- Visma
- UAE
- INEOS
- LIDLTrek
- Bahrein (al twijfel ik het meeste over deze ploeg)
De rest doet er niet toe.
Waarom ik denk dat Visma de rest verslaat is het surplus aan tactisch vernuft. Ik denk dat qua tijdrijpower de top 4 echt niet veel voor elkaar onder doet, maar heb Visma veruit het hoogst zitten qua koersgogme.
Het wordt wel een etappe om van te smullen trouwens. Los van Scorito zou dit onderdeel eigenlijk in iedere GT moeten zitten zeg ik als liefhebber.
Als ik geen eigen ondernemer was zou ik vrij nemen hiervoor.
- UAE heeft op papier een topselectie, maar dat was ook zo in Parijs-Nice en daar viel het vies tegen
- Visma heeft op papier eveneens een topselectie en lijken me eerste favoriet
- Ineos heeft hier, in afwachting van de definitieve selectie, ook winstkansen
- Daarachter valt er op papier een beetje een gat. Lidl zal hier ook wel redelijk eindigen en Pedersen heeft die rit vrijwel zeker het groen.
- Red Bull heeft ook een prima ploeg, maar zowel Hindley als Pellizzari binnen boord moeten houden is een nadeel.
- Jayco doet het vaak goed in een ploegentijdrit en hebben veel hardrijders, topdrie is best denkbaar maar winnen lijkt me iets te veel gevraagd.
- Movistar zal in dit veld en in eigen land ook wel de punten halen.
- Dan is er nog een plekje over en de andere lineups voelen allemaal alsof ze niet in de buurt van de punten horen te komen...
Wat mij betreft zijn Visma, Ineos, UAE, Lidl en Jayco opstelbaar, met een kopmanschap voor een Visma (wel eerst checken op zwembadjes langs het parcours). Zijn ook opties genoeg om negen renners van die vijf ploegen mee te pakken.
Ik vind er ook wel heel veel interessante namen in UAE zitten. Ik zie ze als de favoriet in de TTT.
Daarnaast hebben Vine en Soler al regelmatig bewezen heel veel punten te kunnen halen in Vuelta's en mogelijk ook hoog te eindigen in bergklassement of etappe winst.
Almeida lijkt me geen uitleg nodig te hebben, neem aan dat dat ook jou UAEer is.
Oliveira zou best een paar keer een sprintje kunnen doen van een gereduceerd groepje of zelfs op dag 1 mee kunnen doen zoals al eerder benoemd op dit forum. Voor 750k echt wel interessant.
En zelfs Novak kan je er prima bij nemen als opvullers voor TTT al denk ik niet dat dat mijn keuze zal worden.
En dan nog Ayuso. We kunnen hier er van alles van vinden, maar qua talent en klasse zou hij gewoon podium moeten rijden. T is gewoon een kwestie van smaak of je dat ook met je pouletje aandurft. Ik twijfel er nog over.
Almeida is niet in super vorm. Geeft aan dat de conditie redelijk is en hij wel ziet waar die eindigd.
https://www.eurosport.es/ciclismo/vuelta-a-espana/2025/declaraciones-joao-almeida-a-bola-rivalidad-juan-ayuso-tadej-pogacar-burnout-fatiga-fisica-mental-comprende-zanjado_sto23213054/story.shtml
Ik twijfel tussen de volgende opties:
1) Gall en Pidcock
2) Soler en O'Connor
Het trackrecord van renners uit 2 in de Vuelta is vele malen beter maar Gall is de beste klimmer en Pidcock heeft alle ballen op de Vuelta. Het hele jaar door is dit al een doel.
Van Soler weetje dat hij normaal voor etappes gaat, maar is dit met zowel Almeida als Ayuso ook het geval?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.