Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 47 48 49 50
oli4g
KV
Dus artikel van IDL klopt? (11 ritten met 50 ptn)

klopt idd, volgens roadbook 

50 punten: 1,2,3,4,7,8,9,11,15,17,21
30 punten: 6,16,20
20 punten: 5,10,12,13,14,18,19

Laatst gewijzigd
RedDevil
oli4g
klopt idd, volgens roadbook 50 punten: 1,2,3,4,7,8,9,11,15,17,21 30 punten: 6,16,20 20 punten: 5,10,...

Als Van Aert dus enigszins zijn best doet, wint hij de groene trui. 

KV
RedDevil
Als Van Aert dus enigszins zijn best doet, wint hij de groene trui. 

Niet als hij in de vlakke sprints/punchetappes telkens overklast zou worden door (minstens) 3 snellere/betere renners (de punten gaan snel naar beneden). Want is dit niet een beetje waar Wout zich momenteel bevindt?

CAI
KV
Niet als hij in de vlakke sprints/punchetappes telkens overklast zou worden door (minstens) 3 snelle...

Als Powless ook weer gaat sprinten gaat hij het niet redden

Nijmos

Groene trui is toch vooral een kwestie van interesse. Die tussensprints wegen in de tour fors mee.

Erik Verhoef

als je die ene renner voor 2 andere vervangt ben je wel een plekje kwijt   ???

als je die 2 ipv van die ene neemt heb je vast 2 plekjes opgevuld              ???

De Lie mag op voorhand al niet ingezet worden?

De Lie is vet goedkoper dan de 3 grote, dus da's appels met peren vergelijken

lijkt me meer in het rijtje Groenewegen/Bauhaus/Stewart/Ackerman thuis

Pogacar pas ergens na rit 12 in het geel, maar wel 3 UAE renners erbij zetten voor 7/9 mln?

Johannessen wordt veel genoemd, maar wordt weer door wielersites afgeraden (doet me aan Storer denken voor de Giro; een musthave. Reed 1x een mooi wattage, die hij nu in 21 etappes bij elkaar opgeteld bijna evenaarde hahahaha)  btw ik neem het jochie wel mee

Carapaz wel? niet?  rijdt toch altijd degelijke grote rondes  neem dit jochie ook mee

Iedereen preekt voor eigen parochieen hoopt op bijval....

iedereen praat langs elkaar heen........

Nu al lijsten doorgeven terwijl er nog minstens 10% mogelijke kandidaten voor de poule ontbreken

en misschien valt Pogi wel van het keukentrapje 

lijkt mij leuk om 1 renner per keer te bespreken.

of...

De intelligentie van ploegleiders?

Gaat Visma nog eens zo bijdehand rijden als in de Dauphine... 

of 

Als er gedemareerd wordt op de eerste of tweede berg, als derde rangs wielerploeg reageren.... Dat is aan UAE dus.  we gaan ervan uit dat Pogi gaat winnen toch? Dus laat die de rotzooi maar opruimen

Als iemand uit de kopgroep demareert vooral niet samenwerken, want anders breng je pietje in een zetel naar de etappeoverwinning, terwijl je nu zeker geen eerste wordt

Nijmos
ditisdavid
Dat volgt hier wel uit, ja. Ervan uitgaande dat de prijzen gelijk blijven dus in elk geval maar 1 va...

Het is niet zo dat de dure sprinters te duur zijn vind ik. Je overweegt ze nog steeds alle drie. Wat ik wel vind, is dat de goedkope uae jongens minstens een miljoen te goedkoop zijn.

KV
Nijmos
Groene trui is toch vooral een kwestie van interesse. Die tussensprints wegen in de tour fors mee.

Alsof Wout zich daarmee gaat bezighouden. Hij zal vlg mij al niet vlak sprinten, laat staan tussensprints doen. 

TourDeFranceUnchained
KV
Alsof Wout zich daarmee gaat bezighouden. Hij zal vlg mij al niet vlak sprinten, laat staan tussensp...

Deze discussie snap ik dus niet helemaal. Waarom vraagt opeens iedereen zich af of Wout wel zal sprinten? Vorig jaar na zijn zware val was dat een terechte vraag. Vervolgens sprint hij alsnog gewoon mee in zowel de Tour als de Vuelta. Dit jaar heeft hij in de Algarve ook gesprint en mengde hij zich in de sprints als leadout voor Kooij in de Giro. Waarom zou hij dan ineens dit jaar niet meer meesprinten? Nu ook nog de kans op Groen en Geel (eerste week) groter is dan ooit?

floda
KV
Niet als hij in de vlakke sprints/punchetappes telkens overklast zou worden door (minstens) 3 snelle...

Zijn ook verschillende etappes die na heuvels een sprint kunnen krijgen die we hier soms ook onder noemer punch neerzetten en daar is hij echt wel 1 van de favorieten (4 en 11). En mocht pog inderdaad ver boven de rest uitsteken dan gaat wout in 17, 20 en 21 gewoon voor eigen rekening rijden, doe daar 4 en 11 bij waar hij in mijn ogen de topfavoriet is en dan nog 2,5, 6 en 7 waarbij hij top 5/10 kandidaat is. En dan nog 4 sprints waarbij hij mee kan doen. Dit gaat maken of hij voor groen kan gaan, maar >250 punten voor wout lijkt wel echt zeer goed haalbaar, met plafond van >400. Dus kun je hem dan laten liggen? 

KV
TourDeFranceUnchained
Deze discussie snap ik dus niet helemaal. Waarom vraagt opeens iedereen zich af of Wout wel zal spri...

Valt idd af te wachten wat hij er zelf van zegt. Hij is daar meestal redelijk duidelijk in. Vorig jaar was er natuurlijk een Ving op halve kracht. Volgens mij geloven ze bij Visma nog steeds de Tour dit jaar te kunnen winnen. Dan zou het mij verbazen dat hij (als heel belangrijke pion in het geheel) zich gaat mengen in de zeer chaotische vlakke sprints zonder kans op ritwinst. 
Als hij op 4 juli doodleuk aangeeft zich weer top te voelen en er volledig voor te gaan en carte blanche krijgt in de eerste 10 dagen, ga ik hem er hoogstwaarschijnlijk ook nog inpuzzelen. 

Harderijder

Dat is het lastige. Is 250 punten voor een 3,5 miljoen renner voldoende? Je gaat hem ook vaak verkeerd opstellen. Dat plafond vind ik overigens vrij hoog ingeschat. 
Ik zeg niet dat ik hem niet neem (sterker nog, hij staat er nu wel in) maar betwijfel sterk of hij het waard is. 

TourDeFranceUnchained
KV
Valt idd af te wachten wat hij er zelf van zegt. Hij is daar meestal redelijk duidelijk in. Vorig ja...

"Volgens mij geloven ze bij Visma nog steeds de Tour dit jaar te kunnen winnen. Dan zou het mij verbazen dat hij (als heel belangrijke pion in het geheel) zich gaat mengen in de zeer chaotische vlakke sprints zonder kans op ritwinst."

Dat kan natuurlijk zeker maar wat is dan precies het verschil vergeleken met 2022 of 2023? Toen was Vingegaard toch ook het hoofddoel. Oké hij is misschien niet meer de topsprinter die hij vroeger was, maar dat was hij in 2023 ook al niet meer.... 

Harderijder

'Voor Wout zijn de tweede en vierde rit gesneden koek', ziet ook Bakelants. 'Maar het zal afhangen van de ploeg en hun plannen. Voor Vingegaard zorgen die ritten in het noorden van Frankrijk voor veel nervositeit.'

'De Tour is toch een beetje Wouts koers, waarin we altijd al de beste Wout zagen. Wat mij betreft kunnen we zeker geel en ritwinst verwachten, zoals in 2022', aldus Bakelants, die ook een doelstelling voor zijn landgenoot stelde. 'De Tour is geslaagd wanneer Wout minstens één etappe wint. De Tour is dus een beetje een flop wanneer hij er geen wint.'

Uit een interview met vriend Bakelants. Die heeft vaker een gele bril op, maar dit geeft ook weinig duidelijkheid.

KV
TourDeFranceUnchained
"Volgens mij geloven ze bij Visma nog steeds de Tour dit jaar te kunnen winnen. Dan zou het mij verb...

Exact dat is het verschil: zijn snelheid lijkt het laatste jaar echt serieus afgebot te zijn. En toch ook de angst volgens mij. In de laatste Giro sprints werd hij door Affini mooi vooraan afgezet voor de leadouts maar als hij nu zijn weg zal moeten zoeken om zelf te sprinten, kan het een ander verhaal worden. 

John Bon

Gewoon Wva zijn interviews eerst afwachten. Als ik & ding geleerd heb over Wout is dat hij zich nooit wegsteekt en altijd recht door zee zegt hoe hij zich voelt en wat zijn plan is. 

Nijmos
KV
Alsof Wout zich daarmee gaat bezighouden. Hij zal vlg mij al niet vlak sprinten, laat staan tussensp...

Als je dat denkt, gaat Wout dus geen groen winnen. Wat ik zeg: het is vooral een kwestie van wie hebben interesse.

Overigens weet ik niet wat Wout gaat doen, maar ik zag hem wel tussensprinten in de giro voor plaats 3 in het puntenklassement terwijl zijn kopman nog om het giropodium vocht.

Pim Todcock

Ik denk dat Wout ook niet zomaar punten haalt in de ITTs. Vorig jaar niets en in de GIRO slechts een 16e plaats.

John Bon

Aha tijd voor de scorebordjournalisten om er Oakley in te zetten :D

Rody1997

Zou een Vauqelin voor het klassement kunnen gaan of is dat niet haalbaar voor hem?

Mazzel1986
zomaareens
voor wie rijdt LIDL in etappe 2? stuyven of nys?

100% Nys

Mazzel1986
Pim Todcock
Ik denk dat Wout ook niet zomaar punten haalt in de ITTs. Vorig jaar niets en in de GIRO slechts een...

De tijdritten in de Giro waren niet representatief. Eerste was ie compleet leeggereden in de etappe ervoor. Tweede werd zwaar beïnvloed door de regen.

Mazzel1986
Rody1997
Zou een Vauqelin voor het klassement kunnen gaan of is dat niet haalbaar voor hem?

Die kan misschien tussen plek 15 en 20 eindigen als ie zn best doet. Meer zit er niet in in dit veld lijkt me. 

KV
Mazzel1986
De tijdritten in de Giro waren niet representatief. Eerste was ie compleet leeggereden in de etappe...

Hij was net 1 van diegene die in droge omstandigheden kon rijden...

Guido Maltempi

Tarling en Vine startten vrijwel gelijktijdig met Wout en die werden 2de en 6de.

Wel relevant: die ITT was weliswaar na een rustdag, maar de dag ervoor had hij zich compleet aan gort gefietst in de gravelrit.

1 2 ... 47 48 49 50

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.