Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 44 ... 49 50
John Bon
ditisdavid
De enige heuveletappes die volgens de site van de Tour 50 punten opleveren zijn 11 en 21, waarbij de...

Zo denk ik er ook over lijkt me meer wishfull thinking om jezelf ervan te overtuigen dat 1 pure sprinter genoeg is dan het echt effectief een goeie strategie is. 
Dat gezegd

Deze Merlier kun je toch niet thuislaten zoals die momenteel een raket in zijn poep heeft :D 

KV
ditisdavid
De vraag is dus of het regeldocument of de site actueel zijn, beide zijn in de afgelopen week bijgew...

Waarom denk je dat? 2, 4, 11 en 15 (via de vlucht?) lijken toch nog meer iets voor Vdp dan Pogi? Over de Mur kan je idd misschien nog discussiëren. 

KV
John Bon
Zo denk ik er ook over lijkt me meer wishfull thinking om jezelf ervan te overtuigen dat 1 pure spri...

Ik zie het alweer zo voor me: we zitten allemaal op 5 juli voor de TV met Merlier als kopman en Rev en een 500k QS'er in de opstelling en 800m voor de finish maakt Gaviria een zwieper naar links en kegelt Merlier in het decor. 

Basementman
Fieljepper
Vrij relevant voor de discussie: puntentelling voor de groene trui is bekend. Volle 50 punten voor v...

Kortom Pogi pakt alle truien (behalve wit), waardoor je 3 teamgenoten mee moet nemen.

Basementman
Mazzel1986
En even iets verder kijkend dan de eerste week met puncheurs en sprinters. Wie zijn must-haves voor...

Hoe sterk was z'n laatste zware week? Absolute nogo met huidige vorm en in dit deelnemersveld.

ditisdavid
KV
Waarom denk je dat? 2, 4, 11 en 15 (via de vlucht?) lijken toch nog meer iets voor Vdp dan Pogi? Ove...

Enerzijds ben ik van mening dat de heuveletappes hier een beetje onderschat worden qua zwaarte, iedere heuveletappe heeft richting het einde heuvels van formaat Eyserbosweg (of zelfs iets groter) en dat ligt Pogacar domweg beter. Anderzijds heeft Pogacar nog 7 bergetappes om flink wat punten te verzamelen terwijl Van der Poel enkel vanuit de vlucht nog wat kan sprokkelen, dus Van der Poel moet het niet alleen beter doen maar ook een flinke voorsprong nemen in de heuvelritten om het groen vast te houden in de bergen.

Daarnaast is het ook zo dat de puntentelling in het bergklassement al belachelijk voordelig is voor de klassementsrenners dit jaar, dus als het officiële regeldocument inderdaad gelijk heeft en de officiële site niet (echt fantastisch werk van ASO trouwens om in 1 week 2 verschillende puntentellingen te publiceren, stelletje amateurs) is de kans zeer reëel dat Pogacar hier met 3 truien eindigt. Zou een drama zijn voor de koers, maar ook voor Scorito omdat je gewoon niet op kan boksen tegen zoveel teampunten.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Ik ben trouwens ook van mening dat Scorito de 3 dure sprinters allemaal met 500k moet afprijzen en Van der Poel + alle UAE's 500k duurder moet maken als inderdaad de heuvelritten en sprintritten hetzelfde tellen voor het groen, veel te veel invloed op de te verdienen punten en ze hebben al eens na het openen van het spel de prijzen aangepast (Giro 2019) dus geen reden waarom het niet zou kunnen.

Basementman
ditisdavid
Enerzijds ben ik van mening dat de heuveletappes hier een beetje onderschat worden qua zwaarte, iede...

Nouja als iedereen dit maar voor de start weet is het toch geen drama op Scorito gebied? Dan heeft iedereen die serieus speelt 3 teamgenoten van Pogi mee en moet het verschil dus ergens anders gemaakt worden

ditisdavid
Basementman
Nouja als iedereen dit maar voor de start weet is het toch geen drama op Scorito gebied? Dan heeft i...

Als iedereen Pogacar, Vingegaard, Evenepoel, Van der Poel, Almeida en nog twee UAE's heeft blijft er verrekte weinig budget over om het verschil mee te maken.

Reyn

Zoals Philipsen dit jaar bezig is, toch wel riskant voor 4M. Valpartij(en) of deklassering(en) zou helemaal bij zijn seizoen passen. Merlier en Milan lijken me van de 3 topsprinters op dat gebied een stuk zekerder. Dus misschien laat ik hem daarom maar eens buiten mijn team.

KV
ditisdavid
Ik ben trouwens ook van mening dat Scorito de 3 dure sprinters allemaal met 500k moet afprijzen en V...

Dat zal 100% zeker niet gebeuren. Die vorige keer had vooral te maken met het vooraf uitvallen van enkele favorieten dacht ik. 

Basementman
ditisdavid
Als iedereen Pogacar, Vingegaard, Evenepoel, Van der Poel, Almeida en nog twee UAE's heeft blijft er...

Valt wel mee. 2 UAE's zijn net zoveel als Jorgenson, plus dat je dan 2 plekken gevuld hebt. Daarnaast zie ik veel leuke renners in de 1 miljoen, 750k en zelfs 500k categorie die wel eens hoge ogen kunnen gooien.

ditisdavid
KV
Dat zal 100% zeker niet gebeuren. Die vorige keer had vooral te maken met het vooraf uitvallen van e...

Enkel Bernal was toen weggevallen. De effecten hiervan zijn veel groter.

valowitz
MRegter96
Dit is gewoon niet anders toch? Je gaat niet enkel voor etappe 1 extra opvullers of sprinters meenem...

Met 9 man scoor je nog beter🤣

Mister_Roan
Basementman
Valt wel mee. 2 UAE's zijn net zoveel als Jorgenson, plus dat je dan 2 plekken gevuld hebt. Daarnaas...

Wat versta jij onder leuke renners?

Tour is wel stukkie zwaarder dan die leuke renners (Denk dat je doelt op Gregoire, L.Martinez, etc) die een ronde hebben gewonnen in Zwitserland of ergens mee gingen in de vlucht

Laatst gewijzigd
Nijmos
ditisdavid
Enkel Bernal was toen weggevallen. De effecten hiervan zijn veel groter.

Alsof het zo evident is dat Pogacar wel even drie truien gaat ophalen. Er wordt nu gedaan alsof er geen dag naar de vlucht gaat, maar er willen 50 man een vlucht en alleen 8 uae'ers een dag voor de ak toppers in sommige etappes. Nog maar de vraag of het dan telkens lukt voor de boni's.

Het paniekvoetbal schiet hier alle kanten op

Ragnar Lolbroek

Het leven zou zo veel simpeler als Almeida 3 of 3,5 miljoen was. 4 miljoen was waarschijnlijk ook nog gegaan. 4,5 miljoen krijg ik er net niet lekker in geduwd. 

Nijmos
Ragnar Lolbroek
Het leven zou zo veel simpeler als Almeida 3 of 3,5 miljoen was. 4 miljoen was waarschijnlijk ook no...

Laat hem dan thuis en pak andere renners.

Mister_Roan

Vorig jaar had de nummer 1, maar 5 echte sprinters 👀

ditisdavid
Nijmos
Alsof het zo evident is dat Pogacar wel even drie truien gaat ophalen. Er wordt nu gedaan alsof er g...

Net zoals de afgelopen Tour, toen UAE/Pogacar alsnog iedere keer de vlucht bijhaalde?

Nijmos
ditisdavid
Net zoals de afgelopen Tour, toen UAE/Pogacar alsnog iedere keer de vlucht bijhaalde?

De ene ronde loopt anders dan de andere. En zelfs toen won pogacar maar 1 trui, ondanks 6 ritoverwinningen. Ik vind het allemaal niet zo evident dat het zeker 4x uae moet zijn en anders niks. En zeker niet waarom dat dan per se almeida moet zijn. Er is genoeg te kiezen. Zeker als je bang bent dat 90% dat plan doet, kies je toch een ander plan?

Nijmos
Mister_Roan
Vorig jaar had de nummer 1, maar 5 echte sprinters 👀

Heb je het team van de nummer 1?

De nummer 1 pakt dan natuurlijk wel precies de juiste 5.

ditisdavid
Nijmos
De ene ronde loopt anders dan de andere. En zelfs toen won pogacar maar 1 trui, ondanks 6 ritoverwin...

Vorig jaar hadden ze allemaal zware bergaankomsten eerste categorie gemaakt, nu zijn 5 van de 8 HC-klimmen aankomsten bergop én telt een van de bergaankomsten (Col de la Loze) dubbel. Vorig jaar was de puntentelling voor het groen in het voordeel van de sprinters, nu (als het regeldocument klopt) niet. Dit is dus appels met peren vergelijken, je kan er zowat letterlijk vergif op innemen dat als Pogacar weer 6 ritten wint hij deze keer 3 truien pakt.

oborobo

Champoussin dus voor de bergtrui(Astana).

valowitz
KV
Ik ga toch echt proberen 6 sprinters mee te nemen. Anders veel te veel opstelstress/bankpunten in de...

Of misschien zelfs 7 

1 2 ... 44 ... 49 50

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.