Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 197 ... 310 311
Lec_ver16
Kelderfan
Precies en dat was ook de reden, dat ik nog steeds niet begrijp, waarom jongens Doull en Fiorelli vo...

Simpelweg omdat Doull, Fiorelli, Rowe en Goszczurny vier totaal verschillende wielrenners zijn.

Goszczurny zou bijvoorbeeld niets toevoegen aan het WorldTour-team. Hij zou niets brengen wat Huising of Graat niet al doen.

Het team kan het zich niet veroorloven om zomaar wielrenners aan te trekken, zonder enige echte rechtvaardiging.

Eerlijk gezegd verwacht ik, afgezien van de al verwachte promotie van Matisse, volgend jaar niets interessants van Visma qua nieuwe aanwinsten. Tot nu toe hebben we niets gehoord. Nog een reden tot bezorgdheid.

LaatsteWiel
InigoMontoya
Lemmen (en Piganzoli) hebben zich ook niet voorbereid op de Tour de France, dus dat gegeven is niet...

Dat Lemmen en Piganzoli zich ook niet hebben voorbereid op de Tour was juist mijn punt:-) Ik zei namelijk: invallers hebben zich per definitie niet specifiek voorbereid, dus kies dan gewoon de renner die het beste in vorm is (waarbij ze binnen de ploeg echt wel weten wie beter om kan gaan met belasting / meer racedagen.) Maar laten we er nu over ophouden want anders wordt het vervelend.

LaatsteWiel
Lec_ver16
Simpelweg omdat Doull, Fiorelli, Rowe en Goszczurny vier totaal verschillende wielrenners zijn. Gosz...

Waarom is dat reden tot bezorgdheid? Er staat nu toch een sterke ploeg op bijna alle fronten? Ik zou hooguit denken aan een sprinter voor het tweede plan (Broe maakt in z'n podcast een grap over die Rajovic, volgens mij een sprinter die veel C-koersen wint, "to replace Kooijs wins".)

T80JZ
LaatsteWiel
Dat Lemmen en Piganzoli zich ook niet hebben voorbereid op de Tour was juist mijn punt:-) Ik zei nam...

Je had je beter LaatsteWoord kunnen noemen. 

Het is nog maar kort geleden dat Yeez, de beheerder van dit Visma Lab forum, hier schreef: 

Dit forum is sinds een jaar een plek geworden waar pagina's lang een onplezierig getouwtrek gaande is tussen zo'n 4 gebruikers, waarbij het nog persoonlijk wordt ook. Waar is die goede oude tijd gebleven?

Valt niet mee. Helaas is zo goed als iedereen vertrokken. Wat overblijft zijn 3/4 man die pagina's vullen met gefrustreerd getouwtrek en een enkele gebruiker die er nog wat tussendoor gooit.

Dat heeft tot weinig verandering geleid. Misschien kan er voor degenen die eindeloos willen touwtrekken een eigen forum worden gemaakt want voor de meeste bezoekers hier is het heel vervelend. 

Murcia
T80JZ
Je had je beter LaatsteWoord kunnen noemen.  Het is nog maar kort geleden dat Yeez, de beheerder van...

Eens. En aangezien ik kennelijk 1 van de 4 gebruikers was voelde ik mij terecht aangesproken en reageer ik al veel minder en vooral niet meer op bepaalde posters. Maar ipv dat te constateren en verder niks te doen lijkt het mij ook de taak van een moderator om te handhaven. Als dit kon op andere gedeeltes van deze site en forum snap ik niet waarom dat hier niet zou kunnen. En dit moet mij van het hart, als Inigo telkens met gewoon een helderere mening reageert zou ik hem dat getouwtrek niet verwijten. Het is van de zotte dat op een dag als gisteren waarin de ploeg dubbel succes kon vieren dit feit verdwijnt in een eindeloze poel van reacties die niks anders tot doel hebben dan uitlokking. Klagen mag maar laat de moderator(s) ook maar eens ingrijpen ipv het AI filter alleen in te zetten voor 'schadelijke' woorden.

Laatst gewijzigd
T80JZ

Kelderfan nog gefeliciteerd met de overwinning van je favoriete renner. Het is jullie allebei gegund 

Kelderfan
T80JZ
Kelderfan nog gefeliciteerd met de overwinning van je favoriete renner. Het is jullie allebei gegund...

'Wilco Kelderman had eigenlijk niet zo'n zin in het NK'; Tijmen Graat weekje rust en dan naar Tignes; longlist Vuelta.

Maar bedankt voor felicitatie. Zo'n renner is onmisbaar in 't team om b.v. de jonge talenten een stap te laten zetten, want gisteren hebben Graat en Huising hun werk prima uitgevoerd en je zag Huising, die met hangen en wurgen toch in de buurt bleef om de boel te blijven verstoren. 

Laatst gewijzigd
Kelderfan

Trouwens nog een kampioenstrui met Elliot Rowe bij de beloften. Lees ik bij team Visma-LaB.

LaatsteWiel

Stel ik een niet-aanvalsverdrag voor, wordt die reactie weggehaald. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Enfin het voorstel staat. Maar dan dus wel voor iedereen.

madeinstars

Het probleem is volgens mij niet per se dat we elkaar niet mogen 'aanvallen'. Het hele idee van een forum is dat je kan discussiëren en van mening verschillen en het hoort er wat mij betreft nu eenmaal bij dat de reacties af en toe polemisch worden. Het probleem zit er in dat alle partijen (en misschien moet ik daarbij ook af en toe de hand in eigen boezem steken, hoewel ik zelf de energie niet echt heb om constant weer te reageren) niet te lijken herkennen wanneer de discussie gesloten kan worden en we weer door kunnen naar het volgende onderwerp.

We kunnen het best met elkaar oneens zijn, maar de behoefte om constant het laatste woord te hebben maakt het onaangenaam en zorgt dus voor paginaslange vaak alleen nog maar compleet semantische nonsens over wie precies wat met welk woordje bedoelde en hoe iemand anders dat dan weer eventueel interpreteerde.

Bedenk gewoon bij jezelf dat je af en toe ook gewoon een punt kan zetten achter een discussie met, toegegeven, de dooddoener: 'let's agree to disagree' en dan is het aan de tegenpartij om dat dan ook te accepteren.

Daarnaast heeft het weinig zin om elkaar ervan te beschuldigen niet oprecht of in goede trouw te willen discussiëren. Want ook al is dat misschien zo, dan zal iemand dat zelden toegeven en het leidt over het algemeen alleen maar tot nog meer onaangename steken over en weer. Als je vermoed dat iemand niet in goede trouw wil discussiëren, kan je volgens mij gewoon beter niet meer reageren en overgaan op een ander onderwerp en het verder laten rusten.

LaatsteWiel

Ik ben het hier wel mee eens. Maar het werkt wel alleen als we er consequent in zijn. Ook op GlebS, Kelderfan en Lec wordt enorm ingehakt. En zelfs in de zogenaamd vredelievende bijdragen hierboven worden alweer verwijten gemaakt waarbij de een ("heldere mening") blijkbaar gelijker is dan de ander ("getouwtrek"). 

Dus ja, goed idee. Maar dan niet selectief. Ik zal zelf de schoen aantrekken, kijken of ie past.

InigoMontoya
LaatsteWiel
Dat Lemmen en Piganzoli zich ook niet hebben voorbereid op de Tour was juist mijn punt:-) Ik zei nam...

Wat mij betreft mag jij een andere opvatting hebben over wie ze mee zouden moeten nemen. Helemaal prima. Volgens mij was dat ook mijn reactie op jouw opvattingen daarover afgelopen week.

Ik ben in ieder geval niet degene die constant (polemisch) terug wil komen op eerdere discussies, zonder dat daar een logische aanleiding voor is. Waarom jij wel die behoefte voelt, bijvoorbeeld door constant terug te komen om mijn opvatting dat Kelderman een logischere opbouw had dan Lemmen, ontgaat mij mede daardoor volledig. 

Ik weet niet wat je er mee wil bereiken, maar wat mij betreft was het delen van mij opvatting en deze waar nodig te onderbouwen omdat er vragen over zijn voldoende geweest.

InigoMontoya

Ik ben overigens groot voorstander van meer serieuze moderatie (dus niet zo'n radom filter zoals er nu op zit). De afgelopen pagina's staan namelijk bomvol posts (ook van mijzelf) die totaal niets toevoegen.

Laatst gewijzigd
Harry Kolling

Op basis van de huidige selecties van de Tour de France is een top 3 notering in de TTT voor Visma-Lab voor mij al boven verwachting. 

madeinstars

Top 3 zie ik wel gebeuren. Het is 15km vlak, daarin zullen de verschillen echt niet heel groot zijn, en dan met Campi/Jorgensen/Piga als lead out en Vingegaard als afmaker heb je voor die laatste 5 km op UAE na wel echt de beste ploeg. Winnen lijkt me tegen UAE echt onmogelijk.

AWestie

Ik vind vooral de voorlopige Ineosploeg erbovenuit steken

Poeksel

Ik verwacht dat Visma nog wel bij de top drie staat bij de bookmakers, maar wel nipt.

Edit: Bij WF zelfs topfavoriet, maar dat lijkt me chauvinisme.

Laatst gewijzigd
InigoMontoya

Vingegaard, Jorgenson, Campenaerts, Armirail en Hagenes blijft natuurlijk een ontzettend sterk blok voor de ploegentijdrit. Daarnaast hebben ze er met die renners ook veel tijd in gestoken.

Ik denk echter dat, met het wegvallen van Van Aert en Affini in de laatste weken, ze nu niet meer bij de topfavorieten horen.

Wat mij betreft zou top drie zeker nog mogelijk moeten zijn, maar winst lijkt me niet zo waarschijnlijk.

LaatsteWiel
InigoMontoya
Wat mij betreft mag jij een andere opvatting hebben over wie ze mee zouden moeten nemen. Helemaal pr...

Meerdere personen hier vragen of wij hiermee kunnen ophouden. Ik stel voor: laten we hiermee ophouden. Jij gaat liever door blijkbaar. Jammer.

LaatsteWiel
AWestie
Ik vind vooral de voorlopige Ineosploeg erbovenuit steken

Eens, al hangt het ook wel af van blijkbaar onzekere deelname van Tarling. Visma leek me met oorspronkelijke selectie kandidaat-winnaar, in de huidige opstelling jammer genoeg niet meer. Zal secondenkwestie zijn maar is toch mooie discipline met voor de ploeg geweldige resultaten (Brussel) en flops (zwembadje).

InigoMontoya
LaatsteWiel
Meerdere personen hier vragen of wij hiermee kunnen ophouden. Ik stel voor: laten we hiermee ophoude...

Niets in mijn post wijst op een wens om door te gaan met discussiëren met jou, dus wat mij betreft kunnen we inderdaad ophouden.

madeinstars

Bij een normale TTT had ik Ineos boven Visma geplaatst, maar zij missen in mijn ogen de afmakers om het op de Montjuic over de streep te trekken.

LaatsteWiel

Godon wellicht? Werd er in de TARA nog hard afgereden maar was gister bij de pittige Franse kampioenschappen in betere doen.

InigoMontoya

De ziekte van Vauquelin is niet bepaald gunstig voor hun kansen op ritwinst.

madeinstars

Vauquelin werd er ook fit al compleet afgereden door Jorgensen in de slotklim van de tijdrit van P-N. En dat was samen met Onley. Ik zie hem noch Godon in staat om in de buurt te komen van Jorgensen/Vingegaard als het gaat om 1 km 5%, een bijtrapafdaling (kan Jonas op een TT-fiets uitstekend) en dan nog 700m 8%.

1 2 ... 197 ... 310 311

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.