Voor nu de keuze Philipsen/Merlier gemaakt. Zelf neem ik Remco en MVDP mee.
Merlier lijkt sterkste sprinter te zijn op vlak - teampunten met Remco (eventueel jongerenklassement meteen)
Philipsen altijd wel voorin - nu teampunten met MVDP en 500k riesebeek
Zoals eerder gemeld heb ik ze in mijn huidige team alle 3. Daarnaast ook nog de grote 4 ak renners en mvdp. Dat betekent wel geen extra uae en geen van Aert.
Reden dat ik dat gedaan heb is dat ik het krachtsverschil tussen sprinter 3 en 4 erg groot vind. Ook ben ik er niet zeker van of ik de juiste van de 3 eruit zou pikken.
Daarnaast was ik best tevreden met mijn team dat ik daarnaast overhield.
Logische onderbouwing. Dan verwacht je Milan niet in het groen, en weinig tot geen overwinningen van hem?
Ik heb wel mijn voorkeur als het gaat om deze drie heren. Uiteraard is het mogelijk om een team te creëren met alle drie. Ik vind het maken van een team met twee grote heren, en een paar mindere goden nogal al lastig. Het hangt echt af (voor mij), wie nog worden toegevoegd in het sprintersveld maar verwacht geen echte 'musthaves' meer.
Naja zeg nooit nooit. 3 topsprinters is gewoon teveel. Had ook Milan kunnen doen met Skjellmose maar die laatste is ziek... Buikklachten waarvan ze de oorzaak nog niet weten. Teveel risico. MVDP in vorm, Remco doet altijd mee voor AK 3e plek
Als het goed is , is er na etappe 2 een klassement en heb je daar iemand voor ( pog,rev, mvdp). Eerste etappe is wel een probleem als je geen 9 sprinters mee wil nemen. Oplossing is hopen op ploeggenoten of leadouts die top 20 rijden.
Eerste vraag bij mij is , is het aantal belangrijker of is het belangrijker dat ik nu de top 3 en van Aert met wat aanvullingen of is 2 top sprinters genoeg en neem ik Roglic nog erbij en vervang ik 1 renner door Gavaria of Bauhaus . Je hoeft niet per se met alle negen te scoren in mijn ogen gaat meer om totaal aantal punten en hoe zeker is het dat de top drie sprinters ook de eerste drie zijn in de eerste dag uitslag . Bij de 2de sprint etappe zijn er al punten van truien en klassementen .
belangrijkste vraag blijft wat gaat van Aert doen .
als van Aert zeker mee sprint , vervang ik een topsprinter door een Roglic of samen met een 500 K renner door een 2,5 en een 1,5 miljoen renner
Worstel sowieso wel met bollentrui, je kunt aantal wel aantal usual suspects opnoemen maar je weet eigenlijk nooit wie het gaat proberen. En als ik naar parcours kijk eindigen pog en vin anyhow bij de top 5 in eindklassement hiervan. De rest is in mijn ogen pure gok en pak je eigenlijk ook vrij weinig zekere punten mee.
Bijzonder dat er weer een Excel bestandje met zogenaamde formules opduikt... Vooral hoe de overweging Philipsen en Milan t.o.v. 1 sprintkanon en WvA zich weerhoudt in deze zogenaamde formules
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.