Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 189 ... 272 273
AWestie

Ik vind het ook wel bijzonder dat de helft ook al de Giro heeft gereden. Daar zat nog je winst tov vorig jaar.

LaatsteWiel
De Ezel van Eindhoven
Ik ben blij met de selectie. Geniet ervan om Hagenes en Piganzoli te zien koersen. Ik vind ze allema...

Ik hoop niet dat je mij bedoelt met die laatste zin, want voor mij is het net zo goed vermaak en ik geniet er doorgaans erg van. Verder kan ik je mening - ook al is die want anders dan de mijne - helemaal volgen. Iedere supporter is denk ik supporter op z'n eigen manier. Vandaag nog weinig gehad over Hagenes maar hoe die is teruggekomen en zo beloond wordt is natuurlijk top.

InigoMontoya
LaatsteWiel
Verscheidenheid van opvattingen ben ik juist voor, graag. We hebben ons toch weer een paar dagen kun...

Volgens mij vinden de meeste het verrassend en zijn er genoeg mensen die twijfelen of hij dit vol gaat houden. Ik zie geen breed gedragen consensus.

Turtleheads_up
Lec_ver16
Even ter herinnering: de helft van het team komt uit de Giro d'Italia. En we herinneren ons nog goed...

Ik herinner me vooral dat Vingegaard onmachtig was tegenover Pogi en dat de ploeg de koers keihard heeft gemaakt in week 1 en 2.

En dat Simon Yates een etappe won.

Halfvol, wat mij betreft.

xistnc

Onverwachte, maar interessante keuze voor Piganzoli. Het zal wellicht vooral betekenen dat ze voor een ander koersplan kiezen, waar ze Piganzoli beter geschikt voor achten dan Kelderman. Ik had Wilco nog altijd de meest logische keuze gevonden.

LaatsteWiel
xistnc
Onverwachte, maar interessante keuze voor Piganzoli. Het zal wellicht vooral betekenen dat ze voor e...

"Interessante keuze", maar geen sadisme - zoals je over een eventuele keuze voor Lemmen zei (obv 1,5 koersdagen minder, terwijl Piganzoli elke Giro-rit voluit is gegaan om klassement te rijden)?

xistnc

Ik vond de derde grote ronde in één jaar van Kuss ook sadisme. En die won hij. Dus wie ben ik.

Piganzoli wordt logischerwijs anders (lees: zuiniger) ingezet dan het geval zou zijn geweest met Lemmen. Of dat af te lezen gaat zijn aan calorieën weet ik overigens niet, maar daar zal jij ons vast van op de hoogte houden zolang je daar een punt mee denkt te kunnen maken.   

Tdola

T blijft speculeren waarom piganzoli, jammer dat de ploegleiding niet iets van meer toelichting heeft gegeven waarom hij boven bijv kelderman.

T aantal echte hoge cols, bergetappes in deze tour valt relatief mee. Hopelijk kunnen kuss en piganzoli zich soms sparen om op die dagen top te zijn. Affini en hagenes zullen op vlakke hun werk doen. Campenaerts en armirail als het meer heuvelig is. Jorgenson daarna. 

LaatsteWiel

Aan jouw lenigheid zal het niet liggen.
Ook wel interessant dat hier steeds gedaan wordt alsof de laatste klimknecht (die dus de hele beklimming daarvoor ook gewoon het tempo van de Campenaertsen en Lemmens van dienst moet rijden en daarna zelf nog gas moet geven) "zuiniger" kan rijden. Ik heb zo'n vermoeden dat je in die rol juist de motor flink laat draaien. Maar dat zal wel geen energie kosten of geen exacte wetenschap  zijn. (In de vlakke etappes zal controleren ook niet aan Visma zijn vermoed ik dus hoop dat de hele ploeg misschien met uitzondering van Affini en Hagenes dan een beetje kan sparen.)

AWestie

Jonas Creteur (Knack, vertaald uit het Engels) schreef op Twitter treffend over Wouts rol: WvA was 3 renners waard in 2022, 2,5 in 2023, maar was vervangbaar in 2024 en 2025 als pure knecht voor JV (als renner*). Conditie was niet zo goed als in 2022/2023, om voor JV te werken EN zijn eigen kans te gaan.
*Als kopman belangrijker.

Ik denk zomaar dat de ploeg ook zo'n rekensom in het achterhoofd had toen hij zijn eerste tegenslagen kreeg net voor de Dauphine.

Laatst gewijzigd
Turtleheads_up
AWestie
Jonas Creteur (Knack, vertaald uit het Engels) schreef op Twitter treffend over Wouts rol: WvA was 3...

Tsja, en dit seizoen had hij, anders dan de afgelopen twee jaar, in topvorm aan de start kunnen staan. En volkomen vrij in het hoofd.

Bovendien is het zijn kop (letterlijk en figuurlijk) die de ploeg draagt en stuurt.

Zonder Wout is agressief en 'dreigend' rijden een stuk minder overtuigend. Dat is echt geen bewuste keuze geweest.

InigoMontoya

Vervangbaar zijn, zoals nagenoeg iedere ondersteunende renner, betekent ook nog iets anders dan dat ploeg geen kwaliteit verliest bij zijn afwezigheid.

Zelfs de Van Aert van de laatste jaren wil je er altijd bij hebben, omdat renners van dat niveau zelfs zonder topvorm het verschil kunnen maken (vorig jaar in de Giro als laatste voorbeeld).

Ik denk daarom niet dat zijn tegenslag meteen aanleiding was om te schakelen. Van Aert heeft ook meerwaarde wanneer hij met een gemankeerde voorbereiding start (daar heeft hij niveau genoeg voor).

De Ezel van Eindhoven
Tdola
T blijft speculeren waarom piganzoli, jammer dat de ploegleiding niet iets van meer toelichting heef...

Ik kan vier redenen bedenken. 

1. Piganzoli klimt het beste van alle renners in het team buiten Jonas.
  2. Heeft dezelfde fietsmaat als Jonas. Kids en Jorgensen niet volgens mij. 
  3.  Kan een etappe winnen uit de vlucht, ook belangrijk als het niet loopt of Jonas uitvalt. Dat kunnen de rest van de ploeg eigenlijk niet.
  4.  Is een fijne gozer om erbij te hebben.

LaatsteWiel

Ja er zijn natuurlijk genoeg goede redenen te bedenken. En qua belastbaarheid zullen ze ook wel weten wat ze doen (al kan dat ook tegenvallen en zullen we dan "zie je nou wel roepen" - en anders wijselijk zwijgen :-)).

Wat ik het meest interessant vind is de de switch (nadat Hagenes al voor Laporte was gekomen) van Van Aert naar Piganzoli. Je kijkt natuurlijk naar het team als geheel, maar dat gold ook bij de oorspronkelijke selectie. Zijn ze door Vingegaards optreden in de Giro toch gaan geloven dat er in de bergen iets te halen valt en de Tour niet alleen op het vlakke gewonnen kon worden (soort noodgreepstrategie, maar daar leek het toch op met al die sterke mannen)? Of viel Jorgenson  toch ook de ploeg een beetje tegen in de TARA? 

Piganzoli was sterk hoor in de Giro, maar in de Tour staat toch een ander en nog beter voorbereid peloton aan de start. Ben benieuwd wat zijn plek zal blijken.

Laatst gewijzigd
Raaaaaadt

Ik vind het ook een opvallende switch. 

Het lijkt erop dat er meerdere posities nu iets anders ingevuld worden en je nu als voorlaatste schakel wat meer mogelijkheden hebt. Kuss en Piganzoli die afwisselend laatste wagonnetje zijn als lead out (Jorgenson vind ik iets meer een diesel hier). 1 van de 2 die mee kan in de ontsnapping om als vooruitgeschoven wagon te fungeren. Dat soort dingen. En Amirail en Campenaerts die wat eerder aan de bak kunnen. 

Mijn hoopvol denken maakt er dan van; Ze hopen/verwachten dat het echt een strijd met Pogi wordt en dat zijn w/kg echt wel heel goed zijn 

Mijn doemdenken is bang dat ze Pogi helemaal los hebben gelaten en dat ze bang zijn voor Del Toro. 

InigoMontoya

Volgens mij hebben ze uiteindelijk vooral een selectie die veel overeenkomsten vertoont met de oorspronkelijke selectie. Piganzoli, Hagenes en Affini zitten qua kwaliteiten die ze toevoegen voor Vingegaard niet ver naast Yates, Van Aert en Laporte.

Onderweg natuurlijk niet iedereen èèn op èèn 'gewisseld', maar alsnog bleef dat binnen een bandbreedte waarbinnen de selectie niet opeens een wezenlijk andere was. Ik denk dus niet dat er tactische verschuivingen achter gezocht moeten worden; iedere invaller was op dat moment gewoon een renner die ergens binnen die bandbreedte (van ploegentijdrit tot bergritten) de selectie als geheel het meest diende.

Ik zie in de laatste vervanging vooral een gedurfde keuze. Ze hadden op safe kunnen spelen (wat ik had verwacht) en voor Kelderman kunnen kiezen. Een renner die nergens het verschil maakt, maar op alle terreinen wel iets toe kan voegen. Daardoor zou je de andere renners, die allemaal met meer specifieke kwaliteiten op hun terrein wel verschil kunnen maken, wat kunnen ontzien.

Dat laatste valt nu weg, en is eerder andersom, doordat Piganzoli veel ritten (samen met Kuss) gespaard zal gaan worden. Eindresultaat is op papier echter wel een ploeg die op alle terreinen renners heeft die bij de beste in het peloton horen.

Yeez

@laatstewiel ik denk dat het vooral een kwestie is van niet meer smaken hebben. Lemmen en Kelderman zullen de 13 in een dozijn renners zijn met de aanwezigheid van Campenaerts, Armirail en Hagenes. Laporte en van Aert hebben nu eenmaal specifieke kwaliteiten en daar zit op dit moment niemand van in de gehele selectie. En blijkbaar is er meer vertrouwen in Piganzoli dan in Tulett

Surprise Team TVL

Als je niet beter weet, zou je denken dat Trine een sterke hand in de selectie heeft gehad. Al een tijdje terug gaf ze in interview met Deense krant aan, dat het beter was dat hele team in dienst van Jonas zou moeten rijden. Van Aert zou misschien teveel bezig zijn, zijn eigen ronde te rijden.

Dit jaar echt alle ballen op Vingegaard. Alle musketiers rijden voor Jonas.

Surprise Team TVL

Zonder gekheid. Ik ben wel tevreden met uiteindelijke selectie. Met Van Aert zal het team een fantastische leider vinden, een renner die Visma Lab in alle facetten vertegenwoordigt. Ook Laporte schat ik hoog in, als teamspeler. Beiden kunnen verrassen in zwaardere etappes of heuvelachtige etappes. Maar zouden ook waardevol zijn in de ploegentijdrit.

Voor de ontwikkeling van het grote talent Hagenes, is dit een fantastische stap. Kan power kweken, door het rijden van een grote ronde. Kan daarom volgend jaar daar van profiteren in de klassiekers en dan extra stappen zetten. Daarnaast kan Hagenes verrassen in sommige ontsnappingen. Maar vooral waardevol zijn voor positioneren van Jonas.

Piganzoli verrast me al het hele seizoen. Leuk om de jonge Italiaan ook in de Tour te zien. Inderdaad de beste klimmer bij Visma Lab achter Vingegaard. Zie er naar uit, om deze topper in spé te zien vlammen in de Tour.

Daarnaast ook benieuwd of ze nu heel veel aan kwaliteit hebben ingeboet in de ploegentijdrit.

LaatsteWiel
InigoMontoya
Volgens mij hebben ze uiteindelijk vooral een selectie die veel overeenkomsten vertoont met de oorsp...

Er is toch wel "een op een" gewisseld, want de deelname van Hagenes was al bevestigd toen Van Aert nog niet eens gevallen was? Dus toen was het plan nog gewoon: Hagenes en Van Aert. 
En blijkbaar wist Piganzoli het pas zaterdag na zijn ritzege in Occitanie. Voor de ploeg met een Plan klinkt dat toch behoorlijk ad hoc. Dat Kelderman er zondag in Zwitserland wat doorzakte speelde dus in elk geval geen rol. Ten opzichte van de oorspronkelijke selectie ligt de nadruk wel meer op klimmen, valt me op. We gaan zien wat dat brengt - al zal het uiteindelijk toch gewoon op Vingegaard aankomen.

Laatst gewijzigd
T80JZ
Surprise Team TVL
Als je niet beter weet, zou je denken dat Trine een sterke hand in de selectie heeft gehad. Al een t...

Maar we weten beter toch. Van Aert niet in de selectie heeft niets met Trine te maken maar alles met zijn blessure. Wel kan ik me goed voorstellen dat Trine en Jonas een voorkeur hadden voor Piganzoli boven Kelderman en dat dat ook een rol heeft gespeeld bij die keuze. 

Laatst gewijzigd
Kelderfan
LaatsteWiel
Er is toch wel "een op een" gewisseld, want de deelname van Hagenes was al bevestigd toen Van Aert n...

Lijkt mij de juiste insteek; want alleen met tijdrijders kom je te kort; nu is de belans veel beter met de renners, die zij hebben.

Wie voor wie is ingewisseld, dat zal altijd wel een raadsel blijven en wat je zegt ad hoc.

Kelderfan

Helaas geen info over de gezochte geldschieter.

Kelderfan
Yeez
@laatstewiel ik denk dat het vooral een kwestie is van niet meer smaken hebben. Lemmen en Kelderman...

Tulett wilde toch de kans krijgen om zich zelf te tonen in de Vuelta van dit jaar. Hij krijgt nu de kans. Dus toen hebben zij verder gekeken wat klimmers betreft. Wat Kelderman en Lemmen betreft, dat zijn goede renners en helaas nu voor 't middenveld. Dat Kelderman niet mee gaat, terwijl hij steeds als 1e. reserve is aangemerkt, is op zich wel een vraagteken, want hij heeft een tijdrit, kan op 't vlakke uit de weg en doet 't bergop ook niet verkeerd. Lemmen kan dat ook en laat zich steeds beter zien. Ik denk, dat de TTT te belangrijk is en daarom voor Affini is gekozen.

InigoMontoya
LaatsteWiel
Er is toch wel "een op een" gewisseld, want de deelname van Hagenes was al bevestigd toen Van Aert n...

Ik bedoelde met èèn op èèn Piganzoli voor Yates, Hagenes en Affini voor Van Aert en Laporte. Uiteindelijk kun je de oorspronkelijke selectie op die manier goed vergelijken met de huidige, maar onderweg zijn ze niet zo èèn op èèn vervangen.

1 2 ... 189 ... 272 273

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.