Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 47 ... 51 52
zomaareens
MRegter96
Wat betreft Roglic zijn punch. Die is toch echt heel veel minder geworden. Sprint al een tijdje niet...

toch denk ik dat dat niet waar is.. maar hij zette het gewoon niet in in de giro.. komende tour lijkt me wel

Nijmos
mirkodek
Voor de mensen die Roglic overwegen (ik enigszins) heb ik een inschatting gemaakt van de te verwacht...

Dit soort "afzetten tegen" snap ik niet. Je kunt zo niet denken. Roglic is 1 plekje dat je vult. Wellens en carapaz zijn er 2. Roglic stel je 10x op, stel je al die keren carapaz en wellens ook op. En waarom zou je niet roglic wellens én carapaz pakken? Als je van uae veel verwacht, neem je er dan niet sowieso 4? Het is ook niet interessant of roglic minder of meer pakt dan de 7 beste 500k mannen bij elkaar.

Wat wel interessant is is hoeveel minder roglic haalt dan almeida. Gewoon 1 op 1. Als je ze allebei opstelt in etappes: (2), 4, 5, 6, 7, 10, (11), 12, 13, 14, 16, 18, 19 (21). En of je dat miljoen dan zo kan investeren dat je dat verschil compenseert.

JCG

Werd in de DesProat podcast al benoemd, vind het een hele goede en heb er nog niemand over gehoord hier; wat te denken van Jasper Stuyven? Prima voorjaar, vindt in principe ook een parcours op maat, mag vast meesprinten als Milan er niet meer bij zit (wat in de punch aankomsten zo zal zijn) en maakt als bonus een kleine kans op wat teampuntjes van Milan. Daarnaast leuke opvulling voor je sprintersequipe in combinatie met Milan of als Milan uitvalt. Eindigde vorig jaar ook 17de in een massasprint in de tour waar Pedersen zelf top 5 reed.

TilburgsTrots
RedDevil
We zitten al op pagina 46 van dit forum, maar ivm het eerdere gebrek aan puzzelstukjes ben ik gister...

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ja het budget is fors, maar pogi, vin en rev meenemen betekend dat je almeida en bijv een yates mist. Denk dat Yates al Almeida samen meer punten opleveren. vlakke tijdrit cap je ganna voor nr 2 en aan ganna heb je voor meerdere overgangsetappes een goede kandidaat. de klimtijdrit zie ik rev geen top 5 rijden en cap je hem nooit. 

laat rev lekker thuis voor almeida en yates en zit nu met een team waarbij ik alle topsprinters heb.

Twijfel nog over matje. Ik de ritten dat je hem mogelijk cap maakt, is Pogi vaak ook een goede pick en meer zekerheid voor een top 5 klassering. Is matje, als je hem niet vaak capt, niet te duur voor 2,5 mil?

TilburgsTrots

En een roglic voor 3,5mil niet meenemen is vrij bizar. Denk dat roglic de verschilmaker wordt deze tour.

TourDeFranceUnchained
TilburgsTrots
En een roglic voor 3,5mil niet meenemen is vrij bizar. Denk dat roglic de verschilmaker wordt deze t...

En hoe moet Roglic dan die verschilmaker worden. Als een Vingegaard al rond de 600/700 punten scoort, dan ligt Roglic zijn plafond misschien op 500/550 punten. Dan moet het al de "oude" Roglic zijn die meesprint in de punch etappes, op zijn fiets blijft zitten en bijvoorbeeld 3e of 4e wordt.

Als je Roglic niet mee neemt, heb je waarschijnlijk een vervanger voor Roglic rond het zelfde budget, denk aan Almeida, Jorgenson en Lipowitz maar zelfs aan het kiezen van een Van Aert waardoor je bijvoorbeeld een 1 miljoen sprinter kan inwisselend voor een 1miljoen klimmer. Als deze mannen ook de vorm tonen die ze al het hele seizoen tonen, kunnen zij ook gewoon een puntenaantal van 300/400 halen (of nog hoger).

Dus ja, misschien kan Roglic je wat meer punten ophalen maar die 150/200 extra punten in een positief geval, maken echt niet dusdanig verschil dat je ineens van 92% naar 98% gaat op het einde.

Pim Todcock

Ik zou eerder Novak of Politt meenemen dan Wellens. Wellens heeft wel 3% meer kans op eigen punten, maar ook veel meer kans dat hij het veldje niet haalt. Ik denk wel dat Wellens of Politt thuisblijven. Pogacar komt zelden ergens zonder Novak.

Narvaez zet ik een lichte streep doorheen. Die heeft de laatste 24 racedagen alleen een ttt in de top20 gereden. Misschien is hij het kind van de rekening.

Sjasfriet
MRegter96
Ik sluit me hier volledig bij aan. Voor mij ook echt de reden om niet beide te nemen, telkens denk j...

Ik denk gewoon telkens pogi te cappen.

Momenteel nog een klein beetje twijfel tussen Gregoire en vauquelin voor dat plekje van eventuele 2de cap optie (neig eerder naar die 2de) als het blijkt dat pogi geen enkele interesse heeft in etappe winst (give me a break :p)

Ik denk gewoon dat je in die punchetappes goed wegkomt met volgend team (wat ik heb):

Pogi - vinni - rev - Almeida - lipo - carapaz - Onley - johanessen - vauquelin

Waarom deze opstelling: ik schat die etappes zwaarder in dan het gros van de mensen die ik er over bezig hoor die het dan over Girmay, de nie (geen schrijffout) en consoorten hebben. Kan ik daarin verkeerd zijn? absoluut ;)

(Al veranderd mn team nog 30 keer hoor ;) )

Laatst gewijzigd
Sjasfriet
MRegter96
Ik sluit me hier volledig bij aan. Voor mij ook echt de reden om niet beide te nemen, telkens denk j...

Dubbele post.

Laatst gewijzigd
KV
Pim Todcock
Ik zou eerder Novak of Politt meenemen dan Wellens. Wellens heeft wel 3% meer kans op eigen punten,...

Heb ergens op X gelezen dat Novak niet zou meegaan. 

KV
TilburgsTrots
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ja het budget is fors, maar pogi, vin en rev meenemen beteke...

Eerst zeggen dat als je de grote 3 meeneemt, je bv Almeida niet kan meenemen, maar dan neem je wel de 3 topsprinters mee...

MRegter96
zomaareens
toch denk ik dat dat niet waar is.. maar hij zette het gewoon niet in in de giro.. komende tour lijk...

Ik heb het niet alleen over de Giro

KV
Sjasfriet
Ik denk gewoon telkens pogi te cappen. Momenteel nog een klein beetje twijfel tussen Gregoire en vau...

Lipo en punchen? Bij mij staat hij er nu (voorlopig) ook wel in, maar ben niet direct van plan hem op te stellen in de eerste week (behalve in TT natuurlijk). Ook Carapaz zie ik niet echt aandringen als hij niet voor AK gaat. Die zal zich sparen voor de 2de/3de week. 

zomaareens

voor wie rijdt LIDL in etappe 2? stuyven of nys?

oli4g

Als ik Carapaz selecteer, hou ik wel een plekje voor hem vrij in de eerste punchetappes. Hier nog een leuk artikeltje over onze vriend voor wie wat tijd te doden heeft op het werk.

Sjasfriet
KV
Lipo en punchen? Bij mij staat hij er nu (voorlopig) ook wel in, maar ben niet direct van plan hem o...

Betreffende lipo geef ik je gelijk. Dat is nog een klein "gaatje" in mn selectie daar. Ik heb nog Gall en o'connor als klimmers ook (voorlopig, maar twijfel sterk 1 vd 2 te vervangen voor l Martinez). In dat geval zijn die etappes mooi ingevuld. Kleine kanttekening: ik weet het niet zo goed met Martinez, gezien die soms gewoon laat lopen (wat me nu nog tegenhoud).

Betreffende carapaz: die zal wel in de puntjes eindigen normaliter. Tenzij hij bewust tijd wil verliezen voor de bollen natuurlijk. 

Laatst gewijzigd
oli4g

Nog wat nuttige info: ik heb naar ASO gemaild dat hun puntentelling in de roadbook niet overeen komt met de website, en ze hebben laten weten dat de roadbook correct is en ze de website aanpassen.

Laatst gewijzigd
floda

Had me van tevoren voorgenomen om nys altijd te nemen. En toen de prijs kwam wist ik niet hoe snel ik hem er in moest klikken. Begin nu echter steeds meer te twijfelen. Voor half miljoen meer heb je een paar ak mannen van de 2e lijn die je waarschijnlijk toch nodig hebt om volwaardig ak team te maken. En met alle toppers aanwezig zal hij ook niet makkelijk een extreem hoog plafond hebben, ook al gaat hij echt wel zijn punten pakken. Maar de vraag is dan meer of hij zijn plekkie waard is. 

Basementman
KV
Eerst zeggen dat als je de grote 3 meeneemt, je bv Almeida niet kan meenemen, maar dan neem je wel d...

Haha echt hoor... Als je de drie topsprinters allemaal meeneemt kun je beter gelijk wat anders gaan doen

mirkodek
floda
Had me van tevoren voorgenomen om nys altijd te nemen. En toen de prijs kwam wist ik niet hoe snel i...

Hij is ook gevallen in een training en is nu nog niet in topvorm, dus nog meer twijfel wat mij betreft.

ditisdavid
oli4g
Nog wat nuttige info: ik heb naar ASO gemaild dat hun puntentelling in de roadbook niet overeen komt...

Goed stukje werk waarvan het eigenlijk vreemd is dat de wielermedia het niet zelf hebben gedaan, dank hiervoor!

KV
oli4g
Als ik Carapaz selecteer, hou ik wel een plekje voor hem vrij in de eerste punchetappes. Hier nog ee...

In dit artikel geeft hij toch exact aan wat ik zeg? Hij zal zich rustig houden in de eerste 10 dagen en zich nadien op de bergetappes en bollen richten. 
Waarom zou je dan een plekje vrijhouden voor hem in die eerste week?

KV
ditisdavid
Goed stukje werk waarvan het eigenlijk vreemd is dat de wielermedia het niet zelf hebben gedaan, dan...

Dus artikel van IDL klopt? (11 ritten met 50 ptn)

oli4g
KV
In dit artikel geeft hij toch exact aan wat ik zeg? Hij zal zich rustig houden in de eerste 10 dagen...

hij zegt dat hij hetzelfde plan zal aanpakken als vorig jaar, waar hij de pelotonsprint van de klassementsmannen gewonnen heeft in de 2e etappe. Dus ook niet bepaald laten lopen.

ditisdavid
KV
Dus artikel van IDL klopt? (11 ritten met 50 ptn)

Dat volgt hier wel uit, ja.

Ervan uitgaande dat de prijzen gelijk blijven dus in elk geval maar 1 van de 3 dure sprinters mee. Risico op uitvallen in week 1 weegt niet op tegen de mate waarin je het puntenplafond van je team omlaag trekt. Van die drie blijft Milan alvast verplicht thuis, 0 kans op teampunten dus zelfs als hij de beste sprinter blijkt zou het knap zijn als hij aan de 300 punten komt. Daarnaast blijf ik van mening dat je hierdoor 4x UAE nodig hebt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 47 ... 51 52

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.