Pro-Palestijnse-demonstraties in de Vuelta 2025

1 2 ... 7 8 9 10 »
kleomantre

@Sunneklaas: Het klinkt even hautain zoals jij het nu opschrijft. Alsof hun doel is om jouw leven te vergallen. Het doel is dat je er bij stil gaat staan dat we op verkeerde voet bezig zijn, allerlei acties zelf zou kunnen ondernemen en we als samenleving anders moeten stemmen of andere leiders nodig hebben om voorwaarts te kunnen naar de toekomst. 

Nou vind ik de keuze van het soort acties dat ER maakt ook niet gelukkig en ik vermoed ook, zoals hierboven al genoemd, contraproductief. Juist omdat ze als bijgevolg nogal veel irritaties veroorzaken. Niettemin leven we wel in een wereld waar een relatief beperkt groepje mensen uitmaakt hoe onze economische welvaart is ingedeeld en wordt gecontinueerd en is de rest teveel geconditioneerd dat te volgen of te ondersteunen, geholpen door het comfort dat diezelfde welvaart en inrichting van onze samenleving heeft gebracht. 

Dat we het daarbij gewoon zijn gaan vinden overal maar heen te kunnen gaan wanneer het ons uitkomt, dat overal de lichten branden en schermen aanstaan ook al is er geen mens te vinden, dat de supermarkt vol ligt met groente, fruit en producten uit allerlei windhoeken het ganse jaar door, dat er directe en indirecte subsidies gegeven worden aan de allerrijkste bedrijven die bij de grootste vervuilers geplaatst kunnen worden en dat complete collecties kleding meermaals per jaar verbrand worden is een gevolg van dat volgzame, comfortabele leven dat we allemaal leiden. De generatie die nu met pensioen is of daar tegenaan zit kan zich nog verschuilen achter dat ze het allemaal niet zo zagen aankomen (geholpen doordat onze klimaatimpact beetje door het establishment op de achtergrond is gehouden), de halfweg vijftigers of jonger kunnen dat echter niet meer.

Onderwijl kopen de veertigers en vijftigers massaal SUV's, krijgen hun kinderen elektrische fietsen of fatbikes en is het vrij normaal om allerlei (elektrische) producten af te danken voor een nieuwe model ruim voordat er gebreken onstaan. Ik vind het in dat licht bezien maar een beperkt ongemak, die snelwegbezettingen, bij het gedrag wat we als gewone Nederlanders dag in en dag uit vertonen om de boel te ruineren. Alleen of diezelfde Nederlanders dat zo gaan beseffen door de acties van ER valt wel te bezien. 

Mokahe
esims6.0
Jij doet net alsof jouw visie met betrekking tot de ZP discussie de enige juiste is.

Wat bedoel je daarmee? Wat ik er mee wil zeggen is dat protest vaak moet schuren om effect te bereiken. En hoe je het wendt of keert heeft KOZP effect bereikt, kijk maar naar de hoeveelheid gemeenten die een roetveegpiet heeft en hoeveel minder discussie de laatste jaren er is over het uiterlijk van ZP. Dat jij dat anders ziet is prima. Ik heb mij eigen mening over het onderwerp ZP ook niet geventileerd. 

Kirsipuu

EenVandaag peilt al sinds 2013 hoe pieten er volgens panelleden uit moeten zien

Doet EenVandaag tegenwoordig ook peilingen onder kinderen?

Kirsipuu

@FDJ:

Wat zijn kenmerken van een democratie en in hoeverre vind je dat Israël daaraan voldoet?

1 2 ... 7 8 9 10 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.