Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 150 151 152 153
InigoMontoya
LaatsteWiel
Dat je zelf regelmatig van nickname wisselt, betekent natuurlijk niet dat je mij met GlebS moet gaan...

Ik ben èèn keer van account gewisseld, nadat wielerflits enkele weken terug het inloggen via je mailadres liet gaan en ik niet meer wist met welk adres ik bijna twintig jaar geleden mijn orginele account was gestart. Beetje vreemd om over mij te zeggen dat ik vaak van nickname wissen. Zeker omdat ik hier enkele weken geleden meteen duidelijk over ben geweest.

Ik verwissel jou verder niet met GlebS en refereer uitsluitend naar dingen die je zelf hebt genoemd. Maar zal je verder wel weer met rust laten hoor.

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel
InigoMontoya
Ik ben èèn keer van account gewisseld, nadat wielerflits enkele weken terug het inloggen via je mail...

Graag een verwijzing dan naar een post waarin ik over "mismanagement" heb gesproken.

Yeez

@glebs je praat uitsluitend met en tegen jezelf maar goed. De reactie over v aert zat er boenk op ja... 😂

Poeksel

Mensen, jullie begrijpen het niet.  Elke renner van wie GlebS zegt dat ie er niets meer van kan (Piganzoli is ook nog een goed voorbeeld) gaat daarna als een speer. Dus we moeten juist aanmoedigen dat hij renners afbrandt! Kan niet anders dan dat Brennan minstens drie etappes in de Vuelta gaat winnen.

Laatst gewijzigd
Murcia
Poeksel
Mensen, jullie begrijpen het niet.  Elke renner van wie GlebS zegt dat ie er niets meer van kan (Pig...

Ja dat zou moeten, ware het niet dat Glebs dan de 'snoepjes' kaart trekt. Dus winnen of verliezen, Glebs heeft de verklaring.

Murcia
InigoMontoya
GlebS 2 maanden geleden De Giroploeg gaat ook nog wel een dingetje worden. Kielich geblesseerd en Af...

No further questions, Your Honor.

Murcia
GlebS
Waarom zou ik stil zijn als die posts aantonen dat ik er, zoals altijd, boenk op zat? Wel leuk, zo'n...

Leuk die verwijzing naar een oud lid op dit forum, zelfde stijl als jou. Vast geen toeval. 

AWestie

Nou goed, de een valt over het woord vormdip, de ander over de classic overtrokken reactie van Glebs. Good old forum 🫶🏻

Feit is dat Matthew niet in orde is. De orde van zorgen kan je lekker over van mening verschillen. Is er iets van een lead waardoor we weten waar het door zou kunnen komen?

Laatst gewijzigd
Murcia
AWestie
Nou goed, de een valt over het woord vormdip, de ander over de classic overtrokken reactie van Glebs...

Hij heeft coeliakie, das pittig en dus kan hij nergens zo maar eten. Of dat hier mee te maken heeft. Who knows? Maar die komt sterk terug.

AWestie
Murcia
Hij heeft coeliakie, das pittig en dus kan hij nergens zo maar eten. Of dat hier mee te maken heeft....

Dat weet hij al een paar jaar dus dat verklaart niks mits hij niet per ongeluk gluten heeft gesnoept. Maar als er zoiets voorvalt ben je nog verder heen en hadden ze dat vast laten weten.

Ik zat zelf in de categorie sterk aangepaste trainingen te denken (zeker omdat hij qua omvang nog niet veel trainde vorig jaar), maar ik weet te weinig van trainingsmethoden om dat hard te maken.

GlebS

Het is toch overduidelijk dat dit zijn oorsprong heeft in de flinke ziekte die hij had na KBK en het vervolgens veel te snel weer in koers komen? Daar is echt veel schade aangericht, en sindsdien is het kommer en kwel en is hij fysiek totaal niet meer in orde. 

Enige oplossing is om de resetknop in te drukken en hem de medische molen in te gooien om alles tot in de puntjes uit te zoeken. En uiteraard minimaal een paar weken de fiets niet aanraken. Haal hem van de startlijsten af en beschouw dit seizoen als compleet verloren. Waarom zou je hem in deze staat naar Zwitserland sturen?

LaatsteWiel

Niet zo overdrijven. Compleet verloren is het seizoen natuurlijk niet, met KBK al in de pocket en ook weer een voorjaar aan ervaring. Hij is ook niet super slecht, geen De Lie die er al vroegtijdig afwappert. Hij zit er wel steeds in de finale (wat niet duidt op een echt medisch probleem), maar mist steeds net die zesde versnelling die hem vorig jaar zo deed binnenknallen. Misschien inderdaad dat rommelige voorjaar met meerdere ziektes, iets in balans tussen omvang trainen met oog op klassiekers en intervalwerk - wie zal het zeggen, maar ze zoeken het vast uit. En: het kan alleen maar beter worden. 

Raaaaaadt
LaatsteWiel
Bepaal ik zelf wel. Vanmiddag was hij volgens sommigen (die je na zo'n uitslag niet meer hoort) "vee...

Geen idee of je op mij doelt, maar ik kijk hier niet dagelijks op het forum. 

Dat Brennan hier vandaag onder zijn kunnen presteert doet niets af aan het feit dat ik denk (laat ik bewust even voor mezelf spreken) dat hij tot veel meer in staat gaat zijn dan Kooij. 

Dat dat er in de komende jaren niet in elke koers uitkomt weet ik ook. Dat hoort bij ontwikkeling, dat gaat nooit in een rechte lijn. 

Murcia
Raaaaaadt
Geen idee of je op mij doelt, maar ik kijk hier niet dagelijks op het forum. Dat Brennan hier vandaa...

Nee, hij doelde op mij hoor. Ik moet in mijn mand van de zelfbenoemde moderator :) Maar helemaal met je eens. In potentie en qua kwaliteiten een betere renner dan Kooij die puur en alleen kan sprinten.

Harry Kolling

Ik snap niet dat van een ieder altijd verwacht dat hij top is. Vandaag zowel in Dauphine als Circuit Franco - Belge een zeer sterk strijdend Visma - Lab gezien. Jammer dat het gewenste resultaat is uitgebleven. Mooi dat Kelderman weer terug in competitie is en, net als Barre en Huising, in de aanval trok. Ook weer genoten van de volle overgave van Hagenes en Admirail om zo'n sterke kopgroep terug te halen. Het samen winnen en verliezen laat deze ploeg echt zien de laatste weken

LaatsteWiel
Murcia
Nee, hij doelde op mij hoor. Ik moet in mijn mand van de zelfbenoemde moderator :) Maar helemaal met...

Precies. De Man Die Altijd Gelijk Heeft. Totdat het tegendeel bewezen wordt; maar dan ligt het uiteraard aan andere ploegen die niet hielpen of achtervolgden, of demarreerden, of tsja.

Tot die tijd mag Brennan - totaal ander type overigens, dus waar dat "opvolger"-frame vandaan komt is sowieso wonderlijk - Kooijs boa's nog niet aandraaien. Grote potentie, maar totaal nog nog niet consistent - zoals vandaag maar weer bleek.

InigoMontoya
LaatsteWiel
Graag een verwijzing dan naar een post waarin ik over "mismanagement" heb gesproken.

Ploeg in verval, ploeg zonder plan, ploeg met tekortschietend beleid en matig management, waarover zorgen zouden moeten zijn wat betreft begeleiding, talentontwikkeling en transfers: 

LaatsteWiel

4 maanden geleden

Op het gevaar af dat ik de vertolker wordt van "Visma in verval": Heemskerk vertrekt plotseling, terwijl het seizoen net een maand bezig is. Net als met Yates valt vooral de timing op. Maar goed, ik zal niet weer over patronen beginnen.

LaatsteWiel

3 maanden geleden

Het is geen ramp hè. Het waren fantastische jaren.

(..) Tevreden zijn met wat je hebt lijkt me hét recept voor "verval".

(..) Maar zolang jij dat nog niet door hebt of niet door wilt hebben, is discussiëren over hoe het met de ploeg gaat zinloos. Zeker als je blijft volhouden dat er verder ook weinig reden tot zorg is (budget, begeleiding, talentontwikkeling, transfers).

(..) Gelukkig blijft Morgenstern het hoopvol inzien: Tulett en Nordhagen tegen Remco en Del Toro: "een mooie kans". Was daar in eerdere seizoenen eens om gekomen, maar laten we vooral niet over verval praten.

LaatsteWiel

2 maanden geleden

De officiële doelstelling van de ploeg is dus blijkbaar: één overwinning meer halen dan vorig jaar. Klinkt toch een beetje als een loze kreet.

(..) Ik vind de ambitie niet verkeerd. Maar er past wat mij betreft dan wel een reeel plan bij hoe dat te bereiken. En juist de renners die je noemt hebben zich niet bewezen als winnaars toch? Dat noem ik dan eerder wishful thinking dan een plan.

LaatsteWiel

1 maand geleden

Het met kopmannen heel gedoseerd toewerken naar piekmomenten is een succesvolle strategie, zeker. Maar vraagt wel veel van de rest, zeker als er zoals elk jaar en bij elke ploeg renners uitvallen. Daar niet op anticiperen vind ik toch wel matig management, geen overmacht.

(..) Maar wie naar de selecties voor de komende koersen kijkt weet wel beter. Dit is een topteam onwaardig.

(..) Maar je moet pech en tekortschietend (transfer)beleid wel uit elkaar houden. 

ghostwriter

De ploeg weet vast wel wat Brennan nu nodig heeft om weer geheel in vorm te komen. Hij heeft met Kuurne-Brussels-Kuurne een prachtige wedstrijd gewonnen, staat sowieso al op 5 overwinningen en als hij later in het jaar in de Vuelta een etappe kan winnen mag hij terug kijken op een prachtig jaar voor een nog steeds pas 20 jaar oude wielrenner. Over Brennan gesproken zou ik het mooi vinden als Visma probeert om Artz naar de ploeg te halen als zijn vaste sprintaantrekker (iemand die letterlijke elke wedstrijden aan zijn zijde begint). Artz lijkt me qua type, kwaliteit, leeftijd en nationaliteit de ideale persoon om bij Visma aan Brennan te koppelen. Net als Brennan rijdt hij snel een heuvel en wat kasseien over en hij is meer dan explosief genoeg voor een rol als lead-out. Hij zal ook een versterking zijn voor de klassiekerploeg. 

Laatst gewijzigd
goldone123

het komt wel goed met brennan hij is nog maar 20 jaar.

goldone123

Anders Foldager is misschien een renners waar visma naar moet kijken

Surprise Team TVL
goldone123
Anders Foldager is misschien een renners waar visma naar moet kijken

Als Visma Lab een rappe wielrenner wil aantrekken, die zich ook wil wegcijferen voor Matthew Brennan dan is Foldager een goede optie. Sterke wielrenner, die ook zijn overwinningen pakt en goede uitslagen rijd.

Persoonlijk vind ik het jammer dat ze Jasper Stuyven niet konden contracteren. Sterke ervaren renner in klassiekers, die ook moet te beroerd is om Magnier te piloteren. Pakt ook nog zijn overwinningen mee.

Murcia
InigoMontoya
Ploeg in verval, ploeg zonder plan, ploeg met tekortschietend beleid en matig management, waarover z...

Vrij helder op een rijtje gezet welke synoniemen voor mismanagement er door Laatste Wiel al zijn gebruikt mbt Visma Lab.

Murcia

Komt nog bij dat als je verval en mismanagement objectief wil aantonen je toch moet kijken naar de resultaten. Dit geldt in topsport net zoals het bedrijfsleven. 

De conclusie is dan dat halverwege dit jaar de WT ploeg en de Dev ploeg meer zeges boeken dan een jaar terug. Dev team zelfs meer zeges dan het complete vorige jaar.

Verder zijn aantoonbaar zowel talenten als aankopen gegroeid in prestaties. De vernieuwing/verjonging in de ploeg heeft goed uitgepakt, vertrek van Dylan, Tosh, Tiesj, Olav, Vermote, Atilla, Simon en Cian is verrassend sterk gecompenseerd door met name Per, Tim, Jorgen, Davide, Fiorelli en Bruno. Speciale vermelding nog voor Matisse. De enige sluimerende dreiging is de missende grote sponsor en daar ligt natuurlijk de sleutel naar een toekomst waar dit prestatie niveau blijft.

Laatst gewijzigd
InigoMontoya
Surprise Team TVL
Als Visma Lab een rappe wielrenner wil aantrekken, die zich ook wil wegcijferen voor Matthew Brennan...

Ik zou zelf inderdaad proberen om zo'n soort renner, een snelle (jonge) renner die ook af en toe in kleinere koersen zijn gang kan gaan (wanneer Brennan bijvoorbeeld richting een grote ronde met Hagenes en Laporte op pad is), aan Brennan te koppelen.

Ik zou een renner als Artz ook interessant vinden, een sterke tijdrijder met lead out kwaliteiten, aangezien je dan meer een type hebt waarmee Brennan nagenoeg overal samen met zou kunnen rijden.

Ik denk echter dat in het geheel zo'n eerste type meer toegevoegde waarde heeft. Helemaal wanneer je er èèn kunt vinden die goed genoeg blijkt om ook naar de grootste koersen mee te gaan. Hoewel je dan wellicht tegen het probleem aan loopt dat ze te goed zijn, om nagenoeg volledig in dienst van Brennan te rijden gedurende het seizoen.

Stuyven vind ik, net als Teunissen en vergelijkbare renners, een weinig reëele optie aangezien dat renners zijn die zelf als kopman (of in een vrije rol) willen koersen in wedstrijden waarin daar voor Visma (budgettair) geen ruimte meer is met reeds drie (en met Hagenes erbij zelfs vier) aanwezige kopmannen. Ze hebben in die zin met Laporte zo'n renner als in huis de komende jaren.

Kelderfan

Ik kan alleen blij zijn met de bijdrage van Kelderman. Die liet zich goed zien en is nog niet versleten. Brennan helaas de benen liepen leeg en ja dat kan gebeuren op zijn leeftijd. Zie ook De Lie.

Wat betreft de lead-out lijkt mij Artz een goeie aanwinst.

1 2 ... 150 151 152 153

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.