Zo dat was weer f bijlezen. Verademing deze inhoudelijke discussies. Wellicht is er eindelijk een schaduwredactie die de huis tuin en keuken vergelijkingen van Almeida + Sepúlveda versus Eddy Merkx + een soepstengel verwijdert.
Mbt etappe 11: klopt, soms gaan we er eentje te snel door. Dit was zo'n geval. Hier is volgens mij al wel veel over geschreven. Sprinters acht ik kansloos, zal kat en muis tussen een kopgroep + de grote puncheurs en mogelijk wat AK mannen worden. Dat laatste dan wel afhankelijk vd grootte van kopgroep. Favorieten duidelijk Wout, MvdP, Nys, Vauq, Gregoire. Maarja, er zijn zoveel mannen die deze zullen hebben omcirkeld en hier weg willen raken. Denk aan Aranburu, Stuyven, Cort, Madouas tot ook een Zimmerman, Waerenskjold, Ganna, Mohoric etc. Over de dan al gefaalde AK mannen nog niet te beginnen. De kopgroep kan zomaar eens groot worden. Dan is de vraag wat AK doet. Enerzijds kun je redeneren dat ze zich niet zullen inhouden op die laatste klim. Al is het maar omdat ze uit een rustdag komen, de etappe tot dan rustig zouden kunnen aanvliegen en door de spanning van de finale in zo'n etappe iedereen vooraan wil zitten. Dan hoeft er maar één half te gaan en de boel ontploft. Aan de andere kant heb je een dag later de Hautacam dus een AK ploeg zal ook niet heel veel moeite doen iets te controleren, zou je denken.
Wanneer volgende: de mannen zijn nog aan het bijkomen van Scorito live maar verwacht ze vrijdag wel weer fris voor een stress podcast 💆🏼♀️
Ik merk dat elke keer als ik er weer een team in probeer te klikken uiteindelijk steeds weer 1 kwestie centraal staat: Van Aert/VdP. Als ik ze er allebei uitlaat heb ik een heel uitgebalanceerd team maar ontzettend FOMO. Als ik er een van de twee inklik ben ik niet blij met OF mijn sprint OF mijn AK team wegens gebrek aan budget, en als ik ze er allebei inklik ben ik met zowel mijn AK als mijn sprintteam niet tevreden.
Zou gewoon even afwachten hoe alle teams daadwerkelijk zijn en als je dan nog een paar goedkope b/c sprinters op de kop kunt tikken , neem je zowel WvA als MvdP mee.
Tenminste dat is mijn intentie, ik heb het aardig staan, alleen bij de punch etappes heb ik nu nog 10 a 11 renners die ik kan selecteren, en bij de sprint heb ik er 1 a 2 te kort. ( beetje afhankelijk van de truipunten)
Dus komen er nog een paar redelijke sprinters op de markt voor 500 of 750 K dan staat mijn team. Komen die niet moet ik snijden in mijn puncheurs.
Dat is ook wat ik verwacht. Dat maakt naar mijn gevoel MVDP interessanter dan Van Aert die mogelijks/wellicht de vlakke sprints gat laten voor wat ze zijn en in de meer uitdagende ritten ik hem toch net iets minder sterk verwacht dan MVDP.
Almeida tempert de verwachtingen over zijn kansen in de Tour: "Daarom denk ik niet dat het zinvol is om een resultaat voor ogen te hebben"
Hij kan ook moeilijk gaan zeggen dat hij de kopman is natuurlijk. Als de verhoudingen tussen Pogi en Ving net zo zijn als vorig jaar en in de Dauphine gaat Almeida weinig hoeven knechten en in de vorm van dit seizoen top5 kandidaat met een kansje op de derde plek.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.