Scorito Vuelta 2025

1 2 ... 39 40 41 42
Daan Brakenhoff
Nick Ravestein
Hoe denken jullie over Almeida of Ayuso? Ik denk zelf aan geen van de twee opeens.

Ga je het overblijvende budget meenemen naar de Giro?

Keunn
Nick Ravestein
Hoe denken jullie over Almeida of Ayuso? Ik denk zelf aan geen van de twee opeens.

Ik kies ze allebei, dus kan je wat dat betreft niet helpen. Vraagteken is wel hoe fit ze zijn na blessures, maar als ze weer redelijk hersteld zijn verwacht ik wel veel punten.

Andere vraag: hoeveel ploeggenoten van Vingegaard kiest iedereen? Ik heb er nu 2, omdat uit voorgaande edities is gebleken dat bij een dominantie die ik van Vingegaard verwacht (misschien al wel rode trui vanaf dag 2) deze punten enorm zijn.

Laatst gewijzigd
Astarloa

Qua teampunten van Visma ben ik bang dat dat wel mee gaat vallen. Het is natuurlijk totaal geen veelvraat zoals Pogacar en rijdt heel berekenend. De leiderstrui kan pas laat in bezit komen en de bergtrui zijn gigantisch veel gegadigden voor terwijl Vingegaard er weinig aandacht aan gaat besteden. En in de etappes dat je een teamgenoot wilt opstellen voor die 8 teampunten heb je waarschijnlijk zat andere opties.

Keunn
Astarloa
Qua teampunten van Visma ben ik bang dat dat wel mee gaat vallen. Het is natuurlijk totaal geen veel...

Hier kan ik wat mee!

Wissel: Teamgenoot Vingegaard OUT -> Soler IN.

Forum heeft me overtuigd van Soler, hopelijk krijg ik er geen spijt van.

NielsH97

Mijn gevoel zegt Soler komt te knechten voor Almeida en Ayuso zolang zij goed staan in GC. Dan gaat hij de 2m nooit waar worden. 

Meubelmaker
Keunn
Hier kan ik wat mee! Wissel: Teamgenoot Vingegaard OUT -> Soler IN. Forum heeft me overtuigd van...

Oef, daar ga je spijt van krijgen, volgens mij waren de meeste punten van Soler teampunten van Pogi....

Meubelmaker

Even extra zand strooien 🤪

Astarloa
NielsH97
Mijn gevoel zegt Soler komt te knechten voor Almeida en Ayuso zolang zij goed staan in GC. Dan gaat...

Dan heb je de vuelta niet goed gevolgd afgelopen jaren. 

Keunn
Meubelmaker
Oef, daar ga je spijt van krijgen, volgens mij waren de meeste punten van Soler teampunten van Pogi....

Ik betwijfel het. Vorig jaar deed Pogacar niet mee en bestond het team uit kopmannen Almeida (DNF #9) en Yates. Het jaar ervoor uit Almeida, Ayuso en Vine en in 2022 ook Almeida en Ayuso. Weliswaar waren Almeida en Ayuso toen een stukje minder dan nu, maar ook toen waren er dus kopmannen. In alle jaren reed Soler ook een anonieme Tour en vervolgens veel punten in de Vuelta. Vorig jaar 5x top 20, daarvoor 9x top 20 en daarvoor ook 5x. Al met al dus erg stabiel in de Vuelta zonder dat hij kopman was. Ik kan me ook wel vinden in de toelichting van Astarloaa over de mogelijke dominantie van Vingegaard.

Maarja, mocht Vingegaard vanaf dag 2 in het rood rijden en Soler dit jaar wel ineens volle bak gaan knechten, dan heb je gelijk.

Keunn
Meubelmaker
Even extra zand strooien 🤪

Ik serieus reageren en dan krijg je dit 😂

Buikopstang

Mijn laatste dilemma:

Kuss en Buitrago of O'Connor en Tulett. Welke optie zouden jullie kiezen?

Dekkerony

Waarom zou Ineos Turner last minute uit de Renewi Tour halen om 3 weken Vuelta te rijden?

Ik kan wel een aantal dingen bedenken...TTT upgraden bijvoorbeeld.

Maar dat zal niet de reden zijn..

Met de toevoeging van een rits sprinters zijn de sprint kansen van Rivera/Ganna nihil geworden namelijk en om nou alleen te gokken op Bernal als zo'n grote ploeg zijnde naar je sponsers toe tja...

jack75

Welke vd niet-populaire renners gaat toch goed zijn? Volgens mij  hebben Jorgenson, Landa, Gall(?), Hindley allemaal vrij lage pick rate

Buikopstang
jack75
Welke vd niet-populaire renners gaat toch goed zijn? Volgens mij  hebben Jorgenson, Landa, Gall(?),...

Ik denk dat Gall prima pick is. De andere drie niet in mijn ogen

Buikopstang
jack75
Welke vd niet-populaire renners gaat toch goed zijn? Volgens mij  hebben Jorgenson, Landa, Gall(?),...

Ik denk dat Gall prima pick is. De andere drie niet in mijn ogen

NielsH97
Astarloa

Vorig jaar stond de eerste UAE renner (Del Toro) na rit 8 op plek 17 en de kopmannen Almeida en Yates op 26 en 27 op meer dan 9 minuten. Vanaf rit 9 ging de focus bij UAE op ontsnappingen/ritwinsten. Tot en met rit 8 had Soler welgeteld 0 punten en 0 x mee in de ontsnapping.

Ik weet het nog niet zo.. daarnaast was het team vorig jaar veel sterker, nu zullen ze Soler echt nodig hebben als de beste klimmer na Almeida en Ayuso.

KV
NielsH97
Vorig jaar stond de eerste UAE renner (Del Toro) na rit 8 op plek 17 en de kopmannen Almeida en Yate...

Enkel rit 6 (van de eerste 8) ging naar de vlucht wel. 

p petacchietacchi

Zingle of Kuss? 

NielsH97
KV
Enkel rit 6 (van de eerste 8) ging naar de vlucht wel. 

Klopt en vanaf rit 10 bijna elke rit ineens. Dat verwacht ik dit jaar ook niet, O'Connor had niet het team om te domineren. Visma heeft dat wel.

CyclingDonkey
Groetemeule
Castrillo of Riccitello? De laatste breinbreker:)

Voor mij is het niet de laatste, maar ik zit met ditzelfde dilemma. Iemand die een zinnige vergelijking heeft tussen deze 2 subtoppers?

Damesfietszadelruiker
p petacchietacchi
Zingle of Kuss? 

Hagelslag!

Vergane Glorie

Dank voor de reacties! 

ik neem het mee en snap nu beter de reserves over Turner...

Soler is denk ik ook een kwestie van smaak...hierboven ook al uiteengezet: voor veel renner is iets te zeggen waardoor het tricky kan worden, maar gewoon puur naar de punten kijkend: Soler levert altijd. Zeker hij is heel duur, maar helpen bij ayuso en almeida...we zien toch dat zonder Pogacar UAE eigenlijk altijd los zand is...kijk naar de Giro...lag het ook in de verwachting dat McNulty en Vine zouden knechten. Enkel Vine had dit toen expliciet uitgesproken en reed ook echt als knecht (totdat hij uitviel). McNulty heeft dat niet hoeven te doen. Soler lijkt in de Vuelta ook nooit echt te hoeven knechten.

Vergane Glorie
Astarloa
Turner is natuurlijk wel totaal niet voorbereid op 3 weken Vuelta en al dat klimwerk. Kijk er niet r...

Dank! Dit is ook logisch. Ga je dan voor de 2miljoen categorie?

Blob91NL

Na jaren van meelezen toch maar eens een account aangemaakt.

Team voor dit jaar staat voorlopig als volgt:

Vingegaard, Almeida, Ayuso, Tiberi, Hindley, Bernal, Pidcock, Ciccone, Pellizzari, Buitrago, Frigo, Bisiaux, Fisher-Black, Tulett, Pedersen, Zingle, Turner, Gruel, Oliveira, van Dijke.

Hoop hierbij dat Ciccone en Pellizzari de klassementen niet direct volledig laten lopen.

Stemmetje in mijn achterhoofd wil Ayuso en Turner droppen voor Kuss en Philipsen maar (voorlopig is) de Ayuso FOMO te groot.

Joep
Astarloa

Soler kreeg pas vrijheid nadat de kopman uitviel. Daarvoor haalde hij zelf weinig punten 

1 2 ... 39 40 41 42

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.