Afvalkoers Vuelta 2025

1 2 ... 10 11 12 13
Carbon ros

Toen ik de grote groep zag wegrijden gisteren, voelde ik het al aankomen. Toch leuk dat ik als reserve nog mee mocht doen en bijna de tweede rustdag heb gehaald. Bedankt voor de organisatie!

Limal

Enige overblijvende team zonder Almeida en de tweede rustdag gehaald, dat is al beter dan verwacht.

Rabbiej

De rustdag is in zicht maar de renners stappen zondag nog een keer op de fiets voor een pittige 167 kilometer. En om ze niet te veel cadeau te geven begint de etappe direct met 17 kilometer klimmen. Daarna zijn de parcoursbouwers wat aardiger voor de renners maar als dan het halve peloton weer in de aanval wilt maken de renners het er zelf natuurlijk ook wel naar. Mads Pedersen vindt het maar niets om te wachten op een eindsprint en was één van de grote namen in de kopgroep. Hij nam zijn halve team met zich mee en dus was hij de favoriet voor de winst en winnen, dat deed hij ook. Na vandaag eindelijk een rustdag voor de renners maar dinsdag is het gelijk weer aanstaan. 

Aanstaan is het elke dag in de afvalkoers. Er is geen moment van verslapping mogelijk. En een dag waarin er 50 man wegrijden uit het peloton is een dag waarop er met bijltjes gehakt wordt in de afvalkoers. Je kan nog zo'n goed sprintersgilde en klassementsmannen geselecteerd hebben maar een dag voor de vluchters, heb je daar wel de juiste renners voor? De dure CQ-ploegen vrezen altijd voor dit soort dagen.

Pedersen won dus, maar die is door alle resterende teams gekozen en dus was het kijken naar de andere vluchters. Vernis is het duurste overgebleven team maar zag Aular netjes 2e eindigen en dus eindigde hij knap in de middenmoot. De winnaar was trouwens Rawolf die samen met Japie Japo en Arry de volledige top 3 van de etappe in hun team hebben. Pedersen, Aular en Frigo waren samen goed voor 1500 punten en dat was meer dan genoeg.

Zeven teams zagen alleen Pedersen in de top 20 finishen en dan is het CQ die belangrijk wordt. Carbon Ros had naast Pedersen ook Ciccone en Fisher-Black in de kopgroep maar die lieten helaas voor hem lopen. Dan is een team met 7805 CQ-punten te duur en dus namen we afscheid van hem. Ook aan Pascuale is hetzelfde lot toebedeeld. Met Bisiaux, Gruel en Ciccone ook een aantal extra renners in de kopgroep maar die scoorden ook niet. En dan komt een erveedeee goed weg die geen andere renner in de kopgroep had behalve Pedersen maar wel een stuk voordeliger had ingekocht. Zonder Carbon Ros en Pascuale dus naar rustdag 2.

Uitslag

Rit 15 Team Punten
1 Rawolf 1.500
2 Japie Japo 1.500
3 Arry1338 1.500
4 Zwiebeln 1.240
5 Limal 1.100
6 Mithrandir 1.100
7 Vernis 1.100
8 ditisdavid 1.000
9 Rabbiej 1.000
10 Poeksel 840
11 kokkie1975 600 (CQ: 7057)
12 Ab Normaal 600 (CQ: 7427)
13 Guido Maltempi 600 (CQ: 7447)
14 erveedeee 600 (CQ: 7450)
15 Bode80 600 (CQ: 7516)
16 Carbon Ros 600 (CQ: 7805)
17 Pascuale 600 (CQ: 7939)

Afvallers

Pascuale Renner CQ
Renner 1 VINGEGAARD HANSEN Jonas 1.760
Renner 2 PEDERSEN Mads 1.496
Renner 3 AYUSO PESQUERA Juan 1.276
Renner 4 ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 988
Renner 5 TIBERI Antonio 778
Renner 6 CICCONE Giulio 555
Renner 7 PELLIZZARI Giulio 484
Renner 8 VERNON Ethan 244
Renner 9 GRUEL Thibaud 140
Renner 10 MARIT Arne 128
Renner 11 BISIAUX Léo 63
Renner 12 TULETT Ben 27
Totaal  

7.939

Carbon Ros Renner CQ
Renner 3 ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 988
Renner 4 TIBERI Antonio 778
Renner 5 CICCONE Giulio 555
Renner 6 FISHER-BLACK Finn 501
Renner 7 GALL Felix 459
Renner 8 VAN UDEN Casper 364
Renner 9 HIRT Jan 344
Renner 10 MIHKELS Madis 340
Renner 11 TURNER Ben 193
Renner 12 TULETT Ben 27
Totaal   7.805

Rawolf

lijkt erop dat ik dit keer best ver ga kunnen komen. Heb het niet gefactchecked maar lijkt wel of deze Vuelta meer op CQ score beslist word dan in de afgelopen grote rondes.

Bode80

Kom ik goed weg...

Rit 16 en 17 zijn gelukkig weer AK ritten.

Rabbiej

De vlucht van de dag lijkt te zijn vertrokken en lijken op het eerste ogenblik best een goede kans te maken. 17 renners hebben een goede voorsprong te maken, maar dat betekent ook dat er nog wel wat klassementsrenners punten gaan scoren. Op zulke dagen is een lage cq-score altijd fijn om te hebben. Rawolf zal zich dan waarschijnlijk ook niet heel druk hoeven te maken. Vernis en ikzelf des te meer. Onderstaand de ranglijst van de overgebleven teams:

CQ-ranking

Vernis 7.995
Rabbiej 7.841
Arry1338 7.754
Mithrandir 7.742
Zwiebeln 7.542
Limal 7.524
Bode80 7.516
erveedeee 7.450
Guido Maltempi 7.447
Ab Normaal 7.427
Japie Japo 7.345
ditisdavid 7.328
Poeksel 7.290
kokkie1975 7.057
Rawolf 7.007

In de vlucht van de dag zitten weinig renners uit onze teams. Bernal is meegekropen maar die is alleen opgenomen in de teams van Poeksel en Zwiebeln. Ook Soler is mee in de ontsnapping maar daar is het alleen Zwiebeln die hem heeft geselecteerd. Goede zaken dus voor Zwiebeln zo lijkt het maar de etappe is nog lang en een hoop kan gebeuren.

Laatst gewijzigd
Limal

Er zullen waarschijnlijk nog wel enkele renners lossen uit de kopgroep en opgeslokt worden door de klassementsmannen, dus die laatsten gaan haast zeker nog bepalend zijn vandaag. Hopen maar voor mij dat Almeida beslist om afwachtend te rijden en geen interesse heeft in sprinten voor plaats tien.

Rabbiej

Nou.. Hoe gaat deze Vuelta eindigen. Of is de vraag, gaat deze Vuelta wel eindigen? Vandaag lijkt er wel meer iets van een uitslag te gaan komen en dus zullen er wel afvallers zijn. Maar ook dat is nog maar even afwachten.

Limal

Tenzij Almeida nog teruggezet wordt in de uitslag vanwege een onregelmatige sprint (a man can dream) val ik af. Het moest er snel eens van komen en ik kan de schuld moeilijk bij de demonstranten leggen.

ditisdavid

We krijgen wel een officiële uitslag. Als ik het goed zie: Almeida door stom toeval één plekje voor Pidcock nekt Limal, en een tiebreaker met meer dan de helft van het veld is het einde van vernis.

Het wordt zo wel een beetje de loterij-editie van de afvalkoers natuurlijk. Al zijn de afvallers van vandaag wel twee teams met een hele grote achilleshiel.

Laatst gewijzigd
Rabbiej

Deze ronde wordt er helaas met de etappe niet mooier op. Was er in etappe 11 al helemaal geen daguitslag, vandaag moest die al op 8 kilometer van de eigenlijke finish worden genomen. In tegenstelling tot vorige week was er dit keer wel een daguitslag. De winnaar ging dan ook naar de beste vluchter van de dag. Bernal liet zijn benen spreken en klopte Landa op de nieuwe streep. Of die na de eigenlijke slotklim ook had gewonnen, dat zullen we niet weten, maar hij liet wel zien de sterkste te zijn.

Afvallen doen we door het hebben van een daguitslag gelukkig wel. Dat scheelt dan wel weer wat hoofdpijn voor deze organisator. Of we een echt einde krijgen in Madrid vraagt die zich ondertussen wel af. Bernal werd door 2 teams gekozen en Poeksel en Zwiebeln wisten de rest van de teams dan ook ver voor te blijven. Poeksel wint door de 20e plek van Hindley (en zijn lagere CQ-score) de etappe.

De 'sprint' om plek 15 was voor de afvallers van vandaag van cruciaal belang. Er werd wel gesprint maar er werd niet tot het gaatje gegaan. Er zal ongetwijfeld geen finishfoto zijn en een declassering van Almeida zit er voor Limal vrees ik ook niet in. Die Almeida bleef Pidcock volgens de uitslag voor. Dat zal vast niet meer zijn geweest dan een banddikte want ze kwamen met 5 breed over de 8 kilometerlijn. Arry vond het in ieder geval geen probleem dat Almeida net voor Pidcock wordt geklasseerd want dat houdt hem in de wedstrijd. 

Naast Limal valt ook het duurste team van ons allen af. Vernis had een hoop punten over voor zijn manschappen en wist op 5 punten na alles te besteden. Dat hadden er 250 minder moeten zijn om vandaag te kunnen overleven. Voor Limal en Vernis houdt het vandaag op. Wanneer het voor de rest ophoudt? Misschien wel eerder dan we willen omwille de demonstraties.

Uitslag

Rit 16 Team Punten
1 Poeksel 691
2 Zwiebeln 690
3 erveedeee 120
4 Rabbiej 120
5 Bode80 91
6 Rawolf 90
7 kokkie1975 90
8 ditisdavid 90
9 Japie Japo 90
10 Ab Normaal 90
11 Guido Maltempi 90
12 Mithrandir 90
13 Arry1338 90
14 Vernis 90
15 Limal 80

Afvallers

Limal Renner CQ
Renner 3 PIDCOCK Thomas 996
Renner 4 TIBERI Antonio 778
Renner 6 AULAR SANABRIA Orluis Alberto 544
Renner 8 GALL Felix 459
Renner 9 TURNER Ben 193
Renner 10 GRUEL Thibaud 140
Renner 11 BISIAUX Léo 63
Renner 12 BURATTI Nicolo 56
Totaal   7.524

Vernis Renner CQ
Renner 4 CICCONE Giulio 555
Renner 5 AULAR SANABRIA Orluis Alberto 544
Renner 6 FORTUNATO Lorenzo 516
Renner 8 GALL Felix 459
Renner 9 VAN UDEN Casper 364
Renner 10 ROMO OLIVER Javier 298
Renner 11 ANIOLKOWSKI Stanislaw 287
Renner 12 VERNON Ethan 244
Totaal   7.995

Arry1338

Oef, m'n eerste hotseat. Ik mag toch hopen dat ze nu niet meer zoveel vluchters vooruit laten. Of dan in ieder geval met Frigo erbij. 

Het overzicht bijgewerkt na etappe 16:

Renner Keuzes v/d 13 Wel Niet
CICCONE Giulio 12   Poeksel
GALL Felix 12   Zwiebeln
VERNON Ethan 10   Ab Normaal, Erveedeeee & Rawolf
PELLIZZARI Giulio 9   Bode80, Ditisdavid, Poeksel & Zwiebeln
BISIAUX Léo 9   Arry1338, Erveedeeee, JapieJapo & Mithrandir
TIBERI Antonio 6 Ab Normaal, Arry1338, Bode80, Guido Maltempi, Mithrandir & Poeksel  
TURNER Ben 6 Ab Normaal, Arry1338, Bode80, Erveedeeee, Guido Maltempi & Rawolf  
FRIGO Marco 6 Arry1338, Ditisdavid, JapieJapo, Rabbiej, Rawolf & Zwiebeln  
GRUEL Thibaud 5 Ab Normaal, Bode80, Ditisdavid, Guido Maltempi & Kokkie1975  
TULETT Ben 5 Erveedeeee, JapieJapo, Poeksel, Rabbiej & Zwiebeln  
AULAR SANABRIA Orluis Alberto 4 Arry1338, JapieJapo, Mithrandir & Rawolf  
ANIOLKOWSKI Stanislaw 3 Bode80, Guido Maltempi & Mithrandir  
MARIT Arne 3 Arry1338, Erveedeeee & Poeksel  
VAN DIJKE Tim 3 Ab Normaal, JapieJapo & Mithrandir  
GANNA Filippo 3 Kokkie1975, Rabbiej & Zwiebeln  
PIDCOCK Thomas 2 Erveedeeee & Rabbiej  
BERNAL GOMEZ Egan Arley 2 Poeksel & Zwiebeln  
HINDLEY Jai 2 Bode80 & Poeksel  
FORTUNATO Lorenzo 1 JapieJapo  
BURATTI Nicolo 1 Ditisdavid  
MIHKELS Madis 1 Rawolf  
AYUSO PESQUERA Juan 1 Ditisdavid  
LOPEZ GRANIZO Harold Martin 1 Kokkie1975  
SOLER Marc 1 Zwiebeln  
LANGELLOTTI Victor 1 Ditisdavid  
DE LA CALLE Hugo 1 Rawolf  

Laatst gewijzigd
sporting63

Ik stel vast dat zonder de declassering van Viviani en (of)Cocqard ik nog er nog altijd zou bij geweest zijn 😉

ditisdavid

Ik stel vast dat ik er vandaag redelijk kansloos ben uitgevlogen. Wist na etappe 6 eigenlijk al dat de keuze voor Ayuso me de das om zou doen, valt me nog mee hoe ver ik ben gekomen.

Rabbiej

Na de desillusie van gisteren werd er vandaag gelukkig wel tot aan de finish gereden. Er stond een hoop wind op de laatste berg maar dat mocht de pret niet drukken. Door het natuurgeweld was die klim ook enorm indrukwekkend te noemen. De favorieten gingen er voor de ritzege knokken maar we zagen toch wel wat scheurtjes bij de mannen bovenin het klassement. Almeida knakte maar brak niet en ook Vingegaard was niet in zijn beste vorm. Pidcock was ruim de snelste maar liet wel 1 man wegrijden en kon zo geen etappezege bijschrijven. Pellizzari was vandaag niet de beste maar wel de slimste en had met Hindley ook een sterke ploeggenoot. Knap resultaat voor het team van Red Bull.

In ons spel zien we de 2 teams die continue bovenaan eindigen in ritten voor klassementsmannen. Erveedeee wint opnieuw een etappe met het team van Rabbiej op de voet gevolgd. Pidcock stelt niet teleur voor deze teams. Daarachter een grote groep teams die dankzij Pellizzari ook prima punten scoren. Poeksel en Bode80 rekenen dan weer op Hindley en met zijn 3e plek vandaag deed die ook geen slechte zaken. En dan bleven er 2 teams achter die geen Pidcock, Hindley en/of Pellizzari in hun team hebben. En dat was vandaag echt nodig om er in te blijven.

Ditisdavid en Zwiebeln, jullie zijn een heel eind gekomen maar vandaag was er geen Bernal, Ayuso, Ciccone of een andere vluchter die jullie konden redden. Hier eindigt jullie Vuelta.

Uitslag

Rit 17 Team Punten
1 erveedeee 1.910
2 Rabbiej 1.910
3 Japie Japo 1.410
4 Rawolf 1.400
5 kokkie1975 1.400
6 Ab Normaal 1.400
7 Guido Maltempi 1.400
8 Mithrandir 1.400
9 Arry1338 1.400
10 Poeksel 1.210
11 Bode80 1.200
12 ditisdavid 800
13 Zwiebeln 610

Afvallers

Zwiebeln Renner CQ
Renner 4 BERNAL GOMEZ Egan Arley 794
Renner 5 GANNA Filippo 644
Renner 6 CICCONE Giulio 555
Renner 7 SOLER Marc 482
Renner 8 VAN UDEN Casper 364
Renner 9 VERNON Ethan 244
Renner 10 FRIGO Marco 125
Renner 11 BISIAUX Léo 63
Renner 12 TULETT Ben 27
Totaal   7.542

ditisdavid Renner CQ
Renner 3 AYUSO PESQUERA Juan 1.276
Renner 4 ALMEIDA Joao Pedro Gonçalves 988
Renner 6 GALL Felix 459
Renner 7 VERNON Ethan 244
Renner 8 LANGELLOTTI Victor 166
Renner 9 GRUEL Thibaud 140
Renner 10 FRIGO Marco 125
Renner 11 BISIAUX Léo 63
Renner 12 BURATTI Nicolo 56
Totaal   7.328

Laatst gewijzigd
Rawolf

een ganna team en een ayusoteam eruit voor de tt, dat is niet slecht bekeken. 

Arry1338

Het is in de marge, maar er gaat iets mis met ofwel de score van JapieJapo of de positie. 

Fins Els Collons
sporting63
Ik stel vast dat zonder de declassering van Viviani en (of)Cocqard ik nog er nog altijd zou bij gewe...

Hier ook met dezelfde gemengde gevoelens...

Rabbiej
Arry1338
Het is in de marge, maar er gaat iets mis met ofwel de score van JapieJapo of de positie. 

Iets fout gegaan met het filteren van de uitslag zo lijkt het. Ik heb het aangepast. Een verdiende 3e plek voor Jaap deze etappe.

Arry1338

Het overzicht bijgewerkt na etappe 17:

Renner Keuzes v/d 11 Wel Niet
CICCONE Giulio 10   Poeksel
PELLIZZARI Giulio 9   Bode80 &  Poeksel
VERNON Ethan 8   Ab Normaal, Erveedeeee & Rawolf
BISIAUX Léo 7   Arry1338, Erveedeeee, JapieJapo & Mithrandir
TIBERI Antonio 6   Erveedeeee, JapieJapo, Kokkie1975, Rabbiej & Rawolf
TURNER Ben 6   JapieJapo, Kokkie1975, Mithrandir, Poeksel & Rabbiej
FRIGO Marco 4 Arry1338, JapieJapo, Rabbiej, Rawolf & Zwiebeln  
GRUEL Thibaud 4 Ab Normaal, Bode80, Guido Maltempi & Kokkie1975  
TULETT Ben 4 Erveedeeee, JapieJapo, Poeksel & Rabbiej  
AULAR SANABRIA Orluis Alberto 4 Arry1338, JapieJapo, Mithrandir & Rawolf  
ANIOLKOWSKI Stanislaw 3 Bode80, Guido Maltempi & Mithrandir  
MARIT Arne 3 Arry1338, Erveedeeee & Poeksel  
VAN DIJKE Tim 3 Ab Normaal, JapieJapo & Mithrandir  
GANNA Filippo 2 Kokkie1975 & Rabbiej  
PIDCOCK Thomas 2 Erveedeeee & Rabbiej  
HINDLEY Jai 2 Bode80 & Poeksel  
BERNAL GOMEZ Egan Arley 1 Poeksel  
FORTUNATO Lorenzo 1 JapieJapo  
MIHKELS Madis 1 Rawolf  
LOPEZ GRANIZO Harold Martin 1 Kokkie1975  
DE LA CALLE Hugo 1 Rawolf  

Kijkend naar morgen dan denk ik dat de spelers met Ganna veilig geacht kunnen worden (Rabbiej met zijn hoogste CQ en Kokkie1975). 

Naast Ganna denk ik dat we voornamelijk moeten kijken naar Pellizzari, Vernon, Pidcock, Frigo en Hindley. Deze renners heb ik even Dikgedrukt.

De teams:

Rawolf, CQ = 7007
CICCONE Giulio
AULAR SANABRIA Orluis Alberto
PELLIZZARI Giulio
MIHKELS Madis
TURNER Ben
FRIGO Marco
BISIAUX Léo
DE LA CALLE Hugo

kokkie1975, CQ = 7057
GANNA Filippo
CICCONE Giulio
PELLIZZARI Giulio
VERNON Ethan
LOPEZ GRANIZO Harold Martin
GRUEL Thibaud
BISIAUX Léo

Poeksel, CQ = 7290
BERNAL GOMEZ Egan Arley
TIBERI Antonio
HINDLEY Jai
VERNON Ethan
MARIT Arne
BISIAUX Léo
TULETT Ben

JapieJapo, CQ = 7345
CICCONE Giulio
FORTUNATO Lorenzo
PELLIZZARI Giulio
VERNON Ethan
VAN DIJKE Tim
FRIGO Marco
TULETT Ben

Ab Normaal, CQ = 7427
TIBERI Antonio
CICCONE Giulio
PELLIZZARI Giulio
TURNER Ben
VAN DIJKE Tim
GRUEL Thibaud
BISIAUX Léo

Guido Maltempi, CQ = 7447
TIBERI Antonio
CICCONE Giulio
PELLIZZARI Giulio
ANIOLKOWSKI Stanislaw
VERNON Ethan
TURNER Ben
GRUEL Thibaud
BISIAUX Léo

erveedeee, CQ = 7450
PIDCOCK Thomas
CICCONE Giulio
PELLIZZARI Giulio
TURNER Ben
MARIT Arne
TULETT Ben

Bode80, CQ = 7516
TIBERI Antonio
CICCONE Giulio
HINDLEY Jai
ANIOLKOWSKI Stanislaw
VERNON Ethan
TURNER Ben
GRUEL Thibaud
BISIAUX Léo

Mithrandir, CQ = 7742
TIBERI Antonio
CICCONE Giulio
PELLIZZARI Giulio
ANIOLKOWSKI Stanislaw
VERNON Ethan
VAN DIJKE Tim

Arry1338, CQ = 7754:
TIBERI Antonio
CICCONE Giulio
PELLIZZARI Giulio
VERNON Ethan
TURNER Ben
MARIT Arne
FRIGO Marco

Rabbiej, CQ = 7841
PIDCOCK Thomas
GANNA Filippo
CICCONE Giulio
PELLIZZARI Giulio
VERNON Ethan
FRIGO Marco
BISIAUX Léo
TULETT Ben

Laatst gewijzigd
Bode80

Tiberi zou ik ook niet uitvlakken in de tijdrit. Geen idee of hij ook uitblinkt bij tijdritten van 12km.

Bode80

Wel weer op de hotseat door Pellizari. Kom ik goed weg.

Limal

Turner zou ook nog een belangrijke rol kunnen gaan spelen, zowel in de korte tijdrit morgen als eventueel in Madrid.

Arry1338
Limal
Turner zou ook nog een belangrijke rol kunnen gaan spelen, zowel in de korte tijdrit morgen als even...

De laatste tijdritten van Turner waren niet bijzonder, maar ik heb niet ver terug gekeken. 

Limal
Arry1338
De laatste tijdritten van Turner waren niet bijzonder, maar ik heb niet ver terug gekeken. 

5e en 9e in korte tijdritten in de rondes van Polen en België vind ik niet zo slecht voor zijn twee laatste tijdritten ;-)   (Ter vergelijking: in beide was Vernon 13e.)

Of hij ook vandaag in de Vuelta een gooi doet naar een goede uitslag is natuurlijk nog maar de vraag, maar àls hij dat doet dan lijkt een top-10 notering wel realistisch.

1 2 ... 10 11 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.