Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 36 37 38 39 »
nasibal
Arne Riis
Nou zeg je het vier keer, dus zeg ik: nee nee nee nee. Al is het maar omdat Lutsenko inmiddels voor...

En bij Israel jagen ze momenteel vooral op Rigoberto Iran

tinus-dordt
GerritInHetGeel
Bijzonder dat er weer een Excel bestandje met zogenaamde formules opduikt... Vooral hoe de overwegin...

Ha Gerrrit, ik ben wel benieuwd naar dat bestandje. Kan je hem (privé) delen? Het is precies mijn dilemma. Alvast bedankt!

tinus-dordt
GerritInHetGeel
Bijzonder dat er weer een Excel bestandje met zogenaamde formules opduikt... Vooral hoe de overwegin...

Ha Gerrrit, ik ben wel benieuwd naar dat bestandje. Kan je hem (privé) delen? Het is precies mijn dilemma. Alvast bedankt!

Damesfietszadelruiker
nasibal

Zeker nu ze van Paul Gascoigne weinig meer te duchten hebben...

Wicked Wout
GerritInHetGeel

Lekkere eerste bijdrage Gerrit. Thanks!

nasibal
Damesfietszadelruiker
Zeker nu ze van Paul Gascoigne weinig meer te duchten hebben...

Henric Mas ook niet echt een bedreiging meer.

Laatst gewijzigd
Damesfietszadelruiker
nasibal
Henric Mas ook niet echt een bedreiging meer.

😄

OneTrickPony
nasibal

Goeie kandidaat voor de bommentrui

MRegter96
mirkodek
Ik heb Roglic tot nu toe niet echt overwogen, met name omdat ik de onzekerheid of hij iets onderweg...

Maakt dat tegenwoordig nog uit of het zijn 1e, 2e of 3e grote ronde is? Wat goed is komt snel. Naast Del Toro genoeg voorbeelden die er direct stonden.

nasibal
MRegter96
Maakt dat tegenwoordig nog uit of het zijn 1e, 2e of 3e grote ronde is? Wat goed is komt snel. Naast...

Er zijn nog veel meer voorbeelden van namen die er niet direct stonden. Maar de bias is hier dat je die logischerwijs niet herinnert.

Talenten die er de afgelopen 10 jaar gelijk stonden zijn op evenveel vingers te tellen. 

Laatst gewijzigd
MRegter96
valowitz
In de eerste etappe zijn er nog geen mensen in ak/wit volgens mij. Dus wie stel je dan op? 2 x 500k...

Dit is gewoon niet anders toch? Je gaat niet enkel voor etappe 1 extra opvullers of sprinters meenemen. Met 7 man kan je ook goed scoren.

Mister_Roan
MRegter96
Dit is gewoon niet anders toch? Je gaat niet enkel voor etappe 1 extra opvullers of sprinters meenem...

Etappe 1:

REV - Merlier - Ganna - Philipsen (CAP) - MVDP - Riesebeek - WvA - Bauhaus - Wærenskjold

Nijmos
MRegter96
Dit is gewoon niet anders toch? Je gaat niet enkel voor etappe 1 extra opvullers of sprinters meenem...

Je kunt toch prima 6 sprinters selecteren. Stel je daarnaast mathieu, evenepoel en een andere teamgenoot op van milan philipsen of merlier

Ragnar Lolbroek

6 sprinters, Wout, Mathieu, Remco heb ik nu staan voor etappe 1.

TourDeFranceUnchained
Mister_Roan
Etappe 1: REV - Merlier - Ganna - Philipsen (CAP) - MVDP - Riesebeek - WvA - Bauhaus - Wærenskjold

Is je team dan niet uit balans? Je hebt nu:

• 1 klassementsman = REV
  • 5 sprinters = Philipsen, Merlier, Bauhaus, Waerenskjold en Aert
  • 2 puncheurs = Aert (dubbel) en VDP
  • 1 tijdrijder en mogelijk inzetbaar in enkele overgangs/heuvel etappes = Ganna
  • 1 knecht = Riesebeek

Dan houd je dus nog 11 man over. Aangezien je al 2 puncheurs hebt, zal je hier misschien nog 1 extra van hebben voor 750k. Dan heb je nog 10 man over wat waarschijnlijk klassementsmannen zijn en/of klimmende aanvallers. Ofwel 11 klimmers (incl. Evenepoel) totaal waar je er slechts 9 van kunt opstellen per etappe en waar je ook nog een Philipsen/Merlier hebt die je kunt opstellen voor Groene trui punten en eventueel nog Riesebeek/Mvdp. Of misschien heb je zelfs wel 4 puncheurs/heuvelmannen, maar ook dat zou betekenen dat je best wat klassementsmannen en/of teampunten moet gaan banken de eerste week. 

jaap bokkers
TourDeFranceUnchained
Is je team dan niet uit balans? Je hebt nu: 1 klassementsman = REV 5 sprinters = Philipsen, Merlier...

Doe niet zo wijs

Eeuwige Tweede 2

@Jaap: Ook al zo'n nuttige bijdrage. Klasse!

Ik snap zelf de overweging voor een Alpecinknecht niet zo goed. Er staan drie dure topsprinters aan het vertrek, waarbij voor alledrie de renners iets te zeggen valt. Stel, Milan (hele sterke trein) of Merlier (imo intrinsiek de snelste) komt bovendrijven als sterkste van het stel. Zit je dan met Riesebeek in je team. Goedkope renner, maar heel duur plekje.

Sowieso ben ik nog in dubio over de juiste balans in mijn team. Het 20e plekje is nu toebedeeld aan Champoussin, maar met dit deelnemersveld en veelvraat Pogacar aan het vertrek (lees: ik verwacht dat de vlucht het in weinig etappes haalt), weet ik eigenlijk niet zo goed of ik iets aan hem ga hebben. Een 7e sprinter of een extra puncheur in mijn team (die over het algemeen ook geschikt zijn als aanvaller) kan met het oog op de eerste week geen kwaad. Vooralsnog kom ik dan uit bij Aranburu. Hij rijdt een prima seizoen, hij vindt een parcours dat op zijn lijf geschreven is en Cofidis is volop in de degradatiestrijd verwikkeld. Dit laatste maakt dat hij mogelijk meersprint op het vlakke. Van dat laatste verwacht ik geen wonderen, maar 4x een 14e plek zou ik al voor tekenen. Even de teampresentatie en interviews afwachten. 

PeterPaprika

Het budget van Scorito dit jaar en de fratsen van Pogi zet mensen er toe om tegenwoordig al 5 plekken te reserveren in hun team voor renners die zelfstandig een puntenplafond hebben die lager ligt dan hun aantal vingers... Heerlijk.

Hassan de Mosselman

Ze hebben Gaudu wel precies de juiste prijs gegeven, want ik ben hem nu toch echt serieus aan het overwegen...

1 2 ... 36 37 38 39 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.