Van nature ben ik vrij optimistisch, maar voor het meerijden van Affini in de Tour, zie ik het somber in. De eerste berichtgeving was optimistisch over de schade die Affini heeft opgelopen. Maar als later artikelen leest over de toedracht van de val en de gevolgen in o.a. IDL dan is de klap enorm geweest. Snijwonden in de lies.
Als ze Van Aert uit de Tour houden voor zijn eigen gezondheid, dan verwacht je dat ze Affini ook in bescherming moeten nemen. Het lichaam heeft een enorme klap gehad, heeft dus wat dagen rust nodig om te kunnen herstellen. Zo net voor de Tour natuurlijk niet ideaal, om in topvorm aan de start te kunnen staan.
Eventuele goede vervangers wordt lastig. Deze Powerman is niet zo snel te vervangen, als motor in de ploegentijdrit en daarnaast een belangrijke piloot om uit het gedrang te blijven in vlakkere races voor Jonas. Lemmen of Kelderman zouden optie kunnen zijn, maar je boet wel in op specifieke kwaliteiten van Eduardo.
Kelderman heeft laten zien, dat hij ook op 't vlakke uit de weg kan en ook het tijdrijden zal hij niet zijn verleerd.
Hij staat wel met o.a. Bart Lemmen ingeschreven (volgens de eigen site) voor 't NK. De enige die ontbreekt bij de nationale kampioenschappen is Ben Tulett. Zou dat betekenen? Met Affini kun je geen rekening mee houden; gezien zijn zware val.
Hopelijk kan hij in de Vuelta Brennan bijstaan.
Wilco is een klasse renner, die zeker op het vlakke zijn mannetje kan staan en in goede doen een goede tijdrit kan afwerken. Maar de specifieke kwaliteit van Affini naast tijdrijden, is uit het gedrang houden van Jonas in vlakke etappes. Daar is Wilco beduidend minder in.
Bij een groot bedrijf waar ik werkte, was elk jaar een Tour de France Pool. Ik werd overgehaald mee te doen. Ik koos heel onverstandig voor extreem veel sprinters en daarnaast een aantal goede klimmers. Maar bijna geen Algemeen Klassement renners. Het werd een Tour de France met enorm veel massasprints, erg veel ontsnappingen in de bergen en de doorbraak van een aantal klimmers die ik bij toeval had geselecteerd. Tot mijn verbazing won ik de Pool.
Ik ging me verdiepen in het wielrennen en volgde diverse wielrenners. Ik werd fan van Wout van Aert en zag zijn klasse al, toen hij nog niet voor Visma Lab (en vorige sponsors) uitkwam. Ik volgde het Amerikaanse circuit en werd ook een fan van Sepp Kuss. Later kwamen deze toppers uit voor wat nu Visma is. Zo werd ik fan van Visma Lab en ben ik wielrennen goed gaan volgen.
Met nu wel meer kennis van het wielrenen, is het nooit meer gelukt een wielrenpool te winnen. Wel vaak hoog geëindigd. Hoop nog mooie tijden met Visma Lab mee te maken.
Mooie story, dank! :) Ik won ooit een 15e prijs of zo in de wielerrevue-poule. Dat was best een dingetje. sind ik meer fan-achtig bezig ben met Wva, Visma e.d. win ik nooit meer wat...
13 miljoen??? Per... (4) jaar hoop ik. Anders word ik erg snel voor de invoering van budget-regels. je kunt dat bedrag namelijk nooit terugverdienen. In het voetbal en ook Amerikaanse ploegsporten zijn er daarom regels voor fair play gemaakt.
Maar ja, ik ben wss naïef.
Het is niet langer Seixas or bust maar door Seixas bust. Jij wil de ploeg niet redden maar naar de kloten helpen.
Zo'n bedrag is tegenover de prestaties van Vingegaard en Van Aert en binnen de cultuur van de ploeg niet te rechtvaardigen.
Misschien wilt u de harde realiteit niet accepteren dat noch Nordhagen noch Piganzoli ooit de Tour de France zullen winnen. Ze zijn zelfs nog mijlenver verwijderd van het niveau waarop ze nu kunnen concurreren met wielrenners van dezelfde leeftijd.
Red Bull stapte in bij een ploeg waar de renner die na anderhalf jaar sponsoren voor de ploeg meedeed om het podium in de Tour de France, die stap pas op zijn 24ste zetten. Onvoorstelbaar volgens jou dat soort ontwikkelingen, maar voorlopig hetgeen voor de sponsor de meeste aandacht heeft gegenereerd.
Decathlon stapte in een ploeg waar degene die de toekomstplannen van de ploeg de komende tien jaar in zou kunnen vullen, wellicht binnenkort weg is.
Ineos heeft al jaren grootste plannen, daar kwam weinig van terecht, maar nu hebben ze natuurlijk een nieuwe sponsor, omdat ze in 2032 de Tour de France gaan winnen met Noval.
Ik probeer het echt serieus te nemen hoor, echt.
Dat zou voor Lemmen natuurlijk een mooie beloning zijn, echter maak je de ploeg met vijf dubbelaars wel heel kwetsbaar voor minder worden gedurende de drie weken. Zeker voor een ploeg die de tegenstand het liefst uit wil knijpen.
Jorgenson, Armirail en Hagenes straks de enige die 'fris' aan de Tour de France starten. Maar goed, ze zullen wel weten wat ze doen.
Heel bijzonder dat ze mogelijk met 5 renners uit giro naar de tour gaan, waarbij piganzoli en lemmen verre van ideale voorbereiding hebben gehad.
En kelderman die reserve zou staan, die dan evt tot 2x gepasseerd wordt is ook wel bijzonder.
Als ze lemmen laten passen voor nk vrees ik dat kans dat affini meegaat naar tour kleiner dan 50% is.
Exact! Wanneer iemand maar èèn verhaal heeft en werkelijk alles zich enkel daarbinnen af kan spelen, dan moet dat verhaal wel heel sterk (en genuanceerd) in elkaar zitten, wil iemand geen onzin verkopen.
"Sadistische" keuze om Lemmen de Tour te laten rijden. Kelderman was de logische keuze, las ik hier. O wacht. (Toch wel benieuwd hoe degene die doorgaans veel vertrouwen in het plan van de ploeg hebben en mij in de hoek zetten toen ik zei dat ik Lemmen zou kiezen hier nu naar kijken.)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.