Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 71 72 73 74 »
RuudTompot
DennisdeMenniss
Hebben we de parel Vlasov al besproken? 2 jaar geleden had je hem er voor 3 miljoen nog wel ingeklik...

Heeft net bergtrui gewonnen in Zwitserland en laat voor het eerst weer eens van vorm zien, maar bij RED BULL natuurlijk derde man op zijn best

MRegter96
dephazz
Waarom zou je niet kiezen voor een GC-renner mét punch en goede tijdrit? Gall pakt pas etappepunten...

Dat ie geen punch en geen goeie vlakke tijdrit heeft betekend toch niet dat hij echt op grote achterstand komt te staan? Zijn ploeg gaat alles doen om hem voorin te houden. Je kan toch prima je team mixen met pure klimmers en renners die op andere vlakken weer beter zijn? Dat is juist de kracht van een goed team. Ik zei overigens outsider top 5, in die zware bergritten zijn de tijdsverschillen een stuk groter en dat is juist zijn terrein. Buiten de top 4 ligt het echt open, en Gall hoort bij die kanshebbers

BigMig

Er wordt hier driftig heen en weer getypt zeg, het is amper bij te houden. Leuk!

Als ik de inhoudelijke berichten zo lees heb ik het gevoel dat -op een enkeling na die er wel erg exotische ideeën over de wielersport dan wel het spel van Scorito op na houdt- we veel vergelijkbare teams gaan zien van forumleden. Vergelijkbare verdeling en ook een invulling met grotendeels vergelijkbare namen. 

Leidt dat nog tot het serieus zoeken naar potentiële verschilmakers? En zo ja, worden die dan gezocht/gevonden in het budgetsegment, of ook onder de duurdere knapen?

Laatst gewijzigd
Reus
dephazz
Omg zijn we hier alweer aanbeland. Fijn als je zelf ook iets brengt qua gedachten / analyse. Wat ik...

Arensman moet eerst de shitzooi met z'n vader opruimen voordat ie zo vrij is dat hij echt kan presteren. Net als Mark Tuitert ooit deed. Z'n potentie kwam er nooit uit, om onverklaarbare redenen blokkeerde hij op belangrijke momenten. 
Totdat ie een coach tegenkwam die m wees op de rol van z'n familie. 
daarna een olympische titel. 

Staafmixer

Wat een verademing om inhoudelijke reacties/discussies te zien, ipv pagina's vol met 'renner A of B? ' of pagina's met complete teams die gedropt worden. Dank. 

Affiniteit91
Staafmixer
Wat een verademing om inhoudelijke reacties/discussies te zien, ipv pagina's vol met 'renner A of B?...

wacht volgende week nog maar even af, dan komen ze weer hoor

floda

Als je kijkt naar AK dan heb je naast Pog, Vin, REV, Rog, waarschijnlijk met Almeida en Lipo de top 6 (als iedereen op zijn fiets blijft). Dat betekent eigenlijk dat er naast deze 6 er een beperkt aantal punten te pakken is in bergetappes en AK punten op het eind. Waarbij je deze 6 in ieder geval 11 (misschien wel 13x) keer opstelt, daarnaast nog aantal x een paar mannen vanwege truipunten. Als je dan zonder WvA en MvP gaat dat kun je nog best een goed sprintteam neerzetten. 

Erik Bos

Adam Yates belde me net om te zeggen dat ie momenteel in bloedvorm is en veel eigen puntjes voor me wil sprokkelen.. mocht ik niet doorvertellen van 'm.. 🤫

Poffermeloen
floda
Als je kijkt naar AK dan heb je naast Pog, Vin, REV, Rog, waarschijnlijk met Almeida en Lipo de top...

Lipo doet het misschien goed in een koers van een week, ik denk dat het feit dat de tour 3 weken duurt en de zware bergetappes in de 3de week zitten dat hij er heel erg door heen gaat zakken en geeneens top 10 gaat rijden. 

valowitz
NielsH97
Bij mijn verdeling verdeel ik de categorieen in punch, ak/klim, tijdrit, sprint en aanvallers. De la...

Mijn verdeling is: 11 AK/tijdrit en 9 sprint/punch

RVB112

Ik zit er aan te denken om aert uit mijn team te halen voor roglic. Zie voor hem een duidelijke rol en de vraag is of van Aert mee gaat sprinten of voor de puntentrui gaat. Ik denk persoonlijk van niet en al punchend gaat hij in dit veld geen 3,5 miljoen waard zijn. Ik zie Roglic zowel in punch, tijdrit als bergetappes wel top 10 rijden dus 3,5 miljoen zeker waard zijn. Ik heb  punchers en ak mannen. Genoeg. Gek idee of verschilmakend?

Bob
Poffermeloen
Lipo doet het misschien goed in een koers van een week, ik denk dat het feit dat de tour 3 weken duu...

Dat zou kunnen natuurlijk, maar in de Vuelta vorig jaar was hij prima in de 3e week. Keurig 7e in het AK.

Basementman
RVB112
Ik zit er aan te denken om aert uit mijn team te halen voor roglic. Zie voor hem een duidelijke rol...

Ik verwacht Roglic niet top tijdens de lange beklimmingen en Lipowitz wel. Denk ook dat vanaf week 2 Lipo snel de kopman is binnen die ploeg, of in ieder geval gezamenlijk kopman. Die gaat niet overdreven veel hoeven knechten, ook omdat Bora die rol niet heeft. Plus Pogi staat erom bekend redelijk vroeg van tevoren aan te vallen, waardoor ik verwacht dat het tijdens veel bergetappes al snel man tegen man gaat zijn ipv teamtactieken met veel belang van knecht werk bergop.

Basementman
Staafmixer
Wat een verademing om inhoudelijke reacties/discussies te zien, ipv pagina's vol met 'renner A of B?...

Inderdaad geniet er nog maar even van en maak je borst nat voor alle complete teams en A of B vragen komende week

KV

Wat is er trouwens met PCS gebeurd? Geeft bij rittenwedstrijden vaak maar een stukje van de ritten weer?

MRegter96
Basementman
Ik verwacht Roglic niet top tijdens de lange beklimmingen en Lipowitz wel. Denk ook dat vanaf week 2...

Dit denk ik ook, het ploegenspel is minder van belang als Pogi echt goed is. Jumbo zou iets kunnen proberen, maar die ploeg is over de breedte dan ook uitzonderlijk sterk. Ik zie Lipo niet babysitten als Roglic er bijv. een keer afwappert in een bergrit, gewoon man tegen man en kijken wie de beste is.

MRegter96
RVB112
Ik zit er aan te denken om aert uit mijn team te halen voor roglic. Zie voor hem een duidelijke rol...

Roglic is een verschilmaker, verwacht zijn pick rate onder de 60%. Zijn punch is voor mij een heel stuk minder als je het vergelijk met het punch geweld wat hier allemaal rond rijd. Ik heb besloten om hem niet te nemen, maar er valt wat voor te zeggen om het wel te doen

RVB112
MRegter96
Roglic is een verschilmaker, verwacht zijn pick rate onder de 60%. Zijn punch is voor mij een heel s...

Wie zijn naar jullie idee de beste punchers dan?

TourDeFranceUnchained
RVB112

Dan kom je weer op de discussie welke soort puncheurs je hebt zoals @Nijmos terecht een keer aanhaalde aan het begin op dit forum.

Een Woods en Vauqeulin zijn erg goed in aankomsten als de Mur van Huy terwijl een Nys en Van der Poel de brute power hebben om wat kortere inspanningen te verrichten en dan heb je nog een type Matthews/Aranbaru die na heuvelwerk een goede eindsprint hebben of een type Pogacar die gewoon alles kan. Erg lastig te zeggen dus.

nasibal
RVB112

Mike Tyson kon er wel wat van. Wie de Gen Z variant daarvan is durf ik niet te zeggen. 

stijn123
RVB112

Pogacar en Van der Poel. Dan Van Aert en Evenepoel. Vervolgens mannen als Ganna, Narvaéz, Skjelmose, Nys, Vauquelin, Grégoire, Jorgensen, Schachmann, Aranburu en Girmay. 

Laatst gewijzigd
Astarloa

Roglic is al jaren 1 van de beste puncheurs van het peloton en wint zo vrijwel al zijn ritten. Maar ik blijf hier maar lezen dat zijn punch een stuk minder geworden is. Is dat puur op basis van wat jullie in de Giro gezien hebben, want vraag me sterk af of dat een goede graadmeter is. In Catalonie ging het punchen hem toch prima af?

1 2 ... 71 72 73 74 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.