Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 57 58 59 60
DennisdeMenniss
Cold Palmer
Ik ben vanaf het begin vrij zeker van het feit dat ik 1 topsprinter wil meenemen en tot nu toe was d...

Heb de etappe niet gezien maar wellicht iemand die hem gezien heeft en ons meer kan vertellen over de finale?

Vond het namelijk opvallend dat hij vrij kort eindigde en ook nog voor Ganna op zo'n punchy aankomst. 

In soortgelijke etappes in de Tour zal er natuurlijk wel harder gekoerst worden en staan er betere renners aan de start maar het is wel iets om mee te nemen.

SonnySide

Vooral besparen op de sprinters jongens. Zijn maar 7 ritten waar ze punten kunnen halen. 

Pirata
SonnySide
Vooral besparen op de sprinters jongens. Zijn maar 7 ritten waar ze punten kunnen halen. 

En nu nog even goed het parcours doornemen. 

Dekkerony
Oerdewai
De sprinter in het wiel gaat er zelf omheen. Het is niet zo dat de rennner die de leadout doet ineen...

Ja precies en dan kan hij nog wel ergens tussen plek 10-20 eindigen om zo ook in de 4 a 5 vlakke sprints punten te vergaren. 

SonnySide
Pirata
En nu nog even goed het parcours doornemen. 

'kunnen halen'. Ik lees veel over het thuislaten van de topsprinters vanwege de geringe sprintkansen. Je hebt de toppers juist nodig vanwege de zwaarte in sommige ritten, die wel met een sprint zullen eindigen.

1-3-8-9-17 zekere sprintritten. 17 is laat maar daar zullen nog genoeg kleppers aanwezig zijn.

11-15 ook voor de betere sprinters.

Rit 21 nog niet meegenomen maar daar zullen types als Philipsen en Girmay toch reikhalzend naar uitkijken. 

Arne Riis
SonnySide
'kunnen halen'. Ik lees veel over het thuislaten van de topsprinters vanwege de geringe sprintkansen...

Bovendien, stel dat Mathieu, Wout en Vauquelin in, bijv., rit 21 ontsnappen, op de Montmartre ontsnappen. Dan sprinten Philipsen en co toch nog steeds voor top 10-plaatsen? Of zie ik iets fout?

ladislaw

Hee jongens, zo'n Berckmoes die nu derde is geworden in een vlakke rit in de Baloise en het hele seizoen al goede vorm laat zien gaan ze toch eerder laten sprinten dan De Lie, die ook weer in Zwitserland niet verder komt dan een 15de plaats? 

Dampe hin

Ja stiekem hoop ik dat ze die droevige de Lie thuis laten. Dan zou Berckmoes bij er wel ingeklikt worden denk ik.

Erik Verhoef

sprint etappes  

stel dat je gemiddeld 44 scoort met je cap en het gaat 5x goed da's 220 pnt

en alle 3 de 'toppers' eindigen in top 5  (1-3-5) da's weer 122 x 5 = 610 pnt

groene trui punten   (en dan wel opstellen in bergritten)                  150 pnt

maakt  980 pnt       investering   11,5 mln  (en dan nog de juiste opvul-sprinterjes ?)

doen ze alle 3 wat je er van hoopt?      verkeerd gepositioneerd, ontsnapping of verassinkje van B/C sprintertje tussendoor  

zet opstelbaarheid af tegen bijv Roglic/Lipowitz/Almeida 

Maar anderzijds als je Vin of Remco thuis laat heb je 1,5 topsprinter terug verdiend (dat is dan weer bijna 500 pnt die Vin of Remco bij elkaar moeten fietsen)

die afwegingen is volgens mij het punt dat gemaakt wordt

SonnySide
Arne Riis
Bovendien, stel dat Mathieu, Wout en Vauquelin in, bijv., rit 21 ontsnappen, op de Montmartre ontsna...

Je kunt op dit moment nog niets zeggen over de koerssituatie, benen/frisheid en klassementen. Maar het is vrij aannemelijk dat op een parcours als die van 21; types als Philipsen, Girmay, Milan en Merlier heel ver van voor zullen zitten

Erik Verhoef

ziet iedereen Milan en/of Merlier (okselfris) in Parijs aankomen?

Cold Palmer
DennisdeMenniss
Heb de etappe niet gezien maar wellicht iemand die hem gezien heeft en ons meer kan vertellen over d...

Ik heb een deel gezien. Ganna was niet goed genoeg, zal de komende twee weken nog echt aan de bak moeten om net zoals in het voorjaar mee te kunnen doen

JP deed in het laatste deel nog werk om het gat naar de koplopers te dichten, vond hem erg goed uitzien. 

mirkodek

Heb nu een conceptteam zonder Evenepoel en Merlier, maar daardoor wel een team met naast Pogacar en Vingegaard: Almeida, Yates, Roglic en Lipowitz voor AK. Een sprintersgilde met daarin Philipsen, (toch) Girmay, Groenewegen, Bauhaus, Waerenskjold en nog een plekje over voor 1M sprinter. Dan nog plek voor MvdP en Ganna en wat opvul aanvallers/puncheurs/AK'ers.

Idee is om de punten van Evenepoel op te vangen met Roglic/Lipo/Ganna. Merlier is wat lastig te vervangen omdat ik verwacht dat die wel 1-3 etappes gaat winnen. Dus daar moet ik nog even goed naar kijken. Vooralsnog keuze gemaakt voor geen teampunten richting de sprinters vanwege de onzekerheid (Merlier kan zomaar 4x 2 worden en geen groen pakken en dan heb je niks aan je 500K SOQ, los van REV) maar wel bewust keuze voor Yates vanwege grote zekerheid op teampunten en ook eigen punten.

Voelt vooralsnog wel lekker, vooral in de breedte. Al vallen de recente resultaten van Ganna nog wel een beetje tegen, maar misschien omdat ie nog in opbouw is naar de Tour.

Mister_Roan
mirkodek
Heb nu een conceptteam zonder Evenepoel en Merlier, maar daardoor wel een team met naast Pogacar en...

Het zijn wel giga veel punten dat je laat liggen met REV. Jongerentrui + eventueel geel door tijdrit. 

Nijmos

Als philipsen vandaag top 2 rijdt, vind ik hem een no brainer eigenlijk

Pirata
SonnySide
'kunnen halen'. Ik lees veel over het thuislaten van de topsprinters vanwege de geringe sprintkansen...

Etappe 11 voor de betere sprinters? Heb je dan echt goed gekeken naar het slot van die etappe? Daar zit 100% geen sprinter mee bij. 15 en 17 kunnen allebei heel goed sprints worden, maar de kans dat het allebei geen sprints worden of één van die twee een vlucht wordt is ook zeker aannemelijk. 

Nijmos
Pirata
Etappe 11 voor de betere sprinters? Heb je dan echt goed gekeken naar het slot van die etappe? Daar...

Dit is al meerdere keren bediscussieerd en volgens mij is er geen 100% zekerheid over zoiets. Ook na goed kijken niet. Het is maar zeer de vraag of pogi evenepoel en vingegaard hier energie in steken inneen ronde. Voor anderen zal het moeilijk zijn los te komen. Ook als er 1 of 2 puncheurs wegkomen, kan een groepje sprinten om plaats 5 bijvoorbeeld. In de dauphine in de 1e etappe werd bijvoorbeeld Stewart 5e in een groep met ook Milan. In de tour staan er groene trui punten op het spel

Doe maar Renaat

Ik zie de naam Ganna vaak vallen. Ik heb het idee door dat komt omdat men goede uitslagen in de punchetappes verwacht en een potentiele gele trui. Kan iemand mij uitleggen waarop de verwachting is gebaseerd dat Ganna op een klim van 900m a 10% niet gelost gaat worden door pak 'm beet Pogacar, Almeida, Carapaz, Healy, Gall, Roglic, Lipowitz, Vlasov, REV, Van Wilder, Aranburu, MvdP, Vauquelin, WvA, Jorgenson, Vingegaard, Barré, Skjelmose, Nys, Gregoire, Onley, Dunbar, Schmid, L. Martinez, Buitrago, Tejada, Champoussin, Van Eetvelt, Blackmore, Alaphilippe en Johannessen?

DerbertHijkstra
Doe maar Renaat
Ik zie de naam Ganna vaak vallen. Ik heb het idee door dat komt omdat men goede uitslagen in de punc...

Omdat het 'slechts' 900m is (beperkt tijdsverschil mogelijk) en het overgrote gedeelte van de renners die je opnoemt niet kunnen/willen strijden om etappewinst. Zoals hierboven gezegd, als Pogi of een andere puncheur er niet voor gaat, wat redelijk is aangezien het erna nog een paar km vlak is, zal een Ganna er wellicht aan blijven haken en een Merlier en in mindere mate Philipsen en Milan niet. Ook al gaat er een type Vauqelin vandoor, zal die max. 10 seconden pakken. Dat valt erna nog te repareren door de groep die bij elkaar blijft, waar waarschijnlijker is dat Ganna er wel bij zit en de Grote 3 sprinters niet.

Doe maar Renaat
DerbertHijkstra
Omdat het 'slechts' 900m is (beperkt tijdsverschil mogelijk) en het overgrote gedeelte van de renner...

Ik ben het met je eens als je specifiek over etappe 11 hebt, maar als ik kijk naar de andere etappes dan voorzie ik toch een heel ander scenario:

Etappe 2: gele trui voor het oprapen. Verwacht daarom een peloton volledig op de limiet. Op 9 km van de finish een klim van 900m a 11% en meteen daarna een klim van 800m a 9%. Daar wordt echt verschil gemaakt. Daarna nog slechts 5 km naar de finish. 

Etappe 4: een klim van 900m a 11% met de top op 5 km van de finish. Grotendeels in dalende lijn. Vrijwel geen tijd om nog terug te komen. 

Etappe 6: een afvlakkende klim van 1.2km a 7% met top op 4 km van de finish. Lijkt me iets beter te doen voor Ganna. Slotklim is daarentegen 700m a 10.2% met een hele steile laatste paar honder meter. Hoe verhoudt Ganna zich daar tegen de pure klimmers/punchers? Overigens kan dit ook een vlucht worden. Ganna kan in die vlucht zitten. De tegenstand zal dan logischerwijs een stuk minder zijn. 

Etappe 7: Mur de Bretagne. Lijkt me echt te zwaar voor Ganna. Zie top 20 van editie 2021. 

DerbertHijkstra
Doe maar Renaat
Ik ben het met je eens als je specifiek over etappe 11 hebt, maar als ik kijk naar de andere etappes...

Ik zeg ook niet dat Ganna wint (dat denk ik ook niet), maar als hij zelf denkt dat hij kans maakt, kan het wel een interessante renner zijn. 4x top 20 in dat soort etappes + zijn tijdrit zou het overwegen waard kunnen zijn. In ieder geval meer het overwegen waard dan een (met alle respect) Vlasov, Barré of Schmid.

Dekkerony

Even gekeken hoeveel sterren een WVA, MVDP, Girmay en Ganna krijgen t/m etappe 11.

Etappe 1. WVA** Girmay** 

Etappe 2. MVDP*** WVA*** Ganna** 

Etappe 3. WVA** Girmay** 

Etappe 4. MvDP*** WVA** Ganna* 

Etappe 5. Ganna*** WVA** 

Etappe 6. MvDP*** WVA*** 

Etappe 7. MVDP*** WVA*** Girmay* 

Etappe 8. WVA** Girmay** 

Etappe 9. WVA** Girmay** 

Etappe 10. Geen van allen

Etappe 11. WVA*** Girmay** Ganna* 

Hierin is dus wel meegenomen dat WVA gaat sprinten. Als dat zo is dan klopt de verdeling van WVA 3,5M, MVDP/Girmay 2,5M en Ganna 1M wel redelijk. 

Gaat WVA sprinten dan klik ik hem erin inclusief MVDP en voor Girmay/Ganna kijk ik nog wel. Allemaal word teveel. Eerst maar eens stalorders afwachten nog van Visma..

SonnySide
Pirata
Etappe 11 voor de betere sprinters? Heb je dan echt goed gekeken naar het slot van die etappe? Daar...

Ja, daar heb ik goed naar gekeken. Ik vind het profielkaartje op PCS misleidend; grafisch een krankzinnige heuvelrit, maar volgens mij valt het mee. Het slot is pittig met die 800m aan 12.5%, zeker. Ik verwacht dat Trek, Alpecin en Soudal daar van voren zitten en daar met hoge snelheid tegenaan rijden. Mannen van formaat als Merlier, Philipsen en Milan zullen er niet slecht van slapen. 

Een massasprint zal het niet zijn, maar dat was mijn punt niet. Mijn take was dat de echte topsprinters 7 kansen gaan krijgen. Voor een Groenewegen zal het misschien wel maar 5x zijn.

Laatst gewijzigd
KV
SonnySide
Ja, daar heb ik goed naar gekeken. Ik vind het profielkaartje op PCS misleidend; grafisch een krankz...

Daar hebben we het ook al over gehad: er kan niet met hoge snelheid erop worden gevlogen. Die klim start na een scherpe bocht. 

SonnySide
KV
Daar hebben we het ook al over gehad: er kan niet met hoge snelheid erop worden gevlogen. Die klim s...

Dan gaat het dus om positioneren. Laten nou net Lidl-Trek en Alpecin daar de beste papieren voor hebben.

1 2 ... 57 58 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.