En dan die mensen die nog op deze de vorige pagina hopen dat de aandacht verlegd wordt naar Sudan, ik kan zo boos worden op die vergelijkingen met in alle gevallen onzuivere bedoelingen. Nog een keer terug naar het onderwerp: dat de protesten in de Vuelta zo hevig waren is een combinatie van de schaal van het conflict, informatie daarover bij het publiek, je verantwoordelijk voelen voor de daden van een van de agressors en empathie met het leed dat veroorzaakt wordt. En geen hypocrisie.
Nee, bij het statement zitten 4 foto's, 1 van Greta met iemand achter haar omcirkeld (geen idee wie dat is, maar blijkbaar belangrijk), foto 2 met 4 heren op een rij en weer een man omcirkeld (volgens Israel is dit dezelfde man en van Hamas), de andere twee foto's zijn de twee documentjes die ze vonden ergens in Gaza. Wat blijkt, die man op foto 2 is dus die Galloway.
En intussen klapt de westerse wereld haar handjes stuk voor Trump en Netanyahu. Maar het is te hopen dat ze naast dat applaus ook heel snel werken aan aan plan om uit te voeren mocht Israel, na het vrij krijgen van de gijzelaars, toch niet die betrouwbare partner blijken te zijn in het vredesproces. Want die kans is levensgroot:
- zie de eerdere uitlatingen van zowel Trump als Netanyahu over de Gazastrook en wat daarvan gemaakt moet worden
- zie de eerdere uitlatingen van Netanyahu over de Palestijnse staat (die komt er nooit0
- zie de manier waarop Netanyahu zijn eigen vervolging probeert te voorkomen: over de hoofden van de gijzelaars maar ook over de lijken van ruim 60.000 Palestijnen.
- zie het ontbreken van de Westbank in dit hele "plan"
Vertrouw nooit een Jood is mijn devies! En zeker niet deze!
Ik maak me niet boos. Ik ben bezorgd. Omdat je op je klompen kunt aanvoelen waar dit heen gaat, om de redenen die ik benoem.
En als het die kant op gaat, dan vrees ik voor minstens een verdubbeling van het aantal doden in Gaza, en eigenlijk nog erger. Want Netanyahu en zijn regering hebben allang blijk gegeven om Palestijnen niet als mensen te zien.
Maar we moeten wel Joden vertrouwen...
Ik heb dat plan nog steeds niet bestudeerd, maar hoe kan Tony Blair namens Groot-Brittannië daar nu deel van uitmaken als dat land een week geleden nog goede sier zit te maken met erkenning van de Palestijnse staat en er in het plan nul garanties zijn. In een rechtvaardige wereld zou het gebied eerst teruggaan naar internationaal bestuur en is er niet eerder sprake van staten totdat ze daar onderling een akkoord over hebben bereikt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.