Natuurlijk hoop ik net als vele fans van Visma Lab op een goede kapitaalkrachtige sponsor. Zou Paul Seixas de gedroomde versterking zijn voor Visma. Mag ook per 2028, als Seixas einde contract is. Daarnaast zie ik Hindley graag komen. En zou een goede lead out voor Brennan ook welkom zijn.
Maar leukste vind ik het als Visma Lab weer pareltjes scout, die worden opgeleid tot toekomstige toppers.
Piganzoli toch wel een gokje denk ik. Benieuwd of hij een vergelijkbaar niveau kan halen en vasthouden als in de Giro.
Voordeel is dat hij hier buiten de bergritten nauwelijks iets zal hoeven doen en dan qua kwaliteiten een renner die in die bergritten natuurlijk wel echt iets toe kan voegen.
Voor de ttt toch wel een verzwakking. Blijkbaar gaan ze ervan uit dat er mogelijk gecontroleerd moet worden in de bergen. Daaruit spreekt veel vertrouwen in Vingegaard, dat ik persoonlijk wat optimistisch vind (edit: bedoel uiteraard t.o.v. Pogacar). Maar misschien moet je er wel in geloven. Ze hebben in elk geval bijgesteld, als je eerst Laporte vervangt door Hagenes en Van Aert daarna door Piganzoli.
(Morgenstern, speciaal voor jou nog even vergeleken: eerste dag Occitanie was voor Piganzoli iets zwaarder dan Zwitserland voor Lemmen; 2e en 5e rit net iets zwaarder voor Lemmen maar kleine verschillen van 100kcal: 1 banaan. Het verschil in belasting in al het voorgaande is dus één extra racedag en de tt. Laten we hopen dat Piganzoli niet zo uitgewrongen is als hier over Lemmen werd gedacht...)
Ciro toch weer optimaal geïnformeerd, de keuze voor Davide is dus voor de beste klimmer die er beschikbaar was. Ben net als anderen benieuwd hoe hij Tour na de Giro verteerd. Qua instelling een gouden jongen maar belangrijk om zo af en toe bij hem op de rem te trappen. Want de lijn is dun als jonge renner met 2 GT's zo kort op elkaar.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.