Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 192 ... 271 272
Tdola

Misschien valt t mee. Van idl

Pas later in de avond kwam er een update, wederom van journalist Lessi. Hij deelde mede: 'Affini is overgebracht naar het ziekenhuis van Mondovì voor onderzoek, waar de renner van Visma | Lease a Bike een code groen heeft gekregen.'
Deze code staat in een Italiaanse ziekenhuis bekend als 'niet-spoedeisende situatie of kleine ingreep'. Naar verluidt heeft Affini niets gebroken, maar Visma | Lease a Bike zal uiteindelijk het definitieve nieuws moeten brengen.

YogiBear
Lec_ver16
Ik snap niet waarom ze zo vasthouden aan Kelderman. Zijn prestatie in Zwitserland was vreselijk. Dat...

Ik ben heel benieuwd wat je bedoelt met overgeplaatst? Daarnaast lijk je te weten dat Visma geen andere aankopen gaat doen voor volgend seizoen. Graag je bron? En tot slot vraag ik me af waarom Visma geen bod uit zou mogen brengen op Seixas? En als dat werkelijk zo is, waar is die vergunning/toestemming/licentie te koop om dat wel te mogen doen? En wil je die boodschap dan ook even overbrengen aan Visma?

InigoMontoya
Lec_ver16
Ik snap niet waarom ze zo vasthouden aan Kelderman. Zijn prestatie in Zwitserland was vreselijk. Dat...

Kelderman is in selecties rond Vingegaard gewoon een uitstekende middenvelder. Een renner die zonder problemen drie weken op ieder terrein de eerste uren voor zijn rekening kan nemen. Dat zo'n knecht in staat is om elfde te worden in de ronde van Zwitserland is alleen maar een positief gegeven.

Maar goed, de Tour de France van 2031 gaan ze met hem niet winnen. Wat dat betreft begrijp ik dat je het vreselijk vond.

GlebS

Het voorwiel van Affini explodeerde in de eerste afdaling waardoor hij de controle over zijn fiets verloor en keihard op de weg en vangrail terecht kwam.

Ook als hij bij wonder niks gebroken heeft lijkt het me niet verantwoord om iemand die zo'n megaklap heeft gemaakt naar de Tour te sturen. Lichaam staat volledig in de herstelstand.

Laatst gewijzigd
AWestie

Hij heeft volgens de laatste update van TVL niks gebroken en blijven de boel monitoren

Turtleheads_up
GlebS
Het voorwiel van Affini explodeerde in de eerste afdaling waardoor hij de controle over zijn fiets v...

Voorband ontploft... Dat hoorde je 20 jaar terug toch zelden. De keerzijde van vooruitgang, zullen we maar zeggen.

En natuurlijk 'niemand zijn schuld', 'ploeg beschikt over het beste materiaal', 'hoe je ermee fietst speelt geen rol, bij zulke pech', 'kan iedereen gebeuren', 'dit kan op ieder parcours en wegdek gebeure', 'mechanieker treft zeker geen blaam' en 'al helemaal zeker is het niet de schuld van de bandenfabrikant'.

LaatsteWiel
InigoMontoya
Kelderman is in selecties rond Vingegaard gewoon een uitstekende middenvelder. Een renner die zonder...

Ik zie Kelderman wel als toegevoegde waarde in een ronde die je moet controleren, zoals hij vorig jaar in de Vuelta en Rex dit jaar in de Giro. Maar in de Tour lijken de eerste uren me voor UAE. Dan zie ik eerlijk gezegd niet echt meerwaarde in Kelderman, ook omdat hij niet echt een wringer is. 

InigoMontoya

Ik wel. Kelderman heeft meer dan genoeg inhoud en klasse om drie weken lang heel veel van het werk in de eerste uren op zich te nemen, of het nu ritten zijn die ze zwaar willen maken of niet, en daarmee kan hij anderen ontzien. Bijvoorbeeld de betere wringers en klimmers, die door dat werk tot in de finale bewaard kunnen worden.

LaatsteWiel
InigoMontoya
Ik wel. Kelderman heeft meer dan genoeg inhoud en klasse om drie weken lang heel veel van het werk i...

Hoe ontzie je anderen als je achter acht renners van UAE rijdt? Kelderman blijft een klasse renner maar tegenwoordig moet je toch specifieke kwaliteiten hebben om van meerwaarde te zijn. "Een grote motor" is in bepaalde contexten absoluut een kwaliteit, maar als je Armirail en Campenaerts al hebt is het meer van hetzelfde. En minder betrouwbaar.

LaatsteWiel

Die gaat de Tour niet halen lijkt me https://x.com/sandrogarzelli/status/2070199245450211379/video/1?s=46

Poeksel

Ik heb dit volgens mij nog niet gelezen dit jaar, maar als het zo warm blijft in Frankrijk, dat is in het voordeel van Vingegaard toch?

InigoMontoya

Armirail en Campenaerts zijn dan ook niet zonder reden opgenomen in de eerste selectie voor de Tour de France. Kelderman zou invaller nummer vier zijn, natuurlijk is dat niet iemand die onmisbare kwaliteiten toevoegt.

Ik stel enkel dat Kelderman een uitstekende middenvelder is voor selecties rond Vingegaard (overigens als antwoord op een opmerking die het noemen van Kelderman überhaupt vreemd vindt - misschien eerder iets om vragen bij te stellen, maar alla)

Visma is verder niet van plan om drie weken achter acht UAE-renners aan te rijden. Dat blijkt uit al hun beschouwingen over de afgelopen (ook de verloren) Tours. Ze willen hun stempel drukken op ritten en de koers zwaar maken. Kelderman past daar (ook als derde middenvelder) prima tussen en heeft gezien zijn (blijkbaar schandalige) optreden in Zwitserland ook de vorm om daarin zijn rol te spelen.

LaatsteWiel

Je stelde zelf eerder dat renners niet één op één zouden worden vervangen, maar dat gekeken werd naar de selectie als geheel. In een selectie met Armirail en Campenaerts voegt een diesel als Kelderman in een ronde die je hoogstwaarschijnlijk niet zelf hoeft te controleren m.i. weinig toe. Dan zou ik opteren voor Tulett (explosiever) of Lemmen (beter in positioneren en klom beter dan Kelderman in Zwitserland). Maar echt iets uit zal het niet maken.

InigoMontoya

Helemaal prima dat jij die keuze zou maken.

Ik benadruk slechts waarom Kelderman steeds genoemd wordt, als reactie op iemand die dat niet begrijpt.

Turtleheads_up
LaatsteWiel
Die gaat de Tour niet halen lijkt me https://x.com/sandrogarzelli/status/2070199245450211379/video/1...

Daar heb je gelijk in. Het is nog niet officieel gemeld, maar dat is ook het enige.

LaatsteWiel
InigoMontoya
Helemaal prima dat jij die keuze zou maken. Ik benadruk slechts waarom Kelderman steeds genoemd word...

Ook prima dat jij er anders over denkt 

AWestie
Poeksel
Ik heb dit volgens mij nog niet gelezen dit jaar, maar als het zo warm blijft in Frankrijk, dat is i...

Dat is ondertussen al achterhaald, zoals je merkt heeft Pogacar al een paar jaar uitstekende prestaties in zeer warme omstandigheden.

AWestie
Turtleheads_up
Daar heb je gelijk in. Het is nog niet officieel gemeld, maar dat is ook het enige.

Zo zie je maar weer dat verschillende ogen verschillend naar een filmpje kijken. Hij beweegt zijn schouders en nek al terwijl in de ambulance gereden wordt en heeft verder ook nul andere ondersteuning. Dat zie ik als goed nieuws, je wordt bij een val al heel snel vastgesnoerd en gestabiliseerd om zeker te zijn en zelfs daar is dus geen sprake van.

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel

Goed nieuws ja als in: teken van leven. Maar niks gebroken hebben is wel Iets anders dan volgende week aan de zwaarste wielerkoers van het jaar kunnen beginnen.

Tdola

Op basis van de beelden is toch niet in te schatten hoe t met affini gaat!?

Geen breuken en geen bewustzijnsverlies is iig positief. Verder is het gewoon even afwachten denk ik.

xistnc

Bedenk ook dat een ambulance in Italië vaak niks meer is dan transport naar het ziekenhuis.

Robert

Blijkbaar zowel inwendige als uitwendige hechtingen. Een diepe snijwond in de lies.

Dat klinkt niet erg positief voor deelname TdF.

blijft afwachten hoe ernstig het echt is.

madeinstars

Lemmen rijdt het NK niet, volgens de tweets van Visma... Dan lijkt het mij dat hij de Tour gaat rijden.

GlebS
madeinstars
Lemmen rijdt het NK niet, volgens de tweets van Visma... Dan lijkt het mij dat hij de Tour gaat rijd...

Hij staat er gewoon tussen in de lijst op de site.

Lemmen moet je verder echt helemaal niet willen in de Tour. Na Piganzoli de volgende onverwachte dubbelaar die je daarmee compleet sloopt. Zet nou gewoon Kelderman op de plek van Affini, zou ingewikkeld zou het allemaal echt niet moeten zijn voor de ploeg... 

mitchel_91
madeinstars
Lemmen rijdt het NK niet, volgens de tweets van Visma... Dan lijkt het mij dat hij de Tour gaat rijd...

Inderdaad. Lemmen zal de vervanger zijn van Affini, indien die (wat er op lijkt) niet gaat. Toch opvallend te noemen. 

1 2 ... 192 ... 271 272

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.