Pro-Palestijnse-demonstraties in de Vuelta 2025

1 2 »
Herbinator
mattje123
Waarom Israël wel verbannen als je UAE wel toelaat. UAE, een dictatuur waar vrouwen 0 rechten hebben...

Eens! Dat ligt in het verlengde van de vraag die ik stel (waarom Rusland wel, Israël niet). 

Il Leopardo della Primavera
mattje123
Dat is precies wat de Iraanse retoriek je wil doen geloven. Al jazeera verspreid dat weer met veel b...

Meh, zwak betoog mattje.

Ten eerste wordt er gedemonstreerd tegen de regering (en het beleid) van Israel, ook door veel Israeliers zelf. Het heeft dus helemaal niks met een 'volk' te maken. Het zijn geen demonstraties tegen Joden, en niemand neemt de Joden als volk an sich iets kwalijk. Sterker nog: er is een enorm grote groep Joden die de volkerenmoord die Netanyahu nu pleegt ook walgelijk vindt. Niemand, maar dan ook niemand roept dat Joden overal verbannen moeten worden, of wat voor andere lariekoek je uitkraamt.

Verder volledig eens met Guido Maltempi, hulde voor je genuanceerde en duidelijke betoog.

SanMark
Mokahe
@Papa Bart, ik zie in het laatste bericht over de protesten geen groep die oproept tot de vernietigi...

Hamas heeft de grenzen met Israel overschreden en daar kwam een reactie op. Heel wat anders dus dan wat bv Rusland met de Oekraine deed. Dus de vergelijking met Gazprom gaat ook totaal niet op.

SanMark
Herbinator
Eens! Dat ligt in het verlengde van de vraag die ik stel (waarom Rusland wel, Israël niet). 

Omdat Rusland de agressor was en hier is Hamas de agressor, die hebben de lont in het kruitvat gestoken.

Mister Nice Guy
Meh, zwak betoog mattje.Ten eerste wordt er gedemonstreerd tegen de regering (en het beleid) van Isr...

Wel enorm vreemd dat je hier even stelt dat niemand iets tegen het volk Israël heeft. Dat is gewoonweg niet waar. 

SanMark
Meh, zwak betoog mattje.Ten eerste wordt er gedemonstreerd tegen de regering (en het beleid) van Isr...

Wat een onzin, overal ter wereld zijn de joden vogelvrij verklaard.  Al jarenlang moeten de Joodse scholen en Synago's in Nederland zwaar bewaakt worden, dat heeft alles te maken met joden haat en niets met de regering die er zit.

Het heeft te maken met de haat die de Islamitische geestelijke leiders oproepen naar hun volgelingen, die dat dan weer blindelings uitvoeren, en die haat gaat alleen maar groter worden.

Laatst gewijzigd
SanMark

Kom op redactie plaatst mijn posten even terug.

Mokahe
SanMark
Hamas heeft de grenzen met Israel overschreden en daar kwam een reactie op. Heel wat anders dus dan...

Maar dat Hamas grenzen heeft overschreden stel ik toch nergens ter discussie? En ik denk dat er ook begrip was voor de initiële reactie van Israël. De protesten zijn pas ook dit jaar in volle hevigheid los gebarsten omdat Israël op een gegeven moment besloot op systematische wijze de burgers in Gaza te onderdrukken en uit te hongeren. 

FDJ
Mokahe
Maar dat Hamas grenzen heeft overschreden stel ik toch nergens ter discussie? En ik denk dat er ook...

Hamas heeft gewoon de sleute in handen. Overgeven, Gijzelaars vrijlaten. Het is een terroristische organisatie en daarnaast is Israël de enige democratie in de regio. 

De protesten gaan alle perken te buiten en slaan gewoon nergens op. Er mag 'm.i. keihard worden opgetreden tegen dit volk. 

Laatst gewijzigd
Mister Nice Guy
Wel enorm vreemd dat je hier even stelt dat niemand iets tegen het volk Israël heeft. Dat is gewoonw...

Israel is geen volk maar een land.

martini151
mattje123
Helaas lijken we niets van de geschiedenis geleerd te hebben. Veel retoriek is exact hetzelfde als t...

Het gaat niet om haat tegen een volk. Het is haat tegen een regering. Dat is een enorm groot verschil

SprintMaster
mattje123
Helaas lijken we niets van de geschiedenis geleerd te hebben. Veel retoriek is exact hetzelfde als t...

We hebben inderdaad niets geleerd van de geschiedenis: er is in de Westerse wereld weer een hang naar 'sterke' leiders. En dat liep nooit goed af...

Israel laat zich er op voor staan dat ze een democratie zijn i.t.t hun buurlanden. Ze hebben een associatieverdrag met de EU. Daar horen naast voordelen ook verplichtingen bij, o.a. het respecteren van mensenrechten. En laat dat nu net het heikele punt zijn. Tot nu toe durven de EU landen niet door te bijten en is de Israel lobby overal nog heel sterk. Een boycot van producten uit de bezette gebieden is al niet haalbaar. Dus waar heeft Adams het over als hij zegt "Israël is grandioos aan het falen in de PR-oorlog tegen Hamas" (uit het Sporza artikel). Ik zie ook nergens mensen met Hamas vlaggen zwaaien in Spanje. 

Andere niet-democratische landen moeten ook beoordeeld worden op sportswashing. 

Netanyahu is altijd al tegen een Palestijnse staat geweest en heeft in 1995 het vredesproces bewust om zeep geholpen in de periode waarin premier Rabin vermoord werd die 2% van de bevolking wilde laten verhuizen voor vrede. Als de premier echt wil kan hij ingrijpen door de extremisten uit zijn regering te trappen (Ben Gvirs partij is de opvolger van de ooit verboden Kach partij) waardoor een bestand weer dichterbij zou komen maar dat wil hij niet uit persoonlijk belang. Het zou iig een stap in de goede richting zijn maar zelfs dat zit er niet in. Dus de protesten zullen nog wel een tijd door gaan. 

Laatst gewijzigd
Papa Bart

De redactie 'redacteert' wel heeeel erg beperkend..

LeoR 16
Papa Bart
De redactie 'redacteert' wel heeeel erg beperkend..  

Lees jij al ergens een reactie die verwijderd had moeten worden? Want ik lees (vanuit mijn perspectief) nog niet echt iets wat niet kan ..

Poeksel
VAN AERT THE GOAT
Dat gaan ze bij die ploeg no way toestaan

Ze moeten gewoon inzien dat dat het beste is voor hun renners.

1 2 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.