Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 190 ... 272 273
InigoMontoya
Kelderfan
Tulett wilde toch de kans krijgen om zich zelf te tonen in de Vuelta van dit jaar. Hij krijgt nu de...

De wensen van Tulett om liever in een vrije rol naar de Vuelta te gaan (mochten die er zijn), zijn natuurlijk volledig ondergeschikt aan de selectie voor de Tour de France. Wanneer ze Tulett in de Tour de France hadden willen hebben, dan had Tulett de Tour de France gereden.

Kelderfan
InigoMontoya
De wensen van Tulett om liever in een vrije rol naar de Vuelta te gaan (mochten die er zijn), zijn n...

Dat is goed uitgelegd. Mijn dank is groot.

Surprise Team TVL
T80JZ
Maar we weten beter toch. Van Aert niet in de selectie heeft niets met Trine te maken maar alles met...

Dat Trine er niets mee te maken heeft weet ik zelf ook wel. Vandaar dat ik volgende stuk op Forum begin met "Zonder gekheid". 

T80JZ
Surprise Team TVL
Dat Trine er niets mee te maken heeft weet ik zelf ook wel. Vandaar dat ik volgende stuk op Forum be...

Sorry. Niet gezien. 

Kelderfan

'Ik schaal Seixas op gelijke hoogte met Vingegaard': UAE-ploegleider Matxin kijkt niet alleen naar Visma | Wieler Revue; het steekspel is begonnen, want UAE is al begonnen met het neerhalen van de gele bijtjes.

UAE heeft 't over de Deen, dat is wel heel grof. Hopelijk zet Jonas Vingegaard hem (het wonderkind) op zijn plaats.

T80JZ
Yeez
@laatstewiel ik denk dat het vooral een kwestie is van niet meer smaken hebben. Lemmen en Kelderman...

Dat lijkt me ook. 

Kelderman kan niet leveren wat Van Aert kan. Dus het plan dat ze met Van Aert en de ploeg hadden kan niet of niet goed worden uitgevoerd.

Na het wegvallen van Yates zou Vingegaard in de bergen afhankelijk zijn van Jorgenson en Kuss. Kuss is wisselvallig, er zijn dagen dat de ploeg weinig tot niets aan hem heeft. Piganzoli heeft zich getoond in de Giro. Ik kan me voorstellen dat Vingegaard in deze omstandigheden de voorkeur had voor Piganzoli. De ploeg denkt dat hij het aankan. Ik hoop het. 

InigoMontoya
Kelderfan
Dat is goed uitgelegd. Mijn dank is groot.

Denk je werkelijk dat Visma eigenlijk Tulett had willen selecteren, maar hij zelf meer zin had in de Vuelta?

Laatst gewijzigd
Surprise Team TVL
T80JZ
Sorry. Niet gezien. 

Geeft niet. Ik had Wout er ondanks Trine graag bij gehad.

Surprise Team TVL

Een aantal jaren geleden dacht Visma Lab weer een Noorse parel gevonden te hebben in Hákon Eiksund Öksnes. Ze dachten een soort Nordhagen te hebben gevonden. Zat eerst in het opleidingstraject via JEGG-Skill, maar kon daar toch niet echt overtuigen. Rijd nu voor een kleine Noorse formatie.

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel
InigoMontoya
Ik bedoelde met èèn op èèn Piganzoli voor Yates, Hagenes en Affini voor Van Aert en Laporte. Uiteind...

Ja eens. Maar dan is de switch Van Aert-Piganzoli wel een koerswijziging bedoelde ik.

InigoMontoya
LaatsteWiel
Ja eens. Maar dan is de switch Van Aert-Piganzoli wel een koerswijziging bedoelde ik.

Ik denk zelf dat het geen volledige koerswijzigingen zijn geweest, maar eerder verschuivingen binnen hetzelfde tactische plan.

Affini op de plek van Yates maakte de ploeg als geheel sterker in de ploegentijdrit en op het vlakke, maar zwakker in de bergen. Piganzoli voor Van Aert betekende het omgekeerde. De bandbreedte aan renner daartussen zou grote delen van de verschillen opvangen binnen de plannen die ze hadden. Affini voor Yates zou bijvoorbeeld hebben betekent dat Campenaerts in bergritten als 'vierde klimmer' gespaard zou worden voor de slotklim, zoals ze dat ook deden in afgelopen Giro. Piganzoli voor Van Aert verschuift zijn rol weer meer terug naar het middenveld.

Ik denk dat ze steeds hebben gekeken welke renner daarbinnen de meeste toegevoegde waarde had binnen het plan, waarbij eerdere vervangingen natuurlijk ook een rol spelen binnen de balans van de selectie.

InigoMontoya

Ze starten overigens niet alleen met vier renners die de Giro-Tour dubbel doen. Het is voor Vingegaard, Kuss en Campenaerts zelfs de vierde grote ronde achter elkaar. Sadisten (en/of masochisten). 

Benieuwd wat dat geeft. Vingegaard gaat voor zijn derde grote ronde winst binnen een jaar tijd. Zelfs zonder Pogacar als tegenstander een bijkans monsterlijke ambitie.

Kelderfan
InigoMontoya
Ik denk zelf dat het geen volledige koerswijzigingen zijn geweest, maar eerder verschuivingen binnen...

Je zegt zwakker met Affini in de bergen; ik zeg 't misschien overdreven, maar een regelrechte aardverschuiving naar beneden.

Het team voor de TdF is beter in evenwicht, dat lijkt mij gelukkig wel. Maar Wout en Simon Yates heb je daarmee niet vervangen. Dat zijn twee kanjers die je niet zomaar 1:1 kan vervangen.

Ik hoop wel dat Hagenes zich gaat laten zien; want hij is sterk gebleken. Dus go, go Per Hagenes.

Kelderfan
InigoMontoya
Denk je werkelijk dat Visma eigenlijk Tulett had willen selecteren, maar hij zelf meer zin had in de...

Ja, alhoewel Piganzoli volgens mij een betere keuze is. Tulett is wat wisselvalliger. Niet slecht, dat zeker niet, maar iet wat minder als Davide.

InigoMontoya
Kelderfan
Je zegt zwakker met Affini in de bergen; ik zeg 't misschien overdreven, maar een regelrechte aardve...

Affini telt dan weer voor twee op zijn terrein, waardoor iedereen een plekje op zou schuiven en je steengoede renners uit het middenveld kunt sparen voor later in de koers. Volgens mij heeft het weinig zin om dat in een vacuüm te bekijken en heeft spreken in termen van een aardverschuiving weinig met de realiteit te maken.

Yates en Van Aert waren vorig jaar ritwinnaars, maar het zou mij niets verbazen wanneer Piganzoli en Affini voor Vingegaard dit jaar in vergelijking meer toegevoegde waarde gaan hebben. 

InigoMontoya
Kelderfan
Ja, alhoewel Piganzoli volgens mij een betere keuze is. Tulett is wat wisselvalliger. Niet slecht, d...

Waarom denk je dat Visma een vrije rol van Tulett in de Vuelta, dan belangrijker zou vinden dan de beste ondersteuning voor Vingegaard?

Dat eerste is misschien leuk voor de ontwikkeling van Tulett en in een Scaroni-rol zou hij zomaar een rit kunnen winnen, maar dat eerste zou het rijden van de Tour de France voor hem ook zijn en de kans dat Tulett misschien een rit kan winnen is toch niet belangrijker dan de beste selectie voor de Tour de France?

Wat mij betreft ondenkbaar dat het werkelijk zo is gegaan.

Kelderfan
InigoMontoya
Waarom denk je dat Visma een vrije rol van Tulett in de Vuelta, dan belangrijker zou vinden dan de b...

Ik denk dat het belangrijk is om zo'n renner als Tulett erbij te hebben voor de kleine GT's en de monumenten.

En ja met Brennan en Nordhagen als belangrijke mannen voor de sprint en 't klassement heeft Tulett nu in de Vuelta de vrijheid om zelf te ontdekken hoever hij kan komen. In de TdF moet hij in dienende rol acteren. Hij heeft wel laten zien, dat hij in kleinere rondjes kan winnen en dat weegt zeker mee. Hij had in 1e. instantie meegegaan naar de TdF, maar Piganzoli heeft hem overvleugeld en dat is wel duidelijk, omdat Marc Reef Piganzoli heeft gebeld na de zege in de La Route en zijn bijdrage aan de zege van Jonas Vingegaard in de Giro

Kelderfan
InigoMontoya
Affini telt dan weer voor twee op zijn terrein, waardoor iedereen een plekje op zou schuiven en je s...

Sorry dat is zeker af te wachten, maar ik vind en denk, dat het gemis van Van Aert niet kan worden weggepoetst en dat is ook wat Marc Reef heeft gezegd.

InigoMontoya
Kelderfan
Ik denk dat het belangrijk is om zo'n renner als Tulett erbij te hebben voor de kleine GT's en de mo...

Oke, maar eerder beweer je dat Tulett zelf liever naar de Vuelta ging en ze daarom op zoek moesten naar iemand anders en toen bij Piganzoli kwamen.

Dat is wat ik een onrealistische gang van zaken vind.

Kelderfan
InigoMontoya
Oke, maar eerder beweer je dat Tulett zelf liever naar de Vuelta ging en ze daarom op zoek moesten n...

Ja, dat kwam omdat hij dat zelf heeft aangegeven.

InigoMontoya
Kelderfan
Ja, dat kwam omdat hij dat zelf heeft aangegeven.

Volgens mij heeft hij aangegeven dat hij naar de Vuelta zou gaan in een vrije rol. Ik kan mij niet herinneren dat Tulett heeft aangegeven dat ze hem hebben gevraagd om in de Tour de France te starten, maar dat hij zelf liever naar de Vuelta ging.

Poeksel

Goeie tijdrit van Hengeveld. Sneller zelfs dan De Vries.

Edit: kampioen zelfs. 1 - 2 - 3 Visma!

Laatst gewijzigd
Surprise Team TVL
Poeksel
Goeie tijdrit van Hengeveld. Sneller zelfs dan De Vries. Edit: kampioen zelfs. 1 - 2 - 3 Visma!

Knap gereden van de Visma Lab dames bij NK tijdrijden. Hele podium met Visma Lab dames. Petje af.

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel

Ik doe even een Kelderfannetje: zou Huub Artz niet een nuttige pion zijn? Bv voor Brennan, in zo'n Zwitserland-rit waar ze nu net te laat kwamen om te kunnen sprinten, of misschien meer in de laatste paar kilometer? Ben niet per se voor Nederlandse renners in de ploeg, maar als ze goed genoeg zijn vind ik het toch wel passen.

Laatst gewijzigd
InigoMontoya

Huub Artz zou een prima renner zijn in selecties rond Brennan. Ghostwriter is volgens mij ook mee.

1 2 ... 190 ... 272 273

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.