Dat overigens met betrekking tot het vredesplan zelfs Qatar erachter staat is veelzeggend en hoopvol. Hamas schijnt ook bijna verslagen te zijn dus het geeft opnieuw aan dat de Genocideroepers het mis hadden.
Dat die verschrikkelijke mevrouw van de Partij voor de Dieren structureel om vrede riep en het moest stoppen dan gisteren weer tegen een motie stemt zegt ook veel. Haar verongelijktheid is een verdienmodel wat dan stopt.
Uiteindelijk komen Trump en Netanyahu als winnaar uit de bus en elke boycot van Israël is volledig van de baan. Of Hamas nu wel of niet tekent.
Noem mij één reden om Kati Piri serieus te nemen? Die vrouw is net zo vreselijk als die van de dierenpartij. Die hele linkerflank stemde tegen vrede. Onlangs lieten ze ook al hun ware aard zien toen Bikker een pamflet had. Die gozer van Denk, Ouwehand, Piri. Ze hebben hun belang niet in Nederland liggen.
Trump is geen winnaar in dit verhaal, hij is enkel een middel waarmee andere belanghebbenden iets kunnen bereiken. Daarmee bedoel ik hem de goede sier laten maken en er van die kletspraat voor de media uit te laten gooien over historische momenten enzovoorts. De winst voor Trump is er alleen als de Amerikanen het idee krijgen dat de deal van zijn hand komt en pro huidige regering blijven. In dit geval ligt de directe overwinning bij Netanyahu / Israel.
Wat vooral steeds meer begint te blijken is dat Trump een volslagen idioot is die je op een specifieke manier om je vinger kan winden en die rondom hem heen ook geen figuren heeft die strategisch verder denken dan de korte termijn. Vooral het verhaal dat ze thuis in de VS willen verkopen bedoel ik daarmee. Natuurlijk krijgt hij een hoop voor elkaar, zoals familieleden en getrouwen meenemen in deals en zijn positie misbruiken om hen rijkdom en macht te verschaffen om zo een imperium verder uit te bouwen. Zijn entourage krijgt het wellicht in de VS zelf nog voor elkaar om de democratie om zeep te helpen, maar er zijn al beslissingen genomen die de positie van de VS als natie over een pakweg een decennium aardig kunnen verzwakken.
Het is trouwens Greta Thunberg, niet Gretha.
Het is off-topic en ik ben zeker geen Wilders-fan maar ben het wel met hem eens dat dat vingerwijzen niet terecht was en dat links daarmee een politiek slaatje probeerde te slaan uit die ongeregeldheden. We hebben hier nog niet eens ernstige dingen meegemaakt zoals in Duitsland, waar kerstmarkten met zogenaamde Merkelblokken moesten worden afgezet. Alsof dat geen aanjager is van extremisme. Overigens is ook D66 op het gebied van migratie van koers veranderd. Zegt nu dat het asielbeleid "stuk" is.
Het was overigens geen discriminatie, maar een heel vervelend anti-Joods sentiment dat ik ben gaan ontwikkelen in de afgelopen 2 jaar. Waarbij ik door wat ik dagelijks zie en hoor een steeds grotere afkeer heb gekregen van Netanyahu en alles wat hem nog steunt. En helaas is daar een heel groot deel van de Joodse gemeenschap bij. Je hoort wel Joods tegengeluid tegen Netanyahu, maar dat gaat dan weer niet over het Palestijnse leed (dat interesseert de meesten namelijk helemaal niets), maar om de risico's die Netanyahu neemt met de gijzelaars. En vervelend genoeg slaan sommigen harder aan op zo'n opmerking dan op 60.000 doden, een veelvoud aan gewonden en een compleet kapotgeschoten land.
En vwb Wilders en extreemrechts. Destabiliseren is inderdaad zijn doel. Stabiele samenlevingen zijn namelijk niet vatbaar genoeg voor zijn agenda van fascisme en racisme. Onbalans (kloof arm en rijk, meekunnen vs niet mee kunnen, gehoord worden vs niet gehoord worden) en een zondebok zijn wat ie nodig heeft. De VVD heeft voor onbalans gezorgd, de PVV (met ex-VVD-er Wilders aan het roer) heeft de zondebokken eraan toegevoegd.
Ik hoop dat dat kwartje gaat vallen nog voor eind oktober
Moeilijk he VandienAert, nuance. Als het een beetje lastig wordt, maar weer over Hamas beginnen. Gisteren nog twee kinderachtige video's in het muziektopic met de suggestie om de schepen van de Gaza-vloot af te zinken. Maar ik denk dat het ondertussen toch wel Beds Are Burning is. Als je zelf hoopt dat de aandacht naar Sudan gaat.
Ja, ik vraag me eigenlijk wel af wat Raul voor Soedan doet. Gezien hij dat blijkbaar zo belangrijk vindt. Ik neem aan dat hij op een zeilbootje die kant op gaat varen, toch?
Je hebt gelijk bro. Tijd voor wat nuance
test
'Laatste peiling PVV 34 zetels. Gl/pvda 23'
Bwèh, het is maar net welke peiling je volgt, MdH zegt 29 om 27, laatste Ipsos zegt 31 om 23. Jouw 34 staat staat nergens vermeld onder de laatste peilingen trouwens.
Maar de strijd is ook niet PvdA/GL versus PVV, het is de strijd rechts waar de meer beschaafde en/of surrogaatpartijen (die -nog- niet uitgesloten zijn van kabinetsdeelname) het maar niet voor elkaar krijgen mr peroxide zetels af te snoepen. Daar moet eens iemand opstaan die onomwonden stelt: PVV mag niet meedoen en als ze meedoen komen ze met goudvishersens aan, ik kan wel wat hij niet kan en nooit zal kunnen. Een stem op Geert is er één vor de kliko en op Fransie Timmermans, Henri Bonetnbal en Rob Jetten.
Ik wil van alles schrijven over de geschiedenis van de Joden. Maar de essentie is dat ze al ruim 2000 jaar niet veilig, of op zijn best tweederangs burgers zijn. Dat kun je wat mij betreft echt niet los zien van de laatste 30-40 jaar, waarin "ze" (althans, een democratische meerderheid van de staat Israël, een zéér belangrijke nuance) te ver gaan. Kiezen de verkeerde leiders, die geen duurzame vrede nastreven maar dominantie. Alles wat een dreiging is of kan worden, moet plat, want ze hebben er genoeg van.
Voor ons westerlingen is het moeilijk om je in te leven in hun perspectief. Wij zijn zelf geen partij, maar staan aan de zijlijn.
Maar blijf a.u.b. gewoon weg van anti-Joodse retoriek zoals "vertrouw geen enkele Jood", wat een dogwhistle is naar nazi-propaganda, of je het nou zo bedoeld hebt of niet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.