Eerder 'Wij zijn Vlaan-der-en'.
De laatste keer dat ik mij kan herinneren dat als 'protest gebeurde was ergens op een parking aan de Heizel. Het hangt wat van je politieke voorkeur af of je dit wel of niet beschouwd als een Heizeldrama.🤷♂️
Goed, niet direct een antwoord op mijn vraag, maar ik zie dit als een 'ja'. Dan verschillen wij inderdaad behoorlijk van mening.
Hamas is voor veel verantwoordelijk. Maar Israel net zo. Ook Israelische soldaten vieren feest bij lijken, en ook daar hebben ze nog veel gijzelaars die ze mensonterend behandelen. Beide partijen verschillen helaas niet veel van elkaar.
En ja, Hamas heeft de neiging om zich onder burgers schuil te houden. Das niet tof. Maar is het doden van zoveel burgers het waard om Hamas wat kleiner te maken? Ik vind absoluut van niet. Uitroeien ga je ze namelijk niet op deze manier.
Over genocide: als je echt genocide wil plegen doe je dat natuurlijk op een zo onopvallend mogelijke manier. Je zou immers niet willen dat de hele wereld dat meteen doorheeft, toch? Dan heb je namelijk een serieus probleem. Genocide is ook niet alleen het vermoorden van een bevolkingsgroep, maar ook het bewust vernietigen van hun leefomgeving, bewust voorkomen van geboortes, etc etc. En vergeet niet: Israelische soldaten schieten bewezen met scherp op kinderen. Ze hebben bewezen een onschuldige nooddienst doorzeeft met kogels en later begraven om het te proberen verdoezelen. Israel doet heel erg z'n best op tot hetzelfde niveau als Hamas te komen, en dat is niet goed.
De demonstranten roepen overigens wel meer dan genocide. Maar als je niet luistert hoor je dat natuurlijk ook niet.
Ik neem de Volkskrant in deze niet heel serieus als bron. Dat is zo links dat mijn pink er aan mijn linkerhand nog moeite mee zou hebben er aan vast te moeten blijven.
Het is en blijft heel lastig om te bewijzen of ergens bewust wordt geschoten natuurlijk in gevechten. Er vallen helaas aan beide kanten ook onschuldige slachtoffers. Van Genocide kun je in deze ook niet spreken. Anders was een Israël nu ook niet constructief geweest.
Waar ik elke keer weer om moet lachen is die vreselijke Van Baarle die alleen maar genocide kan roepen hier, maar die in Armenië door Turkije ontkent. Hypocriet kwaliteitsloze politicus.
test
Weinig zo lachwekkend als de SGP+++ - kletspraters die per se het afkeuren van Kirkology verbinden willen aan de goedkeuring van een k*gel door zijn hoofd. Indicatie van een gebrek aan discussiekunsten.
De liquidatie van Kirk is alleen maar shit geweest, zowel voor hemzelf zijn familie als de plots bekeerden die het oplevert. Om Trumps framing over zijn lijk heen niet eens te noemen. Wél is het tot de grond affikken van zijn belachelijke gedachtengoed en valse discussiestijl nu mooi ontleed en blootgelegd.
Iets met Cruijff zeg maar
Het is ook niet de Volkskrant die de bron is. Het zijn tientallen artsen die daar hebben gewerkt vergezeld van (rontgen)foto's en video's. Dat alles bij elkaar schetst een duidelijk beeld. De moeite waard om te lezen, geloof mij.
Weet je wat interessant is? Ik veroordeel alles wat Hamas doet net zo hard als jou. Maar de oorlogsmisdaden die israel begaat zie ik jou niet veroordelen maar wel in twijfel trekken. Waarom is dat?
@ FDJ :
DENK en PvdD zijn wat mij betreft ook wat ver verdwaald in hysterie, voor hun directe, kleine, achterban doen ze het best goed en als oppositiepartijen hebben ze op zich wel wat meerwaarde (net zoals aan de andere kant monotopicpartijen) alleen is rechts Nederland met, hou je vast, PVV, FvD, BBB, SGP ietsiepietsie sterker vertegenwoordigd qua blèr blèr, schreeuw schreeuw.
test
Trouwens wél respect dat Faber gisteren gewoon ging zitten in P&W, verbazingwekkend dat ze daarvoor vanuit de leden van de PVV daarvoor toestemming kreeg. Of dacht ze daar de verkoop te kunnen stuwen oid? Gewoon lekker schnabbelen zonder eerst (volume omlaag voor je belt) Gekke Geertje te hebben gevraagd.
Het werd een fijne slachtpartij waarbij Faber haar positie als kleuter-met-plaat-voor-kop goed vasthield, het heeft fgeen stemmers laten weglopen maar ook zeker niet gewonnen.
Alleen hebben die rechtse partijen nog het beste voor met Nederland vanuit hun overtuigingen. Dat kun je van Denk niet zeggen. Die dienen gewoon regelrecht Ankara. De dierenpartij geeft niets meer om de dieren en kent alleen nog maar Gaza. Een gebied waar ook nog veel ritueel wordt geslacht.
Ik heb meermaals gezegd dat in elke oorlog helaas onschuldige slachtoffers te betreuren zijn. Helaas laat ook nu de reactie van Hamas op zich wachten op het vredesplan waar Israel zich constructief toont. Dan is er toch een duidelijk verschil en is Hamas de agressor. En elke dode is er eentje teveel, maar Israel moet zich verdedigen tegen Hamas en andere landen/groeperingen die ze het liefst weggevaagd zien worden. Dus daar zit een behoorlijk verschil.
Eens.
Geen enkele oorlog is leuk en moet zo snel mogelijk worden gestopt, maar dat er aan beide kanten dingen gebeuren waar je vraagtekens bij hebt, zul je houden. Het doel zal daarin de middelen heiligen. En daar gaat een rechter na afloop over. Niet activistenclub Amnetsy of de VN met inmenging van Iran.
Zo zijn er einde WO II ook door de geallieerden echt dingen gedaan die in het huidige tijdsbeeld als grensoverschrijdend of erger zouden worden bestempeld. Er zijn in Duitsland ook volledige steden, neem een Magdeburg bijvoorbeeld, zonder grote industrie platgegooid of een complete stad als Kassel waar locomotieven worden gebouwd. Had ook alleen de fabriek kunnen zijn. Kortom een vrijheidsoperatie heeft historisch gezien altijd onschuldige slachtoffers gekost. Ook in Duitsland was lang niet iedereen het met Hitler eens en zijn gedachtegoed en toch zullen daar ook mensen die tegen waren slachtoffer zijn geworden van bombardementen.
Maar uiteindelijk heeft het ons vrijheid opgeleverd en heeft het doel de middelen geheiligd. Geen enkele oorlog is leuk. Wat denk je dat ze bij de oosterburen allemaal hebben moeten opbouwen in de jaren 50? Het enige voordeel dat ze in die tijd hadden was dat er geen sociale media waren.
Nou je mag best die bewezen oorlogsmisdaden goedkeuren hoor. Maar dan weet ik wel waar je staat. En dan heeft het voor mij weinig zin om nog verder met je te praten.
Zie hier de uitkomst van de haat die tegen de plinten opklotst, FDJ. Het begin van het einde
Bij de Heaton Park Hebrew Congregation synagoge is om half tien vanmorgen een man neergestoken. Ook zou een auto geprobeerd hebben op mensen in te rijden. Voor zover nu duidelijk is de man die stak dezelfde man die de auto bestuurde. Het is momenteel Jom Kipoer, een belangrijk Joods feest, ook wel Grote Verzoendag.
Test
I. heeft het zelf volkomen uit de hand laten lopen en zaaien het begin van een nieuwe extreme organisatie die straks zal opduiken. Net zoals de Irak oorlog ISIS heeft gezaaid. We leren het ook nooit he...
Off-topic: Yesilgöz had 95% overeenkomst met JA21. En wil nog met BBB regeren terwijl die partij helemaal niets structureel oplost t.a.v. stikstof (geitenpaadje nummer zoveel). En ondertussen hebben de populisten alvast het onderwijs gesloopt. Ja dat gaat echt lekker. Alle belangrijke keuzes zijn vooruit geschoven omdat men helemaal niets wil opgeven van hun bevoorrecht positie.
Dit topic werd destijds geopend om de pro-Palestijnse demonstraties tijdens de Vuelta 2025 te bespreken. Nu het evenement achter ons ligt en de discussie steeds vaker afdwaalt naar het onderliggende conflict zelf, met helaas ook persoonlijke aanvallen en ontoelaatbare uitspraken, hebben we besloten dit topic te sluiten.
We begrijpen dat dit een onderwerp is waar mensen sterk over kunnen verschillen van mening, maar dit forum is primair bedoeld voor wielrennen. De discussie hier is te ver verwijderd geraakt van het oorspronkelijke doel.
Bedankt voor jullie begrip.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.