Hij bewijst dat hij een aanloop heeft meegemaakt waarmee hij prima naar de Tour zou kunnen. Wilco zal snappen dat het Rood-Wit-Blauw een extra argument is om alsnog te starten, mocht Affini afhaken. Lijkt me met het oog op de TTT ook wat nuttiger dan de uitgewrongen Lemmen of de lichtgewichten Tulett en Nordhagen.
Of zou Tim Rex nog een optie zijn?
Anyway, voor nu maar even vooral de aanstaande NK-zege vieren. Hup Wielco, hup!
Het eventueel opstellen van Lemmen sadistisch vinden maar wel met Tim Rex op de proppen komen: wonderlijk.
Het wordt gewoon Affini (lijkt uitgesloten qua verwondingen en niet kunnen fietsen) of Lemmen.
En ontzettend mooi dat Kelderman na veel tegenslagen toch nog zijn loopbaan bekroont met de mooiste trui.
Prachtige overwinning van Wilco!
Dat interview na afloop geeft wel perfect de persoon en renner Wilco Kelderman weer. Die jongen is al zijn hele carriere zo veel beter dan hij zelf door heeft. Ook nu roept hij weer dat hij helemaal niet echt goed in vorm terwijl hij dat overduidelijk wel is. Hij kan prima naar de Tour als hij had gewild. Eigenlijk eeuwig zonde dat die jongen veel te lief is, je had hem toch net een tikkeltje meer winnaarsmentaliteit gegunt. Maarja, iemands karakter kan je niet veranderen.
Het is geen geheim dat hij de Tour een crime vindt. Mag je alles van vinden maar ik ben blij dat de ploeg naar hem luistert, de Tour rijden zonder dat hij er zich echt op kan voorbereiden is geen succes.
Beter om hem nu een programma te laten rijden waar hij zijn ei kwijt kan. De eerste beloning is er al. Genoten van deze overwinning maar vooral de manier waarop.
Interview kelderman niet naar tour is duidelijk, dus daar hoeven we t niet meer over te hebben.
Echter
Vuelta: Brennan, van aert, tulett, nordhagen duidelijk. Kruijswijk ook (zou ik zelf echter niet voor kiezen, maar begrijp t gezien carrière).
Dan nog 3 plekken. Ik hoop huising iig voor ontwikkeling. Andere opties lemmen/affini, fiorelli, kelderman, misschien laporte. Mgl graat (denk te weinig laten zien). Evt armirail voor de dubbel.
Eens en jammer dat hij niet mee gaat naar de TdF; maar ik heb zelf ook Lemmen als ideale man voor de TdF gekozen. Hij mag 't laten zien.
Want in de Giro heeft hij laten zien de nodige stappen te hebben gezet.
Lemmen hoeft niet meer, want die gaat naar de TdF. Over blijven dan Affini/ Armirail, Graat die wel zeker heeft laten zien, dat hij van grote waarde is voor Nordhagen en ook voor Tulett, Huising die Brennan goed kan afzetten. Dan is 't lijstje wel gevuld met Tulett, Affini/Armirail, Brennann, Graat, Huising, Kruijswijk, Nordhagen en Van Aert.
"Ik heb me namelijk niet voorbereid op de Tour. Ik ben wel in goede doen, maar de jongens die al maanden bezig zijn met de Tour, zijn er wel klaar voor.”
Kelderman zelf over zijn voorbereid in vergelijking met renners die zich daar al maanden op voorbereiden. Ontzettend relevant voor een discussie die zijn voorbereiding vergeleek met die van Lemmen.
“Er zijn ook nog andere wedstrijden en doelen. Mijn doel was aanvankelijk om te presteren in de Giro d’Italia, maar daar ben ik uitgevallen. Ik heb daarna de Ronde van Zwitserland gereden. Ik heb daar alles gegeven, maar was nog niet top."
Vervolgens bevestigd hij dat zijn vorm nog in opbouw is, waarmee dit echt een geweldige dag is om terug te komen op opmerkingen die gingen over hoe je zou inschatten dat zijn vorm zich de komende maand zou ontwikkelen.
Morgenstern: "Kelderman heeft logische opbouw richting de Tour."
Kelderman zelf: "Ik heb me niet voorbereid op de Tour en het is nooit de bedoeling geweest dat ik die zou rijden."
Morgenstern: "Ze je wel ik heb gelijk."
Oprechte Discussie LOL
Kelderman heeft in gelijking met Lemmen een logischere opbouw richting de Tour de France. Dat was mijn opvatting. Nergens iets over Kelderman die zich perfect heeft voorbereid op de Tour de France; zou ook vreemd zijn voor iemand die Tulett al niet verwachtte omdat hij niet mee was op hoogtestage.
Andermaal lukt het jou dus om mijn mening op je eigen manier weer te geven. Je blijft dat doen, maar je bereikt er niet mee wat je er mee denkt te bereiken.
Laten wij daar nu maar over ophouden. Kelderman heeft na zoveel jaar niet nu toch 't NK binnengehaald en dat op een Pogacar manier.
Ik had persoonlijk wel graag Kelderman zien acteren in de TdF; maar gelukkig is Lemmen ook geen verkeerde in die rol om Jonas Vingegaard bij te staan. Misschien is de stem van Jonas weldoorslaggevend in deze.
Brennan inderdaad voor de zoveelste achtereenvolgende keer door het ijs gezakt. Op dit parcours, met deze zeer zwakke tegenstand, én met een paar sterke ploeggenoten in dienst moet hij dit gewoon vrij eenvoudig winnen. Maar hij eindigt nota bene nog achter een paar clubrenners.
Hoe veel signalen dat het echt helemaas mis zit bij hem heeft de ploeg nou nog nodig. Het is gekmakend hoe ze omgaan met zo'n supertalent.
Zelfs toen ik voor je naging hoeveel calorieën renners in bepaalde koersen hadden verbruikt vond je m'n argumenten niet inhoudelijk (waarschijnlijk vooral omdat het weerlegde wat jij meende), dus vergeef me dat ik niet zo zwaar til aan jouw oordeel over mijn bijdrages.
Voor mij is de inhoudelijke conclusie dat reserves - dus zowel Kelderman als Lemmen - per definitie geen perfecte voorbereiding / opbouw hebben, en dat ze dan maar de renner kiezen die het beste niveau haalt / goed in vorm is (of die nu een paar koersdagen meer of minder in de benen heeft. En voor wie de Giro (klom beter dan Campenaerts) en Zwitserland (klom beter dan Kelderman) keek, wist dat Lemmen oproepen echt geen wilde gok zou zijn. Ik denk dat jij je hier eigenlijk ook wel in kunt vinden. We zullen de Tour even moeten afwachten voor de wijsheid achteraf, maar ik heb er voor wat betreft Lemmen wel vertrouwen in. Het zal je echt geen gele trui kosten of opleveren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.