Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 79 ... 259 260
Poffermeloen

Ben weer gaan puzzelen. Had voor het ''gemak'' 4 UAE mee. Eigenlijk wel saai maar zorgt voor degelijke punten. Maar wil wellicht toch wat anders.

In plaats van Yates, Gaudu en Wellens. 

Yates en Wellens zijn saaie zekerheden voor teampunten en je moet maar zien hoeveel eigen punten ze halen. Saai om op te stellen maar Poga gaat wel leveren. Wellicht dat hij vanaf etappe 2 al in het geel rijdt ipv etappe 12 dan wil je natuurlijk 4 UAE. Gaudu, die gek is frans, tour is frans en zijn upside is enorm. Voor 500k gaat hij op de bank tot hij wellicht iets laat zien waar ik blij van wordt. 

Om het spannender te maken kan ik ook voor deze 3 gaan;

Zou ik dan nu gaan voor Skjelmose, Eetvelt en Nys. 

Skjelmose echt een goede renner. Kan punchen, bergop en tijdrijden. Krijgt een parcour op maat. Is ziek geweest en had eigenlijk helemaal geen zin om de tour te rijden. Gek allemaal maar zijn pickrate is daardoor laag en kan wel een echte verschilmaker zijn. Ik overweeg sterk om hem dan erin te klikken. Gaat mee als AK man ipv Yates.

Eetvelt zelfde verhaal gaat weer AK proberen en is een zelfde versie als Skjelmose. Verschilmaker. Gaat mee ipv Gaudu. Kan ik bij AK opstellen als het nodig is. ( in principe bankzitter). 

Dan Nys. Wellens had ik erin voor punchpunten, saai maar ik kan ook Nys erin klikken. Enorme upside maar kan natuurlijk ook door het ijs zakken qua punchen. Vraag is natuurlijk wel kan hij steile aankomste echt aan. 

Het is wel wikken en wegen zo hoor. Ga ik voor saaie maar zekere teampunten die je krijgt met pogacar en neem ik wellens en yates mee of ga ik voor lage pickrates skjelmose, eetvelt en nys om zo een grotere upside qua punten te creeren. Wat zijn jullie thoughts hierbij? Ben wel benieuwd! 

ZK
Zadelpen
Mijn lieve god, hoe is het mogelijk dat ik je hier ontmoet. Ik dacht dat ik je nimmer weer zou zien....

En ik maar denken dat Zadelpen al een tijd bij God vertoefde, maar hij is gewoon (teruggekeerd?) op aarde! Voor legendes is er altijd een weg terug, tijd om te Zadelpennen!

dephazz
Zadelpen
Heb bijna halve topic ff doorgespit. Maar kwam de naam Thomas nergens tegen.  is dit omdat hij niet...

Ik zie Thomas het op een kilometer van het einde van de vlakke etappes wel proberen met een flyer. Waarschijnlijk zeer kleine slagingskans, maar Cofidis staat in de degradatiezone en zal toch iets moeten proberen. 

DesproatMichiel
Dekkerony
@DesproatMichiel net beide podcasts geluisterd(had niet eerder tijd voor de 1 uur+ afleveringen) en...

Zo dat was weer f bijlezen. Verademing deze inhoudelijke discussies. Wellicht is er eindelijk een schaduwredactie die de huis tuin en keuken vergelijkingen van Almeida + Sepúlveda versus Eddy Merkx + een soepstengel verwijdert. 

Mbt etappe 11: klopt, soms gaan we er eentje te snel door. Dit was zo'n geval. Hier is volgens mij al wel veel over geschreven. Sprinters acht ik kansloos, zal kat en muis tussen een kopgroep + de grote puncheurs en mogelijk wat AK mannen worden. Dat laatste dan wel afhankelijk vd grootte van kopgroep. Favorieten duidelijk Wout, MvdP, Nys, Vauq, Gregoire. Maarja, er zijn zoveel mannen die deze zullen hebben omcirkeld en hier weg willen raken. Denk aan Aranburu, Stuyven, Cort, Madouas tot ook een Zimmerman, Waerenskjold, Ganna, Mohoric etc. Over de dan al gefaalde AK mannen nog niet te beginnen. De kopgroep kan zomaar eens groot worden. Dan is de vraag wat AK doet. Enerzijds kun je redeneren dat ze zich niet zullen inhouden op die laatste klim. Al is het maar omdat ze uit een rustdag komen, de etappe tot dan rustig zouden kunnen aanvliegen en door de spanning van de finale in zo'n etappe iedereen vooraan wil zitten. Dan hoeft er maar één half te gaan en de boel ontploft. Aan de andere kant heb je een dag later de Hautacam dus een AK ploeg zal ook niet heel veel moeite doen iets te controleren, zou je denken. 

Wanneer volgende: de mannen zijn nog aan het bijkomen van Scorito live maar verwacht ze vrijdag wel weer fris voor een stress podcast 💆🏼‍♀️

Zadelpen

@Dephazz

Kijk! Daar kan ik wat mee. En inderdaad, die degradatiezone zit mij ook dwars. Moeilijk!

Overigens zoeken wij nog mensen om te flyeren, voor team Zadelpen. U kunt uzelf opgeven op het bekende truth kanaal.

Laatst gewijzigd
HaagseHaas

Ik merk dat elke keer als ik er weer een team in probeer te klikken uiteindelijk steeds weer 1 kwestie centraal staat: Van Aert/VdP.  Als ik ze er allebei uitlaat heb ik een heel uitgebalanceerd team maar ontzettend FOMO.  Als ik er een van de twee inklik ben ik niet blij met OF mijn sprint OF mijn AK team wegens gebrek aan budget, en als ik ze er allebei inklik ben ik met zowel mijn AK als mijn sprintteam niet tevreden.

Laatst gewijzigd
DesproatMichiel
HaagseHaas
Ik merk dat elke keer als ik er weer een team in probeer te klikken uiteindelijk steeds weer 1 kwest...

Wanneer je voor Matthieu kiest kun je toch zelfs met 2 vd 3 grote sprinters nog steeds een aardig AK team bij elkaar klikken? Of wil je 6-7 AK mannen van 2 MIL of meer? 

SanMark
HaagseHaas
Ik merk dat elke keer als ik er weer een team in probeer te klikken uiteindelijk steeds weer 1 kwest...

Zou gewoon even afwachten hoe alle teams daadwerkelijk zijn en als je dan nog een paar goedkope b/c sprinters op de kop kunt tikken , neem je zowel WvA als MvdP mee.

Tenminste dat is mijn intentie, ik heb het aardig staan, alleen bij de punch etappes heb ik nu nog 10 a 11 renners die ik kan selecteren, en bij de sprint heb ik er 1 a 2 te kort. ( beetje afhankelijk van de truipunten) 

Dus komen er nog een paar redelijke sprinters op de markt voor 500 of 750 K dan staat mijn team. Komen die niet moet ik snijden in mijn puncheurs.

Erik Bos
SanMark
Zou gewoon even afwachten hoe alle teams daadwerkelijk zijn en als je dan nog een paar goedkope b/c...

Psieesss zo staat t bij mij ook

zomaareens

Het feit dat groves meegaat.. wat betekent dat voor MVDP en philipsen?

Scorriemorrie
zomaareens
Het feit dat groves meegaat.. wat betekent dat voor MVDP en philipsen?

Betekent dat Mvp gaat vlammen en Groves een zeer luxe lead out wordt voor Philipsen denk ik ;) Mvp minder lead-out = meer voor eigen kans zou je zeggen. 

Laatst gewijzigd
Toro Rojo
Scorriemorrie
Betekent dat Mvp gaat vlammen en Groves een zeer luxe lead out wordt voor Philipsen denk ik ;) Mvp m...

Dat is ook wat ik verwacht. Dat maakt naar mijn gevoel MVDP interessanter dan Van Aert die mogelijks/wellicht de vlakke sprints gat laten voor wat ze zijn en in de meer uitdagende ritten ik hem toch net iets minder sterk verwacht dan MVDP. 

Scorriemorrie

Kan Higuita een verschilmaker zijn denken jullie? Vroeger veelbelovend iig en lage pickrate ( waarschijnlijk niet voor niks) kan hij nog wat..?

hetismewat
Scorriemorrie
Kan Higuita een verschilmaker zijn denken jullie? Vroeger veelbelovend iig en lage pickrate ( waarsc...

De laatste keer dat Higuita iets van vorm toonde in een grote ronde was de Vuelta van 2022. Dus... nee.

martijncr

Almeida tempert de verwachtingen over zijn kansen in de Tour: "Daarom denk ik niet dat het zinvol is om een resultaat voor ogen te hebben"

VliegendSchwein
martijncr
Almeida tempert de verwachtingen over zijn kansen in de Tour: "Daarom denk ik niet dat het zinvol is...

Hij kan ook moeilijk gaan zeggen dat hij de kopman is natuurlijk. Als de verhoudingen tussen Pogi en Ving net zo zijn als vorig jaar en in de Dauphine gaat Almeida weinig hoeven knechten en is hij in de vorm van dit seizoen een vrij zekere top5 kandidaat met een kansje op de derde plek. 

Laatst gewijzigd
deraadkevin
martijncr
Almeida tempert de verwachtingen over zijn kansen in de Tour: "Daarom denk ik niet dat het zinvol is...

Ik zat dit toevallig net ook te lezen. Maar om eerlijk te zien zie ik niet, waar Almeida een Pogacar (of welke kopman dan ook) zou kunnen helpen. Op het vlakke zijn genoeg teamgenoten die dat op kunnen en zullen gaan pakken. En zodra het echt in de bergen is, staat Almeida er juist om dat hij eigenlijk geen versnellingen aankan. Die pakt zijn eigen tempo en rijdt daardoor weer terug naar de rest. 

Enige scenario zou zijn, dat ze het bij UAE zo zwaar willen maken, dat hij vanaf het begin volle bak moet gaan fietsen totdat hij leeg is, maar daarmee zouden alle andere teamgenoten ook eraan zijn, en dus averechts werken lijkt me.

Beetje zandstrooien of iig de 'underdog' rol nemen om op zijn gemakt te kunnen fietsen in mijn ogen.

martijncr

Voor mij wordt duidelijk dat hij gaat opofferen wanneer nodig, en ik kan me goed voorstellen dat er situaties zijn waarin dat nodig is. Inderdaad iedereen eraf beulen zodat alleen een handjevol renners nog over is. Tegelijkertijd is die man zo taai, dat al stuurt ie uit, hij rustig weer op gang komt en naar plekken in de top-10 of top-5 weer rijdt. 

Ik klik 'm er nu niet direct uit, maar ga toch eens spelen met doorrekeningen van zijn resultaten als ie toch wat minder vaak bij de eerste 10 bovenkomt dan wat ik tot nu toe heb berekend. En met de 4,5 miljoen die vrijkomt, kan je leuk puzzelen. Ik zie een prima donderdag-ochtend-besteding in het verschiet! :)  

ZK
martijncr
Voor mij wordt duidelijk dat hij gaat opofferen wanneer nodig, en ik kan me goed voorstellen dat er...

Vorig jaar heeft hij precies hetzelfde gedaan en werd hij gewoon 4e op 19 minuten. Hij was zn plek in het team meer dan waard. Waarom zou je er door interview over gaan twijfelen? Hij zegt toch precies wat iedereen weet?

Stel hij moet zich ergens in finale opofferen om op kop te brommeren nadat ving is weggereden op 1 na laatste col of de afdaling. Dan gaat Pogi op laatste col weer zelf, kan Almeida op eigen tempo naar boven betekent niet dat hij volledig laat lopen. Kan zijn dat hij die dag dan wat lager geklasseerd binnenkomt. Maar over een hele ronde maakt dat hem nog geen slechte keuze. Ook al verliest hij paar minuten, dan rijdt hij nog steeds een goed ak, wordt hij misschien 4e ipv 3e.

Laatst gewijzigd
Ben Van Heck

Almeida staat samen met Vin, Pogi en VDP in het rijtje no-brainers, dus van deze uitspraak ga ik ook zeker niet twijfelen.

Voor wie hebben jullie, mits van toepassing, de meeste fomo: WVA of Philipsen? Nu een team met REV en WVA, maar zonder Philipsen. Voelt toch niet helemaal lekker.

floda

Zat zojuist de punten voor 1,5m uae mannen uit te rekenen. Als je ze consequent opstelt in de etappes waar je pog verwacht. Kom je bij 8 overwinningen van pog (5 berg, klim tijdrit en rit 6 en 7 in punch) met daarbij gele trui en eindwinst vanaf 12 op 152 punten, met als hij bergtrui zou pakken in rit 18 dan komen daar nog potentieel nog punt of 40 bij. Want met 14 punten per etappe stel je die teammaat altijd op. Klinkt fantastisch, echter je gaat geen plek in rit 6 en 7 voor 8 punten opstellen, want iedereen heeft team waarbij je meer verwacht van je punchers/ak mannen dan 8 punten. Daarnaast moet er geen enkele bergrit vluchtersgroep vooruit blijven, en moet hij de bergtrui gaan pakken, want anders zakt de reeele waarde van zo'n 1,5 man terug naar rond de 120 punten. Dan is de vraag of je voor 1,5 miljoen in die bergetappes niet een andere en betere besteding hebt. Alternatief is Yates die eigen punten zou kunnen pakken in die etappes plus de truipunten. Maar daar zijn aantal redenen voor om die niet mee te nemen. Zijn 2e ronde in jaar is altijd slechter, geloof niet dat hij zich in heeft gehouden in giro, want daar serieuze podium kans en hier kan hij als alles meezit plek 6 halen en wat boeit dat nu als je naar zijn palmares kijkt.  Dus hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik me afvraag of ik wel derde uae moet meenemen.  

floda

Zat zojuist de punten voor 1,5m uae mannen uit te rekenen. Als je ze consequent opstelt in de etappes waar je pog verwacht. Kom je bij 8 overwinningen van pog (5 berg, klim tijdrit en rit 6 en 7 in punch) met daarbij gele trui en eindwinst vanaf 12 op 152 punten, met als hij bergtrui zou pakken in rit 18 dan komen daar nog potentieel nog punt of 40 bij. Want met 14 punten per etappe stel je die teammaat altijd op. Klinkt fantastisch, echter je gaat geen plek in rit 6 en 7 voor 8 punten opstellen, want iedereen heeft team waarbij je meer verwacht van je punchers/ak mannen dan 8 punten. Daarnaast moet er geen enkele bergrit vluchtersgroep vooruit blijven, en moet hij de bergtrui gaan pakken, want anders zakt de reeele waarde van zo'n 1,5 man terug naar rond de 120 punten. Dan is de vraag of je voor 1,5 miljoen in die bergetappes niet een andere en betere besteding hebt. Alternatief is Yates die eigen punten zou kunnen pakken in die etappes plus de truipunten. Maar daar zijn aantal redenen voor om die niet mee te nemen. Zijn 2e ronde in jaar is altijd slechter, geloof niet dat hij zich in heeft gehouden in giro, want daar serieuze podium kans en hier kan hij als alles meezit plek 6 halen en wat boeit dat nu als je naar zijn palmares kijkt.  Dus hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik me afvraag of ik wel derde uae moet meenemen.  

Sjasfriet
HaagseHaas

Ben blij dat ik hierin niet alleen ben.

Thuislaten dus die handel :p

[email protected] van de Laar

Kan Groves zelf ook veel punten sprokkelen of zal het slechts blijven bij teampunten voor Philipsen? 

KV
ZK
Vorig jaar heeft hij precies hetzelfde gedaan en werd hij gewoon 4e op 19 minuten. Hij was zn plek i...

Zo is het idd. Niks van nieuwe info in dit artikel wmb. 
En het volgend zinnetje verraadt toch wat meer ambitie dan hij laat uitschijnen:

"Ik zou zeggen dat een podium in een van de grote rondes een geweldig resultaat voor mij zal zijn"

1 2 ... 79 ... 259 260

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.