Helemaal prima dit. Nu de afweging maken of je daadwerkelijk voor een 4 of 5de sprinter gaat of dat geld liever steekt in een 2 miljoen knecht van Trek of Visma of in een AK man van een mindere ploeg. Vind het op deze manier een uitdagende puzzel.
Ik vind het juist helemaal geen uitdagende puzzel, eerder een keurslijf. Sprinters zijn hoofdzakelijk veel te duur, knechten die teampunten kunnen pakken zijn veel te duur, dus de enige optie die je hebt is op beiden bezuinigen, je ploeg volstouwen met de beste klassementsrenners en hopen dat je in de vele (klim)aanvallersetappes de juiste namen hebt. Ik speel dit spel tien jaar en ik heb nu een gevoel van weinig tijd nodig hebben dat ik in de 30 voorgaande grote rondes nog nooit heb gehad.
Ik vrees dat er velen tot een vergelijkbare conclusie gaan komen, en als de klassementsploegen heel erg op elkaar lijken en iedereen voor de sprints Pedersen + een handjevol goedkopere opties heeft, dan blijven enkel de dagopstellingen en aanvallersetappes over om het verschil te maken. Met andere woorden: tombola.
Drukte heeft het onmogelijk gemaakt om al veel te kijken naar parcours, teams en renners. Vanaf gister hiermee gestart en ik heb enkele zaken die ik graag met jullie wil bespreken.
- Zingle is een zekerheidje in dit deelnemersveld, pakt na Vingegaard de meeste punten. Eens?
- Wat mag je verwachten van Gall, Landa en Tiberi in de 2.5m range. Voor alle 3 is iets te zeggen, nu staat Tiberi erin maar ik verwacht misschien wel het meeste van Landa.
- Ayuso/Almeida, neem je ze beide? Ik waarschijnlijk niet.
- Na het uitvallen van Carapaz is de keuze voor Ciccone en Buitrago een zekerheidje. Beide geven aan voor ritten te gaan, Buitrago geeft zelfs de ritten op presenteerplaatje. Ciccone maakt daarnaast een doel van de bergtrui, niet te missen.
- In dit sprintveld kan Tim van Dijke een heerlijke opvuller zijn.
- Pedersen staat in 99% van de teams
- Ik ga waarschijnlijk voor 5 'sprinters' + van Dijke, hoeveel renners voor sprintritten nemen jullie mee?
Ik zie waarschijnlijk nog veel over het hoofd maar het begin is gemaakt. Succes allen op bekertjes jacht!
Hoe zie je Zingle meeste punten na Ving pakken als hij maar in 4 (en kleine kans op nog 2 extra) ritten kan scoren en Ving mogelijks maar vanaf 13 in het rood staat en waarbij het weinig waarschijnlijk is dat hij ook bollen pakt?
Buitrago leuk geprijsd, maar wanneer precies je hem in de aanval zal zien, is altijd moeilijk te voorspellen.
Mijn excuses, de Visma met de meeste punten na Vingegaard. Niet over het algemeen, niet juist gezegd.
Buitrago geeft juist aan dat hij gaat aanvallen en welke 3 ritten hij heeft genoteerd.
Jah, 2 van die ritten die hij aanhaalt horen bij de meest belangrijke van de vuelta en zullen meer dan waarschijnlijk voor de AK mannen zijn. Dan kan hij wel zeggen dat hij die graag wil winnen, maar ga je hem dan ook een plek geven in je dagopstelling waarbij je waarschijnlijk al 9 of 10 AK mannen hebt + een Zingle?
Dat zou lekker zijn ! Philipsen voor de sprinttrui zou Ciccone wel erg duur maken, al is het budget groot genoeg, en zijn er veel goedkope vullers. Vingegaard en Pedersen hoge pickrate natuurlijk, verder genoeg variatie in de sprinters aanvallers en middenklassement segment.
Ciccone is in vorm, aanvalslustig en een van de schaduwfavorieten voor het AK en favoriet voor de bergtrui. Ik zou hem sws al als 4e in het rijtje berg/ak zetten, na de dure 3. Dat Pedersen in zn team zit is alleen maar bonus.
Philipsen zal favoriet zijn voor S1, maar voor de puntentrui blijft het Pedersen. Ik denk ook dat het doel veel groter is dan voor Philipsen, die ws de ritten uitzoekt.
Waarom zou je Philipsen in matige vorm overwegen die waarschijnlijk 3,5 of 4m zal zijn voor 4 ritten (op voorwaarde dat hij dan nog überhaupt het einde haalt)?
Vind het juist goed als hij toegevoegd zou worden voor die prijs zodat er hopelijk veel intrappen. Zou wel geinig zijn als ze hem bv 2,5m maken. Dan zou ik nog wel twijfelen ;-)
Philipsen die meegaat maakt de teamgenoten van Pedersen dan natuurlijk veel te duur. Ze waren al flink geprijsd maar 4 lidl trek zag er alsnog best aantrekkelijk uit ten opzichte van de sprinters die je nu voor 1.5m of 2m kan halen maar dan ga je er ook van uit dat pedersen ook 3 of meer etappes wint. Dat wordt zo een stuk minder waarschijnlijk.
Voor de ronde is het wel leuker natuurlijk.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.