Klopt helemaal + redelijk laat een bocht. Denk dat het sowieso niet echt te vergelijken valt met de Tour. Tuurlijk, je kunt wel wat dingen herleiden zoals pure snelheid maar Philipsen heeft in de Tour VDP als lead-out en wie weet ook nog wel Groves. Dat is gewoon een heel groot pluspunt. Daarnaast zie je in de Tour dat in zowat alle sprint etappes, op zijn minst de laatste KM rechtdoor loopt waardoor die sterke lead-out trein goed van pas kan komen en Philipsen slechts 200m hoeft te sprinten zelf als ze het goed doen.
Alpecin is ook in het voorjaar altijd heel goed in positionering en dan een lead out van mvdp en groves..daarmee zou zelfs de lie etappes kunnen winnen.
Los daarvan vind ik de Philipsen een veel completere renner dan die andere twee
Toch geen gemakkelijke rit met die hoogtemeters, en er zijn meer kapers op de kust. Je wint zo'n koers niet als je niet in vorm bent. Hoe dan ook was ie al prijzig, de AGR overwinning stond nog vers in het geheugen bij meneer scorito denk ik.
zit er aan te denken om Evenepoel thuis te laten
tijdrit vin of pogi cappen kost slechts 4 punten
klimtijdrit gaat ie ook zeker niet winnen
en in het echte klimwerk komt hij tekort tov in ieder geval Pogi/Vin/Lipo/Almeida en ook Rog
en met ontsnapping mag hij voorlopig niet mee van Visma en UAE of hij moet na rit 10 al ongevaarlijk zijn voor AK
Ik heb hem er vooralsnog ook uitgelaten, om te zien wat er dan mogelijk is. Je mist wel witte truipunten, maar die kun je wel opvangen my Lipo. Tijdrit zijn er idd genoeg gegadigden. Gele trui zou ie een paar dagen kunnen hebben, en teampunten van Merlier. Ik vind Vingegaard veel betrouwbaarder, en dat hoor dezelfde prijs.
Even 2e context, voor iemand die ziek was is nu winnen niet een teken van dat het enorm slecht met je gaat, Rodriquez is los daarvan geen pannekoek. Scorito technisch qua punten al helemaal niet. EDIT: Ik had de verkeerde Rodriquez, excuses
Deze logica volg ik niet. Je mist gewoon die witte truipunten als je kiest voor Vingegaard ipv Evenepoel. Dan kun je Lipowitz er wel inklikken ter compensatie, maar er zijn ook mensen die Evenepoel en Lipowitz meenemen.
Ik snap persoonlijk die preoccupatie met het moeten hebben van een kanshebber voor de witte trui niet. Mooi als een renner deze bonuspunten levert, maar als ik alleen maar oude rakkers meeneem die hun scoritopunten op een andere manier binnenharken, maakt mij dat niks uit.
even een voorbeeld, ter illustratie:
Stel Evenpoel haalt 500 punten waarvan 150 via wit
En Vingegaard haalt er 600. (Waarvan geeneen via wit 😉)
dan heb ik toch echt liever Vingegaard.
Of ik dan verder Lipowitz of Roglic of bij wijze van spreken Geraint Thomas meeneem, maakt geen fluit uit. Punten zijn punten, via welk klassement ze binnenstromen, is niet relevant. Of maak ik nu een denkfout?
Enige wat je niet meeneemt is dat vingegaard waarschijnlijk met 600 punten aan zijn max zit en bij evenepoel is die 500 punten het minimum wat hij haalt met een enorme upside naar boven als het aan mij ligt.
Maar waarom? Tenzij je een masterclass verwacht van Bora is het toch niet persé een goede investering om dan maar beide bora's mee te nemen. Dat team heeft heel het jaar al pech en maakt verkeerde keuzes
In theorie is er tijdens een ronde een maximaal aantal punten te behalen. In praktijk wordt dat automatisch al beperkt door verschillende spelregels: max 20 man, max 9 per etappe, max budget & prijzen, max 4 van hetzelfde team.
De verschillende "potjes" waaruit de punten komen zijn een potentiële extra beperking. Kies je namelijk om geen enkele renner mee te nemen die kans heeft op punten uit een specifiek potje, breng je dat maximum te behalen aantal punten vooraf alweer verder omlaag.
Kan het zijn dat die "lat" uiteindelijk nog steeds hoger ligt dan het aantal benodigde punten om het spelletje te winnen? Jazeker. In praktijk zijn het echter toch erg veel punten die je jezelf bij voorbaat al ontneemt.
Poh wat reed Gall een dijk van een tijdrit. Die lijkt klaar te zijn voor de bergetappes, zie hem in alle bergetappes consistent 5e worden in daguitslag en AK. Vooral omdat ik niet veel andere gegadigden zie die en in goede vorm zijn en een AK willen rijden, maar voor etappes gaan (Carapaz, L. Martinez, Onley). Iemand moet rond plek 5 eindigen, en zie in Gall meer vorm en volledige commitment voor die plek dan bijv Rodriguez, Jorgenson, A. Yates, Mas etc. Alleen Skjelmose nu een twijfelgeval, legt Mas er wel op gisteren maar denk dat de basis voor 3 weken koers wat te smal gaat zijn.
Verder komt ook de heer Meeus erin, kan Bora niet omheen na afgelopen 2 ritten van hem.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.