Wielerflits Ploegleider Tourspel 2025

1 2 ... 5 6 7 8
dawizz
VAN AERT THE GOAT
Ik heb nu 5 klassementsmannen mee (Pogacar, Evenepoel, Almeida, Rodríguez en Lippwitz) is dat te vee...

Is precies 1 Vingegaard te weinig..

VAN AERT THE GOAT
dawizz
Is precies 1 Vingegaard te weinig..

ja maar voor hem heb ik geen budget meer of ik moet van Rodriguez Buitrago maken en dank kan ik van REV vingegaard maken

Laatst gewijzigd
VAN AERT THE GOAT

En ik zie iemand als Vingegaard ook misschien wel uitvallen in de hectiek van de eerste etappes

jkshirts

Ik heb er zelf ook 5. En heb ook Vingegaard niet :). 

OneTrickPony

Vallen kunnen ze allemaal, daar kun je toch geen team op baseren? Als Lipowitz valt ben jij ook meteen klaar, helemaal omdat je dan ook nog Vingegaard niet hebt ;)

Poeksel

Het is best gebruikelijk bij spelletjes om uitvalrisico mee te nemen in je overwegingen een renner wel of niet te nemen. Bij Roglic is er toch meer twijfel of hij Parijs haalt dan bij Pogacar. Vingegaard is overigens nooit uitgevallen in een grote ronde, maar ik snap waar de vrees vandaan komt.

OneTrickPony

Ja Roglic snap ik nog vanwege zijn track record, en bijvoorbeeld Kelderman die brak altijd wat als hij viel. Maar Vingegaard niet nemen omdat hij zou kunnen vallen lijkt me pure speculatie.

Ik heb zelf ruimte gevonden voor Pogacar, Vingegaard, Evenepoel, Almeida, Lipowitz, Milan en verder 1'tjes en 2'tjes.

Laatst gewijzigd
deBruyne
OneTrickPony
Ja Roglic snap ik nog vanwege zijn track record, en bijvoorbeeld Kelderman die brak altijd wat als h...

Jij denkt dat Milan meer punten gaat pakken dan Merlier?

Ik zit nl. Ook nog steeds tussen die 2 te twijfelen

Rick Uiterloo

Ik twijfel enorm tussen VDP en Philipsen. Wie gaat de meeste punten pakken? (wie pakt de groene trui is ook belangrijk om de 1e vraag te kunnen beantwoorden)

Merlier is niet zo interessant vind ik, zal 5x sprinten misschien 1 dag geel en 1e dagen paar ik groene trui dragen (10punten), maar dan moet alles mee zitten heeft namelijk geen trein en is ze 1e Tour.

Milan gaf mij in de Dauphine geen goede indruk omdat ie steeds bij elke pukkel moest lossen.

Philipsen de beste lead-out die je maar kan wensen, maar niet de beste sprinter en ook niet onwijs goed jaar.

Van de Poel 1e 10 dagen kan ie zijn lol op, gaat ie voor de groene trui?

Zoals ik er over denk is het alleen maar interessant om een topspurter mee te nemen indien ie groene trui wint. Anders denk ik dat het meer loont om een VDP op te nemen in je selectie en een wat kleinere sprinter.

Laatst gewijzigd
OneTrickPony
deBruyne
Jij denkt dat Milan meer punten gaat pakken dan Merlier?   Ik zit nl. Ook nog steeds tussen die 2 te...

Als Milan de groene trui naar Parijs brengt wel, dan mag hij in de sprints gerust 4x geklopt worden.

Milan, Philipsen, v.d. Poel, Van Aert en Merlier vechten als het goed is samen uit wie 'm wint, diegene moet je dan hebben en de rest waarschijnlijk niet.

Mazzel1986
VAN AERT THE GOAT
En ik zie iemand als Vingegaard ook misschien wel uitvallen in de hectiek van de eerste etappes

Die heeft de sterkste ploeg van allemaal als het gaat om iemand voorin houden. Er zullen zeker een aantal AK-mannen uitvallen door valpartijen, maar ik denk dat juist Vingegaard minder risico loopt dankzij mannen als Affini en van Aert

WielerFlits Ploegleider
moderator

De startlijst voor de Tour de France is helemaal compleet, alle renners zijn toegevoegd in Wielerflits Ploegleider. Staat jouw team al? En heb je al je vrienden al uitgenodigd voor je subleague?

VAN AERT THE GOAT

Ik heb mijn team klaar, ik twijfel alleen nog heel erg tussen MVDP of Milan wie zouden jullie kiezen en waarom? Als ik MVDP kies heb ik alleen Demare en Stewart als sprinters en als ik Milan kies heb ik eigenlijk geen echte pure puncher. Of ik kan Van Aert nemen die gaat misschien sprinten en hij is een favoriet voor in de punch etappes maar ik heb erg veel vraagtekens bij hem na dat die weer ziek was.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Zoals OTP al zei, degene die met groen op het podium op Parijs staat is degene die je moet hebben. Als je nou de een neemt en op de andere(n) geld zet bij de bookmakers zit je altijd goed. Tenzij net als vorig jaar een outsider wint...

VAN AERT THE GOAT
Poeksel
Zoals OTP al zei, degene die met groen op het podium op Parijs staat is degene die je moet hebben. A...

Ik ben nog onder de 18 dus helaas mag ik niet gokken :)

Poeksel

Dan hoop ik voor je dat 4.2 van de Algemene Voorwaarden van dit spel niet streng wordt toegepast ;)

Ondertussen zijn de prijzen van de (nieuwe) INEOS-renners ook bekend. Zijn niet duur.

Laatst gewijzigd
Arno Laar

Als ik kijk naar puntenpotentieel en je zet Almeida en VDP naast elkaar, beide 12 ptn. Beide hoog potentieel. Wie schatten jullie hoger in qua puntenaantal? VDP heeft mogelijk voordeel van 4 a 5 ritten met grote kans op podium, plus kan aantal dagen gele trui dragen, zeker indien zijn tijdrit dicht in de buurt komt van REV. Jullie opinie?

thewout79
Arno Laar
Als ik kijk naar puntenpotentieel en je zet Almeida en VDP naast elkaar, beide 12 ptn. Beide hoog po...

Ik zou denken almeida. 

vdp zou waarschijnlijk in een 6 etappes top 5 eindigen.

Almeida daarin tegen denk ik in de punch etappes plek 10 tot 15, berg etappes top 8 en tijdritten top 5 en dan zonder dat hij vaak in beeld is zo maar op plek 4-5-6 eindigen in klassement

thewout79

Zoals altijd vind ik Roglic weer een hoofdpijdossier.

In potentie een enorme puntenpakker maar ja blijft hij een keer op zn fiets zitten dat is altijd maar de vraag.

Giro was hij niet top maar toch met een 2-4-6-3x12-15-17-19 toch 151 punten weten te behalen.

Eerste week moet normaal gesprokken op zijn lijf geschreven zijn en als hij dan in de bergen met Evenepoel-Almeida - jorgenson- Rodriquez mee kan moet een top 5 klasering toch niet onmogelijk zijn.

Ik kijk mischien wel een beetje als roglic fan maar met dit route schema zie ik 12 etappes waar hij kan scoren.

Hoe denken jullei hier over ?

Arno Laar

Tenzij tenzij, als vluchters de kans krijgen vooruit te blijven in de bergetappes. Dat is wel vaker voor gekomen. En het echte klimgevaar komt pas na de TT's. Dan zal het klassement al redelijk op zn plek vallen met een grote groep sterke klimmers en puncheurs op flinke achterstand. Zou me niks verbazen als VDP ook in de zware colls probeert mee te vluchten, al is het om puntjes te sprokkelen en wellicht een vrijgeleide te krijgen van de GC-mannen.

Arno Laar

En idd een parcours op maat voor Rogla. Die heeft t hele jaar in t teken gezet van de tour, absoluut niet de Giro. Daar moest Rogla noodgedwongen kopman zijn door niet fitte DMartinez en een falende Vlasov en ga zo maar door. In de luwte heeft Rogla uitstekend op hoogte getraind, check zn stats maar. Met een ploegje waar je u tegen zegt. Flinke hardrijders erbij, die hem uit de massale valpartijen moet houden, dus goed positioneren. Een knecht als Flipowits, wat wil je nog meer. Rogla zie ik zeker strijden voor ten minste plek 3. Mocht vingegaard/pogi iets overkomen, dan een plek 2 in gevecht met matteo en almeida.

Laatst gewijzigd
Arno Laar

Mijn dark horse voor een topklassering GC (top 10) is Ben Healy. Hou die in de gaten. Type Derk Gee, maar dan nog aanvalslustiger, kan uitstekend klimmen en kan veel hoogtemeters verteren.

Laatst gewijzigd
thewout79
Arno Laar
Mijn dark horse voor een topklassering GC (top 10) is Ben Healy. Hou die in de gaten. Type Derk Gee,...

Die staat bij mij ook op de nominatie.

Zit nog een beetje tussen hem en ganna te twijfelen.

Krijg bij ineos een beetje het idee van doe allemaal lekker je ding en dan zien we wel waar het schip strand.

En ganna met zijn klassieker record , tijdrit ( 2de wat minder maar verwacht hem wel top 15 kunnen halen ) en als hij een vrije rol binnen de ploeg krijgt kun je hem in de etappes waar vdp er bij zit hem waarschijnlijk ook noteren.

En met de veranderingen van de laatste etappe zie ik hem daar ook wel mee sprinten.

Dus kan ook zo maar veel punten binnen halen voor een 4 punter.

Arno Laar

Ganna wel gevallen toch bij Italiaanse kampioenschap? En Ineos neemt niet voor niets Axel Lawrence mee, zou je zeggen. Ganna zie ik in de klimtijdrit niet binnen de top20 eindigen eerlijk gezegd.

VAN AERT THE GOAT

Ik denk ook dat Tobias Halland Johannesen een goed klassement kan gaan rijden ik heb hem ook in mijn ploeg zitten hij werd al 5de in de Dauphine voor Jorgenson, Mas, G. Martin, Seixas en Ca. Rodríguez.

1 2 ... 5 6 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.