Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Na een ietwat teleurstellende Scorito Tour de France 2025 is het tijd om revanche te nemen. Door de afwezigheid van Carapaz (die een erg hoge pickrate zou hebben) kan het allemaal wat interessanter worden. Ben benieuwd hoe jullie tegen de volgende keuze aankijken:
1. Wilco Kelderman vind ik een interessante pick, altijd sterk in de vuelta + teamgenoot van Vingegaard. Schijnt ook een erg sterkte hoogtestage gedraaid te hebben.
2. Ciccone: in de vorm van zijn leven, lees wel dat hij voor ritzeges gaat en de bergtrui. Kan een potentieel risico zijn maar blijft een mooie pick in mijn ogen.
3. Marco Frigo; heeft een neusje om in de goede ontsnapping te zitten. Potentieel een heel interessante pick voor 500k + in de ronde van Polen liet hij zien dat hij over goede benen beschikt!
4. Dunbar: kijk alleen even naar zijn resultaten van vorig jaar. en dat voor 750k.
5. Riccitello. Alleen al vanwege zijn naam zou je hem moeten nemen. In mijn ogen een echte dark horse die mooie dingen kan laten zien!
Wie van deze 5 zouden jullie zeker wel meenemen en wie (zeker) niet?
Goede zaak. Veel te makkelijk en saai die teampunten bij klikken. Het kan nog steeds lonen, maar voor deze prijzen wordt het een grotere gok. Het loont nu misschien ook om een leuke 500/750 renner te kiezen die wat punten uit eigen resultaat gaat rijden. Ik hoopte op Foldager in die prijs, maar helaas.
Een paar 500 pareltjes: Küng, Bisiaux, Lecerf, Frigo, VPP, Chumil, Kwiat
Ik denk dat dit er mede vanaf hangt of er een dominante renner en ploeg is. Als veel ploegen denken te kunnen winnen vanuit het peloton, rijdt een vlucht op het vlakke niet ver weg. Als iedereen weet dat Jonas de beste is, gaat alles naar de vlucht.
Volgens de bookies zijn ze nr 2 en 3 voor het klassement. Ik denk dat ze indien fit en geen pech dat in principe ook moeten zijn qua niveau.
Er zit aan allebei echter een paar haken en ogen:
Almeida is hard gevallen in de Tour. Hij heeft niet meer gekoerst sinds die val. Dus wat is zijn niveau? Is hij nog steeds de nr 2?
Ayuso stond oorspronkelijk niet op de planning voor de Vuelta. Is zijn voorbereiding dan wel op de goede manier verlopen? Hoe ligt Ayuso in de groep? Er zijn indicaties dat hij niet goed ligt in de groep en mogelijk volgend jaar voor een ander team uitkomt. Wat heeft dat voor invloed op zijn prestaties en de eventuele hulp die hij krijgt vanuit zijn team? Hij heeft dan weer als pluspunt dat hij ook meedoet voor het jongere klassement.
Wat uiteindelijk de juiste keuze is moet nog blijken maar dit zijn wel overwegingen die je kunt wikken en wegen
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.