De zogenaamd kritische volgers(gaan we Bezorgde Brigade erin houden of niet?) zijn in mijn ogen wel degenen die hier constant met gefundeerde inhoudelijk posts en argumenten komen, om vervolgens telkens op dezelfde muur van ridiculisatie te stuiten.
Maar aangezien hier blijkbaar 2 groepen in 2 totaal verschillende realiteiten leven gaat het vrij lastig worden om er nog iets van te maken...
En als ze complimenteus zijn, bijvoorbeeld over het presteren van Piganzoli, wrijf jij ze wel aan dat ze die prestatie proberen te downplayen toch? Onder het motto: als ze niet zuur zijn, dan maken we ze dat zelf wel.
Lees nog even en try again. De *tegenstand* was geen WT-niveau, aangezien er maar twee andere WT-ploegen aan de start stonden, waarvan EF de klimmers thuis had gelaten. Feiten. Soms lastig blijkbaar als je altijd wat te klagen wilt hebben op vermeende klagers (zelfs als ze complimenteren). Be my guest maar mensen die klagen over klagen moeten misschien soms zelf iets minder ... klagen.
(Voor de mensen die mij "zuur" vinden, dit was de post:
Ja leuk dat Graat ook eens zo bepalend kan zijn. Tegenstand natuurlijk niet WT-waardig maar je moet het wel maar klaren. Geloof wel dat dit soort zeges goed zijn voor ontwikkeling, grinta heeft Piganzoli genoeg.)
Daar zijn wij 't dus niet over eens en dan nog "moeilijk" volgen. Wat bedoel jij dan? Ik geef aan dat een renner met meer als alleen maar tijdrijden in zijn mars een betere optie is. Kijk even vandaag naar bijv. Bart Lemmen, die ik gewoon hoger inschat en dat ook laat zien.
In de discussie gaat het in principe om of knechten voor 't vlakke en de TTT of renners die ook bergop/heuvelop hun werk kunnen doen.
Met Armirail en Campenaerts heb je twee uitstekende knechten voor de TTT/vlakke ritten. Daar komt nog een sterke Hagenes bij als invaller voor Wout van Aert, die wij echt gaan missen.
Maar nu nog de mannen, die mee kunnen om Vingegaard bij te staan en daarvoor staan alleen Kuss en Jorgenson. Die moeten het opnemen met UAE.
Derhalve mag jij eens aangeven, wat de oplossing is.
Dit zijn onzinnige opmerkingen. Elke WT ploeg haalt een deel van zijn overwinningen in minder bezette .pro en .1 koersen. Zo haalde UAE vorig jaar het merendeel van zijn overwinningen in niet WT koersen en is Bora dit jaar goed op weg om hetzelfde te doen. Toch komt deze opmerking bij een beperkte groep gebruikers hier letterlijk elke keer waar naar boven als dit bij Visma gebeurt. Dat terwijl het een non issue is.
Inhoudelijk gefundeerde posts associeer ik niet met jou en je alter ego's. Voorbeeld zijn je dopingbeschuldigingen die niet gebaseerd lijken op iets anders dan: dit is te bizar om normaal te vinden aangaande bv Piganzoli in de Giro. Dus try again zou ik zeggen.
Is de Giro next gen uberhaupt wel een graatmeter voor grote ronde winnaars? Van de laatste 25 winnaars heeft enkel Di Luca een grote ronde gewonnen. Dus feitelijk gezien zegt dat voor de toekomst dus helemaal niets. Laat staan dat je mag verwachten dat de opvolger van je beste renner ooit in de ploeg (met nog een contract voor 2,5 jaar) nu al moet hebben. Ik denk persoonlijk dat ze die helemaal niet gaan vinden. Net als dat UAE die niet gaat vinden voor Pogacar.
Ik denk dat je de prestaties van Finn onderschat. Hij is immers ook wereldkampioen en alles wijst erop dat hij de Tour de l'Avenir gaat winnen. Zijn cijfers zijn al van WorldTour-niveau.
En UAE heeft zijn vervanger al: Isaac del Toro, en hij is van zo'n hoog niveau dat we ons nu al afvragen of een van Visma's klimknechten over een maand in de Tour de France met hem kan concurreren. En dan hebben we het nog niet eens over Visma's "veelbelovende" renners, die een stuk lager staan.
Ik kijk naar feiten. Ik onderschat Finn helemaal nergens. Ik vind het gewoon een zinloze discussie om nu al met stellige zekerheid te zeggen wie de grote ronde winnaars van de toekomst zijn (lees over 3 jaar). Nog een feit. De beste grote ronde renners van de laastse decennia (Pogacar, Vingegaad, Froome) waren in hun jeugd niet de absolute wereldtop.
Wat ik met 'moeilijk volgen' bedoelde is dat ik het regelmatig moeilijk vind om te begrijpen wat je bedoelt met je posts. Dat kan aan mij liggen hoor.
Ik ben het met je eens dat een renner met meer kwaliteiten dan enkel tijdrijden een betere keuze is.
Maar zoals in mijn post volgens mij best duidelijk aangegeven zie ik bij Affini ook veel meer kwaliteiten dan enkel tijdrijden. Sterker nog, ik heb tijdrijden in z'n geheel niet eens genoemd. En daar reageer je inhoudelijk niet op.
Ik denk dat ze op een andere manier keuzes hebben gemaakt dan kijken naar 'knechten op het vlakke vs knechten bergop'.
Lemmen en Kelderman zijn uitstekende renners. Beter bergop dan Affini, maar ik denk mindere 'wringers' of piloten door het peloton. En Affini is wel echt een sterke motor in de TTT inderdaad.
Ik denk dat je Lemmen en Kelderman juist meer moet vergelijken met Amirail en Campenaerts. Kunnen op kop beuken, zijn prima in de ondersteuning in de heuvelzones en het middelgebergte, maar komen te kort in het hooggebergte. Ook Kelderman gaat Vingegaard niet terugbrengen bij Pogacar als hij demarreert.
Je mist hier misschien wel een type Yates, maar daar is niks aan te doen. Oprecht geen idee wie daar in de huidige selectie die rol kan invullen.
Sepp Kuss heeft er een podium plek bij en zeker goed voor het moraal; alleen toen 't erop aankwam ging Kuss demareren en dat zorgde ervoor dat ploeggenoot Tulett de rol moest lossen en Harper zorgde er dan weer voor dat Kuss geen afstand kon nemen. Sepp kwam helaas te kort tegenover het "kleinere team" van Tom Pidcock.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.