Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 46 ... 49 50
ScoritoArwin
Arne Riis
Ik snap eigenlijk wel wat je zegt. Kan best zijn dat hij de Girmay van deze Tour wordt. (Of dat Girm...

Daar ben ik ook bang voor! Maar er zijn 5 echte sprintetappes waar hij mee kan doen en wellicht tussen 6 en 10 rijdt. En dan heb je etappes als etappe 2, 6 en 21 waarin hij een veel beter profiel heeft dat bijv. Een Merlier. Ik zeg niet dat hij een betere sprinter is, maar de kans dat De Lie 7x in de top 10 finished is volgens mij best aannemelijk. 

Een Groenewegen zie ik, ondanks dat het een betere sprinter is niet 7x top 10 finishen, en je loopt de kans dat hij laat lopen als die in de laatste km niet goed zit. 

Hoe gek dan ook twijfel ik daarom toch om tussen deze 2 renners

Dekkerony
Oerdewai
Vervelend die troll accounts, nu ook al op dit forum te vinden

Je was me voor 🤣🤣🤣

KV
ScoritoArwin
Daar ben ik ook bang voor! Maar er zijn 5 echte sprintetappes waar hij mee kan doen en wellicht tuss...

De Lie die gaat scoren in 2 en 6. Ai ai ai toch. 

TourDeFranceUnchained
KV
De Lie die gaat scoren in 2 en 6. Ai ai ai toch. 

Zorgt wel voor wat vertier op de woensdagavond ;)

Dekkerony
TourDeFranceUnchained
Zorgt wel voor wat vertier op de woensdagavond ;)

Ja ScorotoArwin neefje van De Lie ws🙈

Heb wel vaak een renner meerdere kansen gegeven, ook na ziekte maar deze is echt een NO GO!

DesproatMichiel
ScoritoArwin
Daar ben ik ook bang voor! Maar er zijn 5 echte sprintetappes waar hij mee kan doen en wellicht tuss...

maar de kans dat De Lie 7x in de top 10 finished is volgens mij best aannemelijk. 

Hmmja ik zeg niet dat het onmogelijk is. De kans door bliksem geraakt te worden is immers ook ongeveer 1 op 3.000.000. Als ervaringsdeskundige en meervoudig slachtoffer op het gebied van The Lie wil ik mensen wel graag tegen zichzelf in bescherming nemen. Dit soort gedachtegangen zijn gevaarlijk en kunnen -indien onbehandeld- voor ernstig mentaal en fysiek letsel zorgen na start van een wielerronde. Van het simpelweg drukken van scoritopret tot serieuze depressies en van gebroken schermen tot een langdurige fantoompijn over verloren geld.

Doe het niet mensen, blijf sterk 🍀

Laatst gewijzigd
ScoritoArwin
DesproatMichiel
maar de kans dat De Lie 7x in de top 10 finished is volgens mij best aannemelijk.  Hmmja ik zeg niet...

Dank Michiel! Ik moest het controversiële topic toch even aansnijden omdat het parcours en de potentiële mogelijkheden met The Lie me toch weer naar het bolletje stegen!

Neemt niet weg dat ik de puzzel op de vlakke sprints nog niet goed heb gelegd. Wie o wie kan je save erin klikken voor 1 tot 1.5 mil. Ik heb tot nu bij allemaal mijn vraagtekens.. 

Fietsopa

Ik snap niet dat iedereen al zo bezig is met de B en C sprinters, de helft staat er nog niet eens op. Focus je nou eerst maar op dingen die je wel uit kan zoeken en verspil je tijd niet.

Laatst gewijzigd
OneTrickPony
ScoritoArwin
Ik ben bang dat ik afgeschoten wordt maar ik vraag mij toch iets controversieels af.. Waarom is De L...

Maar daarom komen renners juist op de blacklist. Ze presteren heel soms, meestal als je ze niet hebt. Dan zijn ze weer twee jaar schreeuwend duur maar toch trap je er een paar keer in. Hup, anderhalf miljoen door de gootsteen.

SanMark
mirkodek
Even een snelle rekensom gemaakt voor het puntenpotentieel van Merlier vs WvA. En daar komen ze eige...

Ik zou de berekening maken. WvA plus Lipowitz of Rev plus een 500K renner.

valowitz

Als Pogi iets van 1000 punten gaat halen en elke UAE man iets van 300 is het dan niet zinvol om 3 'goedkope' UAE mannen mee te nemen of is dat te optimistisch? 

DennisdeMenniss
valowitz
Als Pogi iets van 1000 punten gaat halen en elke UAE man iets van 300 is het dan niet zinvol om 3 'g...

De grote vraag is of die UAE knechten in je dagselectie meer gaan opleveren dan een andere renner op dat plekje. Om die  300 punten die je aangeeft te kunnen behalen moet je ze wel vanaf etappe 2 elke dag opstellen.. in potentie leveren ze dan 15 punten per dag op wat gelijk staat aan plek 13-14 in de daguitslag. Overigens denk ik dat 300 wel aan de hoge kant is ;)

mirkodek
valowitz
Als Pogi iets van 1000 punten gaat halen en elke UAE man iets van 300 is het dan niet zinvol om 3 'g...

Ik speel nog niet zo lang Scorito dus neem mijn mening met een korreltje zout, maar voor mij voelt dat wel risicovol. Die mannen gaan nauwelijks tot geen eigen punten halen (op Almeida en misschien Yates na) en er bestaat altijd een kans (in de hectiek van de Tour) dat Pogacar in de eerste week geen etappe wint. En dat ie pas geel pakt in de derde week met wellicht nog 3 etappezeges. Dat levert dan misschien 80-100 punten op, voor een 1,5 miljoen renner.

Een andere 1,5 miljoen renner, bijvoorbeeld een Groenewegen, moet daarvoor in alle 5 de sprintetappes top 11 rijden. Stel dat Groenewegen het boven verwachting goed doet en 4x 5e wordt en 1x laat lopen, dan scoort ie 128 punten. Als Pogacar echt zo goed is, dan wint ie misschien wel 5 etappes en draagt ie 2 weken het geel. Dan kom je op 162 punten.

Hmm, nu ik er zo over nadenk... kan het best hard gaan met die teampunten, zeker bij iemand die zo goed is en zo koerst als een Pogacar...

MRegter96
Mister_Roan
Vorig jaar had de nummer 1, maar 5 echte sprinters 👀

Enig idee hoe duur die sprinters waren? En hoe groot was zijn AK team? 4x UAE?

zomaareens

Ik wil eens een balletje opgooien over de combi Girmay en etappe 2.... hoe denkt men daar hierover?

zit ie erbij of zit ie er niet bij?

MRegter96
Sjasfriet
Het ding met wva is dat je hem waarschijnlijk vaak gaat opstellen omdat het enerzijds voor de vlucht...

Ik sluit me hier volledig bij aan. Voor mij ook echt de reden om niet beide te nemen, telkens denk je 'hij zou dit aankunnen' en stel je ze op met 0 punten of zelfs captain. 1 vd 2 voelt wel prettig moet ik zeggen, bij MvdP iets duidelijker waar je hem wel en niet gaat opstellen en spreekt vaak uit of hij ergens wel of niet voor gaat dus fijne cap. @sjasfriet wie zie jij dan als jouw captains in de punchetappes, telkens Pogi of afwisselen tussen Vauq en Gregoire o.b.v. vorm ofzo?

AltijdMis

Misschien een beetje off-topic: Hebben mensen ervaring met het wielerspel van het AD? Schijnt vergelijkbaar te zijn en je kan er prijzen winnen.

Als ik mijn selectie kan dupliceren en kans maak op prijzen zeg ik daar natuurlijk geen nee tegen ;-)

KV
zomaareens
Ik wil eens een balletje opgooien over de combi Girmay en etappe 2.... hoe denkt men daar hierover?...

Nope

Gids05

Toch kristoff ? 

Mister_Roan

Denken we niet dat Girmay net zoals Dani Martinez in de giro vorig jaar, een One-Season-Wonder had? 2,5 mil is wel duur 🤨

KV
Gids05
Toch kristoff ? 

Zal wel Tiller zijn waarschijnlijk. 

mirkodek

Voor de mensen die Roglic overwegen (ik enigszins) heb ik een inschatting gemaakt van de te verwachte punten (ca. 280), uitgaande van twee goede tijdritten, kort eindigen in de meeste bergetappes en rond top 5 in AK/BK. Als je dat wegzet tegen een combinatie van bijv Wellens/Carapaz (ingeschatte punten ca. 350), dan lijkt me die laatste combinatie toch beter. Vooral omdat ik eerder verwacht dat Pogacar het nog beter gaat doen, en Roglic eerst nog maar eens de Tour moet uitrijden, wat zeker geen sinecure is.

Zitvlees
mirkodek
Voor de mensen die Roglic overwegen (ik enigszins) heb ik een inschatting gemaakt van de te verwacht...

Interessant. Dan verwacht je niks van Roglic in de punch etappes, en juist heel vele van Carapaz?

RedDevil

We zitten al op pagina 46 van dit forum, maar ivm het eerdere gebrek aan puzzelstukjes ben ik gisteren pas echt begonnen met de teamsamenstelling. Een paar dingen die mij opvielen:

- Ik had eerst een team met Jorgenson en geen Roglic. Maar ik kwam erachter dat ik Roglic vele malen vaker zou opstellen. Al die punchy aankomsten zijn normaliter ideaal voor hem. Maar toch lees ik hier op het forum relatief weinig over hem. Zelfs veel mensen die Lipowitz boven hem verkiezen. Is dat dan vooral omdat ze bang zijn dat Roglic niet op zijn fiets blijft zitten? 

- De grote valkuil volgens mij is dat er enorm veel goedkope, leuke picks zijn met een goede punch. Maar toen ik enthousiast begon te klikken op dit soort pareltjes in de koopjesknallerbak, liep mijn dagopstelling voor die betreffende etappes met lastige finale ineens over. Want die dagen stel je in principe ook veel GC-boys op (+ eventueel Van Aert en/of Mathieu). Dus neig ik nu naar renners die misschien minder aansprekend zijn, maar wel gaatjes opvullen die je nog wél hebt...

- ...zoals bijvoorbeeld de vlakke sprints. Tijdens het lezen van dit forum dacht ik even dat we een soort Vuelta gingen rijden met nauwelijks sprintkansen. Maar jongens, dat valt toch wel mee? Je hebt ze volgens mij echt gewoon keihard nodig om niet 5x huilend op de bank te zitten na een etappe.

- Het budget is wat mij betreft veel te ruim, dat is jammer. Ik dacht na de Dauphiné dat ik Evenepoel maar buiten de ploeg moest laten om geld te besparen. Maar een team met Pogi, Vingegaard en Evenepoel is echt geen enkel probleem, je hebt dan nog alle ruimte voor allerlei klepper. Zonde, wat dat betreft was de Giro een leukere puzzel. Ik kan echt geen reden bedenken om 1 van deze 3 nu thuis te laten.

MRegter96

Wat betreft Roglic zijn punch. Die is toch echt heel veel minder geworden. Sprint al een tijdje niet meer met de besten mee op de muurtjes. Er zijn betere puncheurs in de peloton.

1 2 ... 46 ... 49 50

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.