Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 196 ... 310 311
Turtleheads_up
GlebS
Brennan inderdaad voor de zoveelste achtereenvolgende keer door het ijs gezakt. Op dit parcours, met...

Brennan wint de pelotonsprint. Van o.a. Turner. Dat is zo slecht niet, gezien ook een ploeggenoot vooraan.

Een van zijn betere prestaties toch, wat mij betreft, sinds KBK.

Turtleheads_up
GlebS
Brennan inderdaad voor de zoveelste achtereenvolgende keer door het ijs gezakt. Op dit parcours, met...

Brennan wint de pelotonsprint. Van o.a. Turner. Dat is zo slecht niet, gezien ook een ploeggenoot vooraan.

Een van zijn betere prestaties toch, wat mij betreft, sinds KBK.

LaatsteWiel
Turtleheads_up
Brennan wint de pelotonsprint. Van o.a. Turner. Dat is zo slecht niet, gezien ook een ploeggenoot vo...

Je hebt duidelijk alleen de uitslag bekeken en niet de koers. Geen probleem, maar in dit geval geen basis voor een gedegen conclusie.

GlebS
Turtleheads_up
Brennan wint de pelotonsprint. Van o.a. Turner. Dat is zo slecht niet, gezien ook een ploeggenoot vo...

Om nou een 14e plek na een nikszeggend sprintje op minuten van de winnaar te bestempelen als "zo slecht nog niet" is vrij bijzonder.

Hij werd er behoorlijk vroeg in koers gewoon hard afgereden terwijl er een aantal totaal onbekende clubrenners nog wel mee konden. Sorry hoor, maar dat kan je echt met geen mogelijkheid als iets positiefs of bemoedigends zien.

Laatst gewijzigd
Turtleheads_up
LaatsteWiel
Je hebt duidelijk alleen de uitslag bekeken en niet de koers. Geen probleem, maar in dit geval geen...

Toch wel wat gezien, maar geen Brennan. Een beetje Belgisch koersverloop. Je kunt Merlier toch moeilijk verwijten dat ie slecht rijdt momenteel.

InigoMontoya
LaatsteWiel
Zelfs toen ik voor je naging hoeveel calorieën renners in bepaalde koersen hadden verbruikt vond je...

Ik gaf in die discussie aan dat wanneer je het gegeven van het verbruik dat je op strava kunt vinden van de renners, naast de koerswijze in die ontploffde openingsrit in Zwitserland en de sprint rit in Frankrijk ligt, dat je dan twijfels zou mogen hebben over de waarde van het eerste gegeven als (absolute) maatstaf van de zwaarte van die ritten voor respectievelijk Lemmen en Piganzoli. Daarmee neemt ik die gegevens gewoon aan en inhoudelijk mee. Ik heb werkelijk nooit gezegd dat jouw bijdrage rond de calorieën in die discussie niet inhoudelijk zou zijn. Ik begrijp er weinig van waarom dat er bij jou van wordt gemaakt.

Wat mij betreft beginnen deze uitwisselingen enigzins tragische vormen aan te nemen op deze manier; door steeds op deze manier terug te komen op eerdere discussies, waarbij mijn bijdragen worden getransformeerd tot iets wat ik niet heb gezegd, roep je bij mij slechts het gevoel op dat je op zoek bent naar iets anders dan een inhoudelijke discussie.

Mocht dat echter werkelijk zijn waar je naar zoek, en dat wil ik gerust van je aannemen, begrijp dan ook dat zo'n discussie van mijn kant bijzonder lastig aan te vangen is wanneer mijn eigen mening constant wordt verdraaid. Wat mij betreft is dat geen basis voor een oprechte discussie.

LaatsteWiel
Turtleheads_up
Toch wel wat gezien, maar geen Brennan. Een beetje Belgisch koersverloop. Je kunt Merlier toch moeil...

Precies wat ik zei: je hebt de uitslag gezien, niet de koers - anders zou je deze vergelijking niet maken. 

LaatsteWiel
InigoMontoya
Ik gaf in die discussie aan dat wanneer je het gegeven van het verbruik dat je op strava kunt vinden...

Niet zo hard in deze vlek wrijven joh. Je was echt niet de enige die Kelderman een logischer keuze vond (en zeker niet degene die een keuze voor Lemmen "sadisme" noemde). Ik reageerde niet op je en noemde je naam niet toen ik me afvroeg hoe degene die mijn Lemmen-suggestie wegwuifden daar nu over dachten. En toch voel je je blijkbaar enorm aangesproken. 

InigoMontoya
LaatsteWiel
Niet zo hard in deze vlek wrijven joh. Je was echt niet de enige die Kelderman een logischer keuze v...

Werkelijk niets in de post waar je op reageert gaat over Kelderman.

Surprise Team TVL

Wilco Kelderman is een enorm sympathieke wielrenner. Leeft echt voor het wielrenner, kan enorm afzien en is vooral een liefhebber. Daarom is deze Nationale titel hem enorm gegund. Wat reed Wilco sterk vandaag. 

Kelderfan
LaatsteWiel
Precies wat ik zei: je hebt de uitslag gezien, niet de koers - anders zou je deze vergelijking niet...

Ik heb ook al eens aangegeven dat Rowe niet zou misstaan in het team 2027; dat hij in dit veld slechts 4e. wordt is natuurlijk niet toppie maar toch doet dit talent 't prima.

Kelderfan

Jonge ploegmaat legt uit waarom Wilco Kelderman 'fantastisch' is; Huising is net zo verbaasd als de mannen naast de wedstrijd; want ja zijn 1e. zege in lijn. Hopelijk volgen er nu meer. Go, go Wilco Kelderman.

LaatsteWiel
InigoMontoya
Werkelijk niets in de post waar je op reageert gaat over Kelderman.

Het begon allemaal met dit soort wijsheden van jou (zie citaat onder, van jou dus, vorige week).

Meestal heb je erg veel vertrouwen in de ploegleiding, maar nu ze ongetwijfeld met diezelfde wijsheid een andere keuze maken dan jij, zou ik zelf iets minder hoog van de toren blazen, geloof ik. Maar jij doet er gewoon nog een schepje bovenop.

Of denk je nu wel opeens dat de ploegleiding maar wat doet?

"Ik bleef inderdaad geconfronteerd worden met argumenten tegen mijn opmerking dat de opbouw van Kelderman richting de Tour de France logischer was, dan die van Lemmen. Ik kon zelf weinig goede onderbouwing bedenken bij die tegenwerpingen."

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel
Kelderfan
Ik heb ook al eens aangegeven dat Rowe niet zou misstaan in het team 2027; dat hij in dit veld slech...

Ik heb hem nog niet vaak gezien maar vandaag was hij heel sterk en reed aanvallend. Was in een groepje vooruit toen de latere winnaar Fred Wright van achteruit doortrok. Op dat moment zat Brennan in diens wiel. Het leek er niet op dat uitsturen een tactische keuze was. Anders was het onnozel.
Brennan maakte sowieso een paar gekke moves, voelde de momenten niet goed aan, zit er duidelijk niet lekker in. Maar dat hangt vaak toch samen met de benen en het vertrouwen niet hebben. Hoop dat er beterschap komt want dit is jammer om te zien.

Laatst gewijzigd
GlebS

Met Rowe is het plan dat hij in principe pas in 2028 de overstap naar het WT-team maakt.

Al zou het ook nog kunnen dat ze hem uit pure noodzaak alsnog doorschuiven voor 2027 samen met Barry. Aangezien de ploeg tot nu toe door letterlijk al hun transfertargets is afgewezen en het dus zo maar zou kunnen gebeuren dat ze geen andere opties meer hebben om de ploeg voor 2027 te vullen.

Laatst gewijzigd
InigoMontoya
LaatsteWiel
Het begon allemaal met dit soort wijsheden van jou (zie citaat onder, van jou dus, vorige week). Mee...

Volgens mij heb ik al deze vragen reeds inhoudelijk beantwoord.

Ik blijf van mening dat de opbouw van Kelderman in de laatste maanden een logischere is richting de Tour de France dan die van Lemmen (en Piganzoli). De redenen waarom ik die opvatting heb kun je teruglezen.

Het gegeven dat Visma renners selecteert als invallers voor de Tour de France, die tussen Giro en Tour de France nog hebben gekoerst en niet aanwezig waren in Tignes, vind ik een risico in zich hebben op vorm verval.

Ik zou niet weten waarom dat vragen op moet roepen, of waarom de enige conclusie kan zijn dat ik dus vanaf nu moet denken dat ze maar wat doen.

Laatst gewijzigd
Murcia
GlebS
Met Rowe is het plan dat hij in principe pas in 2028 de overstap naar het WT-team maakt. Al zou het...

Graag een lijst met al die targets plus de bronnen die je hebt. Want afgezien van Hindley en Benson is er verder niet veel te melden. Kan ook niet omdat ze al 27 renners hebben vastliggen.

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel
InigoMontoya
Volgens mij heb ik al deze vragen reeds inhoudelijk beantwoord. Ik blijf van mening dat de opbouw va...

Zelfs als een renner zelf zegt dat hij zich niet heeft voorbereid op de Tour toch stug volhouden dat hij écht een logischer opbouw had richting de Tour: het is weinigen gegeven, vermoed ik. 

(Gaat natuurlijk in hoge mate om wat wij niet zien hè, namelijk niet welke wedstrijden ze rijden maar welke trainingen ze doen. Dat Kelderman Zwitserland reed - ook zo'n specifieke voorbereiding zei hij vandaag - zegt dus weinig tot niks. Vraag Owain Doull maar.)

Kelderfan
Murcia
Graag een lijst met al die targets plus de bronnen die je hebt. Want afgezien van Hindley en Benson...

Precies en dat was ook de reden, dat ik nog steeds niet begrijp, waarom jongens Doull en Fiorelli voor twee zijn gecontracteerd. Want Rowe en ook Patrik Goszczurny kloppen toch aan de deur en kennelijk tevergeefs of een jaar later.

GlebS
Murcia
Graag een lijst met al die targets plus de bronnen die je hebt. Want afgezien van Hindley en Benson...

De bronnen zijn mijn eigen ogen en oren. Als je je al decennialang in het wereldje begeeft bouw je vanzelf connecties op en zie en hoor je nog wel eens wat. Uiteraard ga je me toch niet geloven, maar bij deze alsnog een (niet uitputtend) lijstje waarvan ik zo on top of my head weet dat de ploeg een concreet contractvoorstel heeft gedaan, zo sympathiek ben ik dan ook weer wel:

Hindley, van Eetvelt, Bittner, August, Sheffield, Bernal, Crabbe, Vernon, Frigo, Seixas(ja, echt), Double, Tobias Halland Johannessen, Wærenskjold.

Laatst gewijzigd
InigoMontoya
LaatsteWiel
Zelfs als een renner zelf zegt dat hij zich niet heeft voorbereid op de Tour toch stug volhouden dat...

Lemmen (en Piganzoli) hebben zich ook niet voorbereid op de Tour de France, dus dat gegeven is niet relevant binnen de vergelijking tussen Kelderman en Lemmen.

Ik vergeleek een renner die een maand stevig had getraind en in Zwitserland min of meer hervatte (naar eigen zeggen met een vorm in opbouw), met een renner die Giro en Zwitserland beide reed.

Dat eerste is wat mij betreft overduidelijk een logischere opbouw richting Tour de France. Dat wil verder niet zeggen dat daarmee dat de enige denkbare opties zou kunnen zijn; genoeg andere argumenten die mee kunnen wegen en doorslaggevend kunnen zijn.

InigoMontoya
Kelderfan
Precies en dat was ook de reden, dat ik nog steeds niet begrijp, waarom jongens Doull en Fiorelli vo...

Afgelopen winter gaf je aan dat je William Smith naar de WT-ploeg had willen halen in plaats van Fiorelli (ik meen op basis van èèn koers samen met Brennan). Die jongen had je volgens de regels ook een tweejarig contract moeten geven, dus dit argument vind ik wat goedkoop om steeds in te zetten.

Murcia
GlebS
De bronnen zijn mijn eigen ogen en oren. Als je je al decennialang in het wereldje begeeft bouw je v...

Jouw oren en ogen zijn geen verifieerbare  bronvoor mij. Iedereen kan een lijstje neerplempen die een mix zijn van geruchten en wishful thinking van een forum lid. Als je slechts voor 2 versterkingen gaat zit je niet achter veel renners aan. Het beste voorbeeld daarvan is je fantasie over Frigo. De ploeg zocht of zoekt voor 2027 naar een sprinter en Yates vervanger. Dus nee, dan kom je nooit uit op deze Italiaan.

AWestie

Doet een ploeg niet altijd zoveel voorstellen? Kan ik best begrijpen in zo'n kleine markt, beetje kansen spreiden. En dan is je succesrate altijd best laag lijkt me?

Vroeger ontstond het gerucht dat iedereen en z'n moeder werd aangeboden bij de ploeg, hoeveel is daar van over? Als je bijvoorbeeld met Yates nog hoort dat hij elders beter kon krijgen heeft de ploeg nog steeds aantrekkingskracht. Maar is hun type misschien niet zo n match meer?

Ik kan het lijstje ook niet verifiëren, maar de info an sich doet me nadenken. Ik weet echt te weinig van dat transferwereldje, behalve o.a. hoe mediadynamiek in algemene zin daarover kan werken.

Laatst gewijzigd
Raaaaaadt
LaatsteWiel
Zelfs als een renner zelf zegt dat hij zich niet heeft voorbereid op de Tour toch stug volhouden dat...

Dat kan toch beide het geval zijn?

Dat Kelderman niet op de reservelijst stond en geen specifieke opbouw naar de Tour heeft gedaan (zijn eigen woorden vandaag) en daarnaast dat Inigo het programa van Kelderman toch logischer vond dat dat van Lemmen (en Piganzoli)? 

Aangezien ze het alle drie niet op de eerste lijst stonden (en Kelderman ook nooit op een lijst heeft gestaan) is het niet vreemd dat ze alle drie geen specifieke voorbereiding op de Tour hebben gehad. En dat Inigo op basis van kennis (of een gebrek aan ;-)), ervaring, onderbuikgevoel of iets anders de veronderstelling doet (en dat ook probeert te onderbouwen, of je het er mee eens bent of niet is minder relevant denk ik) dat Kelderman een logischere opbouw had, het zij zo. 

Maar mag ik nu een suggestie doen? Move on. Stop met elkaar vliegen afvangen. Let's agree to disagree, dan kunnen we weer een volgende discussie opstarten. 

1 2 ... 196 ... 310 311

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.