de top 5 van de eerste paar etappes (waar natuurlijk genoeg haken en ogen aan zitten, zo moet ik nog uitzoeken waarom Ganna niet in de top 5 zit bij de tijdrit. En zwitserland is nog niet afgerond):

Etappe1

Milan 

Merlier

Philipsen

Groenewegen

Van aert

Etappe 2

Pogacar

Vingegaard

Gregoire

Evenepoel

Roglic

3 en 4 = 1 en 2

Etappe 5

Evenepoel

Almeida

Vingegaard 

Pogacar

Lipowitz

*Van der poel presteert niet bijster vaak in races met de profile score van 2 en 4, mocht je die missen. De profile score is direct ook een mankement want het zegt niet perse veel over de finale maar het is de enige massaal beschikbare data om de moeilijkheid van races in te schatten. 

Laatst gewijzigd
Fieljepper
Maarten Koning
Voor de leuk, dit is wat de 'computer' zegt over de top 5 van de eerste paar etappes (waar natuurlij...

Leuk! Ben er nog net niet meteen mijn ploeg door aan het aanpassen maar wel echt super boeiend om zo'n model in elkaar te knutselen.

Wat betreft de resultaten van etappe 5 lijkt hij de tijdrit in de Algarve vrij streng door te rekenen? Roglic 12e en Ganna 14e... Beide staan niet in de top vijf voor de etappe. Bij Roglic zal de regen TT ook niet meehelpen uit de Giro. Sowieso wel een interessant gegeven hoe je in het model rekening kan houden met het weer?

Oh en wordt de DNS in de Renewi tour Ganna ook aangerekend? Ben echt meteen getriggerd door zulke dingen!

Laatst gewijzigd
hjjanssen1973
KV
"Lipo profiteert van Roglic in de punchetappes" Wat een stelling is dit? Hoe zie jij dat dan? Teampu...

Hmmmm... misschien heb ik dat iets te gemakkelijk geformuleerd... ;-) Wel zie ik een Roglic in vorm goed scoren in de ITT's en punchetappes, terwijl ik Lipo zie scoren in de serieuze bergetappes. Bovendien AK-jong voor Lipo. En mogelijk toch een gele trui voor Roglic.... misschien wel de dark horse voor de gele trui in de eerste week! :-)

hjjanssen1973
Maarten Koning
Voor de leuk, dit is wat de 'computer' zegt over de top 5 van de eerste paar etappes (waar natuurlij...

Etappe 5 is ITT... geen Ganna?

Maarten Koning
Fieljepper
Leuk! Ben er nog net niet meteen mijn ploeg door aan het aanpassen maar wel echt super boeiend om zo...

DNS pakt hij niet mee want dat zijn vaak valpartijen of iets dergelijks, dus die worden gefilterd als zijnde nooit gereden, net als alle andere resultaten zonder numerieke plaatsing. 

Het weer zou ik graag meepakken maar dat is geen data die ik makkelijk kan ophalen, en dan heb je nog dat het weer vaak niet de hele tijd relevant is, zoals bij de giro. 

Het lijkt er inderdaad op dat de Algarve zwaar meetelt. Eigenlijk zowel bij tijdritten als bij niet-tijdritten is (jaar)vorm de belangrijkste parameter gebleken. Op het moment kijkt hij ook alleen maar naar lengte van tijdritten en vanaf profielscore 75+ klassificeert hij het als klimtijdrit. De Algarve was behoorlijk heuvelachtig dus dat is misschien een extra parameter die er bij moet. Al is dat altijd lastig want zeker bij tijdritten heb je niet bijster veel races om naar te kijken dus het is het balanceren van genoeg races en het optimaliseren binnen kaders.

Maar er gaat sowieso iets mis bij deze tijdrit als ganna daar niet in de top 5 eindigt dus dat is een puntje waar ik naar moet kijken. Dat vind ik in elk geval vreemder dan van der poel die niet hoog staat bij 2 en 4.

Laatst gewijzigd
Maarten Koning
hjjanssen1973
Etappe 5 is ITT... geen Ganna?

Ja daar gaat wat mis, hij staat overigens wel in de top 10 maar ik denk dat we hem allemaal wel in ds top 5 verwachten hier.

Al kan het natuurlijk zo zijn dat het bij individuen simpelweg niet altijd geoptimaliseerd kan worden omdat het anders andere renners weer verkeerd behandeld.

Maar ik ga er naar kijken :)

Laatst gewijzigd
TimTornTeut
hjjanssen1973
Hmmmm... misschien heb ik dat iets te gemakkelijk geformuleerd... ;-) Wel zie ik een Roglic in vorm...

Ik heb toch het idee dat de punch van Roglic niet meer is wat het geweest is. Waar gaat hij in godsnaam het verschil maken ten aanzien van Pogacar als je denkt dat ie mogelijk geel kan pakken? 

hjjanssen1973
TimTornTeut
Ik heb toch het idee dat de punch van Roglic niet meer is wat het geweest is. Waar gaat hij in godsn...

Lastig. Als je gelijk hebt, kan ik Almeida bijna weer naar binnen fietsen. Maar ik zie Roglic beter scoren dan de rest in de eerste week, Pogacar even niet meegerekend.

SanMark

Je kan Roglic plus WvA nemen of Rev plus een 1 miljoen renner.

Wat zouden jullie kiezen?

zomaareens
SanMark
Je kan Roglic plus WvA nemen of Rev plus een 1 miljoen renner.   Wat zouden jullie kiezen?

alle4 en ergens anders snijden

Laatst gewijzigd
mirkodek

Ik heb Roglic tot nu toe niet echt overwogen, met name omdat ik de onzekerheid of hij iets onderweg tegen gaat komen, te groot vindt. Dat was ook de reden om hem bij de Giro thuis te laten en dat bleek een prima keuze.

Twee jaar geleden had je hem waarschijnlijk er blind ingeklikt met dit parcours, maar ik denk dat ik het toch niet aandurf. Op dit moment schat ik Almeida een stuk zekerder in. Voor Lipowitz wordt het pas z'n 2e grote ronde dus daar moet je ook nog een beetje afwachten. Maar die heeft als bonus dat ie ook nog voor de witte trui punten gaat scoren, en zal waarschijnlijk wel een redelijke vrije rol krijgen (gezien de vorm van de andere luxeknechten). En om nou Roglic naast deze twee mannen (en de 'grote' 3) mee te nemen, dan wordt de rest van de ploeg wel heel penibel. 

Fieljepper

En gaan we Skjelmose nog een kans geven als hij de zeer hoog (voor het eerst verreden blijkbaar) aangesproken Andorra Morabanc Classica wint? Blijf het zonde vinden van zijn ziekte want ik had hem vanaf het begin hem op de shortlist.

Leek de perfecte combinatie tussen goede punch, jongerenklassement en een redelijke TT.

Benieuwd of er nog mensen de gok gaan wagen met hem?

Mister_Roan
Fieljepper
En gaan we Skjelmose nog een kans geven als hij de zeer hoog (voor het eerst verreden blijkbaar) aan...

Gaf zelf nog aan dat hij het er niet mee eens was dat hij nu al de tour moest doen. Nu komt daar ook ziekte bij... maagproblemen, waarvan ze de oorzaak nog niet helemaal vinden (wat ik als laatst gelezen heb). Te risky voor 2,5 miljoen. Zou misschien alleen een overweging zijn voor iemand die Milan meeneemt als sprinter...

Fietsopa

Om nog een interessante discussie op te starten: gaat het afschaffen van bonificatieseconden een grote impact hebben op het meestrijden van klassementsmannen in de punch etappes?

[email protected] van de Laar

Terugkomend op de sprinters. Zijn hier mensen, die nu een keuze hebben gemaakt voor zowel: Merlier, Philipsen en Milan? Kun je dit toelichten en waarom? Het lastige is natuurlijk dat de volledige startlijst nog niet klaar is, waardoor conclusies trekken kan maar tot een bepaalde hoogte...

[email protected] van de Laar

Terugkomend op de sprinters. Zijn hier mensen, die nu een keuze hebben gemaakt voor zowel: Merlier, Philipsen en Milan? Kun je dit toelichten en waarom? Het lastige is natuurlijk dat de volledige startlijst nog niet klaar is, waardoor conclusies trekken kan maar tot een bepaalde hoogte...

Maarten Koning
Fietsopa
Om nog een interessante discussie op te starten: gaat het afschaffen van bonificatieseconden een gro...

Voor de etappe an sich zijn die er toch nog steeds? 

Wicked Wout
Mister_Roan
Gaf zelf nog aan dat hij het er niet mee eens was dat hij nu al de tour moest doen. Nu komt daar ook...

Voor mij is dat de reden dat Hart nu met potlood op een achaduwlijstje staat. Voor deze prijs de gok misschien wel waard dat hij de AK ambities moet overnemen van Skjel

Mister_Roan

750k - Alaphilippe:

Ook voor Alaphilippe betekende Zwitserland zijn rentree na een flets voorjaar. 'Ik heb de afgelopen weken weer motivatie en vertrouwen gewonnen'

'Mijn voorbereiding is goed verlopen en ik heb het gevoel dat we een aanpak hebben gevonden die me goed past'

Dat zal nodig zijn ook, want Tudor maakt binnen enkele weken haar debuut in de Tour de France. 'Dat is een primeur voor ons en we willen het natuurlijk echt goed doen. De gele trui dragen zou een droom zijn. Ik weet wat het inhoudt en om dat bij een eerste deelname als ploeg te bewerkstellingen, zou ongelofelijk zijn.'

750k - Wærenskjold

"Dit jaar hebben we gekozen voor Søren Wærenskjold als onze belangrijkste sprinter. Hij heeft bewezen dat hij sprints kan winnen tegen de allerbesten. Samen met Stian Edvardsen Fredheim is hij een veelbelovend duo.

2,5m - MVDP

De tweede, vierde, zesde en zevende etappe zouden Van der Poel op papier goed moeten liggen, terwijl hij in de Dauphiné bewees ook goed te presteren in tijdritten (in de Tour de France etappe 5, red.). In het vervolg zouden etappes elf, vijftien, twintig en 21 nog iets voor Van der Poel kunnen zijn. Groen zal lastig worden.

1m - Nys 

Thibau Nys kijkt tevreden terug op zijn rentree in het peloton. Na bijna anderhalve maand zonder competitie reed de 22-jarige puncheur van Lidl-trek naar een tweede plaats in de GP Gippingen. “Eerlijk gezegd ging het vandaag beter dan verwacht”

Er is natuurlijk een longlist en we hebben een sterke ploeg, maar als hij in juni op het niveau zit wat we van hem verwachten, dan zijn er weinig twijfels dat hij mee naar Frankrijk zal gaan met de ploeg”,

750k gregoire & 1,5m L. Martinez

knappe overwinningen van de nieuwe generatie: Romain Grégoire (Groupama-FDJ, (Ronde van Zwitersland) & Lenny Martinez (Bahrein, Dauphine)

Teveel informatie of kunnen jullie hier wel wat mee ! 

1 2 ... 35 36 37 38

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.