Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 194 ... 310 311
InigoMontoya
LaatsteWiel
"Sadistische" keuze om Lemmen de Tour te laten rijden. Kelderman was de logische keuze, las ik hier....

Kelderman had een logischere opbouw richting de Tour de France. Dat was mijn opmerking waar jij tegenin dacht te moeten gaat en dat werd vervolgens een pagina lange discussie (terwijl 'begrijp me niet verkeerd' jij eigenlijk ook wel begreep waarom de opbouw van Kelderman eigenlijk logischer was). Ik zou niet weten waarom ik daar anders over zou moeten denken. 

Dit is net als bij Piganzoli gewoon een keuze voor kwaliteit, niet voor renners met de meest logische opbouw richting de Tour de France. Daarmee zijn het keuzes met een (wellicht berekend) risico op vorm verval in de komende weken. Dat is hier aangehaald voor de keuzes bekend werden, dat werd herhaald toen Piganzoli de plek van Van Aert in ging nemen en is nu niet anders.

Ik vraag mij derhalve andermaal af waarom jij voor deze polemische insteek kiest, doet alsof er nu oude discussies in een ander licht bekeken moeten wordenals, en niet gewoon bij de inhoud van de daadwerkelijke posts kunt blijven. Begint een beetje voorspelbaar te worden.

LaatsteWiel

Mijn argument was inhoud: wielrennen is een vrij simpele sport van hard op de pedalen drukken en Lemmen deed dat in Zwitserland harder dan Kelderman. Al dat polemisch gespeculeer over opbouw - en by default tegen mij in gaan, pardon "Oprechte Discussie" - kwam van jou. Maar ben blij dat je er nu ook van uit gaat dat de ploeg weet wat ze doen.

Lec_ver16

Ik ben absoluut tegen Lemmens deelname aan de Tour. Met vijf van de acht renners die Giro d'Italia-benen hebben, is het extreem riskant. Ik hoop dat ze rationeel nadenken en hun opties heroverwegen. Ik denk dat Affini vervangen moet worden door een renner met vergelijkbare kwaliteiten. We hebben geen behoefte aan nog een klimmer.

Overigens won Benjamin Noval vandaag met vier minuten voorsprong na een solo-aanval van 30,5 kilometer. Misschien moet Visma een bod op hem uitbrengen.

InigoMontoya
LaatsteWiel
Mijn argument was inhoud: wielrennen is een vrij simpele sport van hard op de pedalen drukken en Lem...

De hele discussie ging over welke opbouw richting de Tour de France logischer was. Begrijp me niet verkeerd, maar daar is met deze keuze werkelijk niets aan veranderd.

Ik vind het vervelend voor je hoor dat je het gevoel hebt dat ik de hele tijd tegen jou aan het ingaan ben.

De realiteit van de laatste weken is echter toch echt dat jij zelf degene was die discussies met mij op ging zoeken over wereldschokkende opmerkingen als: Kelderman die een logischere opbouw had richting de Tour de France dan Lemmen, dat twee sprintritten en een aanvallende bergrit rijden tegen WT-onwaardige tegenstand, minder zwaar is dan ruim drie dagen volle bak voor ritwinst rijden in Zwitserland of de gewaagde bewering dat Kelderman een uitstekende middenvelder is.

Het staat je natuurlijk vrij om tegen uitspraken in te gaan waar je het niet mee eens bent, maar als je zulke discussies steeds beëindigt met het gevoel dat ik jou moet hebben, dan kun je wellicht beter je momenten wat zorgvuldiger kiezen. Volgens mij zoek je het dan namelijk echt zelf op.

Laatst gewijzigd
Tdola

Iemand enig idee waarom kruijswijk niet op startlijst nk staat?

Poeksel

Vijfde reserve voor de Tour? Nog voor Kelderman?

Kelderfan
Poeksel
Vijfde reserve voor de Tour? Nog voor Kelderman?

Kruijswijk voor Kelderman. Het wordt steeds gekker of wordt Kelderman de nieuwe kopman in de kleinere rondjes.

Raaaaaadt

De discussie 'logische opbouw' is hier toch helemaal geen relevante? Het is namelijk een onvoorziene situatie waarmee je te maken krijgt, dan moet er altijd afgeweken worden van wat logisch is. 

Affini mee vind ik persoonlijk een heel logische keuze, kijkend naar de specifieke kwaliteiten die hij heeft. 

Dat nu Lemmen meenemen ipv Kelderman of Tulett vind ik ook te verdedigen. Zeker een Tulett heeft heel andere kwaliteiten dan Affini. Lemmen is denk ik wat meer multi inzetbaar of een Amirail of Campenaerts wordt misschien anders ingezet en dan neemt Lemmen hun oorspronkelijke rol over. 

Is de combinatie Giro - Tour te zwaar? Met de huidige kennis van voeding en herstel is dit veel beter te doen dan 10 jaar geleden. Er is echt heel veel winst behaald op deze terreinen en daardoor wordt het ook voor jongere renners tegenwoordig steeds toegankelijker (ik zeg niet gemakkelijker) om op jonge(re) leeftijd een GT te rijden. Fysiek gezien is de combinatie zeker voor knechten (niet elke dag vol aan de bak) prima te doen. 

Is het programma van Lemmen sadistisch? 

Geen idee, dat moeten we hem vragen? 😂 Maar ik denk vooral dat het mentaal best pittig is om continu die topprestatie te moeten leveren. 

Raaaaaadt
Lec_ver16
Ik ben absoluut tegen Lemmens deelname aan de Tour. Met vijf van de acht renners die Giro d'Italia-b...

Noval heeft getekend bij Ineos en rijdt daar vanaf 2027. Leg me eens uit hoe je dat precies voor je ziet?

Lec_ver16
Raaaaaadt
Noval heeft getekend bij Ineos en rijdt daar vanaf 2027. Leg me eens uit hoe je dat precies voor je...

In een wereld waar contracten worden verbroken, zal Visma hem op de middellange termijn goed in de gaten moeten houden.

Laten we niet vergeten dat Visma door falend scoutingsbeleid alle jonge talenten die de afgelopen jaren zijn opgedoken, door de vingers heeft laten glippen.

Laatst gewijzigd
InigoMontoya

Ohja, ik was het net weer even vergeten.

Maar je vertelt ons nu dus dat je die renners ook later nog kunt contracteren?

AWestie

Ik zou willen dat ik zo zelfverzekerd in de toekomst kon kijken

Poeksel

Probleem opgelost, scouting is nergens voor nodig. Gewoon als ze goed blijken te zijn een vet contract aanbieden.

Kelderfan

Lees ik falend scouting; kunnen wij niet helpen 't probleem op te lossen.

YogiBear

Discussie over Kelderman in de Tour ook beslist. Hij gaat niet en is ook geen kandidaat geweest volgens zijn eigen woorden. Heeft ook geen goede voorbereiding gehad. Duidelijker kan het niet.

Kelderfan
YogiBear
Discussie over Kelderman in de Tour ook beslist. Hij gaat niet en is ook geen kandidaat geweest volg...

Alleen is hij wel de enige gele bij in 't NK, die tot nu toe meedoet.

YogiBear
Kelderfan
Alleen is hij wel de enige gele bij in 't NK, die tot nu toe meedoet.

En wat heeft dat er mee te maken. Ik heb het niet over het NK, maar over de TdF discussie. Is een ander onderwerp.

Kelderfan

Ook bij 't NK wordt de vraag gesteld. Is de scouting wel in orde bij de gele bijtjes.

AWestie
Kelderfan
Ook bij 't NK wordt de vraag gesteld. Is de scouting wel in orde bij de gele bijtjes.

Als je op de commentatoren doelt: die hebben het over de prioriteiten van de ploeg, nul over scouting. Wordt hier ook veel verward: de scouting van de ploeg is zeer onderbouwd als je Broe een beetje volgt. Over de gekozen prioriteiten kan je het als volger dan oneens zijn met hun beleid.

YogiBear
Kelderfan

Wederom, je haalt twee onderwerpen door mekaar; scouting is iets anders dan keuzes maken en prioriteiten maken. Je moet niet hetgeen je wilt horen verwarren met hetgeen wordt gezegd.

AWestie

Kelderman heerlijk hard op de Oude Holleweg.

wel jammer dat Graat op zijn trainingsbergjes niet ook bovendrijft

Kelderfan
AWestie
Kelderman heerlijk hard op de Oude Holleweg. wel jammer dat Graat op zijn trainingsbergjes niet ook...

Kelderman de man. Wauw#

madeinstars

Jongens, vandaag zijn we even allemaal Kelderfan. Een grootse dag voor onze favoriete onnavolgbare poster.

BraboCycling

Echt grandioos dit. Heel mooi en zo verdiend voor deze krijger. 

AWestie

Hij is in vorm. Eeuwig zonde wat mij betreft dat Wilco een goede voorbereiding op een Tour wil hebben en zich eigenlijk niet echt in de rol van invaller kan instellen. Woorden die hij vaker gebruikte als hij hypothetisch kon invallen voor een grote ronde.

1 2 ... 194 ... 310 311

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.