Iedereen die geen tijd wil verliezen zal voorin meestrijden en dan zie je in de Tour toch vaak dat in zulke etappes meer dan de helft van de top 20 bestaat uit renners die voor het AK gaan. Ze zullen niet allemaal voor de etappewinst meestrijden, maar wel alles op alles zetten om geen secondes te verliezen. Je kunt ook renners als Aranburu, Gregoire of Alaphilippe opstellen, maar dan heb je ook kans dat die compleet weg worden gereden in het AK-geweld wat toch plaats gaat vinden in zo'n eerste week.
Ik heb al veel mooie berekeningen voorbij zien komen. Ben wel benieuwd naar de historische resultaten van Roglic als hij overal voor uiterst haalbare plek 4 zou hebben gereden. Dus:
•geen truipunten
•correctie 3 plekken in klassementen
•correctie etappescores
Etc etc
Iemand die hier al naar gekeken heeft of dit in elkaar kan zetten?
In mijn optiek is 16+4 meer een gangbare term voor een selectie met vier 500k'ers, dat zegt toch wel degelijk wat over de verhouding van iemands team?
Vond het zelf een interessante idee om te kijken wat het maximaal aantal 500k'ers is dat mensen bereid zijn mee te nemen.
En terecht, de heer der snorren brengt heel wat wijsheid met zich mee:
“When I win, there is a small ritual … I have to go home in the shower, where I put Rammstein on too full drone. Then Snapchat comes up while I hobble around the room – naked.
So I make the helicopter. It smokes right out to the closest friends, and then they know that the damn thing is going very well.
But that only happens with the big victories. The Tour. The Vuelta. Otherwise, I do not film myself naked while I stand and swing with it.”
https://velo.outsideonline.com/road/road-racing/magnus-cort-victory-celebration-helicopter
Ja helemaal mee eens , ik ga ook veel ak mannen opstellen in de punchritten, ook vingegaard. Maar geen 9 ak met punch. Hoeft ook niet, je kan bijv 6 ak mannen plus 3 puncheurs en dan in de bergen diezelfde 6 ak mannen plus 3 andere ak mannen/ klimmers zoals Gall.
Dan nog 6 sprinters en 2 500k knechten.
Dat is dan ook wel de reden dat die allemaal onder een miljoen zijn. Voor klassementsmannen zit het echte geweld toch wel bij 2 mln +. Als je een Gall, Rodriguez of Adam Yates kan vervangen door Gregoire, Vauquelin of Nys, dan is dat toch wel lekker meegenomen.
Maar goed.. de initiele vraag snap ik ook niet helemaal. Zeker met de overdaad aan dat soort namen voor redelijke prijzen, zijn de punchetappes waarschijnlijk voor de meesten niet het grote probleem. Ik twijfel zelf juist of ik niet tóch een type Carapaz/Mas mee moet voor als de Vauquelin's, Onley's en Johannessen's van deze wereld er doorheen zijn gezakt..
Ik zit toch die finish van etappe 8 eens nader te bestuderen dan de officiële profielen toelaten, en dan kom ik tot de conclusie dat het niet veel makkelijker is dan de nieuwe aankomst van Nokere Koerse. De aankomst die zwaar genoeg was dat Merlier vond dat hij er niets te zoeken had. Met andere woorden, het lijkt me heel riskant om met Merlier en zonder Milan/Philipsen te starten, want wie cap je dan in rit 8? En de vervolgvraag: hoe gaat Merlier ooit zijn geld opbrengen als hij echt maar 4 keer aan sprinten toekomt, bijgevolg zo goed als geen eigen truipunten pakt en je al een sprintkopman hebt?
Ik zit nog in grote twijfel. Heeft een goede vorm en lijkt ervoor te gaan, maar er zijn meer kapers op de kust. Een sprinter of AK man heeft minder kansen op nullen en wie weet gaat Pogi er meteen voor om een paar seconden te pakken. Ook is het lastig om vooruit te blijven als iedereen nog fris is. Vaak hebben de groepen later in de Tour betere kansen. 2,5M is veel geld voor een niet sprint of AK-man. Anders moet hij echt voor groen gaan, maar dat is lastig met JPh in de ploeg.
21 teampunten in de tijdrit + 0 meerwaarde boven de renner 9 die je al hebt in ritten 6 en 7 + 2x 11 teampunten in ritten 8 en 9 + 3 teampunten in rit 17 + 9 teampunten in Parijs is het plafond, dat brengt je aan welgeteld 55 teampunten die je daadwerkelijk opstelt. Dat is niet genoeg om eigenhandig een slechte pick in een goede pick te veranderen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.