Pro-Palestijnse-demonstraties in de Vuelta 2025

1 2 ... 39 40 41 42
Gesloten
FDJ

Ik ben verder geen fan van de SGP, maar als ik zie hoe gisteren hun Kamerlid keurig verweer geeft op de totaal van de werkelijkheid losgeslagen Kati Piri dan geeft dat wel weer aan hoe de verhoudingen liggen. Op het Israel standpunt sta ik volledig achter de SGP overigens. Als ik hysterica Ouwehand zie zou je andere punten ook overwegen. Gelukkig ontkracht een Coenradie dat dan weer. 

Gisteren zijn er in Duitsland drie bewapende mannen aangehouden die verdacht worden in opdracht van Hamas in Duitsland aanslagen te plegen op Joodse doelen. Het geeft eens te meer aan waar de kwade genius ziet. Zorgwekkende ontwikkeling deze. Als Hamas gaat ronselen als een soort IS dan is er een extra reden om Hamas tot de laatste pion volledig te ontmantelen. 

Ze roepen bij zowel Piris partij als die dierenpartij en de vriendjes van Erdogan structureel dat ze vrede willen, maar nu ze kunnen stemmen voor vrede zijn ze in een motie ineens tegen. Ze hebben dus duidelijk een andere agenda. Terwijl zelfs landen als Qatar voor zijn. Het geeft eens te meer aan hoe gevaarlijk mensen als Piri, Ouwehand en Van baarle zijn. Alledrie zouden wat mij betreft geen plek in de politiek in Nederland mogen hebben.

Laatst gewijzigd
VandienAert
Romāns Vainšteins
test 'Laatste peiling PVV 34 zetels. Gl/pvda 23'  Bwèh, het is maar net welke peiling je volgt, MdH...

EenVandaag en Verian peiling.

Volgens mij wordt de PVV toch massaal uitgesloten? Of twijfelt de VVD nog?

BBB, JA21, SGP en mss nog wel een enkeling sluiten de PVV niet uit volgens mij.

Ik twijfel nog tussen de PVV en SGP, afhankelijk van de noodzaak 

Laatst gewijzigd
kleomantre
Maksiem
Het was overigens geen discriminatie, maar een heel vervelend anti-Joods sentiment dat ik ben gaan o...

Dat je anti-sentimenten bent gaan ontwikkelen kan ik me voorstellen. 

Echter zou je beter moeten weten om dat niet op eigen titel uit te breiden tot een hele bevolkingsgroep waarvan grote groepen niets of weinig (meer) met het huidige Israel hebben te maken. Jouw comment was een regelrechte kopie van de haatzaaiende retoriek van een eeuw geleden die tot enorm mensonterende toestanden heeft geleid. Ik hoop dat je inziet dat dit echt niet kan. 

We kennen de situatie in Israel zelf waarschijnlijk onvoldoende om goed te beoordelen wat de zwijgende meerderheid denkt. Halen ze hun schouders op en zijn ze onverschillig? Steunen ze de agressie van hun regering? Hebben ze zich onbewust laten gijzelen door de oorlogsretoriek van hun huidige regering. Of vinden er bepaalde (zachte) initmidaties plaats waarbij je ze hun nek niet meer zo gauw uit durven te steken bang om niet meer als loyalist aan Israel te worden gezien door hun omgeving. 

Dat laatste spel wordt door voorstanders van de staat op gezaghebbende functies in bedrijven en instanties wel gespeeld uiteraard. Bovendien heeft Israel overal belanggroepen die te pas en te onpas zich laten horen en goed hun weg in het medialandschap weten te vinden. Daarmee zou je de indruk kunnen krijgen dat dit het sentiment is onder Joden en dat die altijd een betrokkenheid en loyaliteit hebben bij de staat Israel. Ik waag dat te betwijfelen en je hebt ook al uitingen van een aanzienlijke groep prominenten gehoord in NL die een heel ander geluid hebben. Daarnaast vertrokken en vertrekken er ook mensen uit Israel die hun pasgeborenen niet meer laten registreren omdat ze niet willen dat die ooit opgeroepen gaan worden in het leger. Wellicht willen ze ook niets meer met de waanzin van dat land te maken hebben. 

Lang verhaal kort, richt je anti-sentiment op Netanyahu, zijn regering, zijn sympathisanten, (enkele) orthodoxen en de kolonisten die op criminele wijze aan landjepik doen en eventueel nog op lobbygroepen in onze westerse samenlevingen. Houd je weg van haat jegens een bevolkingsgroep.      

Laatst gewijzigd
VandienAert

Bovendien heeft Israel overal belanggroepen die te pas en te onpas zich laten horen en goed hun weg in het medialandschap weten te vinden.

Klinkt toch een beetje als dat ze de media bepalen? Toch frappant dat niet Israël maar H de mediaoorlog heeft gewonnen.

VandienAert
FDJ
Ik ben verder geen fan van de SGP, maar als ik zie hoe gisteren hun Kamerlid keurig verweer geeft op...

De aanhouding van de Hamas hooligans heb ik gister hier nog gepost. Verbaast me niets dat van bepaalde zijde daar niet op werd ingegaan 

Laatst gewijzigd
FDJ
VandienAert
De aanhouding van de Hamas hooligans heb ik gister hier nog gepost. Verbaast me niets dat van bepaal...

Structureel helaas. 

Opening holocaustmuseum, de 'jodenjacht' na de Europa league wedstrijd in Amsterdam. De totale gekte in de Vuelta met meerdere totaal ontsierde etappes waarin de Guardia Civil ineens niet meer zo hard optrad als dat ze kunnen. 

De Hamas strijders die nu in Duitsland zijn opgepakt baren mij wel echt zorgen. Als ze a la IS gaan ronselen zijn we ver weg. Helaas ook deels het gevolg van het structureel ophitsen door Ouwehand en Van Baarle. 

Laatst gewijzigd
VandienAert

Ik kreeg ooit een Gardia Civil knuppel in m'n nek omdat ik het waagde Que? te zeggen nadat ze me iets toebeten. Those where the days.

Omdat de politie ook in Nederland niet of nauwelijks of halfbakken ingrijpt, voelen ze totale vrijheid hun misselijkmakende gang te gaan. En blijven gaan. En de politie, heeft haar gezag inmiddels verloren. Het gaat alleen maar erger worden de komende tijd

Laatst gewijzigd
kleomantre
VandienAert
Bovendien heeft Israel overal belanggroepen die te pas en te onpas zich laten horen en goed hun weg...

Neen, dat zijn vaak gedegen instituten die goed weten wanneer en met welke boodschap ze het nieuws kunnen halen. Beetje van hetzelfde niveau als goede marketeers die het landelijke nieuws kunnen halen met doordachte en goed getimede campagnes.  

Romāns Vainšteins

SGP stemmen is de enige manier om dominee Kirk te eren, ze zijn wel wat star tov drugs

OneTrickPony
VandienAert
EenVandaag en Verian peiling. Volgens mij wordt de PVV toch massaal uitgesloten? Of twijfelt de VVD...

Een uitsluit-belofte van VVD is niks waard. Het draait en draait en waait met alle winden mee, onder het mom van verantwoordelijkheid nemen. Als de uitslag er straks aanleiding voor geeft stapt Yesilgöz "gewoon" in een kabinet met PVV en Forum.

Laatst gewijzigd
VandienAert

Ok, zo ja. Noem er eens een paar?

VandienAert
Romāns Vainšteins
SGP stemmen is de enige manier om dominee Kirk te eren, ze zijn wel wat star tov drugs

Ik moest aan Kirk denken in relatie tot je kogel reactie hier. Beetje boel brrr

Ik ben al 8 maanden abstinent, dikke prima.

VandienAert
OneTrickPony
Een uitsluit-belofte van VVD is niks waard. Het draait en draait en waait met alle winden mee, onder...

Dat zou mooi zijn

VandienAert
OneTrickPony
Ik wil van alles schrijven over de geschiedenis van de Joden. Maar de essentie is dat ze al ruim 200...

👌

Il Leopardo della Primavera

@FDJ

Ik ben het met je eens dat we Hamas volledig moeten ontmantelen. Maar denk jij dat het lukt op de manier zoals Israel het nu probeert?

Ragnar Lolbroek
VandienAert
Hamas en Leopardo. 2 handen op 1 buik. Hamas en Turkije hebben de onderschepping veroordeeld, waarbi...

Piraterij nog wel...

And if you sail into our waters 

You best hear this decree

We'll take your boat,

Set your ass afloat 

Israelian pirates we!

So with a Yo ho ho (yo ho ho)

And with a Yee hee hee( yee hee hee)

We take to the Mediterranean Sea

We'll brave the squalls,

And bust your balls

Israelian pirates we

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'Hamas en Leopardo. 2 handen op 1 buik' vreselijk infantiele en doodslaande discussiestijl, van het niveau Kirkology / Wij zijn Né-dèr-lánd!

@ Ragnar, doen ze zoiets ook wel eens daar? Van 'Wij zijn Bèl-gie-jè! ?

Romāns Vainšteins

Mums ir Latvija, mums ir Latvija !!!

Die overigens op het gebied van moderne samenleving Né-dèr-lánd voorbijgestreefd zijn, inmiddels. 

Laatst gewijzigd
VandienAert

Knettergek 

Fuubs
Romāns Vainšteins
'Hamas en Leopardo. 2 handen op 1 buik' vreselijk infantiele en doodslaande discussiestijl, van het...

We're Belgium!

VandienAert

Ik kan me bijna niet voorstellen dat Romans de aanslag op Charlie Kirk goedkeurt. Tis zo'n goede gast

Laatst gewijzigd
Fuubs

Maar nu het Flotilla intermezzo op zijn einde loopt, wanneer wordt het eerste officiele statement van Hamas verwacht?

VandienAert
Ragnar Lolbroek
Piraterij nog wel... And if you sail into our waters  You best hear this decree We'll take your boat...

Druk een korte in een fles met een belangrijke boodschap

Van de zeerover met een houten poot en een ooglap

FDJ
@FDJIk ben het met je eens dat we Hamas volledig moeten ontmantelen. Maar denk jij dat het lukt op d...

Israel is in elk geval bereid mee te gaan in het vredesplan. Laat zich dus van de goede kant zien. 

We zullen het waarschijnlijk niet eens worden, maar in mijn visie is Hamas volledig verantwoordelijk voor de ellende die er in Gaza speelt. Ze zijn als barbaren in Israel tekeer gegaan, hebben feest gevierd bij lijken en hebben nog steeds gijzelaars die ze mensonterend behandelen.

Hamas heeft vervolgens belangrijke pionnen neergezet op cruciale plekken in de infrastructuur zoals ziekenhuizen. Het is dan in mijn ogen tenenkrommend dat er structureel wordt geroepen van Genocide. 

Als Israel dat had willen doen hadden zij met hun middelen en de steun vanuit een groot deel van de wereld namelijk veel meer slachtoffers gemaakt dan dat ze nu doen en had Israel ook niet meegewerkt aan het plan Trump. 

Daarom is er in mijn ogen ook veel te veel aandacht gegeven aan die demonstranten. Ze roepen alleen maar Genocide Genocide. Ze voegen niets toe aan de hele discussie met hun geschreeuw en het verstoren van de openbare orde. 

Laatst gewijzigd
Fuubs
We're Belgium!

Love average Rob (en ook koffiekoeken)

1 2 ... 39 40 41 42

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.