Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 69 ... 73 74
SonnySide

Als als als Merlier wint. Zijn meer kapers op de kust. Maar etappe 1 aanvullen met Nys, MVDP en een 500k renner pak je in ieder geval wat teampunten.. toch ;)

John Bon
SonnySide
Als als als Merlier wint. Zijn meer kapers op de kust. Maar etappe 1 aanvullen met Nys, MVDP en een...

Dat is inderdaad een Als maar de kans dat Merlier een rit wint of 2 is imo veel groter dan dat jouw 500k vluchter punten pakt ergens in een aanval (en dan moet je hem nog opgesteld hebben terwijl knechten weet je perfect wanneer op te stellen). 

VliegendSchwein
SonnySide
Als als als Merlier wint. Zijn meer kapers op de kust. Maar etappe 1 aanvullen met Nys, MVDP en een...

Met die opstelling kies jij er dus bij voorbaat al voor om 2 nulpunters te pakken. Lijkt me geen goed plan

OneTrickPony

"Wanneer stel je ze op" is met zo'n beetje elke 500k renner wel een beetje een probleem hier. 

Ik denk dat de meeste spelers al ruim zitten in de AK en de punch ritten, en in de sprint ritten plekjes over hebben. Dan ga je in de 500k prijsklasse toch voor renners die je daar kan opstellen, de elfde en twaalfde klimmer selecteren heeft minder zin. Nou vind ik Berckmoes voor 500k ook mega interessant, maar Lotto kennende zullen ze het wel eerst drie keer met De Lie proberen.

Kortom, zo'n vierde Quick step is zo gek nog niet.

Laatst gewijzigd
TilburgsTrots

Wat zijn de verwachtingen omtrent Stuyven? Reed een zeer goed voorjaar. Zie hem in een vluchtersetappe nog wel gaan, maar zou hij het in de eerste week ook kunnen?

Sjasfriet

Ik ga niemand specifiek quote, gezien t gewoon inspeelt op de discussie waar ik graag aan meedoen betreffende de QS teamgenoten.

Of ik nu van wilder neem of van lerberghe (die ik eerst had) maakt dat wel een verschil. BVL moet het puur van teampunten hebben (en die haalt hij mi wel), maar met van Wilder heb je wel iemand die zelf ook een puntje kan scoren in de tijdrit (en stel dat je 4 klimmers hebt die uitvallen - t zou de eerste keer niet zijn ;) ) stel ik die toch liever op in zo'n overgangsetappe of klimetappe dan bvl. Of hij dan in de punten rijdt is een ander verhaal, maar de kans is wel groter.

Ergens moet je de sprint etappes ook kunnen vullen en naast de grote 3 zie ik niemand die consequent dikke punten gaat halen, daarom wil ik er ook niet teveel in investeren. Een QS opvuller, lijkt me dan toch de meest logische keuze, gezien in de vlakke sprints Merlier toch uitgesproken topfavoriet is en in de tt (etappe 5) Remco de uitgesproken topfavoriet is.

Stel : je hebt 7 sprinters (in mijn geval), wie stel je ernaast nog op? Mvdp? (meer kans op 0 punten dan een qs), nys? (Idem)

Maar als je die 2 opstelt zal er ook 1 (of beide) 0 punten halen. Er zal wellicht niemand met 9 sprinters vertrekken, dus is t mogelijke verlies ook relatief verwaarloosbaar. En met Philipsen, merlier, groenewegen, bauhaus, gaviria en waerenskjold (+nog 1m die ik nog moet invullen) denk ik dat t sprintteam goed bezet is. 

In de tt van Wilder opstellen lijkt me meer kans op punten dan pakweg Lenny Martinez of Oscar onley op te stellen op plekje 9. Volgens mij gelijkaardige tt , maar wel een veel hoger plafond bij van wilder. Dus hier doe je ook geen verlies, wat je bij een bvl wel doet als Remco de tt niet wint.

Ik zou voor 750k ook van poppel kunnen inpassen in mn sprintteam hoor, maar na vorig jaar vind ik dit toch zo goed niet voelen ;).

Anyway: leuk dat er verschillende invalshoeken zijn om je eigen tactiek in vraag te kunnen stellen, maar vooralsnog blijft ik wel in t kamp + 1 extra smurfke ;)

Symen De boer

Van wie verwachten jullie meer punten Carapaz of Gall kosten beide 1,5m maar hebben verschillende doelen

KV
TilburgsTrots
Wat zijn de verwachtingen omtrent Stuyven? Reed een zeer goed voorjaar. Zie hem in een vluchtersetap...

Denk dat ze daar in de eerste week nog wel andere mannetjes zullen moeten tevreden houden. Ik verwacht zuiver knechten met misschien een vluchtje in rit 15 of 20. 

Affiniteit91
John Bon
In de sporzapodcast rond sporzamanager is er een interview (die interviews zijn leuk in die podcast...

Bedankt! Dan denk ik toch dat ik helaas niet voor Ganna ga. Tuurlijk is die nog steeds super interessant voor de ITT (+evt geel) en punch ritten. Maar als je daar al je alternatieven hebt (zoals MVDP) en in mijn geval een sprinter tekort gaat komen, dan is mijn keuze gemaakt bij dezen.

HeinzDuJour

Heb mijn team in de grote lijnen rond, uiteraard nog wel in afwachting van bepaalde renners die nog toegevoegd zullen gaan worden. Voor nu een paar uitdagingen, hoe kijken jullie hier tegenaan? 

1. Het aantal sprinters blijf ik een lastige vinden. En wie van de grote 3 sprinters nemen jullie zeker mee? Ik neig persoonlijk naar Merlier. 
  2. WVA vs Philipsen: Ik denk dat dit budget technisch zomaar eens een keyfactor kan worden. Uiteraard heeft dit wel te maken met de rol die Van Aert krijgt deze tour. Hopelijk komt daar snel meer duidelijkheid over, zeker gezien zijn prijskaartje. Hoe kijken jullie hier tegenaan? 
  3. Girmay/Roglic: Dit kan budget technisch ook een verschilmaker worden is mijn verwachting. Wie zouden jullie eerder kiezen? Het miljoen verschil tussen beide is te overzien zou je zeggen. Wat zijn de voors en tegens voor beide mannen? Is Roglic eerder die 3,5 millie waard of Girmay die 2,5 millie? 
  4. Alaflip; Liet in de ronde van Zwitserland zo nu en dan weer wat mooie dingen zien. De grote vraag zal zijn: doen zijn benen nog wat zijn hoofd wilt? 1 ding is wel zeker: hij gaat het hoe dan ook vaak proberen. Voor 750k toch een leuke renner (en gokje) om in je team op te nemen denk ik? 
  5.  Wat verwachten jullie van Aranburu deze tour? 

Laatst gewijzigd
JoostEmpty
hajeje
Er zijn geen zekerheden, alleen waarschijnlijkheden.. Als ik de 3 topsprinters moet selecteren om di...

Snap ik, en ik ga ook 'gokken' op Merlier, in de zien dat ik hem kopman ga maken. En om budgetaire reden neem ik ws Philipsen en Milan beide niet in m'n team. Maar om daarbij ook nog twee extra plekjes (naast Evenepoel) in m'n team op te offeren voor teamgenoten van Merlier, dan leg ik wel heel veel figuurlijke eieren in één bakje. Het is natuurlijk wel een mooi soort va banque spelen. Maar om dat in etappe één, en dus in je gehele selectie, al zo te doen...

NielsH97

Bij mijn verdeling verdeel ik de categorieen in punch, ak/klim, tijdrit, sprint en aanvallers. De laatste categorie selecteer ik nooit specifiek, hier stel ik meestal punchers, sprinters of iemand met een goede tijdrit op. Bijvoorbeeld rit 15 of 20. 

Voor deze tour kom ik op de volgende verdeling:

Punch: 5

AK/Klim: 6,5

ITT: 1

Sprint: 7

Aanval: 1,5

De etappes die 2 kanten op kunnen verdeel ik onder in 0,5 per categorie.

Bij het selecteren van klimmers kijk ik voornamelijk naar renners met een goede punch daarnaast vul ik dit aan met een type Gall, Mas of andere klimmer die niet persé een goede tijdrit of punch heeft. Zo kun je de punchy types in het begin van de tour opstellen terwijl je in de bergritten dan weer kiest voor een Mas, Gall, Carapaz of andere berggeit.

Met bovenstaande verdeling heb ik wel het besluit genomen om voor 7 sprinters te gaan. Dit kan mogelijk met een goedkope teamgenoot van Merlier of Philipsen (mogelijk nog idealer met dubbel opstellen, al kan dit ook problemen opleveren omdat je genoeg puncheurs en klimmers hebt). Ben nu opzoek naar de juiste verdeling klimmers met een punch/puncheurs en klimmers zonder punch.

Ik verwacht dat van Aert niet extreem veel punten gaat halen als Pogacar het op zijn heupen heeft in de punch etappes en hij niet gaat meesprinten. Althans zijn prijskaartje is dan te hoog voor zijn punten potentieel in mijn ogen.

da-bever
VliegendSchwein
Met die opstelling kies jij er dus bij voorbaat al voor om 2 nulpunters te pakken. Lijkt me geen goe...

Ik ben wel heel benieuwd hoe jij etappe 1 gaat aanvliegen dan. Dat houdt dan toch in dat twee opties hebt:

1. 7 of meer sprinters met teamgenoten (Remco + teamgenoot dan waarschijnlijk)
  2. 6 sprinters met drie teamgenoten (Remco + 2 teamgenoten dan waarschijnlijk)

of mis ik dan nog een optie?

JoostEmpty
da-bever
Ik ben wel heel benieuwd hoe jij etappe 1 gaat aanvliegen dan. Dat houdt dan toch in dat twee opties...

Laatste optie zou nog kunnen zijn om te gokken wie/welke ploeg de bollen heeft na etappe 1. Gok je goed heb je 8 of 6 punten. Of nog een Trekkie opstellen voor 3 'zekere' punten voor Milan, via jongerenklassement. Je zou maar net 3 punten te kort komen voor een beker aan het eind van de rit...

Zitvlees
John Bon
Ik begrijp dat mensen het gokken op teampunten bv bij Soudal een gok vinden maar imo gokken op 500k...

Zijn ook niet veel echte vluchtersritten toch?

Wat wel kan is je 500- 1 miljoen niet besteden aan knechten van qs maar aan puncheurs die ook nog kunnen aanvallen. Dat lijkt me de te maken keuze: van wilder of Gregoire? Van lerberghe of Schmid?

MRegter96
NielsH97
Bij mijn verdeling verdeel ik de categorieen in punch, ak/klim, tijdrit, sprint en aanvallers. De la...

Gall gaat in de klimtijdrit een hele mooie top 20 neerzetten 😀

VliegendSchwein
da-bever
Ik ben wel heel benieuwd hoe jij etappe 1 gaat aanvliegen dan. Dat houdt dan toch in dat twee opties...

Voor nu lijken dit de beste opties ja. 

Als je mis schiet, verlies je niet zoveel op de mensen die per definitie 1/3 raak schieten en 2/3 missers hebben. 

Schiet je raak, wat ook nog eens de grootste kans is, dan win je wel flink.

Wicked Wout
Sjasfriet
Als Merlier wint nemen ze al 24 punten in etappe 1. Stel dat Merlier na etappe 3 ook nog groen heeft...

En dát is precies waar we verschillen: jouw conclusie dat hij bij 69 punten aan de doelstelling voldoet (want 100 punten per miljoen). Maar een goede 500k of 750k overtreft die regel sterk!

Dat vergt veel zoekwerk en een beetje geluk om die parel te vinden. Maar is wel veel leuker dan de relatieve zekerheid van een 500k zonder eigen punten. 

En bovendien: voor etappe 1 heb je al Evenepoel (voor teampunten Merlier), ws MvdP (voor Philipsen) en een Lidl renner (voor Milan). Hier 100% gokken op Merlier kan de jackpot zijn, maar is natuurlijk nog geen vaststaande zaak.

JoostEmpty
VliegendSchwein
Voor nu lijken dit de beste opties ja.  Als je mis schiet, verlies je niet zoveel op de mensen die p...

Grootste kans is dat je mis schiet hoor. Merliers kans op winnen is niet meer dan 50% eerder rond de 25%. 
Desalniettemin snap ik je tactiek wel. 

da-bever
VliegendSchwein
Voor nu lijken dit de beste opties ja.  Als je mis schiet, verlies je niet zoveel op de mensen die p...

Maar is beiden opties niet vooral heel erg inzoomen op etappe 1? Persoonlijk denk ik dat 7 sprinters wel heel veel is met 4 sprint etappes en bij optie twee ga je toch zelden 3 teamgenoten van Soudal opstellen. Ik verwacht namelijk niet dat je in etappe 3 3 teamgenoten van Merlier opstelt in de gok dat hij wint. Dan moet je toch wel gokken op geel van Remco ergens wil 2 teamgenoten van Remco en Merlier de moeite waard zijn? Persoonlijk neig ik ook meer naar wat hierboven beschreven staat, zeker als je al Nys/Skjel en MVDP in je team hebt. 

Maarten Koning
HeinzDuJour
Heb mijn team in de grote lijnen rond, uiteraard nog wel in afwachting van bepaalde renners die nog...

Ik denk dat flip ondersneeuwt bij het niveau wat er in de tour gaat rijden. In Zwitserland ging het best lekker en ik ben blij om hem weer goed bezig te zien maar zometeen zijn er echt een pak renners die op het moment beter zijn dan waar hij normaliter goed in is. 

TourDeFranceUnchained
JoostEmpty
Grootste kans is dat je mis schiet hoor. Merliers kans op winnen is niet meer dan 50% eerder rond de...

Helemaal mee eens. Kijk etappe 10 en 16 terug van de Tour vorig jaar bijvoorbeeld om te zien hoe sterk de trein van Philipsen met VDP is en voeg daar nog een Groves aan toe. Kijk dan ook even naar hoe Lidl Trek dat vorig jaar deed in de Giro met Consonni, Theuns en Milan en zodoende Merlier 3x versloeg. Vind het alles behalve zeker dat Merlier wel eventjes 2/3x gaat winnen hier. Kan dan op papier misschien wel de snelste zijn maar je moet altijd nog 2 ploegen uitspelen die beide een super trein hebben. Daarnaast kan er vanalles gebeuren in die sprints. Zul je zien dat hij 4x 2e wordt, zit je dan leuk met je knechtjes.

Kortom, een veel te grote gok om 2 of 3 pure knechten van Merlier mee te nemen. Kosten dan misschien maar 500k per renner, maar het neemt wel 10/15% van de totaal beschikbare plaatsen in beslag direct.

Laatst gewijzigd
oli4g
Sjasfriet
Ik ga niemand specifiek quote, gezien t gewoon inspeelt op de discussie waar ik graag aan meedoen be...

Ik snap de insteek van een SQS teamgenoot, zeker gezien de schappelijke prijs van 500k - maar het blijft een grotere gok om iemand op te stellen waarbij die enkel punten pakt als 1 renner wint. Ik stel op die plek liever een C-sprinter op dat grotere kans op (minder) punten heeft. 

Volgens mij is er ook een aanzienelijke kans dat je de winnaar of ploeggenoot van etappe 2 in je team hebt, die kan je dan ook gewoon opstellen in etappe 3 als opvulling ipv die extra SQS'er, of dit kan zelfs iemand zijn dat podium rijdt en wit pakt (zoals Vauquelin of Nys)

Etappe 5 is voor mij de meest voorspelbare etappe, en kans is daar het grootst dat je een extra SQS renner je 21 punten oplevert.

Etappe 6 en 7 stel ik liever 1 van mijn overvloed aan puncheurs op. En etappe 8 en 9 is voor mij hetzelfde verhaal als etappe 2.

Laatst gewijzigd
Symen De boer

Eerste concept staat nu, redelijk basis kijken erbij komt en aanpassen maar

Pogi, remco, Vingegaard, Almeida, lipowitz, jorgensen, gall, Martinez, onely

Ganna

merlier, Groenewegen, Bauhaus, gavira, andressen

Mvdp, nys, Allaphilipe,

Schmid, van lerberghe

Ganna op de wip voor miss extra sprinter, en wat met Woutje grote twijfel maar wel Fomo om hem er nog in te fietsen. Of miss nog extra knecht van Pogi

RuudTompot
TourDeFranceUnchained
Dit is het profiel van de finish van etappe 6 voor de geïnteresseerde. Laatste 650 meter zitten veel...

Terecht hoor, ook 2 en 4 en 7 gaan grote jongens mee doen. En Pogi en sparen zoals ik ergens las. Pogi ooit zien sparen?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 69 ... 73 74

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.